witam - pomocy dekoder gubi sygnał |
Autor |
Wiadomość |
PanT@lon
Klikacz
Dołączył: 26 Maj 2017 Posty: 7
|
Wysłany: 26-05-2017, 08:49 witam - pomocy dekoder gubi sygnał
|
|
|
Witam,
mam nadzieję że ktoś pomoże. Od paru dni mam dziwna sytuację: dekoder traci sygnał(mam ten model przed Horizonem). Tzn po właczeniu widzę tylko info o programie a tak czarny ekran. Widzę też (z pewnym opóźnieniem) kanały inormacjyne UPC no te promocje obsługa sprzętu itd. Po wciśnięciu info na kanale dane techniczne rozdzielczość 547 format 4:3 aa mam 1080 6:9.
Technicy byli u mnie 3 razy. Za 1 razem - to wina kabla HDMI stary nie wyrabia. Po wyłączeniu i zmianie ok zadziałało - na krótko. Po 2 godz. przerwie to samo. Reset i ustawienia fabryczne ok zadziłało. Po wyłączeniu tv i właczeniu po 2 godz znów to samo. Ok następni technicy - to ten dekoder tak ma. Trzeba wyjać wtyczkę przy właczonym poczekać 10 s i obrócić o 180 alebo w nowe gniazdko. Faktyczunie zadziałało. Po 2 godz. przerwy znów kicha
Trzeci wizyta tym razem wymiana dekodera (zostałem dalej przy tym starszym typie). Ok
po przerwie znów to samo.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Podczas 3 wizyty technicy powiedzieli że może zmini sięto przy wymianie na Horizon ale co ma do tego typ dekodera. Na PS4 nie ma problemu - tak samo sieć w TV dobrze chodzi - mam smarta LG. No i nie wiem co mam robić czy zamawiać Horizona czy to jakiś problem z kablami?
Byłbym bardzo wdzięczny za każdą sugestie |
|
|
|
|
GDA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2017, 09:06
|
|
|
PanT@lon napisał/a: | Trzeba wyjać wtyczkę przy właczonym poczekać 10 s i obrócić o 180 alebo w nowe gniazdko. |
o ja pier... |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-05-2017, 09:13
|
|
|
Potrzebny jest "PRÓND" od sąsiada.
A na poważnie to spróbuj tak:
Jak masz wszystko wyłączone, to najpierw włącz dekoder, odczekaj ze 2 min. i włącz TV, czy to coś zmienia.
I jeszcze jedna próba, po oglądaniu, wyłącz TV, nie wyłączaj dekodera, po jakimś czasie włącz TV.
Rozumiem, że masz Mediaboxa, podłącz na jakiś czas dekoder do TV za pomocą kabla SCART, wiem, to analog, jakość kiepska, chodzi o sprawdzenie czy nie świruje dekoder, czy to problem z komunikacją po kablu HDMI. |
_________________
|
|
|
|
|
PanT@lon
Klikacz
Dołączył: 26 Maj 2017 Posty: 7
|
Wysłany: 26-05-2017, 10:16
|
|
|
Pitrek napisał/a: | Potrzebny jest "PRÓND" od sąsiada.
A na poważnie to spróbuj tak:
Jak masz wszystko wyłączone, to najpierw włącz dekoder, odczekaj ze 2 min. i włącz TV, czy to coś zmienia.
I jeszcze jedna próba, po oglądaniu, wyłącz TV, nie wyłączaj dekodera, po jakimś czasie włącz TV.
Rozumiem, że masz Mediaboxa, podłącz na jakiś czas dekoder do TV za pomocą kabla SCART, wiem, to analog, jakość kiepska, chodzi o sprawdzenie czy nie świruje dekoder, czy to problem z komunikacją po kablu HDMI. |
Dzięki za rady. Też mi przyszło na myśl żeby w ogóle nie wyłączać Mediaboxa ale ile on wtedy pociągnie.
Problemy pojawiły sie po znmianie TV czy jest jakaś lista modeli, które się nie lubią z dekoderami UPC? |
|
|
|
|
GDA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2017, 10:25
|
|
|
PanT@lon napisał/a: | żeby w ogóle nie wyłączać Mediaboxa ale ile on wtedy pociągnie |
prądu?
nie ma znaczenia, mediabox pobiera non stop cała dobę około 20-30W
tak jak Pitrek napisał - szwankuje komunikacja HDCP wina kabla HDMI |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-05-2017, 10:27
|
|
|
PanT@lon napisał/a: | Problemy pojawiły sie po znmianie TV | Eeee, a szkoda, że wcześniej tego nie napisałeś. Ewidentnie problem w komunikacji po HDMI, ja bym spróbował jakiegoś dobrego kabla. |
_________________
|
|
|
|
|
PanT@lon
Klikacz
Dołączył: 26 Maj 2017 Posty: 7
|
Wysłany: 26-05-2017, 10:36
|
|
|
Pitrek napisał/a: | PanT@lon napisał/a: | Problemy pojawiły sie po znmianie TV | Eeee, a szkoda, że wcześniej tego nie napisałeś. Ewidentnie problem w komunikacji po HDMI, ja bym spróbował jakiegoś dobrego kabla. |
ale kabel też został wymieniony co prawda na ten z UPC. Czyli olać ich kabelki kupić dobry i wtedy zobaczymy |
|
|
|
|
GDA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2017, 10:43
|
|
|
PanT@lon napisał/a: | Czyli olać ich kabelki kupić dobry |
co to znaczy dobry?
kabel HDMI za 9 zł jest taki sam jak ten za 69 zł
zastosuj inny poprostu - może ten jest uszkodzony wewnatrz, może wtyczka itp a ile masz wejść w TV HDMI? na każdym tak samo się zachowuje |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-05-2017, 10:44
|
|
|
Od czegoś trzeba zacząć, z kablami jest różnie, są lepsze i gorsze, można też pożyczyć. Sprawdź inne wejścia HDMI w TV. |
_________________
|
|
|
|
|
PanT@lon
Klikacz
Dołączył: 26 Maj 2017 Posty: 7
|
Wysłany: 26-05-2017, 10:59
|
|
|
kurcze sęk w tym że mam jedno wejście HDMI . Mam nadzieję że problemem nie jest wejście w TV bo na TV techników też było czarno. Ale też po wymianie kabla - no już głupi jestem |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-05-2017, 11:04
|
|
|
Spróbuj jeszcze ustawienia rozdzielczości w Menu dekodera -> Ustawienia TV. Zacznij od 720 i zobacz co będzie.
[ Dodano: 26-05-2017, 12:58 ]
PanT@lon napisał/a: | bo na TV techników też było czarno. | Ale dozujesz nam informację, jak w "Thrillerze Hitchcocka".
Jak na TV technika było źle i przy różnych kablach też było źle, to co na to powiedzieli Ci "technicy", moim zdaniem dekoder do wymiany. |
_________________
|
|
|
|
|
PanT@lon
Klikacz
Dołączył: 26 Maj 2017 Posty: 7
|
Wysłany: 26-05-2017, 12:10
|
|
|
[ Dodano: 26-05-2017, 12:58 ]
PanT@lon napisał/a: | bo na TV techników też było czarno. | Ale dozujesz nam informację, jak w "Thrillerze Hitchcocka".
Jak na TV technika było źle i przy różnych kablach też było źle, to co na to powiedzieli Ci "technicy", moim zdaniem dekoder do wymiany.[/quote]
Przepraszam być może faktycznie piszę deko chaotycznie ale info o wymianie dekodera było w 1 poście. Podsumowując po kolei: wymiana kabli, wymiana dekodera - problem pozostał.
Technicy zasugerowali że być może to wina Multiboxa generalnie i być może na Horizonie nie będzie tego problemu. Hmm może padam ofiarą jakiejś wyrafinowej masowej akcji wymiany dekoderów |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-05-2017, 12:20
|
|
|
PanT@lon napisał/a: | ... po kolei: wymiana kabli, wymiana dekodera - problem pozostał.
Technicy zasugerowali że być może to wina Multiboxa generalnie i być może... |
Dekodery z UPC, kable już też były z UPC, nawet telewizor też z UPC - to lekki obłęd.
Niestety, zgłoś problem jeszcze raz, oni muszą to naprawić.
Spróbuj zmianę rozdzielczości o której pisałem. |
_________________
|
|
|
|
|
PanT@lon
Klikacz
Dołączył: 26 Maj 2017 Posty: 7
|
Wysłany: 26-05-2017, 12:50
|
|
|
ok jeszcze raz dzięki serdeczne wyżaliłem się i przez łykend powalczę
pozdrawiam |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26-05-2017, 12:56
|
|
|
To nie sprawa "żalu", jeżeli nie chcesz Horizon'a, to musisz wyegzekwować wymianę na kolejny. Trochę masz pecha, jeżeli przy technikach na ich sprzęcie źle działało to nie ma innego wyjścia. |
_________________
|
|
|
|
|
|