|
|
Problem z modemem- czy z okablowaniem? |
Autor |
Wiadomość |
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 30-07-2016, 17:51
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | Sam regulamin UPC wystarczy wiec nie mieszaj na sile. |
Kto tu miesza - autor SAM wybrał drogę REKLAMACJI, ja się do tego odniosłem - Twoje wpisy o usterce i tak dalej to ja znam - jednak na tym etapie NIE mają one zastosowania (jeśli Autor nie podjął innej drogi), bo AUTOR wybrał REKLAMACJĘ.
antyjupisi napisał/a: | beny8989 napisał/a: KOCUREK1970, A co do ciebie to niestety ale w sieci UPC wszystkie (lub większość) lokalizacji ma uruchomione 10 lub więcej kanałów downstream. Mniej jedynie mają Upstream. |
Wiem, wiem te ich normy - tylko co to ma wspólnego z problemem Autora? - czyżby mieszkał na za...iu?
Markus napisał/a: | Znam ustawę konsumencką (tą po jej zmianach). Niejednokrotnie korzystałem z rękojmi jak również z gwarancji. Dla mnie jest ważne w tym momencie aby:
1. Usługa działała poprawnie |
No to tu już musisz sam podjąć decyzję - czy dalej reklamacje, czy pójdziesz inną drogą z regulaminu UPC.
Cytat: | Wymiana modemu na Ubee lub Compal i doprowadzenie sygnalu do porzadku. Tego musisz sie domagac. |
Wzruszyła mnie Twoja historia - sam piszesz, że UPC olewa sprawy, z Ubee i Compalem też różnie bywa z dostępnością, a Ty wylatujesz - domagać się - poważnie? |
_________________
|
|
|
|
|
januszmk
plus master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Cze 2016 Posty: 538
|
Wysłany: 30-07-2016, 17:59
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | januszmk napisał/a: | Najlepiej się domagać Compala | Pewnie, ze lepiej, ale dadza co bedza mieli pod reka. |
no tak, a tak jak napisalem, dostepne sa technicolory (i pewnie compale) a ubee juz chwile czasu z tego co wiem nie ma |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30-07-2016, 18:02
|
|
|
Co jest dostepne dla biznesu wcale nie musi byc dostepne dla zwyklych. Teraz nadmiar maja technicolorow w wielu lokalizacjach i to wpychaja.
[ Dodano: 30-07-2016, 18:07 ]
Nie oznacza to, ze trzeba sie na wszystko zgadzac. Oczywiscie mozna domagac sie modemu Compal lub Ubee - oferuja publiczne IP na koncowym urzadzeniu i wielokrotnie pisano na forum jak to osignac.. A do niego trzeba modemu w bridge. Dlatego najlepiej zadzwonic i kazac zrobic stosowna adnotacje dla serwisu. |
Ostatnio zmieniony przez projupisi 30-07-2016, 18:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
januszmk
plus master
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Cze 2016 Posty: 538
|
Wysłany: 30-07-2016, 18:07
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | Co jest dostepne dla biznesu wcale nie musi byc dostepne dla zwyklych. Teraz nadmiar maja technicolorow w wielu lokalizacjach i to wpychaja. | [15:12:28]
ehh, chodzi mi o to, że żeby miał tryb bridge, to musi mieć albo ubee, albo compala - tak jak napisałeś. za to konsultant może powiedzieć "wymienimy na ubee bo compal do 250mbit/s tylko" po czym będzie informacja że ubee nie ma, bo też miałem z tym problem i żeby zaoszczędzić czasu, lepiej odrazu negocjować wymiane na compala. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2016, 18:52
|
|
|
W przypadku ubee lub compala trzeba sprawdzić czy nie jest włączone ipv6 bo wtedy z trybu bridge nici. |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30-07-2016, 18:58
|
|
|
Po robocie technika trzeba sprawdzic, czy pybliczny adres ipv4 jest na naszym urzadzeniu oraz, czy sygnal sygnal jest w porzadku. Dopiero wtedy podpisac mu protokol. Cos bedzie nie tak - odprawiac technika do skutku i zglaszac incydent do UPC. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 30-07-2016, 20:15
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | Po robocie technika trzeba sprawdzic, czy pybliczny adres ipv4 jest na naszym urzadzeniu oraz, czy sygnal sygnal jest w porzadku. Dopiero wtedy podpisac mu protokol. Cos bedzie nie tak - odprawiac technika do skutku i zglaszac incydent do UPC. |
I będzie jak z Autorem wątku - technik był to działało, technik poszedł i klops.
A jak podpiszemy papierek to możemy UPC pocałować w ...
Rada z czapy - niczego nie gwarantuje. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2016, 21:28
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | antyjupisi napisał/a: | Po robocie technika trzeba sprawdzic, czy pybliczny adres ipv4 jest na naszym urzadzeniu oraz, czy sygnal sygnal jest w porzadku. Dopiero wtedy podpisac mu protokol. Cos bedzie nie tak - odprawiac technika do skutku i zglaszac incydent do UPC. |
I będzie jak z Autorem wątku - technik był to działało, technik poszedł i klops. |
Mało prawdopodobne. Przecież adres IP dostajemy przy montażu sprzętu i możemy sprawdzić czy się zgadza. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 30-07-2016, 21:36
|
|
|
MrPepka napisał/a: | Mało prawdopodobne. Przecież adres IP dostajemy przy montażu sprzętu i możemy sprawdzić czy się zgadza. |
I adresem IP ustanawiamy i nakazujemy modemowi/modemorouterowi logować się na daną liczbę kanałów DS/US? |
_________________
|
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30-07-2016, 21:51
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | antyjupisi napisał/a: | Po robocie technika trzeba sprawdzic, czy pybliczny adres ipv4 jest na naszym urzadzeniu oraz, czy sygnal sygnal jest w porzadku. Dopiero wtedy podpisac mu protokol. Cos bedzie nie tak - odprawiac technika do skutku i zglaszac incydent do UPC. |
I będzie jak z Autorem wątku - technik był to działało, technik poszedł i klops.
A jak podpiszemy papierek to możemy UPC pocałować w ...
Rada z czapy - niczego nie gwarantuje. | Gwarantuje, ze technik wywiazal sie z tego po co zostal wezwany co jest sprawdzalne na miejscu. Jak cos popsuje sie pozniej to wzywamy serwis ponownie. Nie wiem jak tego mozna nie rozumiec. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 30-07-2016, 22:00
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | technik wywiazal sie z tego po co zostal wezwany co jest sprawdzalne na miejscu. Potwierdzamy przeciez podpisem na protokole |
Potwierdzamy podpisem, że działa usługa - ale nie, że technik zrobił wszystko co do niego należało od strony technicznej - zwykły klient nie zna metodologii działania sieci kablowych, pracy instalatorów - więc "figę" sprawdzi i żadnym sposobem nie zweryfikuje pracy instalatora.
antyjupisi napisał/a: | Jak cos popsuje sie pozniej to wzywamy serwis ponownie. |
Z tym jak wszyscy wiemy, różnie bywa. |
_________________
|
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30-07-2016, 22:09
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | Potwierdzamy podpisem, że działa usługa - ale nie, że technik zrobił wszystko co do niego należało od strony technicznej - zwykły klient nie zna metodologii działania sieci kablowych, pracy instalatorów - więc "figę" sprawdzi i żadnym sposobem nie zweryfikuje pracy instalatora. | Uzyj logiki. Jak wzywa sie technika, zeby poprawil sygnal i przybyl z modemem w bridge i dawal publiczny IP to klient wie jak sprawdzic, czy technik zrobil co do niego nalezalo. O Markusa jestem spokojny, poradzi sobie, bo do niego byla skierowana porada. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 30-07-2016, 22:49
|
|
|
antyjupisi napisał/a: | Uzyj logiki. Jak wzywa sie technika, zeby poprawil sygnal i przybyl z modemem w bridge i dawal publiczny IP to klient wie jak sprawdzic, czy technik zrobil co do niego nalezalo. |
Klient widzi tylko usługę a nie resztę - to nie gwarantuje, że technik wywiązał się ze swojego zadania - instalacja mogła być rano kiedy sieć obciążona nie jest i usługa działa, co nie jest równoznaczne, że technik zrobił co trzeba i po opuszczeniu przez technika lokum klienta usługa będzie nadal działać jak zamawiał klient - co już tu wielu opisywało - zamówili serwis, technik się pojawił, ale nic nie zrobił bo raptem (taaa) usługa ma full parametry, technik poszedł i następnego dnia (czasami i 20 minut później) usługa znowu leży - ja w takie CUDA samonaprawiające się nie wierzę - ktoś tu klienta w konia robi, sygnał gdzieś na chwilę podpicowali i niedziela, a potem to co nas...
Mam 20 lat pracy w instalatorstwie - nie mnie będziesz mydlił oczy.
A jeśli uważasz, że wymiana zasilacza jest tą udaną interwencja instalatora - to ja nie mam więcej pytań, a to co wypisujesz, to tylko pobożne życzenia - by nie nazwać tego dosadniej. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2016, 23:23
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | antyjupisi napisał/a: | Uzyj logiki. Jak wzywa sie technika, zeby poprawil sygnal i przybyl z modemem w bridge i dawal publiczny IP to klient wie jak sprawdzic, czy technik zrobil co do niego nalezalo. |
Klient widzi tylko usługę a nie resztę - to nie gwarantuje, że technik wywiązał się ze swojego zadania - instalacja mogła być rano kiedy sieć obciążona nie jest i usługa działa, co nie jest równoznaczne, że technik zrobił co trzeba i po opuszczeniu przez technika lokum klienta usługa będzie nadal działać jak zamawiał klient - co już tu wielu opisywało - zamówili serwis, technik się pojawił, ale nic nie zrobił bo raptem (taaa) usługa ma full parametry, technik poszedł i następnego dnia (czasami i 20 minut później) usługa znowu leży - ja w takie CUDA samonaprawiające się nie wierzę - ktoś tu klienta w konia robi, sygnał gdzieś na chwilę podpicowali i niedziela, a potem to co nas...
Mam 20 lat pracy w instalatorstwie - nie mnie będziesz mydlił oczy. |
Zgadzam się, ale widzi też poziom sygnału. Jeżeli zna się na tym to może wezwać serwis. Jeżeli nie to może poszukać w internecie co oznaczają te poziomy sygnału. A jeżeli przy techniku sygnał jest nagle poprawny to zatrzymać technika tak długo aż sygnał nie będzie się zgadzał. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 30-07-2016, 23:44
|
|
|
MrPepka napisał/a: | Zgadzam się, ale widzi też poziom sygnału. Jeżeli zna się na tym to może wezwać serwis. Jeżeli nie to może poszukać w internecie co oznaczają te poziomy sygnału. A jeżeli przy techniku sygnał jest nagle poprawny to zatrzymać technika tak długo aż sygnał nie będzie się zgadzał. |
Ile czasu po instalacji technik przebywa jeszcze w lokalu klienta? - odpali mu google, wp - net działa - żegnam.
Znasz technika, który będzie tłumaczył nieznającemu się klientowi co to DS/US jakie powinien mieć parametry i co to znaczy?.
Sygnał przy techniku będzie tak długo poprawny na serwisie, aż nie wyjdzie technik z lokalu - rusz chłopie głową - przecież masz podpisać papiery.
Oczywiście nie jest to regułą negatywną - nie - ale prawda jest też taka, że technik ma na dzień wyznaczone zadania (tyle i tyle interwencji, montaży, rozliczenia się materiałowego, pobranie sprzętów, dojazd), że często robią to szybko i na odpiernicz (zaraz się odezwie antyjupisi , że to nieprawda) - taka sama nieprawda jak nieprawda, że tak się nie dzieje.
Montuję anteny TV/SAT - myślisz, że tłumaczę klientowi co to konwerter, oscylator konwertera, transponder, sygnał DiSEqC , LOF konwertera niskie i wysokie, co to sygnał 22 kHz co robi i dlaczego, dlaczego do zwykłej anteny taki a nie inny splitter - nie - robię im za to "szkolenie" z obsługi tunera - jak włączyć, wyłączyć, zmienić program, coś nagrać, przełączyć sygnał na tv, co znaczy brak sygnału w tv, co zrobić ze sprzętem podczas burzy itd.
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 30-07-2016, 23:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 12 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|