Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z modemem- czy z okablowaniem?
Autor Wiadomość
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-07-2016, 14:40   

KOCUREK1970 napisał/a:
beny8989 napisał/a:
nie zalogował się na wszystkie kanały downstream.

A po co ma się logować na wszystkie kanały?
Ma neta 120 Mb - jeden kanał obsługuje około 50 Mb - więc starczą nawet 3 DS.
To jest wlasnie bzdura, bo najczesciej nie wystarczą.


Nawet do 10 Mb/s lepiej jest jak modem loguje sie na 8 kanalow, bo z racji ich wspoldzielenia z rzesza mieszkancow czesto bywaja przeciazone. Norma EuroDOCSIS 3.0 to wlasnie wniosla. UPC ja zna i stosuje. Zgloszenie (to nie to samo co reklamacja) zostanie przyjete i z realizowane (czasami trzeba do skutku) bez wzgledu na to jaki problem jest z nosnymi (modem, instalacja, ifrastruktura).
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 30-07-2016, 14:44   

Składał reklamację/zgłoszenie! - to po co technik do niego przyjechał - na kawę czy usunąć usterkę? (jeśli ona wystąpiła w tym miejscu).
A może usterka nie jest u niego tylko gdzie indziej - to jakie dalsze kroki podjął technik, serwis liniowy czy św Mikołaj - skoro do dziś dnia ma tak samo?

Nie uprawiaj tu PR - bo pomiędzy tym co powinno być a co jest jest kolosalne różnica - UPC stosuje normy - tak stosuje, że im nie wychodzi.
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2016, 14:57   

Ale KOCUREK to, że w jednym miejscu ta norma nie jest stosowana to wcale nie znaczy, że wszędzie. Nie wiem jak jest u mnie z kanałami bo nie mogę dostać się do strony konfiguracyjnej modemu, ale patrząc po lampkach modemu widzę, że zalogował się na 8 kanałów DS.
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-07-2016, 15:00   

KOCUREK1970 napisał/a:
Składał reklamację/zgłoszenie!
Wszystko jest w regulaminie tylko trzeba wiedziec jak te terminy rozumiec i stosowac . Zgloszenie (usterka) - termin kilku dni na usuniecie. Reklamacja - do 30 dni na rozpatrzenie.

KOCUREK1970 napisał/a:
Nie uprawiaj tu PR - bo pomiędzy tym co powinno być a co jest jest kolosalne różnica - UPC stosuje normy - tak stosuje, że im nie wychodzi.
Nie wypisuj bzdur, typu że "Ma neta 120 Mb - jeden kanał obsługuje około 50 Mb - więc starczą nawet 3 DS", bo to wlasnie dla UPC jest usterka i ma ja naprawic, co wlasnie czyni, a czasami moze sie to wiazac z niejedna wizyta serwisu.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 30-07-2016, 15:08   

MrPepka napisał/a:
to, że w jednym miejscu ta norma nie jest stosowana to wcale nie znaczy, że wszędzie.

Sam widzisz, że normy z którymi mi tu ktoś wyjeżdża mają się nijak do stanu faktycznego - Ty masz takiego neta i masz 8 DS, tamten ma takiego i ma 4 DS i jaki niby z tego wniosek? - usterka/awaria została zgłoszona, jakie podjęto kroki by to naprawić/usunąć?

antyjupisi napisał/a:
Wszystko jest w regulaminie tylko trzeba wiedziec jak te terminy rozumiec i stosowac . Zgloszenie (usterka) - termin kilku dni na usuniecie. Reklamacja - do 30 dni na rozpatrzenie.

Ale co mnie o tym mówisz - to ja mam problem z usługą?
Sugeruję się tylko tym co Autor sam napisał - tyle.
A reklamacja 30 dni na rozpatrzenie i USUNIĘCIE uchybień - dla ścisłości.
antyjupisi napisał/a:
Nie wypisuj bzdur, typu że "Ma neta 120 Mb - jeden kanał obsługuje około 50 Mb - więc starczą nawet 3 DS", bo to wlasnie dla UPC jest usterka i ma ja naprawic, co wlasnie czyni, a czasami moze sie to wiazac z niejedna wizyta serwisu.

To gdzie jest ten serwis się pytam?

I przypominam, że w ustawie konsumenckiej (a na tej zasadzie działa UPC w kontakcie z klientem a nie prawa telekomunikacyjnego) - a więc w ustawie konsumenckiej NIE ma nigdzie zgłaszania USTERKI/AWARII - klient składa reklamację na działanie usługi - jeśli UPC przyjmuje reklamację musi się do niej odnieść (jeśli zakwalifikuje to jako awarię/usterkę musi podać termin jej usunięcia/naprawy).

Zresztą, to tylko bicie piany - ma być, powinno być, musi być - tak naprawdę guzik więcej wiemy co zrobił autor, co dalej zamierza, jakie kroki już podjął.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KOCUREK1970 30-07-2016, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2016, 15:19   

[quote="KOCUREK1970"]
MrPepka napisał/a:
to, że w jednym miejscu ta norma nie jest stosowana to wcale nie znaczy, że wszędzie.

Sam widzisz, że normy z którymi mi tu ktoś wyjeżdża mają się nijak do stanu faktycznego - Ty masz takiego neta i masz 8 DS, tamten ma takiego i ma 4 DS i jaki niby z tego wniosek? - usterka/awaria została zgłoszona, jakie podjęto kroki by to naprawić/usunąć?
Tyle, że ja mam neta 60 mb/s a więc powinienem mieć aktywne tylko 2 DS a jest inaczej więc nie sugeruj się tym kto jakiego ma neta.

To gdzie jest ten serwis się pytam?
Cóż ja ci mogę powiedzieć? Wszędzie w całej sieci UPC zdarzają się czarne owce wśród serwisów. Czasami są serwisy tzw. "idealne" czyli reagujące na każdą usterkę a czasami są takie jak u Autora. I na to nie ma reguły.
Coś się stało z cytowaniem u mnie nie wiedzieć czemu.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 30-07-2016, 15:25   

MrPepka napisał/a:
Tyle, że ja mam neta 60 mb/s a więc powinienem mieć aktywne tylko 2 DS a jest inaczej więc nie sugeruj się tym kto jakiego ma neta.

Nie sugeruję się tym wcale - ot były tu już przypadki (i po zgłoszeniu serwis NIC nie zrobił), że ludzie mieli zbondowane mniej kanałów - tak naprawdę nie wiemy jak to TAM wygląda, być może uznano, że tyle wystarczy - opieram się tylko na PRZYPUSZCZENIACH - a jakieś tam normy, no błagam...
A pisanie - co by było gdyby - wybacz, ale ja mam na to jedno określenie - BULLSHIT

MrPepka napisał/a:
Cóż ja ci mogę powiedzieć?

Niczego, czego bym sam nie wiedział :twisted:

MrPepka napisał/a:
Coś się stało z cytowaniem u mnie nie wiedzieć czemu.

Już to zgłosiłem - też mi się to przytrafia.
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2016, 15:31   

[quote="KOCUREK1970"]
MrPepka napisał/a:
Tyle, że ja mam neta 60 mb/s a więc powinienem mieć aktywne tylko 2 DS a jest inaczej więc nie sugeruj się tym kto jakiego ma neta.

Nie sugeruję się tym wcale - ot były tu już przypadki (i po zgłoszeniu serwis NIC nie zrobił), że ludzie mieli zbondowane mniej kanałów - tak naprawdę nie wiemy jak to TAM wygląda, być może uznano, że tyle wystarczy - opieram się tylko na PRZYPUSZCZENIACH - a jakieś tam normy, no błagam...
To wynika pewnie z tego, że abonenci nie wiedzą, że modem im się nie zbondował na 8 DS i mają to gdzieś i nie patrzą nawet jaką mają prędkość bo się tym nie przejmują. Ot zamówili 120 mb/s i są przekonani, że tyle mają.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2016, 15:41   

[quote="antyjupisi"]
MrPepka napisał/a:
Nie sugeruję się tym wcale - ot były tu już przypadki (i po zgłoszeniu serwis NIC nie zrobił), że ludzie mieli zbondowane mniej kanałów - tak naprawdę nie wiemy jak to TAM wygląda, być może uznano, że tyle wystarczy - opieram się tylko na PRZYPUSZCZENIACH - a jakieś tam normy, no błagam.
Tak sie sklada, ze UPC zna i stosuje nie tylko EuroDOCSIS 3.0 w swojej infrastrukturze, ale ma nawet swoją jeszcze bardziej rygorystyczna norme zakladowa, ktora obowiazuje serwisantow, a z cala pewnoscia nie przewiduje ona przymykania oka na kilka niezbondowanych kanalow. Serwis systematycznie poupada od pewnego czasu stad kwiatki w postaci niekonczacych sie napraw albo olewanie sprawy. Ale zglaszac trzeba, bo oni tez maja bat nad soba.
Co? Ja tego postu nie napisałem. A z tym co napisałeś to się zgadzam w zupełności.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2016, 15:50   

A propo cytowania nie wiecie może komu z administratorów mam zgłosić nieprawidłowe działanie cytatów? Czy mogę to zgłosić jakiemukolwiek adminowi?
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-07-2016, 16:01   

KOCUREK1970 napisał/a:
Co ma regulamin UPC wspólnego z ustawą konsumencką - która jest PONAD regulaminem UPC?
Autor złożył (jak pisze) REKLAMACJĘ - więc nie rozumiem po co te Twoje dywagacje - skoro złożył reklamację to poszedł drogą ustawy konsumenckiej.

I hamuj trochę z takimi tekstami - bo bełkotem to jest Twoje gadanie, którym tylko gównoburzę chcesz wywołać, samemu nie znając żadnych szczegółów jakie dotknęły Autora.
Belkot, bo regulamin jest zgodny z ustawa konsumencka i telekomunikacyjna w tych kwestiach i spokojnie moze nawet reklamowac wg. jego zapisow.



KOCUREK1970 napisał/a:
beny8989 napisał/a:
nie zalogował się na wszystkie kanały downstream.

A po co ma się logować na wszystkie kanały?
Ma neta 120 Mb - jeden kanał obsługuje około 50 Mb - więc starczą nawet 3 DS.
KOCUREK1970 napisał/a:
Użyłem tam określenia NAWET - zajrzyj do słownika jeśli nie rozumiesz znaczenia tego słowa w kontekście CAŁEGO tego zdania.
Prosze po raz kolejny caly kontekst. Takich rad nie sluchajcie (bo sa bledne) tylko zglaszajcie do UPC, bo ono to zawsze uznaje za USTERKE i wysyla serwis.
 
 
Markus 
easy master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 42
Skąd: Skawina
Wysłany: 30-07-2016, 16:31   

Panowie
Znam ustawę konsumencką (tą po jej zmianach). Niejednokrotnie korzystałem z rękojmi jak również z gwarancji. Dla mnie jest ważne w tym momencie aby:
1. Usługa działała poprawnie
2. aby modem był jedynie modemem i bym nie miał podwójnego nat-a.
_________________
  markus
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-07-2016, 16:31   

KOCUREK1970 napisał/a:
Usterka/awaria wynikają z REGULAMINU usług tego operatora i są odrębnymi przepisami.
Wynikaja z ustawy prawo telekomunikacyjne i dlatego sa w regulaminie. Zgloszenie (usterka) - termin kilku dni na usuniecie. Reklamacja - do 30 dni na rozpatrzenie. Co sensowniej wybrac chyba oczywiste. Nie trzeba podpierac sie ustawa konsumencka. Sam regulamin UPC wystarczy wiec nie mieszaj na sile.

beny8989 napisał/a:
KOCUREK1970, A co do ciebie to niestety ale w sieci UPC wszystkie (lub większość) lokalizacji ma uruchomione 10 lub więcej kanałów downstream. Mniej jedynie mają Upstream.
Zgadza sie, bo moja byc gotowe na migracje na wyzsze pakiety i takie bylo zalozenie przy reorganizacji infrastruktury.

[ Dodano: 30-07-2016, 17:34 ]
Markus napisał/a:
Dla mnie jest ważne w tym momencie aby:
1. Usługa działała poprawnie
2. aby modem był jedynie modemem i bym nie miał podwójnego nat-a.
Wymiana modemu na Ubee lub Compal i doprowadzenie sygnalu do porzadku. Tego musisz sie domagac.
 
 
januszmk 
plus master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 536
Wysłany: 30-07-2016, 16:42   

antyjupisi napisał/a:
Wymiana modemu na Ubee lub Compal i doprowadzenie sygnalu do porzadku. Tego musisz sie domagac.

Najlepiej się domagać Compala, chociaż nie bardzo dają go do 120mbit/s, ze względu na dostępność w Krakowie (z sygnatury widzę że to w krakowie?). inaczej tak jak pisałem, konsultant może umawiać wizytę a instalator i tak nie zainstaluje. jak miałem dostać ubee i jednak ich nie było, to mi sami zaproponowali stałe ip za free zamiast czekać na dostępność ubee (z tym że ja na biznesowej ofercie jestem) dzięki czemu mój modem stał się wtedy transparentny
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-07-2016, 16:49   

januszmk napisał/a:
Najlepiej się domagać Compala
Pewnie, ze lepiej, ale dadza co bedza mieli pod reka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: