Problem z opóźnieniami w modemach na chipsetach Puma6. |
Autor |
Wiadomość |
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 13-02-2019, 14:25
|
|
|
hsurim, Będziesz uparty to w końcu trawisz na kumatego konsultanta, którego system "przepuści". Inna opcja, bardziej ryzykowna, to samodzielna instalacja i wtedy albo w ogóle nie zmieniasz Cisco, albo sobie sam go rejestrujesz na instalacja.upc.pl. |
_________________
|
|
|
|
|
pabloskrak
classic master
Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 234
|
Wysłany: 13-02-2019, 14:37
|
|
|
hsurim napisał/a: |
Ale "system nie przepuszcza"
|
System nie puszcz a mina chcą starym modemie Cisco podnieść prędkość do 300Mbit.
Takie rzeczy to tylko w UPC |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2019, 08:35
|
|
|
No i po kontakcie na FB - z sugestią rozwiązania umowy - system "przepuścił".
Tym razem oddzwonił konsultant, który dodatkowo poinformował mnie, że co prawda w specyfikacji jest mowa o 440 mbps, to oni zalecają użytkować go do 300.
Była z jego strony sugestia, że z Hitronem i Complem obecnie nie ma problemów.
Delikatnie mi także zasugerował Horizona.
Ale po mojej odmowie z informacją, że śledzę fora internetowe i że jednak nadal są z tymi sprzętami problemy, więcej nie podnosił tej kwestii.
DZIĘKI !!! |
|
|
|
|
ayufanpl
classic master
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 155
|
Wysłany: 16-02-2019, 11:36
|
|
|
Z tym 300Mbps to zgadza się. Podłączyłem mojego EPC3208 do 1Gbps UPC i max co wyciągał to 315-320Mbps. Upload normalnie 50/60Mbps (na biznesie) |
|
|
|
|
zylx
chello master
Pomógł: 20 razy Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 2711
|
Wysłany: 16-02-2019, 12:07
|
|
|
ayufanpl, dlatego przydał by się jakiś godny następca. |
_________________
|
|
|
|
|
Lelumpolelum
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 131 Skąd: Służew nad Dolinką
|
Wysłany: 16-02-2019, 18:17
|
|
|
wierzysz w duchy
testowo zadzwonilem wczoraj do dzialu technicznego i stwierdzilem, ze jestem zainteresowany podniesieniem predkosci do 300Mb za 8 zl (sciema - nie jestem) i zapytalem sie co mi z tej okazji grozi.
technik stwierdzil, ze obowiazkowa wymiana cisco na bubleboxa.
na moje naiwne pytanie, dlaczemu - stwierdzil, ze cisco nie obsluzy 300 bo w systemie maja podane ze tylko do 250 (support techniczny pierwsza klasa).
hahaah - po wymianie argumentow i konsultacji z szefem wszystkich szefow, jednak cisco moze zostac i obsluguje 300.
poprosilem jeszcze na przelaczenie do zwyklego dzialu obslugi klienta i tam bez problemu uzyskalem zgode na cisco - konsultant nic nie sciemnial, nawet podkreslil, ze sie nie zna na danych technicznych.
denerwuje mnie jednak to, ze zeby zostac na dotychczasowych warunkach czyli 150 musze wypelnic formularz i nie da sie tego zalatwic w inny sposob, np dzwoniac na partyline. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2019, 21:02
|
|
|
Widze ze musze zrobic krotki wyklad
Nie dziwcie sie ze UPC przy kazdej okazji namawia na zmiane modemu na ConnectBox albo GCB, po prostu stare modemy ktore bonduja 8 kanalow DS mniej elastycznie wykorzystuja kanaly DS. Kiedy modem obsluguje jednoczesnie wieksza liczbe kanalow DS jest mniejsza szansa na wysycenie pojedynczego DS czyli im modem obsluguje wiecej kanalow DS tym lepiej dla operatora i to jest glowną przyczyną,
Oczywiscie osobna kwestia jest fakt ze procesor Intel Puma to jednak nie ta liga co Broadcom |
Ostatnio zmieniony przez pawelb 16-02-2019, 21:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lelumpolelum
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 131 Skąd: Służew nad Dolinką
|
Wysłany: 16-02-2019, 21:13
|
|
|
pawel - nie musiales .
kazdy w miare ogarniajacy zna wady i zalety zarowno cisco i bubleboxa.
jak rowniez rozumiem polityke firmy, co nie znaczy, ze musze sie z nia zgadzac. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2019, 21:20
|
|
|
Nie chce bronic UPC ale rzeczywiscie coraz trudniej supportowac stare modemy bo producenci przestaja wydawac nowy firmware...powinien byc po prostu wiekszy wybor modeli ale Arris przestal robic modemy na Broadcomie, na Broadcomie robi jeszcze np. Technicolor albo Ubee
Bardzo dobry modemorouter mają w Vectrze, Technicolor CGA2121 albo Ubee EVW32C |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-02-2019, 08:45
|
|
|
@pawelb
A wiesz może dlaczego taki operator jak UPC nie może zakupić i zaoferować klientom zwykłych modemów bez Wi-Fi i innych dodatków, zbędnych dla części klientów? Urządzenie takie byłoby tańsze i bardziej odporne na awarie z uwagi na mniej elementów, które potencjalnie mogą ulec uszkodzeniu. |
|
|
|
|
grzech1991
plus master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2017 Posty: 393
|
Wysłany: 17-02-2019, 09:15
|
|
|
Karol napisał/a: | @pawelb
A wiesz może dlaczego taki operator jak UPC nie może zakupić i zaoferować klientom zwykłych modemów bez Wi-Fi i innych dodatków, zbędnych dla części klientów? Urządzenie takie byłoby tańsze i bardziej odporne na awarie z uwagi na mniej elementów, które potencjalnie mogą ulec uszkodzeniu. |
Głupoty gadasz, widać, że nigdy nie pracowałeś u dużego operatora.
Głównie chodzi o unifikację i kontrolę nad sprzętem. Jeden sprzęt powoduje, że każdy doradca na infolinii go zna, można go zakupić taniej i jest mniej błędów przy sprzedaży typu wybór złej oferty/złego routera.
Dla operatora to same korzyści. |
|
|
|
|
Azar
plus master
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-02-2019, 09:51
|
|
|
Jeszcze dochodzi nieszczęsne upc wi fi free które tak promują ;D |
_________________
|
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-02-2019, 18:42
|
|
|
grzech1991 napisał/a: |
Głupoty gadasz, widać, że nigdy nie pracowałeś u dużego operatora.
|
Pytanie jest do osoby która właśnie jest przedstawicielem dużego operatora.
grzech1991 napisał/a: |
Głównie chodzi o unifikację i kontrolę nad sprzętem. Jeden sprzęt powoduje, że każdy doradca na infolinii go zna, można go zakupić taniej i jest mniej błędów przy sprzedaży typu wybór złej oferty/złego routera.
Dla operatora to same korzyści. |
Sprzęt się starzeje i operatorowi bardzo trudno byłoby doprowadzić do sytuacji, w której 100 % klientów ma ten sam modem. Zauważ ile różnych modemorouterów było już w UPC: technicolor, ubee, compal a teraz zaczynają już wprowadzać Giga Connect Box.
Doradca na infolinii musiałby tylko zapytać klienta czy chce internet z Wi-Fi czy bez. Jakoś sprzedają usługę TV z dekoderem Mediabox, Horizon, wersję z nagrywarką lub bez, w opcji internet przez dekoder i nie ma z tym problemów. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2019, 18:45
|
|
|
Karol napisał/a: | Pytanie jest do osoby która właśnie jest przedstawicielem dużego operatora. |
Pawelb to przecież nie jest przedstawiciel dużego operatora więc co Ci to da, że się go o to zapytasz? |
|
|
|
|
pawelb
ultra master
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 1260 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2019, 19:40
|
|
|
Skoro jestem wywołany do tablicy to powiem ze dla mnie nie jest problemem posiadanie kilku typów urządzeń, ważniejsze jest wsparcie producenta i cena, wielokrotnie pisałem ze najlepiej mieć wybór dla użytkowników, niestety modemoroutery z chipsetem Intela są wyraźnie tańsze niż z Broadcomem myślę ze część największych operatorów kablowych wpadła w pułapkę z modemami na Intelu, mają podpisane duże umowy i teraz trudno się z tego wycofać, nowsze na Puma 7 podobno lepiej się sprawują ale nie wiem, nie mam. Sam się zastanawiam czy kolejnych, zgodnych z D3.1 nie wziąć w przyszłości jednak na Broadcomie. Jak już wielokrotnie było pisane, można softem trochę poprawić działanie modemu z chipsetem Puma 6 ale ograniczenia związanego z wielkością bufora transmisji się nie zmieni |
|
|
|
|
|