Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
Atlas334
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 250 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-04-2017, 13:51 Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
|
|
|
Witam,
Wszystkie modemy oparte na chipsecie Intel Puma6 mają problem z opóźnieniami. W ofercie UPC znajdują się dwa modemy, które są dotknięte tym problemem.
Są to:
- Compal CH7465LG - Intel Puma 6-MG
- Hitron CGNV4 - Intel Puma 6-MG
Problem został opisany wyczerpująco w tych wątkach:
https://www.dslreports.co...ssue-Discussion
https://www.dslreports.co...xLinear-mistake
https://www.dslreports.co...e-ready-to-test
https://www.dslreports.co...ssue-Discussion
Można sprawdzić czy jest się dotkniętym problemem wchodząc na tą stronę i dokonując krótki test.
https://www.dslreports.com/tools/puma6
Aktualnie wydaje się, że tylko ARRIS posiada rozwiązanie tego problemu i jest prawie gotowy do wdrożenia go dla użytkowników swoich modemów. Na ten moment trwają jeszcze testy z amerykańskim Comcastem. Intel potwierdził istnienie problemu tak samo jak ARRIS. Jeżeli dobrze zrozumiałem to również Intel stworzył rozwiązanie (co ma sens biorąc po uwagę, że problem dotyczy chipów Intela) i ARRIS jest teraz w trakcie jego implementacji. Mnie ciekawi czy UPC w ogóle zdaje sobie sprawę z istnienia problemu i czy Compal pracuje nad jego rozwiązaniem. Większość ciężkiej roboty została już odwalona, wystarczy teraz, żeby Compal zaimplementował rozwiązanie a UPC udostępniło nowy firmware swoim użytkownikom.
Jaka jest procedura zgłoszenia problemu do UPC?
Czy znalazły by się tutaj chętne osoby do wysłania takiego zgłoszenia? Chodzi tutaj o fakt, że im więcej użytkowników problem zgłosi, tym większa szansa, że UPC faktycznie w miarę sprawnie się tym problemem zajmie.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Atlas334 05-04-2017, 14:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
januszmk
plus master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Cze 2016 Posty: 538
|
Wysłany: 05-04-2017, 14:29
|
|
|
oO
dobrze że o tym napisałeś, to by wyjaśniało moje problemy z pingiem, mam hitrona na usługach biznesowych.
wieczorem będę do nich pisał. |
|
|
|
|
Atlas334
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 250 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2017, 16:26
|
|
|
Wydaje mi się, że reklamacje nie przejdą. Choćby z uwagi na to, że internet wam przecież działa i już z tego powodu UPC odrzuci wam reklamacje. Ale próbować możecie. |
|
|
|
|
Atlas334
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 250 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-04-2017, 16:50
|
|
|
Znalazłem artykuły mówiące o tym, że Intel już wydał poprawkę i m.in Virgin Mobile ją już testuje. Jak wiadomo Virgin Mobile i UPC są własnością tej samej spółki Liberty Global.
W artykule jest mowa o urządzeniu SuperHub 3 (ARRIS TG2492S/CE) ale to jest dokładnie to samo co Compal CH7465-LG.
Ciekaw jestem tylko co na to nasze polskie UPC. Czy oni prowadzą w ogóle jakieś prace nad usunięciem tej usterki. Dlatego wspomniałem o reklamacjach, by przykuć uwagę. |
|
|
|
|
Liberator
classic master
Dołączył: 19 Paź 2009 Posty: 152 Skąd: Żory
|
Wysłany: 05-04-2017, 17:30 Re: Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
|
|
|
Atlas334 napisał/a: | https://www.dslreports.com/tools/puma6 |
"This doesn't look too good" na Ubee EVW3226 (soft EVW3226_1.0.20). |
|
|
|
|
Atlas334
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 250 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-04-2017, 17:51
|
|
|
Tak to wygląda u mnie na Compalu. Wszystko powinno być zielone. Weźcie poprawkę na to, że u mnie jest QoS na moim prywatnym routerze, więc tego typu wyniki nie powinny mieć miejsca.
https://images82.fotosik.pl/486/6f2555350dd1ee37gen.png
Ubee EVW3226 nie powinno być dotknięte tym problemem ponieważ nie pracuje na chipsecie Intel Puma6. Jeżeli ktoś wątpi w istnienie problemu w ogóle to może sobie odpuścić, ponieważ Intel potwierdził istnienie usterki. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-04-2017, 20:28
|
|
|
a tak wygląda to u mnie na Arris TG2492S z softem SW_REV: 9.1.103AS.EURO (nie w UPC)
firmware z września 2016 roku...jakoś przerażająco to nie wygląda
TG2492S.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1262 raz(y) 68,45 KB |
|
|
|
|
|
januszmk
plus master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Cze 2016 Posty: 538
|
Wysłany: 05-04-2017, 20:55
|
|
|
U mnie na hitronie wyglada znacznie gorzej.
Screenshot_20170405_205519.png
|
|
Plik ściągnięto 1015 raz(y) 26,26 KB |
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-04-2017, 21:01
|
|
|
to rzeczywiście słabo wygląda...
jaki masz soft na Hitronie? |
|
|
|
|
Atlas334
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 250 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-04-2017, 21:17
|
|
|
pawelb napisał/a: | a tak wygląda to u mnie na Arris TG2492S z softem SW_REV: 9.1.103AS.EURO (nie w UPC)
firmware z września 2016 roku...jakoś przerażająco to nie wygląda |
Na liście znajduje się Arris TG2492 (bez S).
Twój model to Arris TG2492S (z S). Nie jestem pewien czy ten router posiada feralny Intel Puma6.
Edit1:
Jednak model z S (ARRIS TG2492S/CE) również jest dotknięty tym problemem. Jednakże ARRIS posiada już poprawione firmware w fazie testów i być może twoja wersja posiada już poprawkę lub po prostu akurat ten konkretny test przeszedł bez problemów.
Z tego co czytałem co jakiś czas urządzenia z chipem Intel Puma6 wykonują jakieś zadanie obciążające wbudowany rdzeń Atom do 100% powodując lagi. Problem jest mocno zauważalny na łączach powyżej 200Mb/s i gdy urządzenie działa kilka dni z rzędu. Po restarcie jest chwilowa ulga. Aktualnym czasowym obejściem jest właśnie restart urządzenia co dzień, dwa. |
Ostatnio zmieniony przez Atlas334 05-04-2017, 21:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2017, 21:22
|
|
|
I ja się pytam z tego miejsca. Czemu nie można używać własnego modemu? Będę tą kwestię podnosił bo jak widać dostawcy pozwalają na zbyt wiele. Cały czas myślałem, że to tylko w USA tak można. Ale dzisiaj dowiedziałem się, że w Niemczech też można mieć własny modem (Dowód )
Bo tam tak nakazuje prawo. Jak więc widać to nie Unia nam zabrania tylko nasz rząd jeszcze na taką ustawę nie wpadł. Dajcie znać jak UPC rozpatrzy wam pozytywnie wasze reklamacje. |
|
|
|
|
Atlas334
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 250 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-04-2017, 21:31
|
|
|
Aktualnym rozwiązaniem stosowanym przez, niektórych użytkowników w USA jest właśnie podpięcie starszego modemu opartego na chipsecie Broadcoma, który jest wolny od tej usterki. UPC w Polsce kategorycznie zabrania podłączania własnych modemów do ich sieci chociaż z punktu technicznego nie ma do tego przeciwwskazań. Niektórzy operatorzy po prostu posiadają listę dopuszczonych urządzeń i użytkownik może wybrać model z tej listy i zakupić go we własnym zakresie.
Co ciekawe podobno gdy Virgin Mobile testowało SuperHub 3 (Compal CH7465-LG) to niektórzy użytkownicy zgłaszali ten problem ale na zgłoszeniach się skończyło. Dopiero, gdy zaczęli wsadzać ten chip do masy innych modeli a te trafiły hurtowo do użytkowników końcowych to problem zaczął doskwierać większej liczbie użytkowników i producenci musi w końcu zająć w tej sprawie stanowisko. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1261 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-04-2017, 21:43
|
|
|
Atlas334 napisał/a: | pawelb napisał/a: | a tak wygląda to u mnie na Arris TG2492S z softem SW_REV: 9.1.103AS.EURO (nie w UPC)
firmware z września 2016 roku...jakoś przerażająco to nie wygląda |
Na liście znajduje się Arris TG2492 (bez S).
Twój model to Arris TG2492S (z S). Nie jestem pewien czy ten router posiada feralny Intel Puma6.
Edit1:
Jednak model z S (ARRIS TG2492S/CE) również jest dotknięty tym problemem. Jednakże ARRIS posiada już poprawione firmware w fazie testów i być może twoja wersja posiada już poprawkę lub po prostu akurat ten konkretny test przeszedł bez problemów.
Z tego co czytałem co jakiś czas urządzenia z chipem Intel Puma6 wykonują jakieś zadanie obciążające wbudowany rdzeń Atom do 100% powodując lagi. Problem jest mocno zauważalny na łączach powyżej 200Mb/s i gdy urządzenie działa kilka dni z rzędu. Po restarcie jest chwilowa ulga. Aktualnym czasowym obejściem jest właśnie restart urządzenia co dzień, dwa. |
zrobilem kilka testów i wynik jest powtarzalny, predkość na modemie mam 300mbps, mogę go zostawić na kilka dni i powtorzyć test,
sądząc z opisów w Internecie, poprawek w sofcie raczej spodziewałbym się dopiero w tym roku więc soft musiałby być z datą 2017...Intel potwierdził problemy w grudniu 2016..soft z poprawkami jest zapowiadany na koniec I kwartału 2017 i to wersja beta..czyli użytkownicy nie dostaną poprawki na modemy wcześniej niż gdzieś w połowie roku...tak to wygląda...w wersji optymistycznej |
|
|
|
|
januszmk
plus master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Cze 2016 Posty: 538
|
Wysłany: 05-04-2017, 23:59
|
|
|
pawelb, nie mam pojęcia, nie mam wejścia na modem |
|
|
|
|
|