Forum MediaSwiat
Niezależny wortal informacyjny MediaŚwiat - wszystko o usługach dostępu do Internetu, telewizji, telefonie.

Instalacja i udostępnianie łącza - LG 49SJ800V - Wi-Fi nie może się połączyć z siecią 5GHZ

TomekPL - 20-04-2019, 18:39
Temat postu: LG 49SJ800V - Wi-Fi nie może się połączyć z siecią 5GHZ
16.04 wystąpił u mnie problem z internetem (Warszawa-Wilanów). Po kilkunastu minutach wszystko wróciło do normy ale teraz TV (jako jedyne urządzenie w domu), nie może się połączyć z siecią 5GHz. Na 2.4 łączy się bezproblemowo. Próbowałem resetować modem, próbowałem przywracania TV do ustawień fabrycznych.

Komunikat który wyrzuca (bo nie mogę jeszcze dodać linku)
"Nie można połączyć z siecią.
Przyczyna: Nie można nawiązać połączenia z punktem dostępu.
Sprawdź stan sieci i spróbuj ponownie."

Modem Connect Box Compal CG7465LG.

17.04 przyjechał technik z UPC, wymienił modem i poszło.
W TV generalnie przed połączeniem niczego nie da się skonfigurować, potem po połączeniu można np. zmienić DNSy (wchodząc w zaawansowane ustawienia sieci).

Chociaż sprawdzałem net w przeglądarce na TV i nawet na sieci 5GHz szału nie ma.
Mam łączę 300MB/S i generalnie na wszystkich urządzeniach mam wyniki koło tego (telefony i tablet, które obsługują 5GHz), na TV w tej chwili jest 70-80..

Inne urządzenia łączą się z siecią 5GHz bezproblemowo (wszystkie telefony - S7Edge mój i zwykła S7 Żony, wyciągnąłem nawet starego Note'a 2 i tez bez problemu złapał. To samo Tablet Galaxy Tab Pro 10.1).

Dziś po 3 dniach znów pojawił się ten sam problem - TV przy próbie podłączenia się do sieci 5GHz wyrzuca komunikat.
"Nie można połączyć z siecią.
Przyczyna: Nie można nawiązać połączenia z punktem dostępu.
Sprawdź stan sieci i spróbuj ponownie."
2.4 łapie bez problemu.

TV stoi jakieś 2,5 metra od modemu w linii prostej.

Ustawienia Connect Boxa w tej chwili

Częstotliwość WIFI - 2.4 GHz

Tryb WiFi : 802.11 b/g/n mieszany
Kanał : Automatyczny
Szerokość kanału 20 MHz

Częstotliwość WiFi - 5 GHz

Tryb WiFi 802.11 a/n/ac mieszany
Kanał 36
Szerokość kanału 20/40/80 MHz

Wzywać znów technika, czy to raczwj mija się z celem?
Testowo utworzyłem sieć WiFi na Horizonie. Połączył się z tą siecią bez problemu (ale tu z kolei nie ma dostępu do netu)..

TV według specyfikacji obsługuje normalnie standard ac. Z resztą przez prawie rok nie było z tym żadnych problemów.

MrPepka - 20-04-2019, 19:23

Masz soft 25-2p3 w swoim Compalu?
TomekPL - 20-04-2019, 20:35

Soft sprawdziłem:
Zgodność ze standardami : DOCSIS 3.0
Wersja sprzętu : 4.01
Wersja oprogramowania : CH7465LG-NCIP-6.12.18.24-5p4-NOSH

MrPepka - 20-04-2019, 20:37

Zmień kanał Wi-Fi na 5 GHz na jakiś inny (np. 48)
TomekPL - 20-04-2019, 23:03

Testowałem 36,40,44 i 48 - na każdym to samo.
Na dekoderze po utworzeniu WiFi łączy z siecią 5GHz od razu.

MrPepka - 20-04-2019, 23:07

Na auto też tak jest? Soft w TV najnowszy?
TomekPL - 22-04-2019, 12:51

Tak, soft w TV najnowszy.

Po ustawieniu kanału na auto, czasem modem wybiera takie, że żadne z urządzeń w domu nie widzi sieci 5GHz.
Z odpowiedzi na innych forach widzę, ze nie tylko ja mam taki problem od niedawna.
U mnie TV kupiony w czerwcu 2018 i do tej pory było ok.

[ Dodano: 23-04-2019, 12:27 ]
U mojego Taty, który ma model LG 55UJ6517 też już wystepuję dokładnie ten sam problem.
Z 2.4 ok, na 5GHz ten sam komunikat co u mnie.
W zeszłym tygodniu, jak miałem pierwszy raz ten problem i zadzwoniłem do niego żeby sprawdził u siebie to było jeszcze ok. Wczoraj byłem u niego i z ciekawości sprawdziliśmy i ten sam problem co u mnie.

Smerf - 23-04-2019, 16:16

Cześć, u mnie też to występuje. Teraz to w ogóle nie mogę się połączyć, siedziałem nad tym tyle w wielkanoc, bo myślałem, że się uda a tu nic.

Mój telewizor to LG 43LK 5900, a modem zdaje się ten sam co Ty masz. Skoro u tylu osób występuje, to chyba trzeba spamować UPC, żeby to naprawili. Ja pisałem wczoraj, ale nic nie odpisali.

MrPepka - 23-04-2019, 16:29

Zgodnie z tym co napisał GMateusz na społeczności UPC (https://forum.upc.eu/t5/connectbox/problem-z-polaczeniem-5-ghz/td-p/27485/page/4) napiszcie mu PW ze swoim ID i proście o nowy soft
Rafal - 23-04-2019, 21:21

Potwierdzam, u mnie też problem z połączeniem się z siecią 5GHz występował od kilku dni. Jedyne urządzenie, które się łączyło to smartphone :? . Po kilku telefonach do UPC, został wgrany do compala i już wszystko wróciło do normy.
TomekPL - 24-04-2019, 14:48

Winne oprogramowanie w modemie - jest o tym temat na forum UPC.
Dostałem nowy soft do Connect Boxa i pomogło.

Prawidłowy to : CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH

https://forum.upc.eu/t5/connectbox/problem-z-polaczeniem-5-ghz/m-p/28043#M5008


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group