Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
UPC a nowy Regulamin 2017
Autor Wiadomość
sequence 
light master

Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-01-2017, 20:05   UPC a nowy Regulamin 2017

Witam Wszystkich,
nasuwa się pytanie - czy w związku ze zmianami w których to jasno określone są prędkości minimalne oraz średnie dobowe, Abonent może wypowiedzieć umowę z winy operatora bez zbędnych kosztów - w przypadku kiedy ten nie wywiązuje się z umowy świadczenia usług?

Reasumując wysyłam papier rozwiązujemy umowe, UPC zabiera swoja zabawki i szerokości?
  sequence
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-01-2017, 22:15   Re: UPC a nowy Regulamin 2017

:arrow: https://www.upc.pl/pdf/up..._neutrality.pdf
8. Parametry jakości określone w niniejszym paragrafie, w szczególności prędkość transmisji danych, mierzone są za pomocą mechanizmu opisanego przez Dostawcę usług w Parametrach technicznych Usług Internetowych. Ewentualne znaczne odstępstwa od prędkości zwykle dostępnych mogą mieć charakter wyłącznie krótkotrwały, co może powodować ograniczenia dostępu do treści, aplikacji lub usług.
9. W przypadku wystąpienia stałych lub regularnie powtarzających się rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Usług Internetowych na rzecz Abonentów będących konsumentami, a wykonaniem usługi opisanym w niniejszym paragrafie, w szczególności w stosunku do minimalnej prędkości transmisji danych, Abonentowi przysługują uprawnienia przewidziane w §36-37 oraz postanowieniach Rozdziału XI
Regulaminu.


:arrow: https://www.upc.pl/pdf/up...ternetowych.pdf
Aby prawidłowo wykonać pomiar prędkości:
1. testuj prędkość na komputerze z kartą sieciową podłączoną do modemu kablem ethernetowym (RJ45), a nie przez Wi-Fi,
2. wyłącz programy obciążające łącze internetowe, a więc podczas testu nie słuchaj muzyki ani nie oglądaj fi lmów,
3. odłącz inne urządzenia używające łącza UPC (np. drugi komputer, tablet, telefon).
Do weryfikacji zgłoszenia dotyczącego niedotrzymania parametrów prędkości niezbędne jest wykonanie przez Ciebie 3 testów, zachowując kilkudziesięciominutowe przerwy między pomiarami.


:arrow: https://www.upc.pl/pdf/up...ycznia_2017.pdf
§ 36 ....
§ 37 ....
Rozdział XI.
Tryb postępowania reklamacyjnego
...
_________________
 
 
sequence 
light master

Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-01-2017, 07:54   

mi defacto bardziej chodzi o możliwości jakie daje deklaracja prędkości. To co jest w regulaminie i procedura reklamacyjna, jest znana.
Problem z UPC jest taki bynajmniej w moim przypadku iż sprawa reklamacji ciągnie się już rok czasu - jedyne co są w stanie zrobić to przesunać termin naprawy.

Teraz gdy jasno określone są prędkości minimalne których oni nie są stanie świadczyć - rozumiem że jest to ich wina i mogę wypowiedzieć wtedy umowę bez konsekwencji?
  sequence
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26-01-2017, 09:11   

sequence napisał/a:
Teraz gdy jasno określone są prędkości minimalne których oni nie są stanie świadczyć ...

To teraz Abonentowi przysługują uprawnienia przewidziane w §36-37 oraz postanowieniach Rozdziału XI :arrow: Regulaminu.

Dołożyli §25, Unia kazała to zrobili, tylko co z tego wynika.
Super regulamin :evil: , naprawdę umieją takie rzeczy pisać.
Można poczytać co to jest "Awaria", "Usterka" (§ 2) i co wynika z §36-37 oraz postanowień Rozdziału XI Regulaminu.
Dodatkowo polecam przeczytać Rozdział X, § 35

Pozostaje chyba tylko to.
1. Zakres odpowiedzialności Dostawcy usług z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Abonenckiej określają właściwe przepisy, w szczególności Ustawy oraz Kodeksu cywilnego.

4. Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego Abonent może skierować sprawę na drogę postępowania przed sądem powszechnym.

sequence napisał/a:
... rozumiem że jest to ich wina i mogę wypowiedzieć wtedy umowę bez konsekwencji?

A ja jestem już głupi :oops: (chyba mam problemy z logicznym myśleniem) i nic już nie wiem. :evil:
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2017, 19:41   

Cytat:
przerw wynikających z działania Siły Wyższej

To z definicji awarii z regulaminu UPC. Co oznacza ta Siła Wyższa?
Kolejny smaczek w ich regulaminie to (z § 35)
Cytat:
5.
Jeżeli jest to niezbędne do zdiagnozowania problemu związanego ze świadczeniem
Usługi Internetowej, Abonent, na żądanie Dostawcy usług, udzieli wszelkich
informacji, w szczególności dotyczących MAC adres modemu kablowego, karty
sieciowej USB, rodzaju systemu operacyjnego oprogramowania zainstalowanego
na komputerze oraz informacji dotyczących sprzętu podłączonego
do komputera i jego konfiguracji.

A co jak mam inną kartę sieciową niż tą na USB?
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 26-01-2017, 20:02   

MrPepka napisał/a:
Co oznacza ta Siła Wyższa?

Wszystko niezależne i nie spowodowane działaniem człowieka - ot Synu, Bóg tak chciał :twisted:
MrPepka napisał/a:
A co jak mam inną kartę sieciową niż tą na USB?

To TWÓJ problem.


sequence,
Wszystko świetne - ale uważam, że nie możesz bezkarnie z ich winy SAM zerwać umowy.
Musi z taką inicjatywa wyjść samo UPC.
Jedyne co możesz, to zarzucić ich reklamacjami, zgłoszeniami awarii lub usterki.

Ale teraz inne pytanie:
Wina jest ewidentnie po stronie firmy - to dlaczego JA klient nie mogę bezkarnie zerwać takiej umowy (muszę zapłacić karę za zerwanie umowy), a kiedy zrobi to FIRMA, to guzik dostanę kasę od firmy - powinni mi zapłacić takie same ulgi, jak ja im, kiedy to ja zrywam z nimi umowę.

Ja zrywam umowę z nimi - płacę im 2 tys zł kary.
Oni zrywają umowę za mną - oni mi płacą 2 tys zł kary.
Skoro firma podpisuje umowę ze mną, to chyba są świadomi, że się z niej muszą wywiązać, a jeśli nie są w stanie, niech mi za to zapłacą - dlaczego to ma działać tylko w jedną stronę. Tym sposobem firmy by się zmotywowało do rzetelnej i właściwej obsługi klienta, i dbania o parametry usługi.
A tak, to nadal mam wrażenie, że będąc klientem jestem FRAJEREM.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 26-01-2017, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2017, 20:04   

KOCUREK1970, W innych krajach operatorzy płacą karę jak zrywają z tobą umowę? Bo mnie to ciekawi.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 26-01-2017, 21:28   

MrPepka napisał/a:
W innych krajach operatorzy płacą karę jak zrywają z tobą umowę? Bo mnie to ciekawi.

Nie wiem, ale jak pójdziesz tam do prawnika, to jest duża szansa, że coś wywalczysz.
A jeśli nie to, to choć ty im jakiejś kary umownej nie zapłacisz.

Pamiętacie sugestie UOKiK, że tylko pierwsza umowa winna być na 24 mc a następne powinny być krótsze:
https://www.uke.gov.pl/um...ust-4a-pt-12686

Polska, jest tak nienormalnym krajem (przez przepisy i prawo stanowione), że tu trzeba się kłócić z operatorem, czy przedłużenie umowy jest nową umową (nasze stanowisko poparte przez PRK) czy kontynuacją starej umowy (stanowisko Plus GSM) - a co za tym idzie, z nową umową większe prawa abonenta.
_________________
 
 
sequence 
light master

Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-01-2017, 16:08   

KOCUREK1970 napisał/a:

sequence,
Wszystko świetne - ale uważam, że nie możesz bezkarnie z ich winy SAM zerwać umowy.
Musi z taką inicjatywa wyjść samo UPC.
Jedyne co możesz, to zarzucić ich reklamacjami, zgłoszeniami awarii lub usterki.


to nie rozumiem w takim razie jaki jest cel wprowadzenia deklarowanych prędkości minimalnych skoro Klient końcowy defacto może sobie co najwyżej tyłek tym podetrzeć.
Czyli dalej pic na wodę, martwy zapis.

