Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
Autor Wiadomość
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 09-07-2017, 20:35   

pawelb napisał/a:
jak juz wiadomo, ten problem pojawia sie przede wszystkim w sieciach gdzie modemy bonduja (łączą) duza liczbe kanałów typy 24 albo 32

Nie. Problem się pojawia gdy sieć łączy więcej niż 8 kanałów (np. 12 czy 16) ;)

[ Dodano: 09-07-2017, 20:36 ]
halek napisał/a:
Hmm. Kiedy przełączę się na 2,4GHz, problem z cyklicznym pingiem co minutę-dwie w CS:GO natychmiast znika. Nie wygląda to więc na winę sieci UPC tylko routera w trybie 5GHz. Co powinienem w takim razie zgłośić aby UPC sprawdziło?

A czy Ty (lub ktoś z twoich sąsiadów) nie korzystacie z cyfrowych telefonów bezprzewodowych? Próbowałeś zmieniać kanał, sterowniki do kart sieciowych?
_________________
 
 
pawelb 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2017, 22:13   

MrPepka napisał/a:
pawelb napisał/a:
jak juz wiadomo, ten problem pojawia sie przede wszystkim w sieciach gdzie modemy bonduja (łączą) duza liczbe kanałów typy 24 albo 32

Nie. Problem się pojawia gdy sieć łączy więcej niż 8 kanałów (np. 12 czy 16) ;)

[ Dodano: 09-07-2017, 20:36 ]
halek napisał/a:
Hmm. Kiedy przełączę się na 2,4GHz, problem z cyklicznym pingiem co minutę-dwie w CS:GO natychmiast znika. Nie wygląda to więc na winę sieci UPC tylko routera w trybie 5GHz. Co powinienem w takim razie zgłośić aby UPC sprawdziło?

A czy Ty (lub ktoś z twoich sąsiadów) nie korzystacie z cyfrowych telefonów bezprzewodowych? Próbowałeś zmieniać kanał, sterowniki do kart sieciowych?


nie przekonuje mnie to, mam wrażenie że problemy z przeciążonymi węzłami w UPC tłumaczycie zawsze chipsetem Puma6 ;)

dlatego koledze Halkowi sugerowałbym żeby popróbował z innym ustawieniem sieci 5Ghz, może być tak że pojawiają się jakieś zakłócenia w tym paśmie, próbowałbym też na jego miejscu przejść na połączenie kablem Ethernet albo wypożyczyć od kogoś parę urządzeń PLC (Powerline) i przetestować..generalnie granie w gry on-line z wykorzystaniem Wifi to kiepski pomysł
ale w ustawieniach karty Wifi jest sporo ustawień, można popróbować,
Ostatnio zmieniony przez pawelb 09-07-2017, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 09-07-2017, 22:21   

pawelb napisał/a:
nie przekonuje mnie to, mam wrażenie że problemy z przeciążonymi węzłami w UPC tłumaczycie zawsze chipsetem Puma6

Bez przesady. Węzły w UPC to nie węzły w Orange ;) . A ile w swojej sieci bondujesz kanałów?
_________________
 
 
pawelb 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2017, 22:24   

MrPepka napisał/a:
pawelb napisał/a:
nie przekonuje mnie to, mam wrażenie że problemy z przeciążonymi węzłami w UPC tłumaczycie zawsze chipsetem Puma6

Bez przesady. Węzły w UPC to nie węzły w Orange ;) . A ile w swojej sieci bondujesz kanałów?

maksymalnie 8 :P
lepiej mieć więcej węzłów mniejszych niż mniej z dużą ilością bondowanych kanałów
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 09-07-2017, 22:27   

pawelb napisał/a:
maksymalnie 8

Więc u Ciebie problemu nie ma. ;) Zostało to już udowodnione, że problem się pojawia gdy jest bondowane więcej niż 8 kanałów. Po za tym tylko posiadacze modemu Compal mają przeciążone węzły, a reszta nie? No raczej wątpliwe ;) .
_________________
 
 
pawelb 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2017, 22:33   

MrPepka napisał/a:
pawelb napisał/a:
maksymalnie 8

Więc u Ciebie problemu nie ma. ;) Zostało to już udowodnione, że problem się pojawia gdy jest bondowane więcej niż 8 kanałów. Po za tym tylko posiadacze modemu Compal mają przeciążone węzły, a reszta nie? No raczej wątpliwe ;) .


jak zauważyłeś u kolegi Halka niekoniecznie to musi być problemem skoro twierdzi że jak przechodzi na 2.4Ghz problem znika...ta karta której używa jest co prawda dedykowana do gier on-line ale może akurat wymagać jakiś specyficznych ustawień żeby dobrze ją zgrać z Compalem
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 09-07-2017, 22:35   

pawelb napisał/a:
jak zauważyłeś u kolegi Halka niekoniecznie to musi być problemem skoro twierdzi że jak przechodzi na 2.4Ghz problem znika...ta karta której używa jest co prawda dedykowana do gier on-line ale może akurat wymagać jakiś specyficznych ustawień żeby dobrze ją zgrać z Compalem

Problem Halka jest problemem indywidualnym nie mającym nic wspólnego z problemem ogólnym.

[ Dodano: 09-07-2017, 22:37 ]
O! Mam jeszcze jedno rozwiązanie dla kolegi Halka. Wyłącz Wi-Free. Że też wcześniej na to nie wpadłem.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4527
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 29-07-2017, 04:13   

Gdzieś wczoraj czytałem, że w USA (no ba...) klienci wystąpili z pozwami zbiorowymi przeciwko Intelowo i producentom modemów.
Przeciwko Intelowi - że zrypał procesor i go sprzedał.
A operatorom, że to g.....o kupli i u siebie stosują w zamawianych modemach.

Nam już tez 3 mc leci i ni chu chu widać rozwiązania...
Nawet sam Intel nie wydał jeszcze CVE z bugami, bo potwierdzić/zaprzeczyć o istnieniu owych.
_________________
 
 
ogromny 
light master

Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 118
Wysłany: 29-07-2017, 11:24   

A co nie ktorzy mysleli ze napisza reklamacje i problem sie rozwiaze, a tu cisza.
Niestety.
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 29-07-2017, 13:21   

KOCUREK1970 napisał/a:
Gdzieś wczoraj czytałem, że w USA (no ba...) klienci wystąpili z pozwami zbiorowymi przeciwko Intelowo i producentom modemów.
Przeciwko Intelowi - że zrypał procesor i go sprzedał.
A operatorom, że to g.....o kupli i u siebie stosują w zamawianych modemach.

Tak tylko, że w USA jest mimo wszystko inne prawo. Tam możesz pozwać nawet coca-colę o byle g..wno za przeproszeniem. A u nas tego nie ma.
_________________
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 227
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-07-2017, 14:10   

Ale jeżeli wygrają w stanach przeciwko Intelowi i innym producentom produkującym sprzęt na wadliwych chipach to jest to podstawa do reklamacji w Polsce.
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 29-07-2017, 14:42   

Atlas334 napisał/a:
podstawa do reklamacji w Polsce.

Niby jaka? W Stanach można złożyć pozew ISP jeśli ten nie umożliwia ci używania własnego modemu (dotyczy to również operatorów kablowych) a u nas co? Kablówki działają tylko z ICH modemem, a nie naszym. To jest ta różnica między nami a Stanami.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4527
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 29-07-2017, 19:45   

Atlas334 napisał/a:
Ale jeżeli wygrają w stanach przeciwko Intelowi i innym producentom produkującym sprzęt na wadliwych chipach to jest to podstawa do reklamacji w Polsce.

Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, byś składał reklamacje w UPC Polska (jakikolwiek wyrok TAM nie ma dla Ciebie TU znaczenia).
Nawet jeśli w USA puszczą Intela z torbami, dla Nas tu w Europie, Polsce nic się nie zmieni.
MrPepka napisał/a:
Tak tylko, że w USA jest mimo wszystko inne prawo. Tam możesz pozwać nawet coca-colę o byle g..wno za przeproszeniem. A u nas tego nie ma.

Dla mnie znaczy to tyle, że TAM jest gdzieś miejsce dla człowieka (bo SAM może walczyć o swoje prawa, bo prawo mu to umożliwia i jest w stanie z korpo wygrać), a zobacz co zrobili w eurokołchozie, mamy od tego niby instytucje, które mają o nas dbać, ale mają indywidualnego człowieka w nosie - W PL powinniśmy złożyć skargi do UOKiK, tylko co z tego, jak dochodzenie czy to prawda będzie trwało z 3 lata, potem wyrok w 2 lata, a UPC i tak się odwoła w następne 2 lata - minie w sumie 7 lat i jako klient jesteśmy nadal w lesie :shock:
_________________
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 391
Wysłany: 29-07-2017, 22:36   

tylko ze z tymi reklamacjami to radze oficjalnie, pismo poczta :) przez internet potrafia reklamacje dotyczace tego problemu ignorowac.
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 29-07-2017, 22:50   

No to jest oczywista oczywistość. Myślałem, że nie trzeba tego tłumaczyć.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: