Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6.
Autor Wiadomość
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 247
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-04-2017, 17:21   

ogromny napisał/a:
U mnie wyszło tak. Na FB mi odpisali, że to nie jest problem i u nich wychodzi ze jest OK i ping mam bardzo dobry


Ja również skontaktowałem się z UPC przez FB (zapomniałem, że jest nawet taka możliwość) i otrzymałem odpowiedź, że moje zapytanie zostało zarejestrowane i przesłane do działu IT odpowiedzialnego za sprzęt dostępny w sieci.

Numer zgłoszenia to: TT0006331301
Jeżeli ktoś będzie kontaktował się z UPC to sugeruję dorzucenie prośby o podpięcie do mojego zgłoszenia lub podania numeru zgłoszenia, jeżeli ktoś zostanie tak samo spławiony jak @ogromny.
 
 
Karol 
plus master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 612
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-04-2017, 17:24   

Dla porównania na Cisco EPC3212

EPC3212.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 63,83 KB

 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 247
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-04-2017, 17:43   

Akuratnie to mnie w ogóle nie dziwi. U poprzedniego operatora (Multimedia Polska) używałem Cisco i na początku to był istny dramat. Ale, gdy usterka została poprawiona to te urządzenia były nie do zdarcia. Świetnie się sprawdzały.

Chwała tym użytkownikom UPC, którzy nie zgodzili się na wymianę Cisco na Compala albo coś innego. Słyszałem właśnie, że UPC wciskało kit, że niby za słabe są do 250Mb.
 
 
tehz 
easy master

Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 20
Wysłany: 10-04-2017, 20:41   

Atlas334 napisał/a:
Akuratnie to mnie w ogóle nie dziwi. U poprzedniego operatora (Multimedia Polska) używałem Cisco i na początku to był istny dramat. Ale, gdy usterka została poprawiona to te urządzenia były nie do zdarcia. Świetnie się sprawdzały.

Chwała tym użytkownikom UPC, którzy nie zgodzili się na wymianę Cisco na Compala albo coś innego. Słyszałem właśnie, że UPC wciskało kit, że niby za słabe są do 250Mb.

tylko ze to nie jest do konca kit, modemy cisco bonduja do 8 kanalow ds wiec jak ktos jest w obciazonym regionie gdzie ma 12 kanalow ds to moze byc problem z wyciagnieciem 250
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 247
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-04-2017, 20:51   

Lepsze 8 kanałów i niskie opóźnienia niż Compal na 16 kanałach i pingi po 300-1000ms.
 
 
pawelb 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 457
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2017, 22:30   

Atlas334 napisał/a:
Lepsze 8 kanałów i niskie opóźnienia niż Compal na 16 kanałach i pingi po 300-1000ms.


To równie dobrze może oznaczać przeciążony node...niekoniecznie problem z Puma 6
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 247
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-04-2017, 22:52   

Problem, który opisywałem na pierwszej stronie dotyczy wyłącznie chipsetu Intel Puma 6. To zostało już potwierdzone i nie ma sensu tego podważać. Inne modemy z chipsetami np.: Broadcom'a nie mają takich problemów, gdy są podłączane w miejsce Compala.

Swoją drogą nie wiem czy słyszeliście ale w USA wniesiono pozew zbiorowy przeciwko firmie Arris, która defakto zaprojektowała modem dla Liberty Global (UPC). Compal i Hitron znajdują się na liście urządzeń dotkniętych problemem. Zarzucają tam producentowi opieszałość i sprzedaż wadliwych urządzeń, które powinny być (zdaniem powódki) wycofane z rynku. Jest to bardzo ciekawa sytuacja ponieważ jeżeli proces uda się wygrać to zapewne bardzo szybko pojawią się kolejne pozwy przeciwko innym producentom modemów na układzie Puma 6 i być może dostawców internetu, którzy wymuszają używanie wadliwych urządzeń. Warto zauważyć, że wyłącznie Arris przyznał się do usterki w swoich produktach. Inni producenci ani myślą się na ten temat wypowiadać. Mnie ciekawi dlaczego w pozwie nie wymieniono Intela. Przecież to on dostarcza wadliwe układy lub wadliwy firmware do nich.