Sens wprowadzenia ma to wtedy kiedy mogę wypowiedzieć umowę z winy operatora z dnia na dzień bez żadnych konsekwencji. Operator nie jest w stanie zapewnić minimalnych parametrów dostępu do usługi internet - dziękuję
  sequence
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28-01-2017, 17:08   

sequence napisał/a:
to nie rozumiem w takim razie jaki jest cel wprowadzenia deklarowanych prędkości minimalnych skoro Klient końcowy defacto może sobie co najwyżej tyłek tym podetrzeć.

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2120 z dnia 25 listopada 2015 r. ustanawiającego środki dotyczące dostępu do otwartego internetu, zmianie ulegają postanowienia Regulaminu świadczenia usług przez UPC Polska Sp. z o.o. Zmieniony Regulamin będzie obowiązywał od 1 stycznia 2017 r

No niestety, teraz Abonentowi przysługują uprawnienia przewidziane w §36-37 oraz postanowieniach Rozdziału XI Regulaminu.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 28-01-2017, 18:04   

Cytat:
Sens wprowadzenia ma to wtedy kiedy mogę wypowiedzieć umowę z winy operatora z dnia na dzień bez żadnych konsekwencji. Operator nie jest w stanie zapewnić minimalnych parametrów dostępu do usługi internet - dziękuję

I tak powinno być - tylko, że nie rządzi klient korporacją, tylko korporacja klientem, i każdy przepis, paragraf jest w PL ustanowiony tak, by firmie nie stała się krzywda.
Coś, co pewnie w UK, USA, Francji, Szwajcarii, Austrii jest nie do pomyślenia.
Wprowadzono tylko prawo, ale nie dano klientowi żadnych instrumentów, do skutecznej walki z korpo w obronie interesów samego klienta (a w PL masz to szczególnie widoczne, tu w Polsce możliwe jest wszystko).
Sam pamiętam, jak jakieś z 5 lat temu w tv był materiał, że grupa 50 klientów we Francji, doprowadziła do zamknięcia i likwidacji pewnej nieuczciwej firmy (mowa o mleczarni, gdzie podrabiali sery, mleko itd) - czy takie skuteczne działanie nas klientów jest w Polsce możliwe? (wszyscy ciebie i twoje problemy maję tu w dupie - i dokładnie tak dosadnego słowa trzeba tu użyć, nie gdzieś, tylko dokładnie w ....).
Płać i spieprzaj - to motto dużej liczby firm w Polsce.

I przypominam, Polska nie jest cywilizowanym krajem, to, że od 2004 r jesteśmy w UE, nie powoduje, że jesteśmy krajem unijnym - Polska tylko do UE należy.
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2017, 19:16   

Cytat:
Sam pamiętam, jak jakieś z 5 lat temu w tv był materiał, że grupa 50 klientów we Francji, doprowadziła do zamknięcia i likwidacji pewnej nieuczciwej firmy (mowa o mleczarni, gdzie podrabiali sery, mleko itd)

Pamiętasz nazwę tej firmy? Wiem, że to było 5 lat temu, ale nie udało mi się nic znaleźć w internecie więc może coś podpowiesz? ;)
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 29-01-2017, 20:14   

MrPepka napisał/a:
Pamiętasz nazwę tej firmy?

Materiał był w TV Polonia z francuskiej tv TF1 (być może to była TVP1/2, ale materiał na 100% tej TF1).
Po takim czasie figę znajdziesz, zwłaszcza, że mogło by to dać potencjalny impuls, by i w PL ludzie zaczęli walczyć o swoje - a na co to komu?
5 lat temu Europa wyglądała inaczej niż dziś - dziś masz tylko burdel i niszczenie Europy.
Bardzo mi się spodobało co zrobił ostatnio Trump z imigrantami z krajów muzułmańskich (chyba 6 czy 7).
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: