Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
ayufanpl
classic master
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 155
|
Wysłany: 13-01-2019, 12:53
|
|
|
Compal da radę tam gdzie jest małe obciążenie sieci. Dlatego u części działa OK, u większości są skoki. Jak masz starszą sieć (8 [chyba już nie ma takich], max 16 kanałów) tam jest szansa, że będzie to działalo, dlatego, że ma mniej pakietów do przerobienia na procesorze od wszystkich użyszkodników. Problemem z Puma 6 jest taki, że układ odczytuje pakiety z kabla, a procek je przetwarza. Bufor do przetwarzania jest bardzo mały, przez co nie wyrabia się przetwarzaniem przy dużym obciążeniu (vide problemy z DoSem). Dlatego, też są wieksze i losowe opoźnienia na przesyle.
Generalnie, Giga Connect Box nie ma z tym problemów (jeszcze) z uwagi na prędkość sieci: tylko do 1.2Gbps max na 24 kanałach. Jak UPC zacznie używać EuroDOCSIS 3.1 z prędkością sieci do 10Gbps będzie ten sam problem co na Compalach dziś. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 13-01-2019, 13:58
|
|
|
ayufanpl, Z tego co wiem, GCB już korzysta z Docsis 3.1. Jest jeszcze jeden kanał OFDM, czyli razem 25 kanałów. |
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2019, 14:04
|
|
|
Problemy są również przy niewielkim obciążeniu sieci, podczas testów transfer jest znikomy, a opóźnienia losowo rosną i pakiety giną. Gdy testowałam to nic w tle nie korzystało z sieci. Compal to wadliwy modem, pomaga tylko wymiana na inny, wolny od przypadłości chipsetu PUMA6. Oczywiście są użytkownicy, którym to nie przeszkadza, nawet nie zauważają, ale jeśli komuś zależy na usługach, gdzie stabilność transmisji jest ważna to odradzam Compala. |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 13-01-2019, 14:16
|
|
|
Zuzia napisał/a: | niewielkim obciążeniu sieci, | Chodzi o obciążenie sieci operatora, od modemu do CMTS, nie sieci lokalnej. |
_________________
|
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2019, 14:49
|
|
|
Obciążenie od modemu do CMTS z pewnością ma znaczenie. Ale testy wykonywałam również późno w nocy jak też nad ranem i nadal opóźnienia wariowały i ginęły pakiety. Trudno uwierzyć, że nadmierne obciążenie sieci UPC trwa całą dobę... |
|
|
|
|
ayufanpl
classic master
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 155
|
Wysłany: 13-01-2019, 14:49
|
|
|
zylx napisał/a: | Zuzia napisał/a: | niewielkim obciążeniu sieci, | Chodzi o obciążenie sieci operatora, od modemu do CMTS, nie sieci lokalnej. |
Dokładnie. Tu nie chodzi o obciążenie twojej sieci, tylko sieci operatora. Każdy modem odbiera i dekoduje wszystkie pakiety, które są do wszystkich. Następnie podejmuje decyzję czy jest to adresowane do niego. |
|
|
|
|
Zuzia [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2019, 15:06
|
|
|
ayufanpl napisał/a: | Compal da radę tam gdzie jest małe obciążenie sieci. Dlatego u części działa OK, u większości są skoki. Jak masz starszą sieć (8 [chyba już nie ma takich], max 16 kanałów) tam jest szansa, że będzie to działalo, dlatego, że ma mniej pakietów do przerobienia na procesorze od wszystkich użyszkodników. |
U mnie Compal logował się tylko na 16 kanałach, sygnał był dobry jednak problem istniał. |
|
|
|
|
gabrychu
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 196 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 15-01-2019, 15:27
|
|
|
Mam Hitrona w pracy i działa od dłuższego czasu bez problemu.
Tylko żadnych testów specjalnie nie robiłem |
_________________
|
|
|
|
|
wid3l3c
easy master
Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 27
|
Wysłany: 08-02-2019, 17:53
|
|
|
Wracam do tematu po kilku miesiącach "olewania", a to przez konsultanta co zadzwonił i przypomniał o kończącej się umowie.
Wynik testu pumy:
a to tracerty na jakieś tam serwery:
Ciekawe dlaczego na drugiej "hopce" jest timeout?
ping, 133 próbek na 89.75.24.193 czyli jakiś tam sieciowy punkt UPC
min 5 - ms / max - 19 ms / avg - 7 ms
Chyba aż takich skoków być nie powinno?
Na starym Cisco i necie 120 mega, pingi na "głupie wp.pl" stały mur beton na 10-11 ms.
I feeling grania w CSa był zupełnie inny.
Zastanawiam się co zrobić.
Wydawać kasy na dodatkowe urządzenie mi się nie widzi, bo raz - kasa, dwa gniazdko i kolejne pudełko na które po prostu nie ma miejsca, zużycie prądu.
Być może gdzieś w szafie bym znalazł starego LINKSYS WRT54G, zdaję sobie sprawę z jego ograniczeń, chodzi o przetestowanie czy Compal w trybie bridge by ogarnął - pytanie czy ten router jest w stanie popchnąć dalej sygnał z Compala jak należy.
Natomiast jestem skłonny "coś" kupić, zamontować i potestować, tylko po to by udowodnić UPC że jest źle, a w razie czego 14 dni na zwrot i mógłbym oddać, a oni niech się martwią. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2019, 18:03
|
|
|
Compal w trybie bridge nic nie da bo winny jest chip w samym urządzeniu. Musiałbyś modem wymienić na inny |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 08-02-2019, 18:07
|
|
|
wid3l3c, Wartości ping do pośrednich hopów nie mają znaczenia, jeśli tylko wartości serwera docelowego są poprawne. Wynika to po prostu z niskiego priorytetu dla pakietów ICMP.
UPC o problemie wie, i postanowiło go ignorować, gdyż jest zauważalny przez bardzo małą liczbę użytkowników, głównie graczy. Jedyne rozwiązanie to wziąć sprawy w swoje ręce. Oddzielny router i przełączenie Compala w tryb Bridge nie wiele zmienia w tej kwestii, bo problemem jest modem. Dla porównania, tak wygląda mój test kwadracików:
|
_________________
|
|
|
|
|
ogromny
chello master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 1650
|
Wysłany: 08-02-2019, 18:25
|
|
|
wid3l3c, coś kupić by przetestować i zwrócić? W grę wchodzi tylko używka cisco albo ubee które pracowało w UPC i jest jeszcze nie wycięte z bazy. Udowadniać nic nie musisz UPC dobrze wie o problemie tylko nic z tym już nie próbuje zrobic |
_________________
|
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2019, 13:51
|
|
|
Przed chwilką przeprowadziłem umówioną rozmowę z UPC w sprawie przedłużenia umowy.
UPC jednak 'nieugięcie' stoi na stanowisku, że w grę wchodzi tylko i wyłącznie wymiana sprzętu na np. Hitrona - podobno system nie przepuszcza pozostawienie EPC3925.
Miła konsultantka twierdziła, że EPC3925 nie zapewni dobrej prędkości i dlatego (???)
Nawiasem mówiąc, to wzmianka o rozwiązaniu umowy, nie spowodowała spodziewanej reakcji.
W piątek idę z wypowiedzeniem.. |
|
|
|
|
pabloskrak
classic master
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 234
|
Wysłany: 13-02-2019, 13:54
|
|
|
a na jaką prędkość chciałeś podnieść internet ? |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2019, 14:03
|
|
|
Podobno najniższą obecnie jest 200 mbps, tak więc powinien śmiało dać sobie radę (ma możliwości do 440)
Ale "system nie przepuszcza"
Dowiadywałem się, to w Vectrze dają EPC3928 |
|
|
|
|
|