Dzisiaj pojawiły się głosy, że nowe firmware dla modemu Arris SB6190 podobno nadal nie rozwiązuje problemu. Co prawda poprawiło się działanie DNSów ale reszta dalej pracuje nieakceptowalne wolno. Jaja będą jak się okaże, że to problem sprzętowy, które nie będzie się dało rozwiązać programowo, przynajmniej nie całkowicie.
 
 
biorek 
light master

Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 99
Wysłany: 11-04-2017, 06:06   

Panowie w związku z opisywanym problemem zrodziło mi się takie pytanie.
Opisywałem tu już kiedyś problem z Compalem a mianowicie przy korzystaniu z torrentów, nawet nie wysycając łącza, nie da się korzystać z internetu na innych urządzeniach. Na komputerach chodzi jak żółw natomiast smartfony z Androidem w ogóle nie potrafią się połączyć z siecią domową w tym czasie.
Czy objawy te mogą być skutkiem wadliwych chipsetów? Sprawdzałem dwa Compale i na obu jest tak samo.
 
 
pawelb 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 457
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2017, 07:27   

Jeśli chodzi o problem z Puma 6 to widac ze dotknął on przede wszystkim modelu SB6190, oczywiscie jest to prawdopodobnie zwiazane z tym chipsetem ale daje sie zauwazyc (wyczytac) ze wiekszosc zgloszen dotyczy tego modelu...byc moze jest jakis problem konstrukcyjny na styku chipsetu i reszty hardware modemu...problemy zauwazone w UPC na Compalach nie musza dotyczyć chipsetu Puma...moga to byc jakies inne problemy w oprogramowaniu modemu..sklaniam sie do takiej refleksji bo uzywam Arrisa TG2492s i nie odczywam specjalnych problemow a w Release Notes do firmware nie mam zadnych informacji o poprawkach do obslugi Puma6....sam sie juz zaczalem zastanawiac gdzie lezy prawda
Niestety nie mialem w reku Compala...nie wiadomo nawet jakie poprawki sa w firmware do niego i kiedy zostal wydany ostatni firmware...moze byc tez tak ze do Compala jest jakies nowsze oprogramowanie a UPC go po prostu nie zaladowalo na modemy...moze jeszcze testuja albo wyszly jakies inne problemy...nie jest to wykluczone
 
 
wid3l3c 
easy master

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 21
Wysłany: 11-04-2017, 07:51   

ten test bardzo sredni jest do jakiejkolwiek pomiarow.
Nie wiemy z jakim serwerem sie laczymy, wiec opoznienia rzedu 120 lub nawet 150 są jak najbardziej prawidłowe.

Istotna tutaj jest powtarzalnosc wynikow.
Jak sypie wynikami od 5 do 150 - tutaj na pewno byłoby coś nie tak.

Ja tam pinguje na wirtualną polske z przelacznikiem -t i obecnie mam pingi rzędu 11-14.

Zadzwoniłem do działu technicznego i poprosiłem o przelaczenie neta na Horizon z Compala.
Nie mniej jednak pani stwierdziła że występują problemy na łączu i gdyby było coś dalej nie tak, wyślą technika.

Chyba mimo wszystko na to się zdecyduję.
Wcześniej na cisco do wp.pl miałem pingi 12-13 i nawet nie skoczyło wyżej, nawet teraz na Horizonie, mimo że jest lepiej... nie jest idealnie.
 
 
MariuszHL 
classic master

Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 203
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-04-2017, 10:40   Odpowiedź...

Karol napisał/a:
Dla porównania na Cisco EPC3212


Bardzo ładnie to wygląda u Ciebie na tym modemie jednak okupione nieco podwyższonym pingiem.Jak ping taki występowałby w grze online dla wytrawnego gracza 80ms jest już przekroczeniem granicy ,która powoduje stratę jakości w grze.Te wyniki jakie uzyskałem odzwierciedlają to jak odbieram swe łącze i mam ping w zakresie 33-49ms.Biorąc pod uwagę ,że jest to światłowód górna granica jest znacznie przekroczona bo nie po to bierze się światłowód ,żeby mieć 49ms.

