Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal CH7465LG
Autor Wiadomość
nordof 
plus master

Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 316
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-11-2023, 11:55   

Chronos napisał/a:
siwyyy77 napisał/a:
dragonek napisał/a:
siwyyy77 napisał/a:
Mam ten sam problem, przynajmniej kilka razy dziennie rozłącza internet, jakbym wypinał wtyczkę z gniazda, przerwa trwa krótko bo compal pracuje jako modem...
Ale jest to mega niekomfortowe.
Sądzicie, że to celowe zagranie czy sytuacja do naprawy, reset i wymiana sprzętu nie pomogła

Na kablu i wifi? Czy tylko na wifi?


Podobnie jak opisuje wyżej kolega, przerwy zarówno tak jak i tak


Mam dokładnie ten sam problem. Kilka razy dziennie modem się "resetuje". Technik dwa razy wymieniał urządzenie i zasilacz.

Dzieje się tak tylko jeżeli modem jest ustawiony w tryb "bridge".

Mam compala w trybie bridge,do tego tplinka ax55 . Dopiero w ten sposób mogę komfortowo korzystać z netu. Inna sprawa prędkość. Mam 200-300 po kablu ,przy umowie 750. Ledwo łapią się na te min40% .
_________________
  nordof
 
stivi 
ultra master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 1108
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-12-2023, 10:54   Pytanie laika

Witam
Mam pytanko nie jestem fachowcem w temacie.Poniewaz modem mam schowany a przyszedł czas żeby go trochę ogarnąć z kurzu dziś przez przypadek zobaczyłem w nim coś jakby karta trochę ja wysunąłem ale ponieważ się nie znam włożyłem z powrotem jak była ....Moje pytanie co to jest ??? Na zdjeciu zaznaczyłem o co mi chodzi

Screenshot_2023-12-06-10-43-50-678~3.jpeg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 109,15 KB

  stivi
 
Farciu 
light master

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 65
Wysłany: 06-12-2023, 10:59   Re: Pytanie laika

stivi napisał/a:
Witam
Mam pytanko nie jestem fachowcem w temacie.Poniewaz modem mam schowany a przyszedł czas żeby go trochę ogarnąć z kurzu dziś przez przypadek zobaczyłem w nim coś jakby karta trochę ja wysunąłem ale ponieważ się nie znam włożyłem z powrotem jak była ....Moje pytanie co to jest ??? Na zdjeciu zaznaczyłem o co mi chodzi


Tam jest taka karta/zawieszka z hasłami do WiFi oraz kodem QR, który można zeskanować aparatem telefonu, żeby nie wpisywać ręcznie hasła.
_________________
 
 
stivi 
ultra master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 1108
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-12-2023, 11:12   

Dziękuję...
  stivi
 
Farciu 
light master

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 65
Wysłany: 06-12-2023, 11:23   

stivi napisał/a:
Dziękuję...


A jak jakość internetu po fuzji z play? Nie zanika po kilka razy dziennie?
_________________
 
 
upload2023 
light master

Dołączył: 01 Gru 2023
Posty: 57
Wysłany: 06-12-2023, 11:57   

Ja nie zaobserwowałem żadnych zmian po Fuzji mam ten sam model ktory przed fuzja i po fuzji działa tak samo... Zdarzają sie czasem zaniki i brak wifi ale to raczej bedzie związane z modemem bo mam go juz chyba kilka dobrych lat...
Fuzja to w naszym przypadku zmiana tylko i wyłącznie nazwy firmy. A sprzęt pozostał ten sam. Oczywiscie nowi abonenci maja juz zaproponowane inne dekodery i routery z logo play innego producenta...
 
 
Farciu 
light master

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 65
Wysłany: 06-12-2023, 12:04   

upload2023 napisał/a:
Ja nie zaobserwowałem żadnych zmian po Fuzji mam ten sam model ktory przed fuzja i po fuzji działa tak samo... Zdarzają sie czasem zaniki i brak wifi ale to raczej bedzie związane z modemem bo mam go juz chyba kilka dobrych lat...
Fuzja to w naszym przypadku zmiana tylko i wyłącznie nazwy firmy. A sprzęt pozostał ten sam. Oczywiscie nowi abonenci maja juz zaproponowane inne dekodery i routery z logo play innego producenta...


Zauważyłem taką samą narrację na infolinii wsparcia technicznego play/upc, czyli stare urządzenia - problemy z internetem. Nagle zrobiły się stare po fuzji.
_________________
 
 
stivi 
ultra master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 1108
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-12-2023, 13:13   

Farciu napisał/a:
stivi napisał/a:
Dziękuję...


A jak jakość internetu po fuzji z play? Nie zanika po kilka razy dziennie?


Jeśli chodzi o jakość internetu to nic się nie zmieniło, wczoraj po 2 tygodniach zrestartowalo mi modem czasami są takie kilkusekundowe zwiechy tyle tylko że jak było UPC to wmawiali mi ,że jakiekolwiek zakłócenia są tylko u mnie bo mam zepsuty kabel ....a teraz Play oficjalnie informuje że kłopot z sygnałem mają na całej mojej lokalizacji...ale czy coś z tym robią to nie wiem .Od jakiegoś czasu jest lepiej to,albo kabel dokonał samonaprawienia albo serwis liniowy jednak coś poprawił.Ja jednak nie mogę zgłosić usterki bo mają odnotowane że serwisanci stwierdzili uszkodzenie kabla koncentrycznego, którego nie chcą wymienić a infolinia proponuje bezkosztowe przejście na światłowód ,którego nie chcę ze względu na usługi tv

Screenshot_2023-12-06-12-57-48-185~2.jpeg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 49,81 KB

  stivi
 
yaro666 
Klikacz

Dołączył: 07 Lut 2024
Posty: 13
Wysłany: 13-02-2024, 18:06   

co do Compala, to walczyłem z UPC i PLAY od kilku miesięcy. odwoływali wizyty, kłamali, że wszystko jest ok albo jakaś lokalna awaria.

można sprawdzić swój modem na stronie http://www.dslreports.com/tools/puma6

Ogólnie Compal ma wadę fabryczną, co przyznał sam Intel, ale nie ma rozwiązania i nie będzie. Zgodnie z prawem muszą zwrócić $ i zerwać umowę natychmiast.


oto korespondencja z UPC/PLAY i ich rozwiązanie problemu - którego niby nie ma:



Szanowna Pani,

modem Connect Box jest jedynym modelem instalowanym przy Pani łączu. Sprzęt wymieniamy na inny typ, jeżeli nie spełnia wymagań technicznych dla zamówionej usługi, np. przy prędkości łącza do 1 Gb/s. *

Jeśli chce Pani porozmawiać o naszej ofercie zachęcam do kontaktu z naszą infolinią w celu znalezienia dogodnego rozwiązania. Proszę zadzwonić na numer telefonu 813 813 813 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).

Nie mamy możliwości wymiany modemu „na próbę”. Po ustaleniu warunków cenowych uruchamiamy usługę w dniu instalacji.

Zgodnie z przysługującym prawem konsumenckim, w przypadku umowy zawartej zdalnie, może Pani odstąpić od niej w ciągu 14 dni. Czas ten przewidziany jest na dokładne zapoznanie się z warunkami umowy i podjęcie ostatecznej decyzji, co do kontynuacji współpracy.

Zapoznałem się z informacjami z naszej wizyty serwisowej z 18 grudnia 2023 roku. Technik poinformował Panią, że przyczyną niestabilnego działania naszego modemu jest przebicie w instalacji elektrycznej. Do naprawy instalacji wymiana modemu może nie poprawić działania usługi.

Uznałem reklamację za niezasadną.

Z poważaniem

Michał Góralczyk
Specjalista ds. Reklamacji technicznych



Szanowny Panie,


w odpowiedzi na rozpatrzenie reklamacji – z którym absolutnie nie zgadzam się, co od razu zaznaczyłam technikowi – załączam wyniki z pomiarów Compal 7465LG (znany także jako Arris TG2492LG (Virgin Media Hub 3).


Pomiary latencji zostały wykonane na różnych sprzętach:

laptop Lenovo Y70-70,

Asus Zenbook UX430,

Asus ROG Strix Scar II,

iPhone 14,

iPad Mini 4,

Dell 3410,

Dell 5300,

Intel Nuc 5i3RYK,

CAT S62 PRO,

Xiaomi 9T.


Każdy z powyższych urządzeń wykazał, że modem nie jest w stanie przetworzyć pakietów w krótkim czasie, przez co następują problemy w stabilności połączeń (strony z samym tekstem, filmy, spotkania biznesowe przy wykorzystaniu popularnego software'u, problemy z buforowaniem Youtube, Netflix, wydłużone wczytywanie stron internetowych, rozłączanie połączeń VPN, problemy z zapisywaniem plików na dyskach sieciowych, rozłączanie połączeń narzędzi typu Remote Desktop: Anydesk, Teamviewer, Sunlogin, Windows Remote, Dwservice.

Każdego dnia zauważalne jest samoczynne resetowanie modemu nawet w momentach, gdy nie jest używany transfer.

To samo dotyczy połąćzeń RJ45.


Powyższe problemy powodują opóźnienia w wykonywaniu pracy zdalnej, utratę danych, brak stabilnego połąćzenia oraz zrozumienia partnerów biznesowych (ogromne korporacje, znane firmy z całej Europy oraz firmy, które zaczynają współpracę, przez co wymagają częstszego wsparcia i kontaktów bezpośrednich).


W związku, że urządzenie, które Pana firma oferuje (wiedząc o problemie ze stabilnością), także które parę tygodni temu zostało wymienione na nowe (pomimo poinformowania technika, że to jest wada fabryczna), natomiast nie ma jakiejkolwiej poprawy działania – nadal widoczna jest utrata pakietów.



Wizyta technika była kilkukrotnie odwoływana przez technika na 5 min przez zaplanowaną wizytą. Jedyna informacja, ktorą otrzymywałam, to "technik wykonał pomiary zdalnie i nie wykrył problemu". Naraził mnie na utratę części dochodu, gdyż z powodu wizyty przekładałam wyjazdy służbowe, żeby jak najszybciej naprawić powyższy problem.


Technik za trzecim razem zadzwonił i opryskliwym tonem zapytał, czy ma przyjechać, bo jest zajęty i nie jest jemu po drodze (środek tygodni, ok. Południa).

Poinformowałam go, że problemem jest wada fabryczna i wymiana modemu na pewno nie rozwiąże sprawy. W odpowiedzi usłyszałam "tak, wada fabryczna, ma Pani zwarcie".

Nadmienię, że technik przyszedł z samym modemem, odciął końcówkę światłowodu, zarobił nową i powiedział, że jest zwarcie, bez wykonania pomiaru.

Od dwóch tygodni modem jest podłączony do UPS, zostały wykonane pomiary instalacji elektrycznej (nie wykryto nieprawidłowości), potwierdziłam to pomiarem rezystancji oraz testem zwarciowym z użyciem miernika UNIT – brak wskazań, o których wspominał technik.

Modem podłączony do UPS zachwuje się dokładnie tak samo, jak wcześniej.


Dzwoniąc wielokrotni na infolinię, informowałam, że modem restartuje się samoczynnie oraz gubi pakiety, na co zawsze otrzymywałam odpowiedź – "u nas wszystko wygląda normalnie, proszę zrestartować urządzenie". Kilkukrotnie dzwoniłem na infolinię w momencie, gdy modem akurat restartował się, co także nie było wykryte przez dział wsparcia.


W związku, że nieprawidłowości w dalszym ciągu występują, a producent podzespołów wydał komunikat, że Państwa modem jest objęty problemem "skoków latencji oraz zbyt długim przetwarzaniem danych, co powoduje gubieniem pakietów oraz restartowaniem modemu", nie zgadzam się z Pana odpowiedzią.


Proponowanie zmiany umowy z poniesieniem kosztów jest absurdalne, gdyż wina jest po stronie dostawcy, który znając problem z komponentami Compal 7465LG w dalszym ciągu nie jest chętny do wymiany hardware'u.


Wszystkie pomiary są wykonywane w tym samym pomieszczeniu, w którym jest modem, nie ma żadnych urządzeń zakłócających (testowane na wielu hotspotach, uruchomionych na różnych urządzeniach), nie ma ścian między modemem a połączonymi urządzeniami, pomiary wykonano w odległościach: 150 cm, 100 cm, 50 cm, 10 cm. Powyżej 100 cm prędkość z deklarowanej spada do 20%. tj. 60 Mb.


Do wiadomości dołączono screenshot'y z pomiarów, parametry UPS, metoda połączenia.


P.S.

Problem jest znany w wielu krajach, gdzie grupa Virgin oferuje te same modele modemu Compal 7465LG.

W USA został złożony pozew zbiorowy, a ilość wątków i stron, które opisuja problemy dokładnie z tym modemem jest ogromna, oto kilka przykładów:


https://www.bleepingcompu...el-puma-6-cpus/


https://approvedmodems.org/bad-modems/


https://www.classactionlawyers.com/cablemodems


https://approvedmodemlist.com/intel-puma-6-modem-list-chipset-defects/


https://opiniuj.pl/upc-internet.html


https://www.reddit.com/r/...ng_help_please/


To tylko kilka, a opinie o wsparciu technicznym oraz technikach są łudząco podobne (identyczne) z moim problemem.


P.S. 2


Sprzedawca UPC zdradził tajemnicę, że problem jest doskonale znany, a przepustowość łącza jest zaniżana i niewystarczająca.



Proszę o rzetelną odpowiedź i potraktowanie sprawy poważnie.

Z mojej strony chcę wypowiedzieć umowę bez kosztów, zwrot kosztów aktywacji.


W razi odmowy, sprawa zostanie przekazana do kancelarii adwokackiej oraz UOKiK, gdyż nie mogę sobie pozwolić na tak poważne utrudnienia w pracy.



















 
 
SuperGod 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 126
Wysłany: 13-02-2024, 19:07   

@yaro666
Rozumie Cię, ale ostatecznie jest to walka z wiatrakami.
 
 
yaro666 
Klikacz

Dołączył: 07 Lut 2024
Posty: 13
Wysłany: 13-02-2024, 20:28   

SuperGod napisał/a:
@yaro666
Rozumie Cię, ale ostatecznie jest to walka z wiatrakami.


dostałem zwrot kosztów instalacji, aktywacji, natychmiastowe zerwanie umowy bez kosztów.

UPC i PLAY nie mają supportu,kłamią, straszą...

chcialem tylko oszczędzić nerwów innym, którzy z tym walczą. ja mma laptopa 2,5m od Compala, bez przeszkód i prędkość poteafiłą spać do kilku Mb, resety non stop.

jakby się zgodzili wymienić Compala na coś innego, to ok, ale ten Compal to tragedia - ilość wątków na całym świecie jest ogromna.

Technik zmierzył zwarcie na listwie okiem - sam jestem inżynierem serwisu i wytłumaczyłem i technikowi i supportowi, że to jest żart. Podałem im gotowe rozwiązanie, a i tak reklamacja została odrzucona za pierwszym razem - powód "zwarcie na listwie zasilającej Compala"
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2024, 20:57   

Widzisz a ja mam Comapla w trybie bridge i od 4 lat ani razu się nie zawiesił działa jak brzytwa ;)
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2024, 22:19   

Powiem tak, nie należy upraszczać tematu Puma 6 ponieważ chipset Intela może nie jest specjalnie udany ale na modemach Arris TG2492 czy Hitron CGNV4 problem został dość sprawnie zniwelowany oprogramowaniem, niestety Compal nigdy nie dał sobie z tym rady ale użytkownicy bez problemu użytkują różne modemy na tym chipsecie, oby Kaon nie poszedł w ślady Compala
 
 
Farciu 
light master

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 65
Wysłany: 13-02-2024, 22:23   

Orion napisał/a:
Widzisz a ja mam Comapla w trybie bridge i od 4 lat ani razu się nie zawiesił działa jak brzytwa ;)


Szczęściarz z Ciebie, bo u mnie na bridge w compalu i routerze, który specjalnie po to kupiłem zwiechy/przerwy były jeszcze dłuższe…
Może nie masz podpiętych dużo urządzeń? U mnie już całe AGD i RTV jest podpięte, dodatkowo oświetlenie i inteligentne gniazdka. Sądzę, że z tego wynika problem
_________________
 
 
Orion 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 473
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2024, 22:40   

Nie sądzę, problem wynika raczej z jakości sygnału DOCSIS, który dociera do Compala.
Ponadto jest coś takiego jak multicast, który przy słabym oprogramowaniu budżetowych routerów zabija skutecznie wifi i nie tylko. Pakiety multicastowe wysłane np. przez Apple TV zabiją większość urządzeń wifi.
Z ciekawości zapytam, jaki masz router?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,44 sekundy. Zapytań do SQL: 14
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: