Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-06-2017, 22:26
|
|
|
Fajnie to wygląda już, oby to zaimplementowali w Compalach... |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 08-06-2017, 22:37
|
|
|
Czekaj tatka latka. Najsampierf musi to zatwierdzić korpo w NL, a potem w Katowicach musi to przejść testy. Także pół roku jak nic. Chciałbym się mylić. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2017, 22:47
|
|
|
Cytat: | Także pół roku jak nic. Chciałbym się mylić. |
Lepsze pół roku niż 2 czy 3 lata. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-06-2017, 23:27
|
|
|
myślę że dużo szybciej zostanie wypuszczona poprawka na Compala, przypuszczam nawet że już pewnie UPC ją ma, poprzednio jak pokazała się poprawka na Arrisa to za chwilę UPC mialo również na Compala więc myślę że to jest kwestia jeszcze tego miesiąca |
|
|
|
|
Atlas334
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 250 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-06-2017, 09:04
|
|
|
Cytat: |
myślę że dużo szybciej zostanie wypuszczona poprawka na Compala, przypuszczam nawet że już pewnie UPC ją ma, poprzednio jak pokazała się poprawka na Arrisa to za chwilę UPC mialo również na Compala więc myślę że to jest kwestia jeszcze tego miesiąca |
Ja pamiętam coś, że w marcu albo czerwcu była poprawka dla Arrisa a w maju dopiero w UPC i to tylko dla ograniczonej ilości abonentów. |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-06-2017, 14:48
|
|
|
pawelb napisał/a: | myślę że dużo szybciej zostanie wypuszczona poprawka na Compala, przypuszczam nawet że już pewnie UPC ją ma, poprzednio jak pokazała się poprawka na Arrisa to za chwilę UPC mialo również na Compala więc myślę że to jest kwestia jeszcze tego miesiąca |
A spróbuj wykonać pingtest na stronie http://www.speedtest.pl/narzedzia/ping_test_online
Mi na Compalu zawsze tam ukazuje się skok pingu o prawie 100ms do każdej lokalizacji, myślę, że to przez oprogramowanie routera.
|
|
|
|
|
iTemplar
easy master
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 23
|
Wysłany: 09-06-2017, 16:00
|
|
|
brtk napisał/a: | speedtest. pl/narzedzia/ping_test_online |
U mnie na Compalu przy tym teście jest zawsze wszystko OK, w sumie to tylko przy tym na dslreports. com/tools/puma6 mam czasem jakieś problemy, wszystkie inne, nawet inny "Jitter/Ping Test" dostępny na dslreports. com nie pokazuje żadnych problemów Z tego co tu czytałem to chyba oprogramowanie mam najnowsze - CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
pingtest.png
|
|
Plik ściągnięto 96 raz(y) 47,69 KB |
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-06-2017, 21:51
|
|
|
To porób sobie pare razy pod rzad te testy na tej stronie i zobacz czy takie skoki pingu jak ja będziesz mieć. Przed aktualizacją oprogramowania miałem tam maksymalny ping do europejskich serwerów nawet 300ms. To takie pojedyńcze skoki raz wyłapywane a raz nie. |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-06-2017, 22:57
|
|
|
U mnie tak to wygląda (Ping test online dla TG2492S na końcu postu)
[ Dodano: 10-06-2017, 16:51 ]
A tak wygląda u mnie test Puma6 z Hitronem CGNV4
Swoją drogą ciekawe jaka wersja softu jest obecnie na modemach UPC
Hitron_4.5.10.10-SIP.jpg
|
|
Plik ściągnięto 108 raz(y) 47,21 KB |
ping_test_online.jpg
|
|
Plik ściągnięto 125 raz(y) 99,14 KB |
|
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2017, 19:44
|
|
|
Ktos cos juz wie kiedy aktualizacja na compale? |
|
|
|
|
halek
Klikacz
Dołączył: 09 Lip 2017 Posty: 9
|
Wysłany: 09-07-2017, 00:16
|
|
|
Miło mi, że wreszcie taki temat powstał. Problemy z pingiem były już od 2016 roku a tu była cisza co mnie irytowało.
Póki co niezmiennie CS:GO przy tickrate 128 potrafi raz na minutę dowalić ping 200ms i teleporty na kilka sekund po czym wraca na stabilne 30-40ms (5 GHz). Najgorsze jest to że na starych softach z 2016 roku działało idealnie. Mam soft CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH.
Są jakieś sposoby na chwilowe chociaż pozbycie się problemu? Resetowanie routera nic nie daje.
Technicolorze 7200 wróć. Ty działałeś jak złoto na 5 GHz mój ty markowy czarny routerze. Biały klocek nie dorasta ci do pięt.
Capture.JPG
|
|
Plik ściągnięto 81 raz(y) 25,08 KB |
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2017, 10:43
|
|
|
to słabo wygląda, rozumiem że skoro grasz po Wifi to sprawdzałeś inne ustawienia WIfi (inny kanał, szerokość kanału itp) ? warto sprawdzić inne ustawienia
Generalnie w gry on-line lepiej grać "po kablu" a nie przez Wifi, co prawda na 5Ghz jest znacznie luźniej ale zawsze warto spojrzeć programem typu InSSIDer (pod Windows) czy Wifi Analyzer (Android) na ile "czysto" jest na kanale WiFi na którym pracuje Twój modem
zwróciłbym też uwagę czy coś w tle na komputerze nie powoduje takich chwilowych skoków pingu, np. ściąganie filmów....generalnie to co wkleiłeś kiepsko wygląda, nawet przy Compalu nie powinno tak być |
|
|
|
|
halek
Klikacz
Dołączył: 09 Lip 2017 Posty: 9
|
Wysłany: 09-07-2017, 12:12
|
|
|
yyy... A czy właśnie o takich skokach pingu nie jest mowa w tym temacie?
Sprawdzałem inne ustawienia i zawsze efektem końcowym była jeszcze gorsza stabilność niż na defaultowych. Na 5GHz jestem sam na kanale 36 i jest jeszcze tylko jedna sieć na kanale 100.
Sprawdzane na dwóch PC w których jedyną wspólną częścią była ta sama karta sieciowa TP-Link Archer T8E.
Jednakże, na technicolorze śmigało jak po kablu. Natychmiast po zmienia routera były lagi, potem ze 2 miesiące super stabilnie, a potem cały 2017 rok w lagach. Może napiszę do UPC aby mi oddali stary modem, a to białe cacko sobie zabrali |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2017, 20:11
|
|
|
Oczywiscie ze ten wątek dotyczy pewnych problemow z Puma6 objawiających sie m.in skokiem pingu ale nie zawsze skok pingu musi byc zwazany z Puma6..u mnie w sieci uzytkownicy korzystaja z modemu Arris TG2492S z Puma6 i żaden z graczy nie zglasza takiego problemu dlatego jestem dosc sceptyczny kiedy slysze jak wszyscy tlumacza swoje problemy posiadaniem modemu z Puma6..jak juz wiadomo, ten problem pojawia sie przede wszystkim w sieciach gdzie modemy bonduja (łączą) duza liczbe kanałów typy 24 albo 32...w Polsce nie ma takich sieci...maks to 16...mysle ze czesc problemów wynika po prostu z przeciazenia wezlow a nie z Puma6
problemem moga byc np. parametry pracy modemu w domu..warto zglosic zeby sprawdzili |
|
|
|
|
halek
Klikacz
Dołączył: 09 Lip 2017 Posty: 9
|
Wysłany: 09-07-2017, 20:34
|
|
|
Hmm. Kiedy przełączę się na 2,4GHz, problem z cyklicznym pingiem co minutę-dwie w CS:GO natychmiast znika. Nie wygląda to więc na winę sieci UPC tylko routera w trybie 5GHz. Co powinienem w takim razie zgłośić aby UPC sprawdziło? |
|
|
|
|
|