|
|
Compal - niestabilne WiFi |
Autor |
Wiadomość |
juventino
light master
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2023, 08:25 Compal - niestabilne WiFi
|
|
|
Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem ze stabilnością sieci po wifi .
Posiadam COMPAL CH7465CE, który działa w trybie routera. Internet 750/40 Mb/s.
Na kablu jest raczej ok.
Połączenia chyba nie zrywa, bo ikonka wifi nie znika, ale wielokrotnie w ciągu dnia jest tak, że przez chwilę (kilkadziesiąt sekund-kilka minut) internet po wifi nie działa lub bardzo muli. Na telefonie przełączam się wtedy na sieć komórkową, ale przeszkadza to bardzo podczas streamingu, grania w chmurze na konsoli. Są duże lagi, stuttering.
Próbowałem dwukrotnie resetować Compala, zmieniałem kanały, smart wifi wyłączone, sieci 2,4 i 5 Ghz mają inną nazwę. Wifree mam aktywne, choć nie korzystam.
Problem zamierzam zgłosić w upc, ale chciałbym was zapytać, czy mógłbym jeszcze coś ze swojej strony zrobić? |
|
|
|
|
upload2023
light master
Dołączył: 01 Gru 2023 Posty: 57
|
Wysłany: 05-12-2023, 09:56 Re: Compal - niestabilne WiFi
|
|
|
juventino napisał/a: | Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem ze stabilnością sieci po wifi .
Posiadam COMPAL CH7465CE, który działa w trybie routera. Internet 750/40 Mb/s.
Na kablu jest raczej ok.
Połączenia chyba nie zrywa, bo ikonka wifi nie znika, ale wielokrotnie w ciągu dnia jest tak, że przez chwilę (kilkadziesiąt sekund-kilka minut) internet po wifi nie działa lub bardzo muli. Na telefonie przełączam się wtedy na sieć komórkową, ale przeszkadza to bardzo podczas streamingu, grania w chmurze na konsoli. Są duże lagi, stuttering.
Próbowałem dwukrotnie resetować Compala, zmieniałem kanały, smart wifi wyłączone, sieci 2,4 i 5 Ghz mają inną nazwę. Wifree mam aktywne, choć nie korzystam.
Problem zamierzam zgłosić w upc, ale chciałbym was zapytać, czy mógłbym jeszcze coś ze swojej strony zrobić? |
A powiedz mi czy jak masz ustawione wifi w telefonie i probujesz do kogos zadzwonic i rozmawiasz z nim po wifi (VoLTE) to pojakims czasie cie rozłacza z rozmówcą? (zrywa połączenie ) |
|
|
|
|
juventino
light master
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2023, 10:00
|
|
|
upload2023, nie korzystam z VoLTE. |
|
|
|
|
upload2023
light master
Dołączył: 01 Gru 2023 Posty: 57
|
Wysłany: 05-12-2023, 10:05
|
|
|
juventino napisał/a: | upload2023, nie korzystam z VoLTE. |
Ok bo wiesz zastanawiam sie czy to wina sieci? telefonu? czy tego problemu z UPC ze stabilnoscia łącza bo tez tak jak ty zauważyłem że od jakiegoś czasu gubi mi sie sieć wifi na chwile potem wszystko jest ok tez robilem resty routera nawet konsultant z UPC zaproponowal mi twardy reset ze zmiana nazw sieci i hasla do wifi i po tym resecie dalej to samo a mam modem ten bialy conect box. nie wiem jak on sie nazywa moze tez compal musial bym sprawdzic na tablicze?Moze wymienie na nowy lepszy modem z UPC Modem Giga Connect Box 6 albo ten GIGA CONECT BOX (biały )
P.s. Bo sprawdzilem ten co podajesz to mam taki sam
Moze mamy walniety router ? Ma ktos jakies doświadczenia z tym modemem czarnym jw. w temacie? |
|
|
|
|
dragonek
light master
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 63
|
Wysłany: 05-12-2023, 11:22
|
|
|
Ja mam tak od roku na Compalu GW7557CE (ponoć jedyny na światłowód w UPC). Dostałem nówkę sztukę, prosto z pudełka. Niedawno zgłosiłem reklamację i przyznali mi wizytę technika. Za 4 razem się udało zmienić modem. 2 pierwsze wizyty technicy odwoływali podczas jej trwania, dopiero za 3 trafiłem na pomocnego technika, który zgodził się wymienić modem. Na drugim egzemplarzu niestety to samo. Zrywa cały czas choć na szczęście przerwy w dostępie są krótsze. Aktualnie kombinuje ze zmianą kanałów na 2.4ghz, siedzę zawsze na jedynym wolnym, mam najsilniejszy sygnał a i tak cały czas zrywa.
Jako ciekawostkę dodam, że przez 6 lat miałem w innym mieszkaniu Compala na docsis, ani razu nie zerwało po wifi przez ten czas. W moim przypadku nowa, szybka, niezawodna technologia światłowodowa się zupełnie nie sprawdza |
|
|
|
|
upload2023
light master
Dołączył: 01 Gru 2023 Posty: 57
|
Wysłany: 05-12-2023, 11:42
|
|
|
dragonek napisał/a: | Ja mam tak od roku na Compalu GW7557CE (ponoć jedyny na światłowód w UPC). Dostałem nówkę sztukę, prosto z pudełka. Niedawno zgłosiłem reklamację i przyznali mi wizytę technika. Za 4 razem się udało zmienić modem. 2 pierwsze wizyty technicy odwoływali podczas jej trwania, dopiero za 3 trafiłem na pomocnego technika, który zgodził się wymienić modem. Na drugim egzemplarzu niestety to samo. Zrywa cały czas choć na szczęście przerwy w dostępie są krótsze. Aktualnie kombinuje ze zmianą kanałów na 2.4ghz, siedzę zawsze na jedynym wolnym, mam najsilniejszy sygnał a i tak cały czas zrywa.
Jako ciekawostkę dodam, że przez 6 lat miałem w innym mieszkaniu Compala na docsis, ani razu nie zerwało po wifi przez ten czas. W moim przypadku nowa, szybka, niezawodna technologia światłowodowa się zupełnie nie sprawdza |
A tego Compala co teraz mamy max jakie lacze mozna podpiac 300, 500 mbs?
TEgo Compala miales wczesniej? Zgodność ze standardem DOCSIS 3.1, EuroDOCSIS 1.0, 1.1, 2.0, 3.0 (klasa usługi do 1000 Mbit/s |
Ostatnio zmieniony przez upload2023 05-12-2023, 12:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dragonek
light master
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 63
|
Wysłany: 05-12-2023, 12:02
|
|
|
Ja mam 300, ale nie wiem czy przy 600Mb/s czy dopiero od 1Gb/s dają inny modem. (chyba Play Box Net)
To było w 2016 roku, nie pamiętam jaki był wcześniej to był Compal i nie bardzo jak mam sprawdzić. To był chyba pierwszy jaki się pojawił pod nazwą Connect Box. Działał tylko na 2.4ghz, mimo to na łączu 300Mb/s pięknie śmigał. |
|
|
|
|
juventino
light master
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2023, 16:02
|
|
|
upload2023, nie sądzę, żeby to była wina telefonu. Przynajmniej u mnie problem występuje na kilku urządzeniach. Stabilnie jest tylko po kablu, ale też korzystam najrzadziej z takiego połączenia.
Też myślałem, że może to być wina Compala. Ma już swoje lata. Zastanawiam się też na ile problem rozwiązałby zakup własnego routera. Ale to najpierw zobaczę co powiedzą technicy. |
|
|
|
|
upload2023
light master
Dołączył: 01 Gru 2023 Posty: 57
|
Wysłany: 05-12-2023, 16:21
|
|
|
juventino napisał/a: | upload2023, nie sądzę, żeby to była wina telefonu. Przynajmniej u mnie problem występuje na kilku urządzeniach. Stabilnie jest tylko po kablu, ale też korzystam najrzadziej z takiego połączenia.
Też myślałem, że może to być wina Compala. Ma już swoje lata. Zastanawiam się też na ile problem rozwiązałby zakup własnego routera. Ale to najpierw zobaczę co powiedzą technicy. | OK to daj prosze znac co ci powiedzieli jak juz bedziesz po wizycie techników na kiedy jestes umówiony? Jak coś będe monitorował posta na bieżąco |
|
|
|
|
upload2023
light master
Dołączył: 01 Gru 2023 Posty: 57
|
Wysłany: 05-12-2023, 20:06 Re: Compal - niestabilne WiFi
|
|
|
juventino napisał/a: | Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem ze stabilnością sieci po wifi .
Posiadam COMPAL CH7465CE, który działa w trybie routera. Internet 750/40 Mb/s.
Na kablu jest raczej ok.
Połączenia chyba nie zrywa, bo ikonka wifi nie znika, ale wielokrotnie w ciągu dnia jest tak, że przez chwilę (kilkadziesiąt sekund-kilka minut) internet po wifi nie działa lub bardzo muli. Na telefonie przełączam się wtedy na sieć komórkową, ale przeszkadza to bardzo podczas streamingu, grania w chmurze na konsoli. Są duże lagi, stuttering.
Próbowałem dwukrotnie resetować Compala, zmieniałem kanały, smart wifi wyłączone, sieci 2,4 i 5 Ghz mają inną nazwę. Wifree mam aktywne, choć nie korzystam.
Problem zamierzam zgłosić w upc, ale chciałbym was zapytać, czy mógłbym jeszcze coś ze swojej strony zrobić? |
a tu link do źródłą:
https://boop.pl/rozne/nadal-wiele-osob-z-upc-ma-ten-modem-choc-moze-go-zmienic-na-znacznie-lepszy
takie info znalazlem w sieci:
https://zapodaj.net/plik-w3FAZMZMhh |
|
|
|
|
juventino
light master
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-12-2023, 13:32
|
|
|
upload2023, był technik, wymienił modem na Giga Connect Box i jak na razie jest dobrze. |
|
|
|
|
upload2023
light master
Dołączył: 01 Gru 2023 Posty: 57
|
Wysłany: 10-12-2023, 00:41
|
|
|
juventino napisał/a: | upload2023, był technik, wymienił modem na Giga Connect Box i jak na razie jest dobrze. |
jak to wymienil za free? zzmieniales umowe czy jak?
A mi konsultant powiedzial ze compal obsluguje max 600mb/s a ty piszesz ze miales 750 na nim?
Pewnie dla tego ci wymienili bo wyzsza predkosc |
|
|
|
|
juventino
light master
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-12-2023, 00:47
|
|
|
upload2023, ze starym modemem było coś nie tak. Poza tym kończy mi się umowa, więc może dlatego mogłem liczyć na darmową wymianę. |
|
|
|
|
upload2023
light master
Dołączył: 01 Gru 2023 Posty: 57
|
Wysłany: 10-12-2023, 11:00
|
|
|
a podpisales nowa umowe ze ci to wymienili?czy jeszcze na starej?jaki miałes internet podlaczony do tego compala? |
|
|
|
|
upload2023
light master
Dołączył: 01 Gru 2023 Posty: 57
|
Wysłany: 12-12-2023, 09:30
|
|
|
juventino, Hej ty masz teraz modem giga conect box wifi 6?
Jak to zalatwiles a jaka masz szybkosc internetu? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 13 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|