Xbox One GTA online |
Autor |
Wiadomość |
CBP
Klikacz
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 12
|
Wysłany: 12-12-2016, 12:34 Xbox One GTA online
|
|
|
Witam.
Na wstępie zaznaczam, że na czytaniu internetów spędziłem 2 weekendy.
Mam podłączoną konsolę Xbox one bezpośrednio kablem do pudła od upc, które zwie się "Technicolor TC7200". Kiedy podłączam się do gry GTA Online, to po chwili wyrzuca mnie z gry z błędem o utraceniu połączenia z siecią, lub wcale mnie nie łączy z tym samym komunikatem.
Zgodnie z instrukcjami na internetach przekierowałem porty
53-53, 80-80, 88-88, 500-500, 3074-3074, 3544-3544, 4500-4500 - wszystkie na "both", pod przypisane wcześniej stałe ip mojej konsoli. Ip konsoli ustawiałem w menu ekranowym konsoli.
portforward. com/technicolor/tc7200/ - robiłem wg tej instrukcji.
Dodam, że po w/w operacji z portami NAT w konsoli jest otwarty, ale mimo wszystko wywala z GTA online.
Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość, która rozwiąże wyżej opisany problem? |
Ostatnio zmieniony przez CBP 12-12-2016, 12:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-12-2016, 12:42 Re: Xbox One GTA online
|
|
|
Dla sprawdzenia, czy to jest problem prawidłowego przekierowania portów, wsadź na jakiś czas IP konsoli do DMZtu. |
_________________
|
|
|
|
|
CBP
Klikacz
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 12
|
Wysłany: 12-12-2016, 12:45 Re: Xbox One GTA online
|
|
|
Pitrek napisał/a: | Dla sprawdzenia, czy to jest problem prawidłowego przekierowania portów, wsadź na jakiś czas IP konsoli do DMZtu. |
z DMZ się już bawiłem, ale po różnych kombinacjach nie wiem jak konkretnie użyć tej opcji.
1. Czy przy przypisaniu w DMZ ip konsoli będą na konsolę kierowane wszystkie porty?
2. Czy przy wpisaniu w DMZ ip konsoli mam usunąć wpisy z przekierowywania konkretnych portów?
3. Czy UPnP ma być włączony czy wyłączony. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-12-2016, 12:52
|
|
|
1. Czy przy przypisaniu w DMZ ip konsoli będą na konsolę kierowane wszystkie porty?
Tak
2. Czy przy wpisaniu w DMZ ip konsoli mam usunąć wpisy z przekierowywania konkretnych portów?
Mogą zostać, DMZ ma pierszeństwo.
3. Czy UPnP ma być włączony czy wyłączony.
Lepiej niech będzie włączony
Na X Boxach się nie znam, może to być pomocne:
http://forum.mediaswiat.p...w_results=posts |
_________________
|
|
|
|
|
CBP
Klikacz
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 12
|
Wysłany: 12-12-2016, 13:01
|
|
|
Z tymi DMZami już kombinowałem, ale nie jestem pewien czy na wszystkie możliwości, sprawdzę jeszcze raz dziś. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-12-2016, 13:06
|
|
|
Z DMZetem jest sprawa prosta. Działa, albo nie. Twoje problemy mogą być całkiem inne, ale będziesz wiedział, że to nie sprawa przekierowań portów. |
_________________
|
|
|
|
|
CBP
Klikacz
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 12
|
Wysłany: 12-12-2016, 13:12
|
|
|
Pitrek napisał/a: | Z DMZetem jest sprawa prosta. Działa, albo nie. Twoje problemy mogą być całkiem inne, ale będziesz wiedział, że to nie sprawa przekierowań portów. |
A jak jeszcze sprawdzić ewentualnie czy porty są kierowane na urządzenie? jakim poleceniem? w xboxie tego nie zrobię, ale czy na pc jakimś poleceniem da się to zweryfikować? |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-12-2016, 13:23
|
|
|
CBP napisał/a: | ...czy na pc jakimś poleceniem da się to zweryfikować? |
Jest kilka możliwości sprawdzenia, czy działa przekierowanie portów lub DMZ.
Zrobisz test na swoim komputerze np. o IP: 192.168.1.100. Na routerze przekieruj np. port 8888 na IP: 192.168.1.100 też port: 8888 (oczywiście wpisz Twoje prawdziwe lokalne (po LANie) IP Twojego komputera)
Uruchamiasz test ze strony:
https://www.grc.com/x/portprobe=8888
Ta strona wykona próbę otwarcia portu 8888 na Twoim publicznym adresie, który zostanie przekierowany na Twój lokalny IP.
Wyniki mogą być trzy:
1. Stealth
- To znaczy, że nie działają w ogóle przekierowania i Twój router zablokował to połączenie.
- Przekierowanie zadziałało, ale Twój osobisty Firewall na Twoim komputerze zablokował przychodzące połączenie, więc na czas tego testu wyłącz go na chwilę.
2. Closed
- To znaczy, że Przekierowanie zadziałało, strona z testem próbowała otworzyć już port na Twoim lokalnym komputerze, tyle, że "nic" nie nasłuchuje na tym porcie.
3. OPEN!
- To znaczy, że Przekierowanie zadziałało, strona z testem próbowała otworzyć już port na Twoim lokalnym komputerze i coś odpowiedziało. Oczywiście OPEN! nie będzie bo "nic" nie nasłuchuje na porcie: 8888 Twojego komputera.
No i teraz musimy znaleźć to "nic". Trzeba uruchomić jakiś program, który będzie nasłuchiwał na porcie: 8888. Można wykorzystać, do tego Skype'a i w Opcjach->Połączenie->Użyj portu dla połączeń przychodzących wpisać 8888.
Przy włączonym Skype'ie test ze strony:
https://www.grc.com/x/portprobe=8888
jeżeli przekierowanie działa prawidłowo da wynik: OPEN!.
Podobnie zamiast przekierowań, można wypróbować DMZ.
Takie testy dadzą Ci odpowiedź, czy Twój router w ogóle obsługuje przekierowania i DMZ.
Jak nie masz Skype'a to można użyć programu TTCP. Świetny programik do rozwiązywania problemów z łącznością i testowania firewalli.
Pobranie TTCP.zip |
_________________
|
|
|
|
|
CBP
Klikacz
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 12
|
Wysłany: 12-12-2016, 13:36
|
|
|
ok dzięki sprawdzę to wszystko i dam znać.
[ Dodano: 13-12-2016, 08:45 ]
Witam ponownie,
A więc przeprowadziłem na swoim laptopie testy na wszystkie porty, najpierw 8888 i pozostałe, które są mi potrzebne do gry na xbox live.
- Jeżeli chodzi o porty, które były oznaczone w modemie na "TCP" i "Oba" to były "OPEN!" (sprawdzałem skype).
- Jeżeli chodzi o porty, które były oznaczone w modemie na "UPD" to były "Stealth" (też sprawdzałem na skype)
Czy tak ma być że "UPD" zawsze mają "Stealth"? |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14-12-2016, 12:25
|
|
|
Jeżeli działają przekierowania po TCP, to raczej nie ma powodu żeby nie działały przekierowania w UDP. Jeżeli już sprawdzałeś z IP konsoli w DMZ, to raczej problem jest gdzie indziej i nie jestem w stanie Ci pomóc.
Test ze strony sprawdza tylko porty TCP. Nie znam strony, która by testowała UDP.
Program TTCP ma możliwość testowania po UDP: "TTCP -u" (use UDP instead of TCP), ale z nim jest więcej zabawy. Musiałbyś mieć komputer/notebook nadawcę w obcej sieci, a odbiorcę w swoim LANie. |
_________________
|
|
|
|
|
CBP
Klikacz
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 12
|
Wysłany: 21-12-2016, 14:26
|
|
|
Witam ponownie,
Rozmawiałem dzisiaj jeszcze z pomocą techniczną (telefonicznie). Uzyskałem informację, żeby przypisać konsoli ip ręcznie ale nie z puli od 10 do 255 tylko od 3 do 9, czyli przykładowo 192.168.0.3 i to samo ip dać na DMZ i powinno działać. Sprawdzę dopiero jutro, ale czy wie ktoś dlaczego przypisywać z puli adresów ip niższych niż 10?. Przecież nie mam w domu tylu urządzeń, żeby trolowały tak wysokie ip jak 45 (takie przypisałem konsoli). Mam w domu około 6 urządzeń korzystających z sieci a nie 45. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21-12-2016, 15:40
|
|
|
Jeżeli miałeś wcześniej na konsoli statyczny IP: 192.168.0.45 i też taki miałeś wpisany w DMZ, to teraz zmiana na adres 192.168.0.3 i wpis do DMZ nic nie zmieni. |
_________________
|
|
|
|
|
Yapio
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2016 Posty: 128 Skąd: PL
|
Wysłany: 21-12-2016, 19:22 Re: Xbox One GTA online
|
|
|
CBP napisał/a: | Zgodnie z instrukcjami na internetach przekierowałem porty
53-53, 80-80, 88-88, 500-500, 3074-3074, 3544-3544, 4500-4500 - wszystkie na "both", pod przypisane wcześniej stałe ip mojej konsoli. Ip konsoli ustawiałem w menu ekranowym konsoli.
portforward. com/technicolor/tc7200/ - robiłem wg tej instrukcji.
Dodam, że po w/w operacji z portami NAT w konsoli jest otwarty, ale mimo wszystko wywala z GTA online. Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość, która rozwiąże wyżej opisany problem? | @CBP,
Z tego co widzę to "otwarłeś/przekierowałeś" podstawowe porty wymagane przez XBOX'a, tak jak to zaleca Microsoft na swojej stronie.
A próbowałeś "otwierać/przekierowywać" porty wymagane dodatkowo przez GTA?
Tutaj na portforward podane są wszystkie wymagane porty przez różne gry, w tym m.in. GTA.
Dodatkowo zapoznaj się z informacjami umieszczonymi tutaj na rockstar support Może to pomoże rozwiązać Twój problem. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21-12-2016, 20:42 Re: Xbox One GTA online
|
|
|
Jeżeli @CBP próbował z DMZ, to wszystko miał otwarte i kierowane do IP Konsoli, więc chyba w czym innym problem. |
_________________
|
|
|
|
|
Yapio
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2016 Posty: 128 Skąd: PL
|
Wysłany: 22-12-2016, 11:00 Re: Xbox One GTA online
|
|
|
Pitrek napisał/a: | Jeżeli @CBP próbował z DMZ, to wszystko miał otwarte i kierowane do IP Konsoli, więc chyba w czym innym problem. |
@Pitrek,
Racja. Zafiksowałem się na ustawieniach z wyłączoną DMZ... |
|
|
|
|
|