Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
kranu
light master
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 62
|
Wysłany: 12-02-2018, 16:56
|
|
|
Czy ten problem wpływa na pobieranie plików torrent?
Bo akurat w tej technologii jest nawiązywanych wiele połączeń jednocześnie. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2018, 17:02
|
|
|
Jak się pobiera zbyt wiele torrentów przez wifi Compala to ponoć jego wifi się zatyka, ale nie ma to związku z DDoSem tylko z jakimś błędem w sofcie Compala. |
|
|
|
|
kranu
light master
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 62
|
Wysłany: 12-02-2018, 17:06
|
|
|
Świetnie.. przecież skoro to błąd softwarowy to chyba już dawno powinien zostać rozwiązany. |
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1653
|
Wysłany: 12-02-2018, 19:54
|
|
|
aster napisał/a: | Jaki w ogóle jest plan działania z Compalami? Czy oni uporczywie szukają rozwiązanie softwareowe dla problemu z hardwarem?
Czy ten model jest już "spalony" i jedynym wyjściem - nawet jak się to odwlecze - to nowy sprzęt? |
Na razie to mydlą wszystkim oczy, że coś próbują naprawić. Nawet jak kiedyś będą nowe modemoroutery to sami z siebie ich nam nie wymienią na to nie ma co liczyć. |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2018, 22:28
|
|
|
Myślę, że testerom bez najmniejszych problemów wymienią i osobom, co będą się upominać o niego zważywszy na bugi Compala, a ponad 90% klientów dalej będzie w nieświadomości go używać. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 12-02-2018, 23:11
|
|
|
aster napisał/a: | Jaki w ogóle jest plan działania z Compalami? |
Pracują nad tym dalej - i nie ma co się dziwić, 99% klientów nie ma o tym pojęcia i NIE doświadcza problemów z tym związanych.
aster napisał/a: | Czy oni uporczywie szukają rozwiązanie softwareowe dla problemu z hardwarem? |
Jeśli CAŁE UPC kupiło tego Compala na kontenery (niższa cena przy takiej ilości) to nie ma co się dziwić, że próbują go jeszcze wskrzesić i oferować nadal tym 99%.
kranu napisał/a: | Świetnie.. przecież skoro to błąd softwarowy to chyba już dawno powinien zostać rozwiązany. |
Problem softwerowy, ale wynikający z wady konstrukcyjnej chipu.
Przedstawię Koledze drogę działania jaka MUSI zostać przebyta:
- UPC (zgłasza problem)
- Intel (pisze scrypty i biblioteki dla chipsetu),
- Compal (compiluje softa),
- UPC (odbiera softa i testuje u siebie),
- testerzy (otrzymują testowego softa i testują to w warunkach polowych - w laboratorium zawsze wszystko jest idealnie...),
- klienci (w końcu otrzymują sprawny soft).
Wyszło mi, że na takie działanie (od zgłoszenia problemu przez UPC do otrzymania softa przez klienta końcowego) potrzeba około 1-1,5 miesiąca.
https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=197058#197058
brtk napisał/a: | Myślę, że testerom bez najmniejszych problemów wymienią i osobom, co będą się upominać o niego zważywszy na bugi Compala, a ponad 90% klientów dalej będzie w nieświadomości go używać. |
Dokładnie.
Ale cierpliwości.
EDYCJA z dnia 13.02.2018r
Oficjalne info od GMateusza z oficjalnego forum UPC:
"Z najnowszych informacji, które pragę Wam przekazać to:
•oprogramowanie testowe w wersji 24-5 zakończyło fazę testową, wrzucamy je dla wszystkich użytkowników
•aktualizacja na początku obejmie 50 tysięcy modemów
•będzie realizowana automatycznie przez okres następnych 2 tygodni
Na razie to tyle." |
_________________
|
|
|
|
|
Atlas334
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 250 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-02-2018, 17:12
|
|
|
To co?
Gdzie się zgłosić po nową wersję softa? |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2018, 17:17
|
|
|
Jest ona rozsyłana więc za kilka dni pewnie ją dostaniesz. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 14-02-2018, 22:23
|
|
|
Atlas334 napisał/a: | To co?
Gdzie się zgłosić po nową wersję softa? |
Nie musisz się nigdzie "zgłaszać" - kiedy przyjdzie pora na aktualizację u Ciebie, Compal ją pobierze sam automatycznie i sam zainstaluje.
Będzie to trwało nie dłużej niż 30 minut - w tym czasie nie należy wyłączać Compala z prądu (wiadomo, netu wtedy nie będzie przez te 30 minut - potem wszystko samo wróci do działania).
Czasami może być konieczność po takim updacie RESETU Compala przyciskiem na obudowie i ustawienia go ponownie (ale nie jest to regułą).
Reset 30 s i puszczasz przycisk RESET. |
_________________
|
|
|
|
|
kranu
light master
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 62
|
Wysłany: 14-02-2018, 22:32
|
|
|
To Compal sam się aktualizuje kiedy chce czy wykrywa bezczynność?
Bo nie wyobrażam sobie, że oglądam film na Netflix i Connect Box mi w trakcie funduje pół godziny przerwy.. gorzej jak reklamy na Polsacie.. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 14-02-2018, 22:47
|
|
|
kranu,
Niestety nie masz na to wpływu kiedy to się stanie - dostanie softa i tyle, nie ma tu znaczenia bezczynność modemoroutera czy pełne jego obciążenie. |
_________________
|
|
|
|
|
januszmk
plus master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Cze 2016 Posty: 537
|
Wysłany: 15-02-2018, 03:34
|
|
|
aktualizacja modemu trwa kilka minut, nie pol godziny. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 15-02-2018, 06:37
|
|
|
januszmk,
Kolega ze zrozumieniem przeczytał mój post? - napisałem wyraźnie NIE DŁUŻEJ, a nie, że 30 minut.
U mnie ostatnio trwało to około 15 minut. |
_________________
|
|
|
|
|
Domin4
easy master
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 25 Skąd: SKMK
|
Wysłany: 19-02-2018, 16:51
|
|
|
Czyli wszystkie błędy już poprawili i jest cacy ? |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2018, 16:54
|
|
|
Domin4 napisał/a: | Czyli wszystkie błędy już poprawili i jest cacy ? |
NIE |
|
|
|
|
|