Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak udowodnić upc że mam dużą utratę pakietów na compal ?
Autor Wiadomość
trew 
classic master

Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 214
Wysłany: 11-10-2017, 10:44   Jak udowodnić upc że mam dużą utratę pakietów na compal ?

Mam UPC 250 Mbit i modem Compal. Od kilku tygodni mam dużą utratę pakietów.
Daję ping na onet albo inne serwery i mam utratę ponad 20%
Jest jakiś program który upc zaleca do testowanie żebym mógł wysłać loga że mam dużą utratę pakietów ?
Poza tym na kanale 5 w Compal często mam komunikat że odblokowany a po kilku minutach że zablokowany. Zmiany czasami są kilka razy na godzinę.


[/list]
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-10-2017, 11:09   Re: Jak udowodnić upc że mam dużą utratę pakietów na compal

Musisz to zgłosić do UPC. Założą Ci monitoring na modem, może coś wykryją i zadziałają.

Zakłócenie od LTE to nie są bo 802 MHz chodzi OK.
_________________
 
 
fizyczny 
Klikacz

Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 13
Wysłany: 12-10-2017, 19:25   

Zgłaszaj do UPC, to jest właśnie zakłócenie z LTE i modem będzie gubił pakiety.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2017, 19:32   

fizyczny napisał/a:
Zgłaszaj do UPC, to jest właśnie zakłócenie z LTE i modem będzie gubił pakiety.

Skoro to zakłócenia z LTE to czemu 802 mhz i 810 mhz działają bez zarzutu?
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 12-10-2017, 21:25   

MrPepka napisał/a:

Skoro to zakłócenia z LTE to czemu 802 mhz i 810 mhz działają bez zarzutu?

Widocznie nadajnik pracujący w okolicach 818MHz znajduje się najbliżej i najbardziej wnika do sieci. Proste.
_________________
 
 
trew 
classic master

Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 214
Wysłany: 12-10-2017, 21:46   

Zlokalizowałem problem i napiszę tutaj bo może komuś się przyda.
Przyczyną był uszkodzony kabel prowadzący do modemu. Był przyciśnięty przez szafkę i odkształcił się w jednym miejscu. Kiedy jeszcze o tym nie wiedziałem zadzwoniłem do technika upc i powiedziałem że mam dużą utratę pakietów. Powiedział żeby zresetować modem co oczywiście nic nie dało. Nie reagował kiedy mówiłem mu że są duże zakłócenia na kanale 5. Powiedział że to nic złego i nie wpływa to na pracę modemu. Miałem wrażenie że technik nigdy nie widział tego modemu. Ogólnie rozmawiało się z nim jak z głupkiem. Zacząłem badać dokładnie kabel i zauważyłem to ściśnięte miejsce. Na szczęście ten kabel to był odcinek 3 metrowy idący od rozgałęźnika. Wymieniłem kabel i teraz jest wszystko super. W grze CS GO mam teraz loss=0% a przed wymianą było czasami nawet 20%.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2017, 21:52   

Jedna z podstawowych zasad zanim sie cos zglosi do kablowki, sprawdzenie czy kable sa podokrecane a druga to czy nie sa przycisniete meblem albo w jakis inny sposob silnie odksztalcone :P
O to nawet nikt tu nie pytal bo to oczywiste jest
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12-10-2017, 21:57   

trew napisał/a:
Przyczyną był uszkodzony kabel prowadzący do modemu. Był przyciśnięty przez szafkę i odkształcił się w jednym miejscu.
Tam też :arrow: sugerowałem taki problem.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 12-10-2017, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trew 
classic master

Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 214
Wysłany: 12-10-2017, 21:58   

Dotychczas uważałem że po przyciśnięciu kabla meblem powinny być zakłócenia na każdym kanale. Zakłócenia były tylko na kanale 5 ale widocznie tak czasami bywa.
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12-10-2017, 22:01   

Zmiany parametrów ekranowania przewodu spowodowały podatność na wnikanie zakłóceń akurat o takiej częstotliwości.



[ Dodano: 12-10-2017, 22:09 ]
trew napisał/a:
Od kilku tygodni mam dużą utratę pakietów.
trew napisał/a:
Zlokalizowałem problem i napiszę tutaj bo może komuś się przyda.
No to dobrze, że samemu udało Ci się rozwiązać problem, bo trochę z tym się "bujałeś", a UPC mogłoby to długo "naprawiać". Czyli sam sobie pomogłeś, brawo.

Administrator/moderator powinien dać Ci :arrow:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: