Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Internet UPC - Przedłużenie umowy - przymusowa wymiana modemu

any3ody - 14-05-2019, 14:30
Temat postu: Przedłużenie umowy - przymusowa wymiana modemu
Cześć
to mój pierwszy post zatem witam wszystkich.

Dziś niemal dogadałem się w sprawie przedłużenia umowy jednak konsultant zadzwonił do mnie po 20 minut i oznajmił, że umowa zostanie przedłużona tylko wówczas, gdy mój poczciwy CISCO EPC 3212 ED3.0 zostanie, z racji wieku, wymieniony na nowy sprzęt (pewnie connect box aka compala). Dodam, że internet w mojej ofercie to 150 Mbit więc spokojnie cisco wystarczy.

Co zrobić aby zatrzymać to urządzenie, które od lat pracują stabilnie? Mam do niego podłaczony swój router i ten zestaw mi odpowiada. Nie mam z nim żadnych problemów i chciałbym aby tak pozostało.

Dacie jakąś radę, jak przekonać UPC aby odpuściło w tej kwestii?

Azar - 14-05-2019, 14:53

Powiedz że nie przedłużysz z nimi umowy jak wymienią Ci cisco.
any3ody - 14-05-2019, 14:54

Azar napisał/a:
Powiedz że nie przedłużysz z nimi umowy jak wymienią Ci cisco.


nie zadziałało.
zastanawia mnie co by było gdybym:
przystał na ich warunki z opcją samodzielnej wymiany sprzętu tzn. przysyłają mi compala a ja go nie podłączam tylko zostawiam cisco a comapla zwracam do punktu obsługi klienta jak gdyby nigdy nic.

przejdzie?

zylx - 14-05-2019, 15:17

Są dwie opcji. Albo walczyć i nie przyjmować odmowy i czekać na konsultanta, który to klepnie. Albo zamówić z samodzielna instalacja i samemu sobie zostawić Cisco.
Zuzia - 14-05-2019, 15:18

any3ody napisał/a:
[
zastanawia mnie co by było gdybym:
przystał na ich warunki z opcją samodzielnej wymiany sprzętu tzn. przysyłają mi compala a ja go nie podłączam tylko zostawiam cisco a comapla zwracam do punktu obsługi klienta jak gdyby nigdy nic.
Zamawiasz samodzielną instalację, aktywujesz Compala, a potem wyłączasz go i wrzucasz do szafy (nie do BOK UPC!), podłączasz Cisco, aktywujesz i cieszysz się internetem na stabilnym modemie.
any3ody - 14-05-2019, 15:19

Zuzia napisał/a:
any3ody napisał/a:
[
zastanawia mnie co by było gdybym:
przystał na ich warunki z opcją samodzielnej wymiany sprzętu tzn. przysyłają mi compala a ja go nie podłączam tylko zostawiam cisco a comapla zwracam do punktu obsługi klienta jak gdyby nigdy nic.
Zamawiasz samodzielną instalację, aktywujesz Compala, a potem wyłączasz go i wrzucasz do szafy (nie do BOK UPC!), podłączasz Cisco, aktywujesz i cieszysz się internetem na stabilnym modemie.


a dlaczego musze w ogole aktywowac compala?

Zuzia - 14-05-2019, 15:26

Nie wiem, czy musisz. Podałam sprawdzoną metodę.
any3ody - 14-05-2019, 15:29

Zuzia napisał/a:
Nie wiem, czy musisz. Podałam sprawdzoną metodę.


Rozumiem. Ale czy posiadasz wiedzę co by się stało jakbym od razu wrzucił compale do szafy bez wyjmowania z pudła i radował się cisco bez przepinania kabli?

zylx - 14-05-2019, 15:39

any3ody, Jeśli tylko dojdzie do aktywacji nie będziesz musiał nawet wyjmować Compala z pudełka. Przy czym na 99% włącza Ci IPv6 i potrzebny będzie powrót do IPv4.
any3ody - 14-05-2019, 15:41

zylx napisał/a:
any3ody, Jeśli tylko dojdzie do aktywacji nie będziesz musiał nawet wyjmować Compala z pudełka.


Pisząc o aktywacji masz na myśli zmianę parametrów łącza w związku z nową umową?

zylx - 14-05-2019, 15:54

Tak, aktywacja nowych warunków na koncie. Raz miałem tak, że sama wyskoczyła nowa prędkość tylko musiałem wyłączyć IPv6. Inny. Razem niestety trzeba było wyjść Compala z pudełka.
any3ody - 14-05-2019, 16:06

Pojawił się nowy problem. Zadzwonił do mnie typ z infolinii po dogadaniu się że muszę wymienić modem. To ja mówię przyślijcie to on na to że technik jest gratis a za paczkę system mu nalicza 30 zł. Co robić? Wstępnie umówiłem technika.

Generalnie tłumaczenia pt że bez wymiany sprzętu zlecenie w systemie im nie przechodzi tak jak darmowa wysyłka sprzętu albo odbiór w bok upc.

Zuzia - 14-05-2019, 16:32

To już gorzej, bo technik zabierze Cisco. Dzwoń i negocjuj samodzielną instalację za 0 zł. Jest to możliwe. Jeśli nie uda się w najgorszym razie zapłacisz ok. 30 zł, ale zachowasz Cisco.
zylx - 14-05-2019, 17:34

any3ody, Znajdź siebie tutaj no forum forum regulamin samodzielnej za 0zł. Następnie pogadaj z konsultantem, jak dalej się będzie upierał na 30zl to trudno. Potem złożysz reklamację i opłatę powinno dac się odzyskać.
any3ody - 14-05-2019, 17:47

Wyczytałem na stronie upc że jak nie aktywuje się nowego sprzętu przez 7 dni to automatycznie dezaktywuja stary. Spotkało to kogoś?

I kolejne zagdanienie, które trochę psuje mój plan z samodzielną instalacją to info od konsula upc, że na zwrot starego modemu jest 14 dni.

Faktycznie się będą upominać o stare cisco?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group