Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z modemem- czy z okablowaniem?
Autor Wiadomość
Markus 
easy master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: Skawina
Wysłany: 26-07-2016, 17:14   Problem z modemem- czy z okablowaniem?

Witam
Przesyłam screen z mojego modemu.
Chyba coś z nośnymi.
Po restarcie modemu na jakiś czas wszystko wraca do normy i po chwili znowu się powtarza. Na nieszczęście podczas wizyty technika odczyty były 100% prawidłowe.
Poszedłem po rozum do głowy i teraz zrobiłem screen:

Technik zmienił zasilacz ale chyba nie pomogło...
_________________
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 882
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-07-2016, 19:03   

przede wszystkim nie zalogował się na wszystkie kanały downstream. Albo modem padł albo wzmacniacz
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5285
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 26-07-2016, 22:38   

beny8989 napisał/a:
nie zalogował się na wszystkie kanały downstream.

A po co ma się logować na wszystkie kanały?
Ma neta 120 Mb - jeden kanał obsługuje około 50 Mb - więc starczą nawet 3 DS.
Markus napisał/a:
Technik zmienił zasilacz ale chyba nie pomogło...

Ale co się dokładnie dzieje? - bo z tego postu nic totalnie nie wynika.
_________________
 
 
Markus 
easy master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: Skawina
Wysłany: 27-07-2016, 08:48   

Generalnie rzecz polega na tym, że zauważyłem problem z płynnością dostarczonej usługi. Odkąd posiadam HBO GO i oglądam go bezpośrednio na telewizorze w usłudze smart, od jakiegoś czasu zrywa mi filmy oraz wiesza się. Tak czy inaczej każdy konsultant zwracał uwagę na brak pozostałych nośnych więc założyłem, że pomimo posiadania wolniejszego internetu wszystkie mają być.
_________________
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 882
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-07-2016, 09:06   

Markus, ja bym do nich napisał na fb aby sprawdzili czy wszystko jest dobrze w budynku. Bo wygląda to na zepsuty wzmacniacz lub modem. Oni sprawdzą od razu czy wszystkie urządzenia w budynku tak samo się logują czy nie. KOCUREK1970, A co do ciebie to niestety ale w sieci UPC wszystkie (lub większość) lokalizacji ma uruchomione 10 lub więcej kanałów downstream. Mniej jedynie mają Upstream.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5285
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 27-07-2016, 15:42   

Markus napisał/a:
Odkąd posiadam HBO GO i oglądam go bezpośrednio na telewizorze w usłudze smart, od jakiegoś czasu zrywa mi filmy oraz wiesza się.

To potestuj na czymś innym niż tv - z założenia tv się nie nadają do takich rzeczy (z biegiem czasu brak wtyczki flash, zmiany u operatora, których już nie uwzględnia producent tv - choć sami producenci tv twierdzą, że jak najbardziej tv się do tego nadaje - BULSHIT) - na 99% stawiam na problem właśnie z tv a nie usługą.
A jeśli to Samsung - to problem jest tylko po ich stronie (na Elektrodzie o tym jest głośno).
Nie wiem, czy już to Samsung naprawił.
beny8989 napisał/a:
wszystkie (lub większość) lokalizacji ma uruchomione 10 lub więcej kanałów downstream. Mniej jedynie mają Upstream.

Owszem - kiedy jest tam 250 Mb - nie zawsze kiedy jest 120 Mb a już całkowicie rzadko kiedy jest tam 30/60 Mb.
_________________
 
 
Markus 
easy master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: Skawina
Wysłany: 27-07-2016, 19:57   

Koledzy chyba znalazłem przyczynę. Prawdopodobnie pada mój router. Mam RT-AC66U i dzisiaj dotarł do mnie mega sprzęt (muszę się pochwalić) RT-AC88U. Konfiguracja w góra 10 minut, wgrany najnowszy firmware i na razie ZERO problemów. Testuje dalej.
_________________
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 423
Wysłany: 27-07-2016, 20:15   

Markus napisał/a:
Koledzy chyba znalazłem przyczynę. Prawdopodobnie pada mój router. Mam RT-AC66U i dzisiaj dotarł do mnie mega sprzęt (muszę się pochwalić) RT-AC88U. Konfiguracja w góra 10 minut, wgrany najnowszy firmware i na razie ZERO problemów. Testuje dalej.

czy można wiedzieć, miałeś jakąś okazję na niego że go kupiłeś?
 
 
Markus 
easy master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: Skawina
Wysłany: 27-07-2016, 20:26   

Nie, po prostu kupiłem. Wiem drogo (powinien kosztować góra połowa ceny sklepowej) ale już widzę, że odjazdowy sprzęt. Fajne jest to, że ma 8 portowy swich oraz tryb automatycznego doboru wifi 2,4/5 GHz w zależności od zasięgu.
_________________
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5285
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 27-07-2016, 21:29   

Markus napisał/a:
już widzę, że odjazdowy sprzęt. Fajne jest to, że ma 8 portowy swich oraz tryb automatycznego doboru wifi 2,4/5 GHz w zależności od zasięgu.

Switch 8 portowy - kupię sobie do mojego routera switch 1 Gb za 150 zł i też będę miał 8 wyjść a nawet więcej - ten router jest po prostu DROGI, czy fajny - rzecz sporna, znam sprzęt za połowę kasy a bije tego Asusa na łopatki - choć sam kiedyś miałem Asusa RT-N18U i byłem mega zadowolony - więc sprzęt Asusa jest jak najbardziej godny polecenia.
_________________
 
 
Markus 
easy master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: Skawina
Wysłany: 30-07-2016, 11:47   

Niestety problem wrócił. To jednak nie była wina mojego prywatnego routera. W międzyczasie wymieniono mojego Cisco na g..o w postaci modemoroutera Technikolor. teraz jak rozumiem jestem za podwójnym Nat-em. Złożyłem reklamację gdyż w rozmowie z konsultantem miał być Ubee lub compal bo podobno tylko te 2 modemoroutery mają tryb bridge...
Ogólnie lipa...
Teraz mam ping 16ms
Jeszcze jedno pytanie. Zainstalowałem Winmtr. Czy mogę sprawdzić tym programem prawidłowość pracy mojego modemu? Jak interpretować wyniki?
_________________
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 423
Wysłany: 30-07-2016, 14:20   

Markus napisał/a:
Niestety problem wrócił. To jednak nie była wina mojego prywatnego routera. W międzyczasie wymieniono mojego Cisco na g..o w postaci modemoroutera Technikolor. teraz jak rozumiem jestem za podwójnym Nat-em. Złożyłem reklamację gdyż w rozmowie z konsultantem miał być Ubee lub compal bo podobno tylko te 2 modemoroutery mają tryb bridge...
Ogólnie lipa...
Teraz mam ping 16ms
Jeszcze jedno pytanie. Zainstalowałem Winmtr. Czy mogę sprawdzić tym programem prawidłowość pracy mojego modemu? Jak interpretować wyniki?

ubee możesz nie dostać bo nie mają w krakowie na stanie - też przez to przechodziłem, dział techniczny nawet pytał działu instalacyjnego gdzie dostał informację że mają ubee, po czym instalator dzwoni do mnie 15 minut przed umówionym terminem że nie ma ubee i zamiast ubee zakładają technicolory
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5285
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 30-07-2016, 14:26   

Markus napisał/a:
Zainstalowałem Winmtr. Czy mogę sprawdzić tym programem prawidłowość pracy mojego modemu? Jak interpretować wyniki?

Pracę modemu nie do końca (trzeba się do modemu podłączyć bezpośrednio kablem - wiarygodność testu).
Sprawdzisz tym programem gdzie idą pakiety danych, czy nie są gdzieś tracone, przez ile "hopów" (innych adresów i serwerów) dane przechodzą.
Wyniki zapisać w HTML albo TXT i można UPC to wysłać w reklamacji.
Każdy "hop" będzie miał wskazanie ile danych dostał i ile danych zwrócił (received - odebrał, sent - wysłał, loss - zgubił).
Test powinien trwać z 20/30 minut dla jednego adresu i powtórzyć go trzeba 3 razy na adres (porównanie wyników, bo jeden może być niemiarodajny).

Ja tak zrobiłem, bo miałem częste "kiki" netu - i okazało się, że modem Cisco 3212 gubił już na starcie pakiety (tuż za modemem).
_________________
 
 
antyjupisi 
classic master


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-07-2016, 15:02   

KOCUREK1970 napisał/a:
beny8989 napisał/a:
nie zalogował się na wszystkie kanały downstream.

A po co ma się logować na wszystkie kanały?
Klania sie norma EuroDOCSIS 3.0. A w skrocie - im wiecej dostepnych kanalow logicznych tym wieksza szansa na lepsza przepustowosc i transfer, a takze stabilnosc uslugi, a dlatego, ze kanaly sa wspoldzielone z innymi mieszkancami. Serwis uzna zgloszenie bez problemu i takie rzeczy naprawi.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5285
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 30-07-2016, 15:15   

antyjupisi napisał/a:
Klania sie norma EuroDOCSIS 3.0

Co ma z tym wspólnego ta norma? - już wielokrotnie userzy tu pisali, że mieli zbondowane po 3, 4 kanały - to u nich ta norma nie działa?
Skoro po wymianie sprzętu jest to samo - to coś szwankuje "na linii" sygnałowej z UPC.
antyjupisi napisał/a:
Serwis uzna zgloszenie bez problemu i takie rzeczy naprawi.

Taaa - jakoś uprzednio składał reklamację i...?

Coraz częściej spotykam tu opinie (i nie tylko tu), że nagle przed wizytą technika (obojętnie jakiego operatora) wszystko zaczyna działać wręcz perfekcyjnie... do czasu aż technik nie odjedzie - dziwne to wszystko, naprawdę dziwne 8)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: