Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
Autor Wiadomość
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2017, 17:43   

Atlas334 napisał/a:

https://www.dslreports.com/forum/r31353608-

Wygląda na to, że Arris całkowicie zrezygnował z chipsetu Intel Puma 7 i wybrał chipset Broadcom'a. Szkoda tylko, że UPC z Compali nie zrezygnuje.


To że nowy modem czyli SB8200 jest na Broadcomie nie musi wynikać z tego że Arris wycofal się z chipsetów Puma, nowy modem Arrisa jest kompatybilny z Docsis 3.1 i być może to zaważyło

przy okazji mam propozycję, osoby posiadające Compala niech wykonają test na stronie http://pingtest.net (z przeglądarki, ktora obsługuję Jave czyli np. IE pod Windows 10 ale nie Egde) i wkleją wyniki
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-04-2017, 18:04   

pawelb napisał/a:
To że nowy modem czyli SB8200 jest na Broadcomie nie musi wynikać z tego że Arris wycofal się z chipsetów Puma, nowy modem Arrisa jest kompatybilny z Docsis 3.1 i być może to zaważyło


Intel Puma 7 jest odpowiednikiem Broadcom'a użytego w SB8200. Puma 7 jest również kompatybilny z DOCSIS 3.1.

Na forum dsl pojawiła się hipoteza, że problemy z opóźnieniami w Puma 6 są winą słabego CPU i wady w designie samego chipu polegającej na problemach ze wsparciem sprzętowym dla przeważania pakietów. Podobno Arris i Intel próbują odciążyć CPU w Pumie 6 przez przyśpieszenie sprzętowe przetwarzania pakietów i tutaj podobno leży problem. Spekuluje się, że chipy Broadcom'a osiągają tak dobre wyniki ponieważ są wyposażone w mocą jednostkę CPU i całe przetwarzanie jest robione programowo a nie sprzętowo.

Ale jak wspomniałem to tylko hipoteza.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2017, 18:07   

Arris TG2492S z chipsetem Intel Puma 6

TestPuma6.jpg
Plik ściągnięto 108 raz(y) 68,16 KB

pingtest.jpg
Plik ściągnięto 74 raz(y) 77,75 KB

 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-04-2017, 18:22   

@pawelb - możesz powtórzyć ten test ale najpierw uruchomić speedtest np: na 30 sekund (www.dslreports.com pozwala na takie ustawienie po założeniu konta) i wtedy wykonać test Puma 6?
 
 
wid3l3c 
easy master

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 27
Wysłany: 11-04-2017, 20:00   

Pingtest nie nadaje sie do niczego, pinguje najbliższy serwer, przy na prawde duzych zakłóceniach wyjdzie loss, lub jitter (czyli odchylenie od średniej pingu) wyzsze niz kilka.
Inaczej wyniki będą w głównej mierze zadowalajace...
U mnie jitter na compalu wynosil 2 a wyniki pingu na wp.pl byly duzo gorsze niż co mam teraz na Horizoni (jitter = 1).

Wykonanie speedtesta przed nie wplynie na wyniki zbytnio.

U mnie w lokalu rodziców były duze straty pakietow a jitter dochodzil do 5, wsadzili inne filtry na kabel i jak ręka odjal.

Tutaj jedyne co można potwierdzić to loss i mieć postawę do reklamowania usług.

Powtarzam Wam, pingujcie i tracertujcie serwery docelowe na ktorych Wam zależy(np sewera cs, gry mmo) i analizujcie odchylenia od średniej.

cóż z tego ze mam szybki net, jak polaczenie idzie przez pol europy i największe opóźnienia notuje na jakims gownixie w holandii?
 
 
biorek 
light master

Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 139
Wysłany: 12-04-2017, 07:24   

Atlas334 napisał/a:
biorek napisał/a:
Panowie w związku z opisywanym problemem zrodziło mi się takie pytanie.
Opisywałem tu już kiedyś problem z Compalem a mianowicie przy korzystaniu z torrentów, nawet nie wysycając łącza, nie da się korzystać z internetu na innych urządzeniach. Na komputerach chodzi jak żółw natomiast smartfony z Androidem w ogóle nie potrafią się połączyć z siecią domową w tym czasie.
Czy objawy te mogą być skutkiem wadliwych chipsetów? Sprawdzałem dwa Compale i na obu jest tak samo.


Korzystasz z Compala w trybie routera?
Problem, który opisujesz jest znany i tak stary jak sama technologia bittorrent. Po prostu torrenty masakrują router setkami lub nawet tysiącami połączeń. Taką samą sytuację miałem u siebie, gdy u mnie działały torrenty to reszta domowników oglądała pasek ładowania strony internetowej. Rozwiązaniem tego problemu jest funkcja QoS (Quality of Service), która używa różnych metod kolejkowania i i różnych priorytetów by zapewnić najwyższą jakość działania dla wszystkich usług w sieci. W praktyce oznacza to, że strony działają szybko, w grach są niskie pingi a YouTube się nie zacina.

Oprogramowanie Compala nie posiada jednak tej funkcji. W tym wypadku należy więc przełączyć Compala w tryb modemu, podłączyć zakupiony oddzielny router i włączyć na nim QoS. Pamiętaj jednak, że sama implementacja QoS może się różnić między różnymi producentami a nawet modelami urządzeń. Aktualnie najlepsze QoS na rynku posiada alternatywne oprogramowanie dla routerów zwane LEDE (wersja stabilna to 17.01). Funkcja ta nazywa się SQM i czyni naprawdę cuda. U mnie pracuje router już tak z 2-3 lata i powiem szczerze, że zainstalowanie LEDE i włączenie QoS to coś pięknego. Naprawdę polecam.

Wadą tego rozwiązania jest konieczność zakupu oddzielnego urządzenia kompatybilnego z LEDE. Nie wszystkie modele obsługują ten system.
Do internetu 120Mb/10Mb i WiFi w standardzie N (tylko 2.4Ghz) polecam TP-Link WR1043NDv4 w cenie ok. 180zł
Do internetu 120Mb/10Mb i WiFi w standardzie N i AC (2.4Ghz i 5Ghz tak jak jest w Compalu) polecam TP-Link Archer C7 (tylko wersja 2.0) w cenie ok. 400zł
Powyżej internetu 120Mb/10Mb są to już urządzenia z górnej półki czyli TP-Link Archer C2600 za ok. 700zł lub np: Netgear R7800.

Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania to pisz.


Tak w trybie routera. Z tym, że wcześniej miałem Ubee i przy tym samym użytkowaniu torrentów nie było żadnych problemów. Poza tym Compal wysypuje się przy kilkunastu połączeniach a nie setkach i tysiącach jak mówisz. Coś ewidentnie jest z Compalem nie tak.
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1656
Wysłany: 12-04-2017, 08:34   

Compal to najniższa półka chińczyk płakał jak oddawał.
_________________
  ogromny
 
MariuszHL 
classic master

Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 216
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-04-2017, 14:01   

wid3l3c napisał/a:
Pingtest nie nadaje sie do niczego, pinguje najbliższy serwer, przy na prawde duzych zakłóceniach wyjdzie loss, lub jitter (czyli odchylenie od średniej pingu) wyzsze niz kilka.
Inaczej wyniki będą w głównej mierze zadowalajace...
U mnie jitter na compalu wynosil 2 a wyniki pingu na wp.pl byly duzo gorsze niż co mam teraz na Horizoni (jitter = 1).

Wykonanie speedtesta przed nie wplynie na wyniki zbytnio.

U mnie w lokalu rodziców były duze straty pakietow a jitter dochodzil do 5, wsadzili inne filtry na kabel i jak ręka odjal.

Tutaj jedyne co można potwierdzić to loss i mieć postawę do reklamowania usług.

Powtarzam Wam, pingujcie i tracertujcie serwery docelowe na ktorych Wam zależy(np sewera cs, gry mmo) i analizujcie odchylenia od średniej.

cóż z tego ze mam szybki net, jak polaczenie idzie przez pol europy i największe opóźnienia notuje na jakims gownixie w holandii?


Używałem zrzutów ekranu do reklamowania usługi internetu ,która według UPC nadawała się do uczestniczenia w rozgrywkach online.Wszystko to robiłem w 2008 i 2009 roku.Nie było podstaw do reklamacji gdyż UPC twierdziło ,że u Nich jest wszystko w porządku.
Mając umowę podpisaną na 24 miesiące przez 12 miesięcy nie można było pograć w World of Warcraft a przez 6 miesięcy dało się grać (z niemożnością uczestniczenia w rozgrywkach player versus player gdyż ping był na poziomie 150 - 400ms) dlatego ja zacząłem używać WTFast ale za to była dodatkowa opłata.Teraz sobie przelicz jakbym nie miał problemu z ich łączem ile na Mnie by zarobili od tamtego czasu.
Widocznie byłem jednym z nie wielu reklamujących takie problemy a jak wiadome w grupie siła.W Polsce tak jest jak jesteś w małej grupie osób reklamujących i nie masz układów z wysoko obejmowanymi stanowiskami przez Twoich znajomych ,którzy mogli by Ci pomóc to nic nie wskórasz.UPC zareaguje tylko wtedy gdy siła przebicia reklamujących będzie nie do zatrzymania.
Pozdro.
_________________
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-04-2017, 15:12   

biorek napisał/a:
Tak w trybie routera. Z tym, że wcześniej miałem Ubee i przy tym samym użytkowaniu torrentów nie było żadnych problemów. Poza tym Compal wysypuje się przy kilkunastu połączeniach a nie setkach i tysiącach jak mówisz. Coś ewidentnie jest z Compalem nie tak.


Compal się niestety nie nadaje do torrentów. To już było przedyskutowane w innym wątku. U mnie średnio na moim własnym routerze mam ok. 8 tys. połączeń. Zero problemów.

Zaglądnij na forum na eko.one.pl albo https://forum.lede-project.org/.

[ Dodano: 13-04-2017, 15:41 ]
Dzisiaj otrzymałem odpowiedź z działu IT UPC. W końcu potwierdzili istnienie problemu.

Cytat:
"Adrianie,

zgodnie z obietnicą wracam z odpowiedzią. Z informacji z działu IT wynika, że przedstawiona przez Ciebie tematyka jest in znana planowana jest poprawa oprogramowania niemniej jednak na chwilę obecną termin jej wgrania nie jest znany. Zapewniam Cię, że dołożymy wszelkich starań by był on jak najkrótszy.

W razie pojawienia się dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu.

Pozdrawiam,
Tomek
Zespół UPC"


W informacji zwrotnej poprosiłem o przekazanie kilku moich dodatkowych pytań:

Cytat:
"Dziękuję za informację. Chciałbym jeszcze zapytać o kilka rzeczy:

1. Czy UPC planuję przeprowadzić beta testy nowego oprogramowania (dla urządzeń Compal i Hitron) wśród swoich klientów na podobnej zasadzie na jakiej obecnie robią to operatorzy w USA. Taki temat został poruszony na jednym z polskich for internetowych, gdzie odbywa się dyskusja na temat tego problemu. Kilku użytkowników (ze mną włącznie) jest zainteresowanych dołączeniem do takich testów. Myślę, że pomogłoby to w sprawniejszym przetestowaniu rozwiązania w praktyce.
2. Czy istnieje możliwość wymiany Compala/Hitrona na inny model (z listy oferowanych urządzeń przez UPC), który nie jest dotknięty tym problemem? Jeżeli tak, to jakie urządzenia poleca dział IT na ten moment?
3. Czy możliwe jest (przynajmniej do czasu rozwiązania usterki) używanie własnego modemu do łączenia się z siecią UPC na podobnej zasadzie jak jest to robione w UPC w Niemczech oraz wśród operatorów w USA? Jeżeli tak to z kim trzeba się kontaktować w celu autoryzacji własnego modemu?

Bardzo proszę o przekazanie moich pytań do odpowiednich działów.

Pozdrawiam,
Adrian"


Jak dostanę odpowiedź to na pewno się nią z Wami podzielę.
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2017, 00:59   

Właśnie ukazał się najnowszy soft do Arris TG2492S, soft 9.1.103AZ, z 10 kwietnia 2017
w Release Notes jest m.in informacja o rozwiązaniu problemu z:
DNS latency Issue
Ping latency intervals Too High
Postaram się w piątek późnym wieczorem wrzucić soft na modem to powiem Wam czy widzę jakąś różnicę w testach,
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2017, 02:00   

Compal :)

Screenshot_2017-04-14-01-57-46.png
Plik ściągnięto 182 raz(y) 123,16 KB

 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-04-2017, 14:44   

Tak beznadziejnego wyniku to jeszcze nie widziałem xDD

[ Dodano: 14-04-2017, 14:45 ]
pawelb napisał/a:
Właśnie ukazał się najnowszy soft do Arris TG2492S, soft 9.1.103AZ, z 10 kwietnia 2017
w Release Notes jest m.in informacja o rozwiązaniu problemu z:
DNS latency Issue
Ping latency intervals Too High
Postaram się w piątek późnym wieczorem wrzucić soft na modem to powiem Wam czy widzę jakąś różnicę w testach,


Mogę zapytać jak zamierzasz wrzucić ten soft na modem? Z tego co mnie wiadomo to tylko ISP może aktualizować oprogramowanie modemu.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2017, 14:48   

Atlas334 napisał/a:
Mogę zapytać jak zamierzasz wrzucić ten soft na modem? Z tego co mnie wiadomo to tylko ISP może aktualizować oprogramowanie modemu.

A on nie jest ISP przypadkiem? :twisted:
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 250
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-04-2017, 14:53   

MrPepka napisał/a:
Atlas334 napisał/a:
Mogę zapytać jak zamierzasz wrzucić ten soft na modem? Z tego co mnie wiadomo to tylko ISP może aktualizować oprogramowanie modemu.

A on nie jest ISP przypadkiem? :twisted:


ISP (Internet Service Provider).
Nie wiem. Dlatego właśnie pytam :D
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2017, 15:31   

Atlas334 napisał/a:
ISP (Internet Service Provider).

Wiem co znaczy ten skrót. ;) A od działu technicznego dostałeś odpowiedź czy nie zdążyli ci odpisać? :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,35 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: