Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy warto i można wymienić Mediabox na Horizon?
Autor Wiadomość
GDA 
chello guru


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 4122
Skąd: 3CiTy
Wysłany: 25-01-2017, 19:51   

Ale dlaczego ma ponosić dodatkowe koszty?

Do skutku wzywaj serwis, niech wreszcie ktoś przyjdzie z tym filtrem i go zalozy
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4527
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 25-01-2017, 20:26   

GDA napisał/a:
Ale dlaczego ma ponosić dodatkowe koszty?

Ależ nie musi, może do usranej śmierci czekać dalej.
GDA napisał/a:
Do skutku wzywaj serwis, niech wreszcie ktoś przyjdzie z tym filtrem i go zalozy

Odpowiem Ci tak - w styczniu 2017 r miałem wymieniany Compala za Ubee - wiesz, że monter nie wiedział (nie miał pojęcia) jak przełączyć Compala w tryb modemu? :shock: :shock: :shock:
Jak facet wyszedł, mnie to zajęło łącznie 5 minut (ponowne pobranie konfiga z ustawieniami modemu przez Compala).

Tyle obecnie są warte serwisy UPC po "sprzedaniu" usług serwisowych Ericssonowi za jak najniższą cenę.
:shock: :shock:
_________________
 
 
GDA 
chello guru


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 4122
Skąd: 3CiTy
Wysłany: 25-01-2017, 20:33   

Masz rację co pokazuje ten temat aż dobitnie
Ale być może wystarczy napisać w reklamacji żądanie założenia filtra i może jakiś geniusz wpadnie na to i przyjedzie z filtrem
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4527
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 25-01-2017, 20:48   

GDA napisał/a:
Ale być może wystarczy napisać w reklamacji żądanie założenia filtra i może jakiś geniusz wpadnie na to i przyjedzie z filtrem

Odpowiedz na reklamacje masz chyba standardowo w 30 dni - chciałbyś tyle czasu czekać, z przeświadczeniem, że mogą cię zlać na drzewo?

Bloker KZ to koszt pewnie z 10 zł, ta zwrotnica co wskazałem może z 50 zł (tu z cenami strzelam) - w zamian z czekaniem na serwis 30 dni stresu.

Nerwy bezcenne, za resztę zapłacisz kartą Mastercard :mrgreen: :mrgreen:
_________________
 
 
mateuszp 
Klikacz

Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 12
Wysłany: 26-01-2017, 06:52   

Rozgałęźnik już jest, ten założony właśnie przez UPC, więc kupowanie zwrotnicy by wywalać ich rozgałęźnik chyba technicznie nie ma sensu.
Kupię zatem sam filtr, 10 zł nie zbawi, zobaczę czy coś to zmieni.
Wzywanie serwisu do skutku wcale nie jest takie oczywiste - informowano mnie, że zasadniczo oni pobierają 50 zł za każdą wizytę jeśli telewizor nie jest z zatwierdzonej listy (dlatego abym nie płacił za wizytę z założeniem modułu, gość musiał wpisać jakieś nieprawdziwe informacje w papierach że posiadam inny tv z listy UPC i że niby jakiś kabel na klatce naprawił), już na infolinii naciskają żeby sprawdzać, czy TV aby na pewno jest z ich listy bo "innych klientów z naszym modułem nie obsługujemy" :lol:
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 164 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 3566
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26-01-2017, 07:39   

mateuszp napisał/a:
... zasadniczo oni pobierają 50 zł za każdą wizytę jeśli telewizor nie jest z zatwierdzonej listy... naciskają żeby sprawdzać, czy TV aby na pewno jest z ich listy bo "innych klientów z naszym modułem nie obsługujemy"
mateuszp napisał/a:
Ponieważ nie bardzo mam skąd ściągać inny TV (UPC też może to zrobić ale za taki test bierze 50 zł) spróbuję złożyć reklamację na telewizor.

Miałem podobny przypadek u znajomych, były problemy z MediaModułem CI+, TV nie był na polskiej liście. "Kazałem" im zaryzykować i technik UPC przyjechał z własnym TV, w przypadku winy UPC nie ma mowy o zapłacie za wizytę technika. Oczywiście miałem rację, UPC musiało im zwrócić 50 zł za poprzednią wizytę i ta aktualna była za free. Oczywiście jeżeli winę ponosi Twój TV to kicha.
_________________
 
 
mateuszp 
Klikacz

Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 12
Wysłany: 26-01-2017, 10:09   

Aktualizacja: znalazłem teraz w domowych gratach starą "rozdzielnię" UPC. Z tego jak to wygląda i jest opisane wynika, że jest to prawdopodobnie "zwrotnica", ma gniazdo wejściowe i 3 wyjściowe (2x internet, 1x TV) czyli powinno blokować kanał zwrotny tak jak filtr który zamierzałem kupić?
Dokładnie sprawdziłem połączenia, odłączyłem widoczny na zdjęciu nowo zainstalowany "rozgałęźnik" UPC (ten który rozdziela jeden kabel na 2) i podłączyłem kabel wejściowy do mieszkania oraz kabel od TV z salonu do trzeciego gniazda (TV).

Skutek: część kanałów nadal wiesza się/pikselizuje.

Ponieważ lekko przerywa co ~kilkanaście sekund TVP1 HD sprawdziłem, że to samo dzieje się z tym kanałem gdy wyjmuję moduł Ci+.

Dopiero dziś zorientowałem się także, że przełączając w TV opcję "kabel" na "antena" z kabla UPC ściąga się telewizja analogowa - ta odbiera bez zakłóceń choć oczywiście jakość obrazu jest fatalna co jest normalne.

Czyli:
- problem nie leży po stronie dopasowania samego modułu (skoro cyfrowy kanał HD niekodowany przerywa)
- problem nie leży po stronie kabli (skoro miernik wskazuje, że jest idealny)
- problem nie leży zatem również po stronie pasma danych internetowych/kanału zwrotnego

A zatem (skoro z anteny naziemnej DVB-T działała mi telewizja i tak samo działa analogowa kablówka z UPC) można podejrzewać, że problem leży jednak po stronie telewizora i jego przetwarzania sygnału z konkretnych pasm.
To by tłumaczyło, czemu te same kanały cyfrowe kodowane działają na obecnym okablowaniu prawidłowo przy użyciu dekodera UPC.
Słusznie rozumuję? W tej sytuacji nie ma sensu zamawiać filtra tylko czekam na serwis z Ikei gdzie złożyłem reklamację z tytułu rękojmi (TV szczęśliwie ma mniej niż rok).

Na zdjęciach rozgałęźnik UPC oraz ta "zwrotnica" dzieląca wejście na 3 wyjścia, którą zamiennie zastosowałem:
oi66.tinypic.com/r2uxoo.jpg - po lewej rozgałęźnik, po prawej zastosowana stara zwrotnica UPC
oi64.tinypic.com/2llhqj6.jpg - zwrotnica po rozpakowaniu z danymi technicznymi
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4527
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 26-01-2017, 15:55   

mateuszp napisał/a:
ta "zwrotnica" dzieląca wejście na 3 wyjścia, którą zamiennie zastosowałem:

Na lewo modem, na środku cyfrowa tv, po prawej analogowa tv - tak to do tej zwrotnicy podłączyłeś.

A co do pikselizacji - nie masz czasem w Moje UPC info, że coś z tv cyfrową robią?
_________________
 
 
GDA 
chello guru


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 4122
Skąd: 3CiTy
Wysłany: 26-01-2017, 19:41   

Skoro dalej masz problem po skorzystaniu z gniazda RTV to rzeczywiście winnym jest telewizor co jest trochę zaskoczeniem
Być może jakiś felerny egzemplarz się trafil
_________________
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1785
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 26-01-2017, 19:44   

A może wystarczy aktualizacja oprogramowania do tv?
_________________
 
 
GDA 
chello guru


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 4122
Skąd: 3CiTy
Wysłany: 26-01-2017, 19:56   

Masz rozwiązanie

http://forum.mediaswiat.p...0666e2286462b30
_________________
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 164 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 3566
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26-01-2017, 20:22   

Myślałem :sad: , że mateuszp już przeczytał to co już wcześniej podałem i zastosował się do tych wskazówek.
Pitrek napisał/a:
mateuszp napisał/a:
Telewizor to TCL produkowany dla IKEA (telewizory te w Ikea nazywają się Uppleva). Na tym forum znalazłem opinie, że moduł działa na tym telewizorze.

Tak to są wpisy o TV Uppleva: :arrow: http://forum.mediaswiat.p...ow_results=post
Pitrek napisał/a:
mateuszp
W kontekście tego: :arrow: http://forum.mediaswiat.p...ghlight=#136852 , czy po wyszukaniu programów numeracja była :arrow: wg UPC, czy alfabetycznie. Ale chyba według UPC: :arrow: http://forum.mediaswiat.p...ghlight=#138205 więc nie powinno być problemu z aktualizacją programów.

Szczególnie do tego:
:arrow: http://forum.mediaswiat.p...wybieraj#138205
_________________
 
 
mateuszp 
Klikacz

Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 12
Wysłany: 27-01-2017, 05:41   

Nie tylko że przeczytałem wszystkie wpisy stare/nowe i linki, zrealizowałem dużo więcej. Już nawet grzebałem ze złączkami gniazda antenowego podejrzewając np. rozluźnienie czegoś itp (tak dziś wymyślili na infolinii technicznej upc). Testowałem gniazdo np. mam taką przelotkę z gniazda antenowego męskiego mniejszego na czyniące je nieco większe (aż się żeńskie w TV nieco rozszerzyło to je...przygniotłem spowrotem, raczej bez wpływu choć antena naziemna miała wpływ na odbiór cyfrowych z anteny jak tę przelotkę dokładałem przed gniazdo).
Szukałem kanałów na wszelkie możliwe sposoby, wprowadzając celowo różne zmiany z modulacją, krajami, ID UPC i nie wiadomo czym jeszcze, szukając ręcznie/automatycznie wg. różnych danych jakie można było wymyślić.
Pozostaje mi jeszcze w kilka dni znaleźć inny TV i go podłączyć, co nie jest takie proste - mimo mieszkania w Warszawie i znania sąsiadów, posiadania znajomych mało kto jest skory do zgody na odłączenie mu TV i pożyczenie mo go na godzinę :lol: zwłaszcza że znajomi wiedzą, że u mnie na 4 piętrze nie ma windy :lol:

Boję się jednak że wiele wyjaśnienie tego mi nie da:
- jak okaże się, że kanały typu TV PULS HD działają OK to będzie wina TV, ale Ikea ma tak fatalną obsługę reklamacji - dzwonią z zagranicy ledwo mówiąc po polsku, niechętni do serwisu, aktualizacja oprogramowania TV okazała się bez sensu bo miałem i tak najnowsze, boję się, że Ikea zbędzie mnie w ostateczności, że coś z sygnałem jest nieprawidłowo nadawane i nie udowodnię im że nie rozpatrzyli reklamacji bo im rzeczoznawca podpisze, że jest ok i co im zrobię :lol: . Albo będę się kopał 2 miesiące aż mi zabiorą/naprawią TV.
- jesli jednak okaże się, że na innym TV będzie ten sam problem to jeszcze UPC wmówi mi, że sygnał jest idealny, że nic już w skrzynce itp. nie poprawią i pewnie winne "okaże się niespodziewanie" okablowanie mimo że sygnał wg. miernika idealny a jako, że mieszkanie po remoncie nie wchodzi w grę aby ciągnąć jakieś inne przewody które są teraz pochowane w wylewce podłogi razem z innymi instalacjami więc nie zamierzam ryzykować zostawienia ci+ po okresie 14 dni możliwości wypowiedzenia.

Konsultant z działu utrzymania obiecał mi, że jeśli rozwiążę umowę to zaproponuje mi jakiegoś horizona bez nagrywarki który mogę schować do szuflady (choć spec z serwisu upc ostrzegał, że choć jest miejsce to on będzie się tam grzał). Jeśli poprawili sprawę poboru prądu (wifi idzie z ich nowego oddzielnego modemu i tak zostanie bo jest on w szafie w centrum mieszkania, ponad to powiedziano mi że w marcu ma być nowy soft dla horizonów i ponoć będzie szybko i oszczędnie działać) to wkurzać mnie już tylko będzie zapewne drugi, jakiś pewnie ochydny czarny pilot jak ten od mediaboxa (znająć życie i przebyte problemy to TCL/Uplleva okaże się, że nie da się zaprogramować włączania/wyłączania TV pilotem horizona co oferuje ponoć ten ich pilot).

Dokładnie monitorowałem wszystkie kanały i na 156/184/19X ściąganych dla mazowieckiego (jak robię full scan to ściąga blisko 300 kanałów z jakimiś testami, promocjami itp.)
to ok. 55 "realnych" kanałów z oferty UPC ma jakieś problemy.
Największe jak z tym TV PULS HD duże zawieszanie, czarny ekran, co chwila tylko ścieżka audio, info modułu upc "nie masz uprawnień do tego kanału" jak parę sekund podziała to znów pixeloza - nie da się zrozumieć co gadają na wizji. Dla porównania TVN24 HD da się w miarę oglądać, zwiechy co kilka/naście sekund, pixeloza, do ooglądania dłużej się nie nadaje ale idzie jeszcze zrozumieć co mówią.
Jest wiele kanałów typu TVP1, TVN, HGTV - działają niemal idealnie ale oglądając dłużej widać zakłócenia pixelozy z dźwiękiem co kilkadziesiąt sekund (tvp1) do zakłóceń rzadszych, co parę minut lub rzadziej (hgtv). TVN Fabuła które jest ponoć na tym samym paśmie co TV Puls HD zwiesza się ale zdecydowanie mniej, da się oglądać, zacięcia w emisji są nieregularne np TV Fabuła zacina się co 20, 4, 10, 5, 12 sekund a same zacięcia po 1-3 sekundy. Diagnostyka telewizora dla TVN Fabuła: siła sygnału zmienia się 94-95% chwilami na 0%, jakość sygnału skacze w dół z 100% do 60% a nawet 0% jak są większe zwiechy.
 
 
GDA 
chello guru


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 4122
Skąd: 3CiTy
Wysłany: 27-01-2017, 07:28   

Wciąż nie mogę uwierzyc że wycięcie kanał zwrotnego nie zdało rezultatu bo to o czym piszesz to właśnie jest efekt zakłócenia sygnału TV przez dane internetowe
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4527
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 27-01-2017, 13:19   

mateuszp,
A wstaw fotkę tego blokera (ale nie z netu, tylko zrób zdjęcie tego co kupiłeś).
No i mam nadzieję, że podłączyłeś bloker prawidłowo (co nie jest takie oczywiste, bo oznaczenia na obudowach są mylące).
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: