Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 17:53
|
|
|
W teście Puma 6 to nie są pingi!
to są połączenia TCP
przydałaby się lista serwerów z numerami i który gdzie się znajduje
btw. i tak test jest ok...zawsze można sprawdzić albo na 26 albo na 76 |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 19:05
|
|
|
Zgadza się, to są połączenia TCP, ale pokazuje z jakim czasem one odpowiadają. A ilość prób masz wyrażona na górze pod samples. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 21:00
|
|
|
brtk napisał/a: | Zgadza się, to są połączenia TCP, ale pokazuje z jakim czasem one odpowiadają. A ilość prób masz wyrażona na górze pod samples. |
ten test bardziej odzwierciedla rzeczywiste połączenia w internecie, które wykonywane są za pomocą protokołów TCP/UDP a nie ICMP
dlatego nie należy lekceważyć wyników tego testu
zresztą widzę że najlepiej test wypada na klasycznych modemach z chipsetem Broadcoma, następnie na modemorouterze z chipsetem Broadcom, dalej na klasycznym modemie z chipsetem Puma i na końcu na modemorouterze z chipsetem Puma
różnice u mnie są niewielkie ale widoczne bo modem z Broadcomem jest całkowicie zielony a jak się pojawia Puma to zielony z elementami zółtego..zresztą bardzo charakterystyczne jest to że jak się loguję na jakiś modemorouter z Puma 6 to jest zawsze pewne spowolnienie którego nie ma przy logowaniu na modemorouter z Broadcom...można domyślać się że chipset Puma jest po prostu słabszy niż Broadcom i nic się na to już nie poradzi |
Ostatnio zmieniony przez pawelb 22-12-2017, 21:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2017, 21:24
|
|
|
pawelb napisał/a: | zresztą bardzo charakterystyczne jest to że jak się loguję na jakiś modemorouter z Puma 6 to jest zawsze pewne spowolnienie którego nie ma przy logowaniu na modemorouter z Puma 6 |
Eee? |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 21:33
|
|
|
MrPepka napisał/a: | pawelb napisał/a: | zresztą bardzo charakterystyczne jest to że jak się loguję na jakiś modemorouter z Puma 6 to jest zawsze pewne spowolnienie którego nie ma przy logowaniu na modemorouter z Puma 6 |
Eee? |
oczywiście miało być na końcu zdania z Broadcom |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 22-12-2017, 22:15
|
|
|
brtk napisał/a: | Ale widac nawet na wyniku speedtestu na dslreports moj a kocurka, on ma na cisco mniejszy rozstrzal pingu jak ja, mimo, ze test nawet na cisco u niego nie jest zielony. |
To znaczy tak - zieleń nie jest idealnie wszędzie zielona, są miejsca gdzie się pojawia odrobinka żółtego pola i czasami się JEDNO pole czerwone trafi (ale to nie zawsze).
I takie delikatne info.
Testy najnowszego oprogramowania dla Compala odbędą się PO SWIĘTACH.
Zasugerowałem, by zrobili to jednak po NOWYM ROKU 2018 (co by ludziom w tym i tak niełatwym okresie oszczędzić dodatkowych nerwów) - nie było sprzeciwu od UPC, więc chyba ruszymy z testami w styczniu 2018. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 22-12-2017, 22:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 22:26
|
|
|
Mi tam obojętnie, nawet i teraz by mogli mi dać ten nowy soft. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 22-12-2017, 22:30
|
|
|
To zapytaj Kamila?
Może na Twoje własne ryzyko Ci wgrają.
Przyznam szczerze, że liczba 100 poprawek dla Compala mnie zdruzgotała
Taka liczba powoduje, że na 100% uwalili coś innego - tylko pytanie co i czy uda się to wyłapać. |
_________________
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 22:36
|
|
|
Czuję, że już za późno, jutro sobota, a po niej święta, więc i tak dostanę ten soft po świętach.
Właśnie ciekawe co tam poprawili.. 100 poprawek to bardzo dużo. Trzeba by poprosić, bym nam udostępnili listę tych poprawek. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 23:04
|
|
|
100 poprawek? Wierzyc sie nie chce...do Arrisa w ostanim Release Notes do wersji 9.1.103BE jest jakies 10 czy 15 poprawek + kilka nowych funkcji mniej znaczących...100 poprawek to brzmi malo prawdopodobnie chyba ze pozmieniali wszystko co mozna na Compalu
Byc moze w tej wersji jest tak wiele zmian...ale taka ilosc zmian to tez nie jest dobra informacja bo pytanie jak bedzie ze stabilnoscią... |
Ostatnio zmieniony przez pawelb 22-12-2017, 23:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2017, 23:16
|
|
|
UPC coś wspomniało o poprawieniu wifi w Compalu więc może większość poprawek dotyczy wifi? |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 23:23
|
|
|
W kazdym razie na VirginMedia albo na DSLReports pisali cos ze rozwiazanie problemu z opoznieniami jest przesuniete na I kwartal 2018...znaczy ze testowanie poprawek musi potrwać |
|
|
|
|
kelt
classic master
Dołączył: 04 Cze 2006 Posty: 293 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-12-2017, 14:28
|
|
|
Dobrze ze wogole cos z tym robia a nie zamiataja problem pod dywan. |
_________________
|
|
|
|
|
Skreedi
light master
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 59
|
Wysłany: 23-12-2017, 19:57
|
|
|
Tylko czemu trzeba tyle czekać (skoro pierwszy kwartał 2018 to pewnie aż do marca) i co jeśli nie naprawią tego programowo... |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 24-12-2017, 04:11
|
|
|
brtk napisał/a: | Właśnie ciekawe co tam poprawili.. 100 poprawek to bardzo dużo. Trzeba by poprosić, bym nam udostępnili listę tych poprawek. |
MrPepka napisał/a: | UPC coś wspomniało o poprawieniu wifi w Compalu więc może większość poprawek dotyczy wifi? |
Niby nie tylko wifi, ale ogólnie stabilność urządzenia.
100 poprawek - to raczej napisano softa od nowa.
To ile tam tego musi jeszcze być, skoro 100 rzeczy poprawili...
No i pytanie, co zrypali.
Jest stanowisko UPC w sprawie testowania najnowszego oprogramowania dla Compala:
https://forum.upc.eu/t5/connectbox/test-puma6-i-problemy/m-p/3940#M428
"Test rusza 2 stycznia, wcześniej dostaniecie zaproszenie do grupy, gdzie wszystko zostanie Wam opisane.
Jeśli jeszcze ktoś jest chętny poza osobami, które wcześniej się zgłosiły to proszę pisać."
EDYCJA
Testy ruszyły dziś tj 03.01.2018r
Jest grupa około 10 testerów w specjalnej zamkniętej grupie na Oficjalnym Forum UPC.
W tym temacie szczegóły (to jest wątek ogólnie dostępny):
https://forum.upc.eu/t5/connectbox/test-puma6-i-problemy/td-p/843/page/37
EDYCJA 2
Istne jaja, istne jaja...
Nadal uważacie, że da się problem PUMA6 naprawić softwarowo?
https://www.purepc.pl/pro...ga_je_spowolnic
https://newsroom.intel.com/news/intel-responds-to-security-research-findings/ |
_________________
|
|
|
|
|
|