Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy warto i można wymienić Mediabox na Horizon?
Autor Wiadomość
mateuszp 
Klikacz

Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 12
Wysłany: 23-01-2017, 12:59   Czy warto i można wymienić Mediabox na Horizon?

Witam szanownych użytkowników!
W ramach przedłużenia umowy, tak jak u wielu klientów, UPC zaproponowało mi dekoder Horizon z opcją myPrime i Horizon GO.
Ponieważ partnerka upierała się, że nie chce na białych meblach czarnego dekodera a Horizon będzie miał słaby zasięg w salonie, ustaliliśmy z konsultantem, że rezygnujemy z Horizona na rzecz Ci+ bo chcemy teżoddzielny router a telewizja miała iść z karty Ci+ (telewizor na liście UPC).

Podczas instalacji wynikły perturbacje - karta Ci+ działała przy większości kanałów jednak niektóre się zacinały - były to kanały np. TVN2HD.
Instalator wydawał się chętny do szybkiego zakończenia sprawy, więc nie wiem, czy faktycznie "telewizor zbyt wolno myśli" jak określił to instalator, czy po prostu mu się nie chciało. W każdym razie zostawił mnie z absurdalnym dylematem: zostawiamy jak jest czy zainstalować Mediabox?
Ponieważ chciałem mieć już telewizję tego dnia, a nie było do zaakceptowania nieodbieranie 10% kanałów, zainstalował dekoder (z sugestią wymiany na Horizona przy jednoczesnym zostawieniu oddzielnego routera wifi) a ja podpisałem umowę. Teraz chciałbym pozbyć się Mediaboxa bo na białych meblach wygląda fatalnie, w ogóle tego nie braliśmy pod uwagę a dekodera nie da się schować bo pilot nie będzie działał.

Pytania brzmią:
1. Czy warto zamienić sam Mediabox na Horizona?
2. Czy to prawda co czytam na forum, że Horizon (w obecnej wersji?) nie ma trybu stand-by i pożera więcej prądu niż Mediabox? Czy warto ten argument rozważać?
3. Czy dobrze myślę, że Horizona mogę głęboko schować do szafki TV i nie będzie to żaden problem bo pilot jest radiowy? To dla nas ważne, bo chciałbym tak schować dekoder aby nie mieć konieczności sięgania po niego i patrzenia na niego ;)
4. Czy działając oddzielnie z routerem można w Horizonie na stałe wyłączyć wszelkie WIFI?
5. Czy wg was, jeśli mam 14 dni na rezygnację, UPC zgodzi się wrócić do zaproponowanych warunków i dać mi teraz Horizona? Planuję najpierw napisać na czacie prośbę a ostatecznie rozwiązać umowę do 14 dni bo pudło Mediaboxa i kable pod TV są dla nas nie do zaakceptowania. Jestem niezadowolony, bo konsultant proponował też myPrime a przez to, że uparliśmy się nad Ci+, nie mamy nawet tego.
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23-01-2017, 13:17   Re: Czy warto i można wymienić Mediabox na Horizon?

Szkoda, że nie podałeś typu TV, TV z listy więc wygląda to raczej na problem samego modułu. Z uprawnieniami to też nie problem, bo programy by się nie zacinały tylko byłyby zakodowane.

Ad. 1. temat rzeka ;)
Ad. 2. http://forum.mediaswiat.p...=asc&start=3268
Ad. 3. byleby się nie grzał.
Ad. 4. jeżeli jest dodatkowy router to usługa internetowa na Horizonie jest nieaktywna.
Ad. 5. po odstąpieniu od umowy wracasz do starej umowy, wynegocjowane teraz warunki mogą oczywiście zostać zachowane, ale pewnym tego nie można być, można nawet uzyskać lepsze.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 23-01-2017, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GDA
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2017, 13:21   

dzwoń do UPC
niech zabierają dekoder i wracają z modułem CI+

od razu też poproś o wizytę technika który pojawi się z miernikiem sygnału i tłumikiem który wycina pasmo internetowe - taki tłumik musi zostać założony na kablu idącym do TV, wówczas będziesz miał idealny odbiór

przećwiczone osobiście
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23-01-2017, 13:23   

GDA, Rozumiem, że masz na myśli filtr Kanału Zwrotnego.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 23-01-2017, 13:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
GDA
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2017, 13:25   

otóż właśnie tak to sie nazywa :-)

mam taki "w zapasie" jakby zwrotnica mi przestała działać (bo mam jeszcze starą która wycina kanał zwrotny na 1 wyjściu) ale teraz montuje się już takie gdzie na 3 wyjściach puszczają cały sygnał
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23-01-2017, 13:31   

GDA napisał/a:
teraz montuje się już takie gdzie na 3 wyjściach puszczają cały sygnał
No właśnie. Mało prawdopodobne by TV miał problem bez filtru KZ. Teraz UPC nawet nie stosuje zwrotnic multimedialnych z wydzielonym sygnałem TV, tylko rozgałęźniki. To TV może być problemem dla sygnału, ale w drugą stronę?. Jest wiele TV podłączonych do wyjścia DATA i działają bez problemu.

Ja stawiam na walnięty moduł. Technik nie miał drugiego, więc nie wiemy, a dekoder działa OK.
_________________
 
 
GDA
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2017, 13:41   

Dlatego też pisze że u mnie taka sytuacja miała miejsce - telewizor nowy z luetgo 2016, moduł zakładany w maju - wymieniona zwrotnica na nową (starą zostawili) przez kilka dni szatkowanie obrazu na niektórych kanałach, zgłoszenie do UPC przyjechał technik z miernikiem - sygnał w porządku na wszystkich mux-ach, wyciągnął "tłumik" zakręcił na zwrotnicy i jak ręką odjął, powiedziałem mu że ten partacz który montował to zostawił mi starą zwrotnice - to gość powiedział żeby ją z powrotem założyć a tłumik i tak zostawił "w razie czegoś"
 
 
mateuszp 
Klikacz

Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 12
Wysłany: 23-01-2017, 13:44   

Czy dobrze rozumiem, że na obecnych Horizonach macie tryb który się nazywa eco?
Wg. linku z odpowiedzi @Pitrek pobiera on bardzo mało prądu.
I to by było nawet super rozwiązanie, wówczas jedyne minusy to już tylko pobór prądu podczas oglądania (ale to chyba można odpuścić) no i nieszczęsny drugi, brzydki pilot.
Dziwna jest oferta UPC polegająca na tym, że jak dostałem "gorszy" dekoder to i myPrime nie mam a Horizon GO musiałem negocjować (bo kosztuje jak biorę Ci+ = "5 zł").

Druga sprawa, nie jestem technikiem, więc jak mam uderzyć do UPC aby wrócili z mediamodułem?
Telewizor to TCL produkowany dla IKEA (telewizory te w Ikea nazywają się Uppleva). Na tym forum znalazłem opinie, że moduł działa na tym telewizorze.
Ale co powiedzieć w UPC? Raczej nie będą skorzy wysyłać od tak kolejnych techników aby każdy sobie dłubał i zgadywał jak rozwiązać problem?
Jedyne co mnie mocno wkurzyło to to, że wszystko już pięknie działało aż gdy już technik się ubierał, dopatrzyłem się zawieszających niektórych kanałów (Puls chyba w ogóle nie odbierał a np. TVN24 lub TVN24bis - już nie pamiętam - zawieszał się dając czarny ekran co kilka sekund).
 
 
GDA
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2017, 13:49   

Zdecyduj się - czy problemem dla ciebie jest wysokie zużycie prądu? czy szpecąca wystrój pokoju skrzynka?
 
 
mateuszp 
Klikacz

Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 12
Wysłany: 23-01-2017, 13:51   

Przede wszystkim czarne pudło :lol: Czy w ogóle sytuacje jak określił to technik "telewizor nie radzi sobie z modułem, nie przetrawia np. TVN24 bo ten kanał HD daje dużo danych" są możliwe? Myślałem, że sytuacja jest zerojedynkowa tj. albo moduł działa albo nie a nie zacina wybrane kanały.
 
 
GDA
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2017, 14:20   

Musisz wiedzieć że kto inny montuje, a kto inny przyjeżdża na serwis - ta druga grupa ma jakiekolwiek pojęcie o CATV więc tak jak napisałem:

dzwonisz to UPC i mówisz że się rozmyśliłeś z dekodera i chcesz wrócić do pierwotnie zaakceptowanej umowy,
nie wiem czy będziesz musiał coś pisemnie załatwiać ale niech juz UPC Ci powie co masz robic

przychodzi monter - instaluje ci moduł i nawet go nie słuchaj że "ten typ tak ma" , od razu pisz zgłoszenie reklamacyjne - wówczas dostaniesz numer tej reklamacji i pojawi się technik który ustawi ci sygnał tak aby to chodziło
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23-01-2017, 15:01   

To wszystko nie takie proste. W tej chwili to możesz tylko odstąpić od umowy i zacząć od początku.

Błędem była rezygnacja z modułu i wzięcie dekodera. Trzeba było zgłosić problem, pewno technik pojawiłby się z nowym modułem w ciągu 3 dni oraz pomierzyłby sygnał. Trzeba było poczekać, jakoś przeżylibyście to oglądając 30 odkodowanych i ileś dobrze działających zakodowanych oraz analogowych.

mateuszp napisał/a:
Telewizor to TCL produkowany dla IKEA (telewizory te w Ikea nazywają się Uppleva). Na tym forum znalazłem opinie, że moduł działa na tym telewizorze.

Tak to są wpisy o TV Uppleva: :arrow: http://forum.mediaswiat.p...ow_results=post .Mamy tylko informację, że działa prawidłowo.

Można ewentualnie bez odstąpienia od umowy spróbować zażądać wymiany dekodera na moduł. Upierać się, że technik przyniósł wadliwy moduł itp. i "wcisnął" dekoder. Wiem, że to wszystko jest trochę naciągane, ale może warto próbować. Można ewentualnie przeboleć 50 zł i wymienią bez łaski.

Skontaktuj się z posiadaczami tego TV, czy nie mają jakiś innych problemów.
Miejmy nadzieję, że TV będzie działał OK, bo problem w tym, że ten TV nie jest certyfikowany przez UPC.
UPC może chcieć się wypiąć na złe działanie MediaModułu CI+ w tym TV.
_________________
 
 
GDA
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2017, 15:56   

ja się zastanawiam jak to zrobił papierologicznie monter który miał zlecenie na CI+ a zostawił dekoder?

Pitrek napisał/a:
bo problem w tym, że ten TV nie jest certyfikowany przez UPC.
UPC może chcieć się wypiąć na złe działanie MediaModułu CI+ w tym TV.

u mnie nie miało to żadnego znaczenia, nikt nie pytał czy TV jest na liście czy nie (a mojego nie ma) - ta lista to jakaś parodia jest przecież - skoro jest w cyfrowej dostęp do UPC to wpisanie na liste nie ma znaczenia - jest to ma działać
 
 
mateuszp 
Klikacz

Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 12
Wysłany: 23-01-2017, 16:22   

Dzwoniłem do UPC. Najpierw dowiedziałem się, że serwis może przyjechać do obecnej usługi, a nie instaluje nowych usług, jak napisał Pitrek. Pomyślałem, że nic mi już nie zaszkodzi ponarzekać konsultantowi i po 10 minutach wywodu zaproponował, że jednak jutro przyjedzie znów technik zainstalować mediamoduł, a następnie (jak znów niektóre kanały będą rwać) mam wezwać serwis przez infolinię.
Pytam się konsultanta, czy takie zjawisko jak u mnie sugeruje, że błąd leży po stronie TV/modułu czy czego... stwierdził, że "jeśli większość kanałów panu działała, to trzeba było od razu wzywać serwis, a nie instalować dekoder, bo jest duża szansa, że to tylko kwestia mocy sygnału".
Z drugiej strony dowiedziałem się, że mają klientów których TV nie jest na liście i do których co miesiąc jeździ serwis (o ile dobrze zrozumiałem to za każdym razem, jak jest aktualizacja listy kanałów).

Tak więc zobaczę, jak będzie jutro. Pierwszy technik twierdził, że nie ma na zleceniu, że w ogóle mam mieć Ci+ i musiał po ten moduł wracać do auta. Nie wiem, może słaba komunikacja w zleceniach po "negocjacjach" z UPC.
Co ciekawe, wynegocjowałem też Horizon GO ale nie mam myPrime (czyli tylko stream tv live). Ponieważ jak wiele osób w W-wie mam dużą konkurencję na bloku, pierwotnie chciano mi dać dekoder Horizon plus Horizon GO plus myPrime.
Jak twierdziłem, że w ogóle na TV mi nie zależy, zaczęli nawet desperacko proponować sam internet za dość śmiesznie niskie względem konkurencji pieniądze.
Zastanawiam się czy nie reklamować jeszcze braku myPrime. Proponowano mi to, a nie dano dlatego, że zamówiłem Ci+ i tam Horizon Go musiano dołączać jakoś indywidualnie i nie wpadłem na to, że myPrime jest oddzielną usługą i trzeba tego pilnować w negocjacjach.
W Horizon GO mam w aplikacji kanały których nie będę mógł oglądać na TV bo mam pakiet Select - a to już chyba śmieszne, że na smartfonie będzie np. NG Wild, a w TV mi to po miesiącu zniknie.

Jeśli jutro zainstalują moduł a serwis go nie naprawi to pozostanie mi zerwać umowę i zażądać wymiany na dekoder Horizona, schowam go pod TV do większej szuflady i niech żre prąd, i tak lepiej niż widoczne pudło mediaboxa.
Minus Horizona, poza prądem, to oddzielny pilot, a ich pilot można co najwyżej dostosować do włączania swojego TV.
Modemu nie oddam bo nadaje mi wifi idealnie w środku mieszkania w korytarzu.
Ostatnio zmieniony przez mateuszp 23-01-2017, 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2017, 16:27   

GDA napisał/a:
u mnie nie miało to żadnego znaczenia, nikt nie pytał czy TV jest na liście czy nie (a mojego nie ma) - ta lista to jakaś parodia jest przecież - skoro jest w cyfrowej dostęp do UPC to wpisanie na liste nie ma znaczenia - jest to ma działać

Na tej liście o której mowa są tv przetestowane przez UPC. A, że UPC i tak nie nadąża za zmianami to można się nią podetrzeć. A tak poza tym to temat nie powinien zostać przeniesiony?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: