Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
Autor Wiadomość
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2018, 15:54   

Bo to nie jest restart wymuszony przez UPC tylko jak wczesniej pisalem restart spowodowany przez soft, jakies bledy wykryte przez soft modemu powodujacy restart...pewnie za jakis czas pojawi sie poprawka do Compala...jak UPC zgłosi ten problem do Compala, a moze to byc np. jakas cykliczna utrata RF powodujaca restart modemu..byc moze o godzinie 5 sa prowadzone jakies prace serwisowe albo restart kontrolera
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2018, 15:58   

Myślę, że nie soft, bo restarty są cykliczne, co poniedziałek, po 5:00. Oni nie wiedzą co to, więc raczej nic planowego.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 19-03-2018, 16:02   

pawelb,
Ale skoro to błąd softu, to dlaczego u brtk jest to tak aptekarsko wręcz w równych odstępach czasu - jakiś "zegar" coś by musiał odliczać i było by tak samo u innych

Zgłaszać do UPC - testy softu 24-5 definitywnie zakończone, sam widzisz, że nawet na nasze pytania w tamtym temacie nie odpowiadają i jak widać po ich własnych wpisach nie przewidują jak na razie żadnych nowych działań.
Testy softu zakończone w styczniu 2018 i do dziś dnia nic nowego się nie wydarzyło.
Nawet luka DDoS nadal istnieje...
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2018, 16:15   

Przede wszystkim skoro to błąd softu to czemu u mnie nic się nie dzieje?
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2018, 16:24   

MrPepka napisał/a:
Przede wszystkim skoro to błąd softu to czemu u mnie nic się nie dzieje?


Może sie dziac z jakis powodow występujących tylko u niektórych abonentow..pamiętajcie ze to tylko soft...a za softem stoi człowiek który go napisał..ta regularnosc jest dosc ciekawa ale może byc spowodowana jakimś licznikiem w sofcie który tak reaguje na jakies problemy
Powinni zaczac od wymiany modemu...jesli dalej pojawi sie problem to obserwowac RF o 5 rano...i to co sie dzieje na kontrolerze cmts o tej godzinie
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2018, 16:54   

Włączyli mi monitoring jakis w poniedziałek tydzień temu, mają dać odpowiedź.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 19-03-2018, 17:36   

pawelb napisał/a:
ta regularnosc jest dosc ciekawa ale może byc spowodowana jakimś licznikiem w sofcie który tak reaguje na jakies problemy

Można by to założyć, ale jakoś średnio to do mnie przemawia.
Nie tylko brtk to im zgłaszał - było nas więcej (co prawda może nie z taką precyzją czasową w resetach - ale dużo ludzi im to jednak zgłosiło).
Sam zadałeś im pytanie o CMTS-y i nie odpowiedzieli, my też pytaliśmy i też cisza (ja wiem, że mają tajemnice których ujawnić im nie wolno, ale to by mogli choć to napisać "wybaczcie, nie możemy wam tego zdradzić" a tu cisza kompletna a to powoduje spekulacje i domysły i się wszyscy nakręcają).
brtk napisał/a:
Włączyli mi monitoring jakis w poniedziałek tydzień temu, mają dać odpowiedź.

Pytanie jaka ona będzie i czy uda się to u Ciebie wyeliminować.
_________________
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2018, 18:52   

KOCUREK1970 napisał/a:
pawelb napisał/a:
ta regularnosc jest dosc ciekawa ale może byc spowodowana jakimś licznikiem w sofcie który tak reaguje na jakies problemy

Można by to założyć, ale jakoś średnio to do mnie przemawia.
Nie tylko brtk to im zgłaszał - było nas więcej (co prawda może nie z taką precyzją czasową w resetach - ale dużo ludzi im to jednak zgłosiło).
Sam zadałeś im pytanie o CMTS-y i nie odpowiedzieli, my też pytaliśmy i też cisza (ja wiem, że mają tajemnice których ujawnić im nie wolno, ale to by mogli choć to napisać "wybaczcie, nie możemy wam tego zdradzić" a tu cisza kompletna a to powoduje spekulacje i domysły i się wszyscy nakręcają).

Chwile z nimi popisalem mailowo ale raczej wykluczyli ze problem lezy po stronie cmts...tak moze byc...wyglada na to ze Puma 6 jest na tyle slabym procesorem ze trzeba sztuczek zeby go odciazyc przy bondowaniu wiekszej liczby kanalow DS...stad te pomysly zeby pewne funkcje przeniesc na inne uklady modemu choc z tego co czytalem to jednak w VirginMedia inaczej to rozwiazali...przetwarzanie icmp wcale nie przeniesli na uklad od WiFi tylko do hardware akceleratora TurboDox ktory jest zaimplementowany w modemie TG2492...tyle ze to nadal nie rozwiazuje problemu, to co sie udalo to ze ddos juz nie blokuje modemu
Kiedys pisalem ze aby uzyskac zdecydowana roznice to prawdopodobnie Intel będzie musial stworzyc kompletnie nowe biblioteki dla vendorow...i dlatego tyle to trwa...probuja drobnych poprawek ale to nie przyniesie efektu..to juz widac
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2018, 19:04   

Ci z VirginMedia nie rozwiązali przetwarzania pakietów TCP i UDP.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2018, 19:13   

MrPepka napisał/a:
Ci z VirginMedia nie rozwiązali przetwarzania pakietów TCP i UDP.


Poczytaj uwaznie na ich forum, wiekszosc jest zadowolona z działania modemu SH3 z softem 9.1.116.603...ale to wedlug mnie bylo juz wczesniej rozwiazane...teraz tylko poprawili wyniki w icmp co zdecydowanie widac na grafikach z testow...niestety na VerginMedia nie uzywaja testu Puma6 a to najlepszy test do sprawdzania tych problemow
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2018, 20:52   

Ale to dalej jest łatanie problemu a nie wyeliminowanie go. Ja czekam aż wprowadzą nowy sprzęt i co chwilę im będę truł tyłek o jego wymianę. Gdybym mógł swój sprzęt u nich odpalić, to już bym go dawno kupił i się nie prosił.
 
 
Sebaa91 
Klikacz

Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 11
Wysłany: 19-03-2018, 21:03   

W takim tępie to oni jeszcze z 2 lata będą z tym walczyć a skutek i tak będzie mizerny. Powinni przyznać się do błędu i wymienić sprzęt na inny no ale wiadomo to kosztuję więc lepiej bawić się w łatanie tego sprzętu.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 20-03-2018, 00:16   

pawelb napisał/a:
Chwile z nimi popisalem mailowo ale raczej wykluczyli ze problem lezy po stronie cmts...

Podmienili na zupełnie inną sztukę innego producenta, czy po prostu stwierdzili, że to nie jest to?
brtk napisał/a:
co chwilę im będę truł tyłek o jego wymianę.

Było nas na testach softu PUMA6 chyba 30 - ilu z tej reszty im tyłek truje, ilu NOWYCH im tyłek truje - ile osób to robi: 3, 4?
Taka ilość guzik na nich działa - poskaczemy i tyle z tego będzie.
Sebaa91 napisał/a:
W takim tępie to oni jeszcze z 2 lata będą z tym walczyć a skutek i tak będzie mizerny

Za 2 tygodnie 1 rocznica tego tematu tu na forum - a babol wyszedł przecież wcześniej...
_________________
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-03-2018, 00:47   

Ja mam alternatywę w postaci światła od Orange, jak nie zrobią czegoś z tym babolem do końca roku (przynajmniej mi), to im po prostu powiem papa.. :) A z Orange Love już mi przedstawiają fajne oferty z abonamentami komórkowymi (łącznie mam 3), gdzie za internet, telewizję i stacjonarkę, z taką samą ilością kanałów wyjdzie mi z 50zł po odliczeniu abonamentów komórkowych, bo teraz UPC + abonamenty w Orange wychodzi mi drożej o jakieś 40zł (a może i więcej, bym musiał podliczyć wszystko co chcę) jakbym miał wszystko od Orange, więc to sporo nawet.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 20-03-2018, 00:55   

Cytat:
Ja mam alternatywę w postaci światła od Orange

Wchodzisz w ten internet dla graczy co go tak Mariuszek tu zachwala :twisted:

Co do reszty - to tu GDA muszę z tym jego nieśmiertelnym "nie pasuje, portfelem decyduj i zmień operatora" przyznać Mu rację.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,5 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: