Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zachowanie modemu samoistne wylogowywanie się kanałów
Autor Wiadomość
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 25-06-2017, 23:44   

Oki doki!

Upstream się wyrównał (~42 i 41 db); nie wiem jak z kanałami i pikselozą w TV (aktualnie nie mam jak sprawdzić...).

Istna loteria. 8)

[ Dodano: 25-06-2017, 23:50 ]
Kocurek - coś takiego: http://allegro.pl/gniazdo...6356650843.html ?
Bo niestety Technetix TRIS-307P nie widzę w Internetach...

Poza tym - tak z głupia franc zerknąłem w szafkę i znalazłem takie coś:
1) TELEKOM TELMOR GMF-350
2) MACAB MAT-2-8.5

Czy to ustrojstwo może się okazać przydatne...? :D
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 25-06-2017, 23:58   

Cytat:
Czy to ustrojstwo może się okazać przydatne...?

Telekom jest do 865MHz (wyższe częstotliwości wytnie), a o macabie nie mogę nic znaleźć w necie więc nie wiem.
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 26-06-2017, 00:00   

Aha. Zatem gdyby okazało się w testach, że to jednak ta zwrotnica UPC jest trefna, a technik nie jest w stanie jej podmienić na analogiczną, to zostaje mi dokupienie za 5 dyszek tej z linka lub poproszenie technika o zamontowanie splittera (to o czym pisał Kocurek)?

Kurczę, ile to się człowiek dowie dzięki Wam... :shock:
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 26-06-2017, 00:09   

Cytat:
Aha. Zatem gdyby okazało się w testach, że to jednak ta zwrotnica UPC jest trefna, a technik nie jest w stanie jej podmienić na analogiczną, to zostaje mi dokupienie za 5 dyszek tej z linka lub poproszenie technika o zamontowanie splittera (to o czym pisał Kocurek)?

Dokładnie tak. Najlepiej to zgodzić się na wymianę zwrotnicy na splitter teleste.
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 26-06-2017, 00:20   

No to byle do 9.00. Dzięki raz jeszcze! :)

P.S.
Na dobranoc - modem się wykrzaczył i nie wstał, musiałem odciąć mu prąd. Mam nadzieję, że po jutrzejszej walce to już ostatni raz... ;)
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4527
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 26-06-2017, 05:32   

MrPepka napisał/a:
Najlepiej to zgodzić się na wymianę zwrotnicy na splitter teleste.

Tylko, że tv analogowej pod niego bez blokady kanału zwrotnego nie podłączysz.
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 26-06-2017, 07:58   

Ten analog to w sumie mały pikuś, bo mało kto ogląda TV, poza tym - jeden odbiornik w domu. Raczej nie powinno być problemu, wolę mieć stabilne sygnały cyfrowej TV i Internetu niż możliwość podpięcia sygnału SD TV... :D
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4527
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 26-06-2017, 14:12   

Maciej,
To wywal w ogóle tą zwrotnicę i zastosuj małostratny splitter Telmora, Telewesa.

Możesz nawet zastosować TAP (odgałęźnik) a nie splitter (rozgałęźnik) - z TAP-em modem dostanie dokładnie taki sam sygnał jaki jest w kablu głównym, który wchodzi do Twojego mieszkania.
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 26-06-2017, 14:41   

Póki co był technik i... niewiele mógł zrobić. :D

Przyszedł, a sygnał idealny (no tak, bo koszmarny był wczoraj wieczorem, a nie dziś rano :P ). Pomierzył sygnały w domu - wszystko OK w każdym miejscu, klatka podobno też, więc sam stwierdził, że to musi być na zewnątrz.

Jak podjechał, to druga ekipa coś robiła przy innej skrzynce koło bloku obok - wymieniali jakieś ustrojstwo, ale nie to, do którego mój blok jest podłączony.

Ech. No cóż, nic się pewnie nie zmieniło (podbił trochę sygnał upstream na klatce dla mojego lokalu), także jak dziś wieczorem znowu będą problemy to zamówię technika tym razem na godziny wieczorne.

Plus napisałem osobne zgłoszenie do centrali, że po 3 serwisach wciąż jest błąd na ich urządzeniu poza klatką, czekam na odpowiedź.

Nihil novi. :)
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 26-06-2017, 14:43   

Maciej, A ten technik poczytał chociaż ten temat? Zasugerowałeś mu to co ustaliliśmy?
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4527
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 26-06-2017, 15:06   

Maciej napisał/a:
zamówię technika tym razem na godziny wieczorne

Z tego co pamiętam - pracują góra do 21 (ale to było ZANIM UPC wszystkich techników zwolniła i zatrudniła firmy zewnętrzne, które tych zwolnionych techników zatrudnili - wiesz, cięcie kosztów, teraz każdy technik musi mieć własną DG).
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 26-06-2017, 15:09   

Nie czytał, ale dosyć długo pogadaliśmy o sytuacji (równy chłop). Pytał o poprzednie serwisy, o godziny rozłączeń, latał z miernikiem i mierzył, mówił, że szkoda, że nie zamówiłem na wieczór, to by od razu dzwonił i zamawiał serwis wewnętrzny, a tak to skoro sygnał u klienta jest OK to nie może nic zrobić, bo ma związane ręce (skoro sygnały w normie - a były dziś rano idealne, o ironio).

Przewody w dobrym stanie, zwrotnia tez, wypiął ten kabel analogowy. Mówił, żeby zgłaszać jak tylko się zacznie coś dziać i zaznaczać, że to któryś już z kolei serwis w lokalu, który nie jest w stanie nic zrobić, bo problem musi być dalej.

KOCUREK1970 napisał/a:
Z tego co pamiętam - pracują góra do 21 (ale to było ZANIM UPC wszystkich techników zwolniła i zatrudniła firmy zewnętrzne, które tych zwolnionych techników zatrudnili - wiesz, cięcie kosztów, teraz każdy technik musi mieć własną DG).


Tak, do 21.00, ale sygnał wczoraj zaczął się rypać już od ~18.00.

Z resztą kurde - bez jaj - będę wymagał interwencji centrali, a jak będzie trzeba to zamówię 4 serwisy w ciągu dnia, skoro oni muszą trafić na moment, w którym sygnał jest zły... :twisted:
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 26-06-2017, 15:27   

Maciej napisał/a:
Przewody w dobrym stanie, zwrotnia tez

Skąd technik o tym wiedział? Jak to ustalił?
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 229
Wysłany: 26-06-2017, 15:49   

Kable oglądał, pytał czy byłe przepinane (przez nas lub przez serwisantów), czy było coś przy nich robione (przestawiany mebel, przeciągane - ogólnie uszkodzenie mechaniczne). Zgodził się, że jeśli na obu końcach (przewodach - w sensie Cisco i Mediabox) są problemy, to nie może to być wina tych przewodów łączących sprzęt ze zwrotnicą.

Siedział długo przy samej zwrotnicy i tym kablu łączącym klatkę i mieszkanie. Mówił, że gdyby szwankowała zwrotnica, to sygnał byłby zły przez cały czas, a nie okresowo. I tak doszedł do wniosku, że wyskoczy na klatkę, bo jeśli nie klatka, to musi być coś na zewnątrz budynku.

Mówił, że właśnie spotkał się z drugim serwisem, który wymieniał jakiś węzeł przy bloku obok, ale nie wiedział, czy to zmieni coś dla naszego budynku (okazało się, że nie - podpytałem potem drugi serwis, wskazali na inną skrzynkę, która obsługuje klatki w moim bloku).

Wrócił z regulowania sygnału na klatce, bo faktycznie ten upstream mu się nie spodobał, podbił go i pytał o modem - czy wstaje sam, czy trzeba go resetować, czy po resecie jest wszystko OK, na jak długo. No i doszedł do wniosku, że to ten węzeł na cały blok, tyle że nie ma do niego dostępu. Dziwił się, że skoro było to zgłaszane przez poprzedniego technika (tj. centrali UPC, że coś jest nie tak na rejonie) to nie podmienili tego urządzenia. Mówił, że to nowa instalacja (bo jest nowa, w sensie to ich łącza kładzione parę lat temu), ale urządzenia są do nas sprowadzane z innych miast kiedy tam (sic!) zapada decyzja o wymianie na inne (i stare idą tutaj... czyli standard UPC :D ).
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 26-06-2017, 16:13   

Maciej napisał/a:
Mówił, że gdyby szwankowała zwrotnica, to sygnał byłby zły przez cały czas, a nie okresowo.

No dobra, ale problemy są wieczorem kiedy spada temperatura (choć problemy masz od 18 kiedy może nawet temperatura wzrastać). W ogóle jaką masz temperaturę na zewnątrz kiedy są problemy? Może sygnał spada a zwrotnica tłumi go jeszcze bardziej?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: