Problem z netem UPC na Cisco EPC3212 |
Autor |
Wiadomość |
kallak
Klikacz
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 17
|
Wysłany: 27-11-2016, 09:42 Problem z netem UPC na Cisco EPC3212
|
|
|
Witam,
Niedawno przedłużyłem umowę, zmiana z 60Mbps na 120Mbps, sprzęt został po staremu.
Jest to Cisco EPC3212 od UPC + moj TPLink WDR-3600. Modem UPC podpięty do Tplinka. Cała sieć domowa , kilka urządzeń po WiFi + PC po RJ45 rozprowadzana jest z mojego routera.
1. Kilka razy dziennie prędkość internetu spada mi do kilku Mbps. Pomaga jedynie restart modemu UPC. Poczatkowo myslalem ze to wina mojego routera. Zaktualizowałem go do najnwoszego firmware - zero zmiany.
2. Z uwagi na to że pracuję często z domu i łączę się z siecią firmową - zrywa mi połączenie na 2-3 minuty.
3. Mam straszne problemy z jakością rozmów Lync/Skype for Business (SIP). Problemy pojawiają się w różncyh momentach, czasami jest dobrze cały dzien, a czasami jakies 2-3 h po restarcie sprzętu sieciowego - nawet kilka razy dziennie - i zaczynają się opoznienia, zerwana komunikacja itp, jak za czasów 2Mbps łączy.
Wydaje mi się że sporadyczne problemy zacząłem miec przed zwięszkeniem prędkosci, choć wtedy bylo to może z raz na tydzień. Obecnie jak juz wspomnialem - kilkukrotnie dziennie wyłączam oba routery - tylko to pomaga.
Czy może znany jest Wam jakis problem z Cisco EPC3212? Planuję jutro zgłosić usterkę do UPC, ale w sumie wolę się upewnić czy jest to jakas powtarzająca się usterka sprzętu./firmwareu/ustawien czy tez samego UPC? Jeśli sprzęt do wymiany - na jaki sprzet najlepiej się upierac i jakie mieć ku temu argumenty?
dzieki z góry za pomoc |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-11-2016, 10:06
|
|
|
Jakie są parametry sygnału? Wklej log z adresu: 192.168.100.1 |
_________________
|
|
|
|
|
kallak
Klikacz
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 17
|
Wysłany: 27-11-2016, 10:47
|
|
|
Kod: |
About
Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address:
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc
Firmware Name: e3200-ESIP-16-v302r125562-130611c_upc.bin
Firmware Build Time: Jun 11 11:11:07 2013
Cable Modem Status: Operational
Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 6.4 dBmV 41.8 dB
Channel 2: 6.5 dBmV 41.4 dB
Channel 3: 6.4 dBmV 41.4 dB
Channel 4: 5.9 dBmV 41.1 dB
Channel 5: 6.0 dBmV 41.3 dB
Channel 6: 5.8 dBmV 41.4 dB
Channel 7: 5.5 dBmV 40.8 dB
Channel 8: 4.9 dBmV 40.4 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 39.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 38.9 dBmV
Channel 4: 40.2 dBmV |
Reset EMTA by coś pomógł? |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-11-2016, 11:15
|
|
|
Upstream jest za niski. Poza tym modem nie zalogował się na jednym kanale. Możesz spokojnie wezwać technika do regulacji sygnału. Po prostu zgłoś usterkę, polegającą na częstych resetach modemu.
Jak masz ochotę to możesz przed zgłoszeniem posprawdzać wszystkie złączki na drodze do modemu. Porozkręcaj i poskręcał ponownie wszystkie złączki - oczywiście te w mieszkaniu, do których masz dostęp. |
_________________
|
|
|
|
|
kallak
Klikacz
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 17
|
Wysłany: 27-11-2016, 11:58
|
|
|
OK dzięki zgłosiłem usterkę zobaczymy co zrobią. |
|
|
|
|
b3170622
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 105
|
Wysłany: 27-11-2016, 22:46
|
|
|
miej nadziej ze to problem na linii i jedna czestotlowosc nie działa bo może się okazać ze to modem się uszkodził a 3212 ani 3208 do wymian już niema nawet "po znajomości" |
|
|
|
|
kallak
Klikacz
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 17
|
Wysłany: 30-11-2016, 22:13
|
|
|
b3170622 napisał/a: | miej nadziej ze to problem na linii i jedna czestotlowosc nie działa bo może się okazać ze to modem się uszkodził a 3212 ani 3208 do wymian już niema nawet "po znajomości" |
No i niestety modem poszedł do śmieci.
Dostałem Compal CH7465CE ...
Już widzę że transfery są jakieś dziwne na urządzeniach Wifi... (w trybie modemu + moj router). |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-12-2016, 20:30
|
|
|
Czy parametry się teraz poprawiły? Czy technik regulował również sygnał czy tylko wymienił modem? |
_________________
|
|
|
|
|
kallak
Klikacz
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 17
|
Wysłany: 03-12-2016, 18:40 Problem na Compal CH7465CE (po wymianie z EPC3212)
|
|
|
Karol napisał/a: | Czy parametry się teraz poprawiły? Czy technik regulował również sygnał czy tylko wymienił modem? |
Praktycznie bez żadnej analizy technik wymienił urządzenie, nie było żadnej regulacji. Na moje pytanie dlaczego - stwierdził ze takich starych nie serwisują i musi wymienić. Pozwoliłem gdyż zapewnił mnie że nowe urządzenie może pracowac w trybie modemu.
Co do netu...mam dziwne spostrzeżenia.
W konfiguracji Compal jako modem + mój router - na niektórych urządzeniach wifi transfer to max ~35Mbps. Połączeń mi nie zrywa (choć jeszcze nie mialem możliwości sprawdzić tego dokładniej), jednakże nadal mam problemy z rozmowami SIP - nadal są co pewien czas dziwne lagi.
Gdy rozsyłam net z Compala, to już np laptop Dell rwie jak szalony na maxa tj 120Mbps.
Nie chciałbym się pozbywać mojego routera bo konfiguracja Compala jest dość mocno ograniczona. Menu w tym compalu jest calkiem inne - które parametry miałbym odczytać?
Ma on cos w rodzaju testu diagnostycznego - po jego wykonaniu (tryb modemu) pokazuje błąd dostępu do sieci... tak nieprecyzyjny ten komunikat że nie wiadomo o co chodzi.
Przechwytywanie.JPG
|
|
Plik ściągnięto 174 raz(y) 56,15 KB |
|
|
|
|
|
Alex147
easy master
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 47 Skąd: 3-city
|
Wysłany: 03-12-2016, 20:52
|
|
|
Widzę, że nie jestem jedyny z tym problemem przy tej konfiguracji. U mnie objawy są niemal identyczne: na wifi 5GHz nie jestem w stanie wycisnąć maks tego łącza, są micro przycięcia, jak leci z modemu to nawet działa poprawnie, ale nie mogę części urządzeń mobilnych podpiąć do 5GHz. Czy masz w WDR-3600 openwrt czy też standardowy soft producenta? |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-12-2016, 21:05
|
|
|
Pokaż jakie są teraz parametry sygnału. |
_________________
|
|
|
|
|
Yapio
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2016 Posty: 128 Skąd: PL
|
Wysłany: 03-12-2016, 22:51 Re: Problem na Compal CH7465CE (po wymianie z EPC3212)
|
|
|
@kallak kallak napisał/a: | Menu w tym compalu jest calkiem inne - które parametry miałbym odczytać? | Status modemu oraz parametry sygnału, o które prosi Kolega Karol znajdziesz w COMPAL'u tutaj: Ustawienia zaawansowane -> Narzędzia -> Status sieci kallak napisał/a: | Ma on cos w rodzaju testu diagnostycznego - po jego wykonaniu (tryb modemu) pokazuje błąd dostępu do sieci... tak nieprecyzyjny ten komunikat że nie wiadomo o co chodzi. | Co do wyniku testu to sam jestem ciekaw co on dokładnie oznacza? Zaciekawiony wynikiem Twojego testu, przestawiłem COMPAL'a w tryb modem i przeprowadziłem diagnostykę. Dostałem taki sam komunikat jak Ty. Uruchomiłem FileZILL'ę i zapuściłem ściąganie pliku 5GB z ftp atmana. Prędkość: taka jak zawsze po kablu kiedy COMPAL pracuje w trybie router: 13,9-14,1MiB/s, dla łącza 120Mbps. Więc niby wszystko OK. |
|
|
|
|
kallak
Klikacz
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 17
|
Wysłany: 13-02-2017, 00:31
|
|
|
Wracam do tematu po dłuższej przerwie - sytuacja jest bez zmian od czasu wymiany na Compala.
@Karol, @Yarpio i inni- niżej załączam status sieci, wszystko co było mozliwe. Mi te dane nic nie mówią, może ktoś z was na to spojrzy i będzie w stanie wysnuć jakieś wnioski...
Kod: |
Status modemu kablowego
LP Status Komentarze
Dostrojone kanały downstream (Hz) 778000000 Zablokowany
Dostrojone kanały upstream (Hz) 51600000 Zakończony
Stan świadczenia usługi Online Operacyjny
Zestawione kanały downstream
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) SNR (dB) Modulacja ID Kanału
1 778000000 7 38 256qam 2
2 770000000 7 38 256qam 1
3 786000000 7 37 256qam 3
4 794000000 7 37 256qam 4
5 802000000 7 37 256qam 5
6 810000000 7 37 256qam 6
7 818000000 6 37 256qam 7
8 826000000 6 37 256qam 8
9 834000000 6 37 256qam 9
10 842000000 6 37 256qam 10
11 850000000 7 37 256qam 11
12 858000000 6 37 256qam 12
Zestawione kanały downstream
Kanał Status blokady RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Zablokowany 38.605 8045843361 51
2 Zablokowany 38.605 8044025140 36
3 Zablokowany 37.636 8044023243 58
4 Zablokowany 37.636 8044026820 76
5 Zablokowany 37.636 8044027713 71
6 Zablokowany 37.636 8044028621 73
7 Zablokowany 37.636 8044025354 126
8 Zablokowany 37.636 8044032005 167
9 Zablokowany 37.636 8044033924 119
10 Zablokowany 37.636 8044029964 138
11 Zablokowany 37.636 8044028805 108
12 Zablokowany 37.636 8044032380 132
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Częstotliwość (Hz) Poziom sygnału (dBmV) Szybkość symbolu (ksps) Modulacja ID Kanału
1 51600000 42 5.120 64qam 8
2 31200000 40 5.120 64qam 5
3 44800000 42 5.120 64qam 7
4 38000000 40 5.120 64qam 6
Częstotliwości w kanale zwrotnym
Kanał Typ kanału T1 Timeout T2 Timeout T3 Timeout T4 Timeout
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 2 0
4 2.0 0 0 2 0
Ogólna konfiguracja
Dostęp do sieci Dozwolony
Maksymalna liczba CPE 2
Baseline Privacy Włączony
Tryb DOCSIS DOCSIS 3.0
Plik konfiguracyjny fiberpower120_062013_v4.cfg
Podstawowy kanał downstream
SFID 855875661
Max Traffic Rate 10700000 bps
Max Traffic Burst 16320 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
SFID 855875660
Max Traffic Rate 122880000 bps
Max Traffic Burst 42600 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Podstawowy kanał upstream
SFID 855867470
Max Traffic Rate 1070000 bps
Max Traffic Burst 16320 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Max Concatenated Burst 16320 bytes
Typ kolejkowania Best Effort
SFID 855867467
Max Traffic Rate 10240000 bps
Max Traffic Burst 42600 bytes
Min Traffic Rate 0 bps
Max Concatenated Burst 42600 bytes
Typ kolejkowania Best Effort
|
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2017, 16:11
|
|
|
Czy problem istnieje nadal?
kallak napisał/a: | W konfiguracji Compal jako modem + mój router - na niektórych urządzeniach wifi transfer to max ~35Mbps. |
Co to za urządzenia? Restartowałeś z prądu i compal i router jednocześnie? Czy wgrałeś najnowsze oprogramowanie do tp-linka?
A sygnał downstream i upstream masz ok. |
|
|
|
|
dekiel
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 200
|
Wysłany: 08-04-2017, 14:39
|
|
|
Wydymali cię z tym Cisco.
Od kilku miesięcy u mnie jest normą na EPC3212, że zdarzają się dni gdy upload zapina się tylko 3 kanały. Ale nie wpływa to u mnie na użyteczną prędkość.
Zdarzały się dni gdy zapięło się tylko na 2 kanałach. Wystarczyło w najgorszym wypadku zrobić kilka resetów aby zaskoczył na 4 kanały. Zakładam, że jest to kwestia zbyt dużej ilości użytkowników w danym pionie i widocznie jak któraś nośna już jest za bardzo obwieszona kolejnymi urządzeniami to ją w procesie zestawiania łącza z automatu odpuszcza, a jak nie ma już "wolnych" to zostaje na mniejszej ilości kanałów.
Nie znam wytycznych jakie rządzą procesem zestawiania łącza po uruchomieniu modemów i gdzie to jest konkretnie zdefiniowane, bo to zapewne wiedza tajemna.
Wymienili modem, bo mają prikaz wszystko wymieniać jak leci, skoro klient się nie krzywi to mu utylizować cisco i wstawić jakąś nową zabaweczkę żeby był ruch w interesie. Kto wie czy nie jest tak, że jak ci Compala wciśnie w miejsce Cisco to, że ma z tego tytułu premię? |
|
|
|
|
|