PS:Pewnie ,niektórzy będą zdziwieni testując swój modem UPC dlaczego tak są duże opóźnienia.Jak dalej nie wiecie lub uważacie ,że nie macie opóźnienia w grach online to może kiedyś będziecie mieli szansę przetestować nawet światłowód/kabel 5e przynajmniej na kilku ostatnich metrach i się przekonać ,że różnicę się czuje zwłaszcza w potyczkach gdzie kilku graczy gra przeciwko kilku graczom.
Nawet CISCO ,który tak pięknie działa jak przedstawił użytkownik powyżej nie zniweluje czasów opóźnień bo UPC korzysta z takiej a nie innej technologi.Popatrz sobie na opóźnienia na moim łączu ,a na przedstawionych przez "KAROLA" bo to także pokazuje ,że stabilność łącza jest najważniejsza ale gdy czasy opóźnień są zawyżone to stabilność wiele tu nie zdziała.
Pozdro.
_________________
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 247
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-04-2017, 14:02   

biorek napisał/a:
Panowie w związku z opisywanym problemem zrodziło mi się takie pytanie.
Opisywałem tu już kiedyś problem z Compalem a mianowicie przy korzystaniu z torrentów, nawet nie wysycając łącza, nie da się korzystać z internetu na innych urządzeniach. Na komputerach chodzi jak żółw natomiast smartfony z Androidem w ogóle nie potrafią się połączyć z siecią domową w tym czasie.
Czy objawy te mogą być skutkiem wadliwych chipsetów? Sprawdzałem dwa Compale i na obu jest tak samo.


Korzystasz z Compala w trybie routera?
Problem, który opisujesz jest znany i tak stary jak sama technologia bittorrent. Po prostu torrenty masakrują router setkami lub nawet tysiącami połączeń. Taką samą sytuację miałem u siebie, gdy u mnie działały torrenty to reszta domowników oglądała pasek ładowania strony internetowej. Rozwiązaniem tego problemu jest funkcja QoS (Quality of Service), która używa różnych metod kolejkowania i i różnych priorytetów by zapewnić najwyższą jakość działania dla wszystkich usług w sieci. W praktyce oznacza to, że strony działają szybko, w grach są niskie pingi a YouTube się nie zacina.

Oprogramowanie Compala nie posiada jednak tej funkcji. W tym wypadku należy więc przełączyć Compala w tryb modemu, podłączyć zakupiony oddzielny router i włączyć na nim QoS. Pamiętaj jednak, że sama implementacja QoS może się różnić między różnymi producentami a nawet modelami urządzeń. Aktualnie najlepsze QoS na rynku posiada alternatywne oprogramowanie dla routerów zwane LEDE (wersja stabilna to 17.01). Funkcja ta nazywa się SQM i czyni naprawdę cuda. U mnie pracuje router już tak z 2-3 lata i powiem szczerze, że zainstalowanie LEDE i włączenie QoS to coś pięknego. Naprawdę polecam.

Wadą tego rozwiązania jest konieczność zakupu oddzielnego urządzenia kompatybilnego z LEDE. Nie wszystkie modele obsługują ten system.
Do internetu 120Mb/10Mb i WiFi w standardzie N (tylko 2.4Ghz) polecam TP-Link WR1043NDv4 w cenie ok. 180zł
Do internetu 120Mb/10Mb i WiFi w standardzie N i AC (2.4Ghz i 5Ghz tak jak jest w Compalu) polecam TP-Link Archer C7 (tylko wersja 2.0) w cenie ok. 400zł
Powyżej internetu 120Mb/10Mb są to już urządzenia z górnej półki czyli TP-Link Archer C2600 za ok. 700zł lub np: Netgear R7800.

Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania to pisz.

pawelb napisał/a:
Jeśli chodzi o problem z Puma 6 to widac ze dotknął on przede wszystkim modelu SB6190, oczywiscie jest to prawdopodobnie zwiazane z tym chipsetem ale daje sie zauwazyc (wyczytac) ze wiekszosc zgloszen dotyczy tego modelu


Problem dotyczy wszystkich urządzeń na chipsecie Puma 6.
Zgłaszane usterki dotyczą głównie tego jednego modelu Arrisa, ponieważ oficjalnie tylko Arris (z Intelem) pracuje nad naprawą usterki. Żaden inny producent nawet nie potwierdził występowania problemów. Podobno wszyscy inni siedzą cicho i czekają aż Arris odwali brudną robotę i reszta producentów po prostu zaimplementuje poprawkę.
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 428
Wysłany: 11-04-2017, 14:04   

Atlas334 napisał/a:

Ja również skontaktowałem się z UPC przez FB (zapomniałem, że jest nawet taka możliwość) i otrzymałem odpowiedź, że moje zapytanie zostało zarejestrowane i przesłane do działu IT odpowiedzialnego za sprzęt dostępny w sieci.

