Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Resetujący się Cisco
Autor Wiadomość
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 11-08-2017, 08:23   Resetujący się Cisco

Z problemem walczyłem tutaj: https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=186726#186726

I stanęło na tym że wczoraj zdecydowałem się na podmianę na Compala: https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=189141#189141

Ale dziś mnie tknęło, żeby jednak krok po kroku sprawdzić (podmienić) całą instalację w mieszkaniu, gdzie na jej końcu będzie sam modem Cisco. Dziś będzie u mnie technik, powiem mu żeby najpierw podmienił zwrotnicę na splitter (analogowa TV niepotrzebna) i poprowadził testowy bezpośredni przewód zastępczy splitter - > modem - może to faktycznie wina połączenia, będę testował przez jakiś czas.

Co jednak ciekawe, i zauważyłem to teraz: kiedy do modemu wpięty jest mój router (TP-LINK WD4300) Cisco bonduje się nad 2 kanałach upstream - kiedy modem podpiąłem w celach testowych bezpośrednio kablem pod mój jeden PC - zbodnował się na 4 kanałach. Czy to robi jakąś różnicę? Będę kontrolował, czy w takiej konfiguracji - z pominięciem mojego routera - Cisco sam się resetuje.
_________________
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 164 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 3566
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-08-2017, 08:43   Re: Resetujący się Cisco

Maciej napisał/a:
...powiem mu żeby najpierw podmienił zwrotnicę na splitter (analogowa TV niepotrzebna) i poprowadził testowy bezpośredni przewód zastępczy splitter - > modem
Bardzo dobry pomysł. Jeżeli możesz się pozbawić na chwilę TV, to podłącz modem bezpośrednio zamiast zwrotnicy, może sygnał być za duży, ale może warto sprawdzić.

Z rzuceniem przewodu, dla testów, po podłodze to już wiele kilka proponowałem.
https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=147592&highlight=pod%B3odze#147592
https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=188483&highlight=pod%B3odze#188483
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 11-08-2017, 08:46   

Gdybym miał możliwość wpięcia modemu bezpośrednio w przewód idący z klatki do mieszkania to bym tak zrobił, niestety nie te odległości... ;)

Teraz jednak mam zagwozdkę z tym routerem. Czy jest fizycznie (lub magicznie) możliwe, żeby to on podczas wzmożonego ruchu powodował reset modemu?

Jak sobie teraz przypominam, to te resety zwykle (choć pewnie nie zawsze, nie mam tego jak sprawdzić :P ) działy się "przy mnie". Czyli włączam PCta, zaczynam przeglądać internet (wzmożony ruch na łączu PC -> router -> modem) i modem dostaje czkawki, następuje reset.

Tonący brzydko się chwyta, ale czy to w ogóle możliwe? :shock:

I jak to jest z tym bondowaniem? Czy to normalne, że bezpośrednio loguje się na 4, a przy użyciu TP-LINKa na 2...?
_________________
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 164 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 3566
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-08-2017, 08:50   

Maciej napisał/a:
Gdybym miał możliwość wpięcia modemu bezpośrednio w przewód idący z klatki do mieszkania to bym tak zrobił, niestety nie te odległości...
Połącz "beczką" przewód wchodzący do zwrotnicy z przewodem wychodzącym ze zwrotnicy do modemu.

Maciej napisał/a:
Teraz jednak mam zagwozdkę z tym routerem. Czy jest fizycznie (lub magicznie) możliwe, żeby to on podczas wzmożonego ruchu powodował reset modemu?
Oczywiście, że tak może być.

Puść równolegle wiele pobierań pliku 5 GB z internetu http://ftp.atman.pl/ lub http://noc.pirx.pl/ i zobacz co się dzieje.
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 11-08-2017, 08:57   

Póki co ominąłem połączeniem router, więc działam bezpośrednio na modemie - póki co resetu bak, ale poczekajmy do skoku temperatury... ;)

Nie mam niestety beczki, może technik w dobroci serca mi zostawi. Podobnie z tym zastępczym przewodem, bo w sumie to on chyba nie ma obowiązku zostawiania mi kabla?

Z podmianą zwrotnicy na splitter za to nie powinno być problemu...
_________________
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 164 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 3566
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-08-2017, 09:16   

Cytat:
Nie mam niestety beczki
Beczkę to za 1 zł kupisz w jakimkolwiek sklepie RTV lub jakimś markecie.
Maciej napisał/a:
Podobnie z tym zastępczym przewodem, bo w sumie to on chyba nie ma obowiązku zostawiania mi kabla?
Jego dobra wola, powinien się zgodzić, bo może też stwierdzić, że chce Ci wymienić cały istniejący przewód w Twoim mieszkaniu.
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 11-08-2017, 11:03   

Technik był, zrobił wiele rzeczy i poszedł.

Muszę powiedzieć, że spośród wszystkich wizyt ten był zdecydowanie najbardziej ogarnięty i do rany przyłóż (może dlatego, że młody i od jutra zaczyna urlop... :D ).

Zostawił mi "okońcówkowany", nowiutki przewód, wymienił zwrotnicę (na inną zwrotnicę, tylko z dwoma wyjściami i z mniejszym tłumieniem - podobno ta lepsza). Porozkręcał beczki, i na wejściu do mieszkania, i w samym lokalu, poprzeglądał je, potestował, jedną czy dwie chyba podmienił (bardziej dla spokoju sumienia, bo nie były w złym stanie).

Sprawdził sygnały przy modemie, porównał z innymi lokalami na klatce.

Co ciekawe, nawet po podpięciu routera pod Cisco, ten zaczął się od dziś bondować na 4 kanałach upstream - odkąd pamiętam zawsze były to 2. Poza tym w klatce nadal są mieszkania, gdzie modemy bondują się na dwóch. Wykonywałem resety i nie wrócił już do dwóch kanałów. Huh!

Pan technik w swojej hojności zostawił mi starą zwrotnicę (jakby była potrzeba podmian podczas testów), dał mi dwa zasilacze do modemu Cisco, bo przytomnie stwierdził, że czasami problemem może być właśnie zasilacz.



Sygnały na Cisco wyglądają teraz tak:



A było tak:

Kod:
Downstream Channels
Channel 1:    1.7 dBmV    39.6 dB
Channel 2:    2.3 dBmV    40.4 dB
Channel 3:    1.8 dBmV    40.0 dB
Channel 4:    2.0 dBmV    40.4 dB
Channel 5:    1.7 dBmV    40.3 dB
Channel 6:    2.2 dBmV    40.8 dB
Channel 7:    1.4 dBmV    40.2 dB
Channel 8:    2.1 dBmV    40.3 dB

         
Upstream Channels
Channel 1:    41.5 dBmV
Channel 2:    41.2 dBmV
Channel 3:    0.0 dBmV
Channel 4:    0.0 dBmV


Zobaczymy jak sobie poradzi cała sieć w 40 stopniowym upale, który na dziś jest prognozowany...

Jako że ruszone zostało (lub w najbliższym czasie zostanie ruszone podczas moich testów na nowych-starych komponentach) praktycznie wszystko, co tylko mogło być ruszone, pozostanie mi w "najgorszym" wypadku jedynie wymiana na Compala, jeśli problem wróci.

Podobno Pan technik czasami wpada na forum, więc w tym miejscu serdecznie go pozdrawiam i życzę sobie tylko takich fachowców jak on! :)
_________________
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 164 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 3566
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-08-2017, 11:27   

No teraz testuj, "podgrzej" :P modem i daj za jakiś czas znać.
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 17-08-2017, 11:44   

Minęło kilka dni, więc mogę powoli zacząć wyciągać wnioski z całej sytuacji. Być może ten post posłuży innym osobom borykającym się z podobnymi problemami.

Modem na chwilę obecną pracuje stabilnie. Po raz pierwszy odkąd go otrzymałem, jakieś 3 lata temu.

Jestem przekonany na 99% o tym, że stało się tak dlatego, że w końcu zaczął logować się (w mojej lokalizacji!) na wszystkich czterech kanałach upstream. Odkąd pamiętam zawsze były to tylko dwa kanały. Sytuacji tej aktualnie nie zmienia żaden wymuszony przeze mnie reset Cisco - prądowy czy twardy - urządzenie zawsze wraca na 8/4 kanały DS/US.

Nie mam absolutnie blado-zielonego pojęcia dlaczego tak się zaczęło dziać po podłączeniu do modemu bezpośrednio komputera (o innej karcie sieciowej, innym numerze MAC niż wiecznie podpięty router TP-LINKa).
Być może w tym momencie została na nim wymuszona jakiegoś rodzaju rekonfiguracja na poziomie głębszym aniżeli zwykły reset prądowy (były ich u mnie setki) oraz twardy reset przytrzymaniem guzika z tyłu obudowy modemu (dziesiątki prób).

W każdym razie wygląda na to, że coś się u mnie "odetkało", a resety były najprawdopodobniej powodowane tym, że modem co jakiś czas chciał sam wskoczyć na maksymalną ilość kanałów upstream, a nie udawało mu się to.

W ciągu ostatnich dni pilnowałem poziomów sygnału i trzymają się bardzo stabilnie. Kanały się nie wypinają, a wahania mocy są minimalne. Podczas korzystania z komputera nie zauważyłem żadnego resetu.

Korzystając z dobrodziejstw zostawionych przez technika, podmieniłem zasilacz w modemie (na wszelki wypadek). Aktualny mniej się grzeje i jest większy. Nie przepinałem przewodu na nowy pozostawiony przez technika. Resety się zakończyły, więc wiem przynajmniej, że to nie kwestia uszkodzonych kabli. Być może kiedyś zdecyduję się położyć nowy, co wyeliminuje mi jedną beczkę na trasie splitter -> modem.

W poprzednim poście się pomyliłem - technik zamiast zwrotnicy zamontował właśnie splitter (Tratec TRIS-202FIN) do którego podpięty mam dekoder i modem. W sobotę podmienię testowo z powrotem splitter na starą zwrotnicę, którą technik zdecydował mi się zostawić (Technetix TRIS-307P). Dzięki temu sprawdzę, czy to kwestia pierwszej "kostki", na którą natrafia sygnał po wejściu z klatki do mojego mieszkania.

Jeśli okaże się, że (tak jak splitter) poprzednio zainstalowana zwrotnica nie jest odpowiedzialna za problemy z resetami Cisco, będę chciał zakupić swoje własne splitter lub zwrotnicę, których jakości będę pewny na 100% (zatem w pełni nowe, o jak najlepszych - dla mojej sytuacji - parametrach, jakiejś renomowanej lub przynajmniej sprawdzonej pod kątem jakości firmy) - i tu proszę o Waszą pomoc.
Mianowicie prosiłbym Was, abyście zaproponowali mi konkretne dwa nowe i możliwe do zakupienia urządzenia: pierwsze to splitter sygnałowy (na dwa wyjścia), drugie to zwrotnica (z możliwością ewentualnego podłączenia TV analogowej). Skoro mam możliwość zadbania o instalację, to wolę zająć się tym sam, niż skazywać się na widzimisię UPC, aby jak najmniej pozostawiać już w ich gestii.

W celach orientacyjnych co do konkretnych parametrów dobieranych urządzeń (np. tłumienie), oto moje aktualne poziomy sygnału:



Dodam, że poziom sygnału downstream wzrósł po wymianie zwrotnicy na splitter.

Poza tym wiem, że serwis UPC jest w stanie wyregulować sygnał na klatce.

Pomożecie? :)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: