|
|
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 29-11-2017, 16:20
|
|
|
pawelb,
pawelb napisał/a: | jest wspierany przez Thomsona który przejął modemy Cisco |
A nie czasem przez Technicolora? (gdzieś mi takie info mignęło a i ich aktualne produkty są cosik do Ciscaczy (niektóre modele) podobne).
Zresztą bez znaczenia kto go produkuje - ma wsparcie jak piszesz, jest dostępny , nie ma problemów z PUMA6 (choć nie jest modemorouterem i nie może generować tego ich WiFree...). |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2017, 17:46
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | pawelb,
pawelb napisał/a: | jest wspierany przez Thomsona który przejął modemy Cisco |
A nie czasem przez Technicolora? (gdzieś mi takie info mignęło a i ich aktualne produkty są cosik do Ciscaczy (niektóre modele) podobne).
Zresztą bez znaczenia kto go produkuje - ma wsparcie jak piszesz, jest dostępny , nie ma problemów z PUMA6 (choć nie jest modemorouterem i nie może generować tego ich WiFree...). |
Sorry..oczywiscie ze przez Technicolora..przejezyczenie
W kazdym razie caly czas jest wsparcie, ostatnio pobieralem dla epc3010 i w Release Notes bylo tez dla epc32xx
Te Modemy EPC to sa bardzo trwale konstrukcje, jedyne co sie psuje to zewnetrzny chinski zasilacz ale to nie problem
Taki jest teraz trend ze wszyscy chca dostarczac Combo abonentom bo 90% uzytkownikow chce jedno urzadzenie i nie chce zadnych wladnych routerow
[ Dodano: 30-11-2017, 20:24 ]
Vectra atakuje ofertą na 600mbps i z modemem Technicolor TC7230, tym samym ktorego testy wrzucalem jakis czas temu, to niezly modem..widac wyciagneli wnioski z zamieszania wokol Puma 6..to ostry atak na ofertę UPC |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2017, 21:12
|
|
|
U mnie coś się popsuło ostatnio
EDIT:
Tutaj po restarcie Compala:
Coś się zapycha ten router.. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
|
|
|
|
januszmk
plus master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Cze 2016 Posty: 537
|
Wysłany: 08-12-2017, 07:23
|
|
|
KOCUREK1970, Gdzie ty masz informacje w programie Bug Bounty ze musisz placic za usuniecie buga? doczytaj dokładnie, to oni płacą za wykrycie luki. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 08-12-2017, 17:25
|
|
|
januszmk napisał/a: | doczytaj dokładnie, to oni płacą za wykrycie luki. |
I wypłacili już komuś jakiekolwiek pieniądze? (pytanie retoryczne).
Jak oni muszą być niepewni tego co oferują, skoro SAMI nie potrafią nad tym zapanować...
Obchodzimy chyba w tym tygodniu 2 miesięcznicę (przepraszam za słownictwo) od rozpoczęcia testowania nowego oprogramowania do Compala - poruszony tym faktem do głębi postanowiłem na oficjalnym forum UPC zamieścić sobie (i tu cytuję w oryginale) moje niewielkie spostrzeżenia co to prac nad owym zagadnieniem...:
"I tak sobie leniwie mija kolejny tydzień... - nie, że bym się czuł olewany i lekceważony o nie, bardziej czuję, że macie mnie (nas) w ...., a to nie świadczy o Was szanowne UPC Polska dobrze.
Na odpowiedz na inne moje pytania (zadane w innych wątkach) też się raczej nie spodziewam odpowiedzi...
Na pytania istotne nie odpowiadacie, ale z pierdołami odpowiedz prawie z miejsca jest udzielana.
Nie olewajcie nas - bo ani ja, ani nikt z Waszych klientów tego nie lubi!
A więc ponawiam pytanie:
@Kamil
Ja bym wolał usłyszeć, na jakim obecnie etapie są działania z nowym oprogramowaniem dla Compali - wiecie coś, nic nie wiadomo, ile to czasu może jeszcze potrwać, czy macie plan B?"
Na innych forach aż gwiżdże, wydawane są updaty (beta softów, cokolwiek, ale widać, że coś się dzieje) do sprzętów oferowanych przez innych operatorów:
http://www.dslreports.com...sion~start=7950
to NetDog 2017-Dec-7 1:57 pm
Hi
We have today just had applied a trial version firmware for our VM Hitron modem. In the uk
This was delayed from the 30th November. To today 7th December
What was strange, is the trial firmware was first due on the evening of the 30th November, but delayed, however our 200mb connection which during the day peak loads always dropped from 200mb to approx 15-20mb and with lots of drops for vpn etc, suddenly stayed constant 190 - 200mb during peak loads.
Considering since day one, we have had major issues under load and even had speeds as low as 5mb , it seems rather strange that on the day of the planned initial firmware trial release we suddenly had such huge improvements., but no firmware update due to technical issues.
Then after 2 attempts, the firmware was released today.
So , as of 6pm today the trial firmware is applied to our modem, And will see how things progress.
But as I donât believe in conincidences , I wonder what else happened on 30th November that enabled such a massive improvement.
As all the trial coordinator is asking is for speed test , a very basic 3 test before and after the firmware load, no latency tests, in theory had the initial date of the 30th happened, it would have looked like the firmware had been a huge success . All rather strange. But sadly for VM. My speed improvement now clearly relates to a different change and not the firmware,
Thanks
Richard
A u nas kompletna zlewka... |
_________________
|
|
|
|
|
januszmk
plus master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Cze 2016 Posty: 537
|
Wysłany: 11-12-2017, 03:38
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | januszmk napisał/a: | doczytaj dokładnie, to oni płacą za wykrycie luki. |
I wypłacili już komuś jakiekolwiek pieniądze? (pytanie retoryczne).
Jak oni muszą być niepewni tego co oferują, skoro SAMI nie potrafią nad tym zapanować... |
nie wiem, ale podejrzewam ze tak. zauwaz ze kazda duza firma to oferuje, facebook, google, apple, microsoft itd. jest to normalna polityka bo zamiast ludzie publikowac exploity, ida do firmy po kase. bugi zdarzaja sie wszedzie, nawet jak soft / hw jest testowany bardzo dobrze to się może jakiś bug zdarzyć. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 12-12-2017, 01:40
|
|
|
januszmk napisał/a: | nie wiem, ale podejrzewam ze tak. zauwaz ze kazda duza firma to oferuje, facebook, google, apple, microsoft itd. jest to normalna polityka bo zamiast ludzie publikowac exploity, ida do firmy po kase. bugi zdarzaja sie wszedzie, nawet jak soft / hw jest testowany bardzo dobrze to się może jakiś bug zdarzyć. |
Więc z Compalem im nie wyszło, nie zdążyli zapobiec wyciekowi (wypadek przy pracy ). |
_________________
|
|
|
|
|
Opiu
plus master
Dołączył: 30 Cze 2015 Posty: 342
|
Wysłany: 12-12-2017, 16:50
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | januszmk napisał/a: | nie wiem, ale podejrzewam ze tak. zauwaz ze kazda duza firma to oferuje, facebook, google, apple, microsoft itd. jest to normalna polityka bo zamiast ludzie publikowac exploity, ida do firmy po kase. bugi zdarzaja sie wszedzie, nawet jak soft / hw jest testowany bardzo dobrze to się może jakiś bug zdarzyć. |
Więc z Compalem im nie wyszło, nie zdążyli zapobiec wyciekowi (wypadek przy pracy ). |
Każdy wyciek da się naprawić tylko trzeba chcieć a w tym problem ze o problemie wiedzą ale chyba nie za bardzo chcą go naprawić
Tutaj masz przykład łatania dziur > http://www.komputerswiat....-co-nowego.aspx |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 13-12-2017, 03:36
|
|
|
Opiu napisał/a: | Tutaj masz przykład łatania dziur |
Microsoft robi to co miesiąc.
Co innego poprawić software, gdzie to sprzęt masz do niego dostosować a co innego poprawić działanie sprzętu, gdzie sprzętowo nic dostosować się nie da. |
_________________
|
|
|
|
|
Opiu
plus master
Dołączył: 30 Cze 2015 Posty: 342
|
Wysłany: 13-12-2017, 09:47
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | Opiu napisał/a: | Tutaj masz przykład łatania dziur |
Microsoft robi to co miesiąc.
Co innego poprawić software, gdzie to sprzęt masz do niego dostosować a co innego poprawić działanie sprzętu, gdzie sprzętowo nic dostosować się nie da. |
Wszystko zależy od tego czy wina leży po stronie sprzętu czy samego oprogramowania
Jeżeli wychodzi że sprzętu to lipa a jak oprogramowania to pół biedy. |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 13-12-2017, 13:07
|
|
|
Opiu napisał/a: | Jeżeli wychodzi że sprzętu to lipa a jak oprogramowania to pół biedy. |
I tu mamy tę pierwszą opcję - to wada sprzętowa (przepełnienie zbyt małego bufora w procesorze) - i dlatego Intel będzie ściemniał, że jest to do "naprawienia", bo inaczej pozwy firm ich zniszczą finansowo (no bo chyba nikt nie myśli, że UPC ogólnoświatowe, ot tak przełknie stratę wydanych MILIONÓW dolarów na zakup sprzętu z procesorem Intela i wywalą następne MILIONY dolarów na zakup sprzętu na Broadcomie).
Intel dokonał samozaorania (zresztą nawet w zwykłych procesorach do komputerów osobistych, zrobili taki numer, że zamiast tradycyjnego jak do tej pory lutowania IHS, postanowili go przytwierdzić nie spoiwem lutowniczym, tylko GLUTEM pastowo-klejowym) - za góra 3-5 lat ludzie będą mieli problemy z przegrzewającym się procesorem, bo ów glut klejowy jak każda PASTA termiczna straci swoje właściwości przewodzące ciepło (jeśli ktoś kupił np. procesor z rodziny I z podkategorii K z odblokowanym rdzeniem i go przetaktował).
[ Dodano: 15-12-2017, 21:04 ]
Mały update info z prac nad nowym oprogramowaniem dla Compali (następna wersja udostępniana będzie grupie testującej)
Wiadomość pochodzi z OFICJALNEGO FORUM UPC
Jeśli ktoś chętny na testowanie OBECNEJ, nowszej wersji oprogramowania dla Compali, to proszę o zgłaszanie swojego akcesu w tym temacie:
https://forum.upc.eu/t5/connectbox/test-puma6-i-problemy/td-p/843/page/20
Moderatorów z tego forum upraszam o zrozumienie i akceptację takiej "reklamy" konkurencyjnego forum - dziękujemy.
Moi drodzy
Na wstępie oficjalne i publiczne podziękowania dla użytkowników społeczności, którzy wzięli udział w weryfikacji działania testowego oprogramowania dla modemów Compal Connect Box z chipsetem PUMA6.
@brodacz @MrPepka @KOCUREK1970 @Marcinosr @Granathar
Jeszcze raz Panowie wielkie dzięki od grupy moderatorskiej i naszego admina @Kamil
Pracę związane z usunięciem problemu dotyczącego cyklicznych skoków PINGu na chipsecie PUMA6 trwają cały czas. Dane, które zbieramy podczas takich testów są bardzo cenne i pozwalają lepiej zrozumieć problem i przybliżyć się do jego rozwiązania.
Obecnie dla wybranych użytkowników ruszyły testy najnowszej wersji softu, w którym to poprawiono liczne błędy i wprowadzono wiele usprawnień (łącznie ponad 100 poprawek) mających na celu zoptymalizować pracę Connect Boxa. Zwiększyliśmy wydajność modemu i poprawiliśmy działanie usługi wifi. Zwiększona została także liczba testerów, aby powiększyć także ilość danych do przeanalizowania i wyciągnięcia ewentualnych wniosków.
Z tego też miejsca zapraszam wszystkich chętnych użytkowników do przetestowania nowej wersji softu i podzielenia się z nami opinią i spostrzeżeniami. Udostępniona zostanie tak samo jak i wcześniej osobna grupa tylko dla testerów gdzie będziecie mogli wrzucać swoje posty.
Zainteresowanych proszę o zgłaszanie się w tym temacie. Grupa ruszy w przyszłym tygodniu jeszcze przed świętami.
Podkreślam jednak fakt – przyszedłem tutaj do Was w dobrej wierze i tak chciałbym zostać odebrany. Jeśli macie ochotę na wzięcie udziału w testach to zapraszam. Jeśli wolicie obserwować wszystko z boku, to także nie widzę problemu. My naprawdę cały czas pracujemy nad tym, aby problem ze skokami PINGu został rozwiązany.
Wszystkim udanego weekendu
|
_________________
|
|
|
|
|
bartosz066
Klikacz
Dołączył: 16 Gru 2017 Posty: 2
|
Wysłany: 16-12-2017, 18:22
|
|
|
Na jaki modemorouter z wifi można wymienić compala w upc żeby nie było z nim problemów? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,4 sekundy. Zapytań do SQL: 12 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|