Czy net światłowodowy w Orange ostatnio zwolnił? |
Autor |
Wiadomość |
aster
classic master
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 226
|
Wysłany: 23-06-2020, 17:10 Czy net światłowodowy w Orange ostatnio zwolnił?
|
|
|
Czy Orange ostatnie wprowadził jakieś ograniczenia?
W ostatnich tygodniach jak robiłem speedtest to mimo iż mam usługę 300mb/s to osiągi są poniżej 100mb/s. Tylko jednego dnia wyskoczyło mi pełne 300.
Co ciekawe ostatni test wykonałem o 3 rano i ponownie było poniżej 100, a nie wierzę by o tej godzinie można mówić o przeciążonych łączach/sieci. |
|
|
|
|
taggan
plus master
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 428 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2020, 17:29
|
|
|
Robisz testy na kablu (nie wifi!) i przy odłączonych od routera innych urządzeniach?
Zrób certyfikowane speedtesty w kilku porach dnia i nocy i jeżeli wyniki będą rażąco odbiegać od wykupionej prędkości - to masz podstawę do reklamacji.
link: https://pro.speedtest.pl/ |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2020, 21:04
|
|
|
Poniżej 100, tzn ile? Jeżeli coś powyżej 90Mb/s, może Ci kabel albo port w routerze/karcie sieciowej nie wyrabia i zestawia połączenie do 100Mb/s zamiast 1Gb/s.
Z tego co wiem, żadnych ograniczeń nie robili. |
|
|
|
|
aster
classic master
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 226
|
Wysłany: 24-06-2020, 02:40
|
|
|
Testuję bezpośrednio na routerze Google Wifi, tak więc nawet nie muszę podłączać innego sprzętu.
Natomiast może rzeczywiście coś jest z samym kablem od routera do modemu skoro 90-ki mi się pojawiają cały czas. Hmm, jutro kupię drugi to zobaczę czy po zmianie samego kabla coś się poprawi...
Pytam też głównie dlatego, że nadszedł czas przedłużenia umowy i kuszą mnie wyższe opcje typu 600 (lub nawet ta najwyższa), ale chciałbym by najpierw obecna prędkość ponownie działała sprawnie zanim cokolwiek zmienię... |
|
|
|
|
gabrychu
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 196 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 24-06-2020, 08:23
|
|
|
Mamy w jednaj firmie łącze od nich i działa stabilnie, tyle co ma być czyli 900Mb/s.
Pewnie masz problem z kablem lub ze sprzętem. |
_________________
|
|
|
|
|
aster
classic master
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 226
|
Wysłany: 25-06-2020, 02:27
|
|
|
Mój błąd, wystarczyło zrobić to co zawsze powinno się robić w takich sytuacjach i po prostu wyłączyć sprzęt od prądu na kilka(naście) sekund. A dopiero jeśli to nie zadziała to martwić się co dalej...
Po restarcie (tylko Funboxa, routera nie ruszałem) zrobiłem speedtest na samym routerze i od razu było lepiej: 310 download i 35 upload.
Tak więc śmiało można przedłużać umowę i nawet zrobić sobie mały upgrade prędkości... |
|
|
|
|
|