Numer zgłoszenia to: TT0006331301
Jeżeli ktoś będzie kontaktował się z UPC to sugeruję dorzucenie prośby o podpięcie do mojego zgłoszenia lub podania numeru zgłoszenia, jeżeli ktoś zostanie tak samo spławiony jak @ogromny.


ja się kontaktowałem przez ich strone, 5 kwietnia, wciąż czekam na odpowiedź
 
 
wid3l3c 
easy master

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 21
Wysłany: 11-04-2017, 14:49   

Jak pisałem, z jakim serwerem się łączysz? Znasz chociaż jego lokalizację? Przez jakie węzły? Jaka wielkość pakietu?
Mnie np. USA nie interesuje.

Ja mieszkami niby w Warszawie, ale net mam w starej kamienicy gdzie nikt nawet nie myśli o jakiejkolwiek modernizacji, a konkurencja nie istnieje poza orange 10 mega.

I tutaj takiej technologi z której Tobie dane jest korzystać, można jedynie pozazdrościć.

Ja grając w CS:GO na polskich serwerach mam pingi 5-10ms (przy 40 graczach), na EU jest gorzej, bo 30-40 do USA ~130 - ale czy USA mnie interesuje?
Grając w World of Tanks 25-35 w lobby z serwerami pokazuje i 40-kilka.

Przy MMO na jakiejś masówce niestety nie jestem w stanie sprawdzić, bo nie gram w nic i nie znam gry która pozwoliłaby na pomiary latency - a wiadomo, tam niekiedy jest kilkudziesięciu, albo i set graczy.

Jak doświadczenia praktyczne maja się do tego o czym Wy tu wypisujecie, bo nie bardzo rozumiem?
Jak pisałem mnie wyniki tego testu, poza badaniem stabilności można sobie wsadzić...

Wiadomym jednak jest, że co światło to światło... a UPC póki nie opłaca się inwestować w istniejącą już infrastrukturę, bo wiecie jak to jest jak się ma prawie monopol...
Nie wiem na ile Vectra może konkurować z nimi na tym polu, bo nie znam ich oferty zupełnie, a ze znajomych wszyscy siedzą na UPC....

O ofertach chyba nie ma co rozmawiać, ale ja osobiście nie zamieniłbym się UPC na Orange biorąc pod uwagę cenę.

Dla porównania:
Horizon - u mnie 250
Thomson TWG870U - u rodziców, net 30 mega
Jakiś tam modem dodawany od Vectry - chyba 30 mega.
specjalnie test na ten sam serwer zrobiłem.

Jak widzicie, jest jak jest, raz lepiej raz gorzej, nie ma co narzekać.
Ja wiem jedno, że jak mnie przełączyli na nowy net (ze 120 na 250) i dali Horizon z tym białym szitem... jest nieco gorzej.

Jutro przychodzi technik, pewnie na pingi nic nie poradzi, ale dzwoniłem dzisiaj na infolinię i potwierdzone zostało, że jest problem na łączach.

Będę go cisnął aż wszystko będzie na tip top, ewentualnie będziemy szukać gdzie jest problem.

Zobaczymy, jak ogarnie sytuację, poproszę na próbę na ponowne podłączenie Connect Boxa - aczkolwiek w myśl tego co już koledzy wrzucili o tym zlomie... chyba im go oddam.

vectras.png
Jakiś tam router od Vectry.
Plik ściągnięto 70 raz(y) 22,12 KB

horizon.png
Horizon 250 mega
Plik ściągnięto 57 raz(y) 21,28 KB

ttt.JPG
Thomson TWG870U 30 mega
Plik ściągnięto 65 raz(y) 64,7 KB

Ostatnio zmieniony przez wid3l3c 11-04-2017, 16:41, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
Atlas334 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 247
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-04-2017, 14:51   

Polecam przeczytać ten artykuł:
https://www.theregister.c...l_puma_6_arris/

Oraz ten post:
https://www.dslreports.com/forum/r31353608-

Wygląda na to, że Arris całkowicie zrezygnował z chipsetu Intel Puma 7 i wybrał chipset Broadcom'a. Szkoda tylko, że UPC z Compali nie zrezygnuje.

Najnowsza wersja firmware dla modemu Arris rozwiązuje problem jedynie z DNS'ami. Nadal urządzenia oparte na chipsetach Puma 6 przedstawią te same problemy jak wcześniej. Wciąż nie ma rozwiązania naprawiającego wszystkie usterki dotyczące tego układu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: