Compal CH7465LG |
Autor |
Wiadomość |
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2017, 14:41
|
|
|
Narzędzia - ustawienia - stan sieci. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 29-12-2017, 15:47
|
|
|
swat997 napisał/a: | Compal zaczyna świrować. W ciągu dnia ( od około tygodnia) wyłącza i samoistnie włącza się kilka razy dziennie. Czy to oznacza jego kres, czy jest jeszcze jakaś rada? |
Albo modernizują u Ciebie siec do 500 Mb i dlatego, albo coś innego - zobacz w logach jakie tam się info w związku z tym pojawia. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2017, 15:55
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | Albo modernizują u Ciebie siec do 500 Mb i dlatego, albo coś innego |
Z profilu swat997:
Co prawda Trójmiasto to dość ogólne znaczenie (to może być Gdańsk, Gdynia lub Sopot), ale zakładając, że mieszka w Gdańsku to tam już dawno uruchomiono 500mb. |
|
|
|
|
mat89
light master
Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 59 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-01-2018, 18:10
|
|
|
Mam podobny problem tyle czasu był spokój a teraz co parę dni jest brak sieci. |
|
|
|
|
Evald
easy master
Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 39
|
Wysłany: 08-01-2018, 15:12
|
|
|
Witam,
Skrocona wersja:
1) Czy nadal macie opcje bridge w Compalu, bo u mnie nie bylo co zaskoczylo technika upc . Montowany byl w grudniu u mnie. Moze to wylaczyli w nowej aktualizacji?
2) Informacjyjnie: TPLink 1043 v1,8 u mnie ograniczal net do 90 MBitow - to taka informacja jakby ktos taki router posiadal. Wiem ze nowsze wersje np. V4 lepiej sobie radzi). Bylo to jednak dla mnie zaskoczeniem, choc to stary router
3) Jaki router obecnie radzicie kupowac, gdybym jednak uznal, ze chce swoj z jakichs powodow? Ja do tej pory kupowalem tp linki uznajac je za dobre i tanie (i w zasadzie ten 1043 byl dobry do momentu jak zmienilem predkosc na 120Mbitow - no ale to na prawde juz stary router bo jeszcze V1). Oczywiscie jakbym kupowal to takze z WiFi 5GHz i z nie gorszym zasiegiem/predkoscia jak ten 3 antenkowy 1043 ktory posiadam.
Pelna wersja 'opowiesci'
ja chcialemn zostawic sobie cisco przy przechodzeniu na nowa umowe i internet 120 Mbitow. W pierwszej chwili po zmienie predkosci cisco dzialal (przez moj router tp link 1043 v1,8). Niemniej nie osiagal 120 (jak juz wiem dzialo sie to przez mojego tp linka). Po przelaczeniu cisco bezposrednio na komputer nagle cisco przestal calkiem dzialac (to znaczy internet nie dzialal i wygladalo tak jakby dzialalo tylko IPv6, po zwrotnym przelaczeniu pod TP link tez juz nie dzialal). Po meczeniu technika z 2h poddalem sie i dalem mu zamontowac compala. Pozniej jeszcze godzine technik szukal opcji przelaczenia na bridge (i o dziwo nie znalazl bo na tym routerze nie bylo tej opcji choc byc powinna - nawet dzwonil do kolegii technika).
Ostatecznie moze nie wyszlo zle bo i tak odlaczylem moj TP Link ktory ograniczal net do tylko 90 Mbitow i uzywam teraz routera UPC jak na razie z powodzeniem, ale czas pokaze czy bede mial problemy . |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2018, 15:20
|
|
|
Działa u Ciebie IPv6. Tradycyjnie zadzwoń do UPC lub załóż konto na społeczności UPC i napisz na priv do Kamila (który jest tam moderatorem) żeby Ci przywrócili IPv4. |
|
|
|
|
Evald
easy master
Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 39
|
Wysłany: 15-01-2018, 10:50
|
|
|
Dzieki. Rzeczywiscie dzialalo i po moim telefonie w zeszlym tygodniu przelaczyli mi na IPv4. |
|
|
|
|
Andre_NH
classic master
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 225 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-01-2018, 13:14
|
|
|
Nie wiem jak u was, ale u mnie co 3-4 dni jest spowolnienie w dostępie do stron WWW. Pomaga tylko restart urządzenia. Taka ciekawostka - strona UPC z testem prędkości zatrzymuje się wtedy na "Testowanie prędkości POBIERANIA..." i proces testowania nie dochodzi do skutku
W poniedziałek wymieniony mi został Compal na nowy lecz od piątku (wczoraj) nadal mam to samo. Coś jakby zapychało router, ale nie wiem co.
Czy wiecie co to może być? |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 21-01-2018, 00:06
|
|
|
Andre_NH napisał/a: | Czy wiecie co to może być? |
Zapycha się tablica routowania w Compalu.
Samo UPC na oficjalnym forum przyznaje, ze należy Compala resetować guzikiem jak tylko często się da - a po 2 mc czasu uptime reset wręcz obowiązkowy, bo się Compal zawiesza |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2018, 00:24
|
|
|
KOCUREK1970 napisał/a: | Samo UPC na oficjalnym forum przyznaje, ze należy Compala resetować guzikiem jak tylko często się da - a po 2 mc czasu uptime reset wręcz obowiązkowy, bo się Compal zawiesza |
Przecież to jest absurd, żeby ten sprzęt resetować co jakiś czas. Gdyby to było Cisco lub Arris to działałby bez zarzutu przez i 2 lata nawet bez restartu. Ale nie. Mamy to zjeb..e g..no od Compala i klapa. Trzeba z tym żyć. |
|
|
|
|
Andre_NH
classic master
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 225 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-01-2018, 01:29
|
|
|
To chyba wrócę do Technicolor. To jest chyba nienormalne, aby router resetować cyklicznie.
A tą tablicę nie można jakoś skonfigurować w opcjach?
A czym i dlaczego ta tablica routowania się zapycha, wiesz może?
@Kocurek: Podczas rozmowy z UPC byłoby dla mnie na plus, gdybym mógł przytoczyć te słowa z forum, które zacytowałeś. Masz źródło? |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 21-01-2018, 17:49
|
|
|
Andre_NH napisał/a: | To chyba wrócę do Technicolor. |
Może być problem - bo już tego nie montują.
Zresztą tam też testują niby jakiegoś softa nowego i tez problem z PUMA tylko w wersji 5 chyba też tam jest.
Andre_NH napisał/a: | A tą tablicę nie można jakoś skonfigurować w opcjach? |
To jest ograniczenie sprzętowe i żadnym softem/ustawieniami i wiarą w cuda tego nie zmienisz.
Intel, producent głównego układu PUMA6 już ROK nad tym pracuje...
Andre_NH napisał/a: | A czym i dlaczego ta tablica routowania się zapycha, wiesz może? |
PUMA6 - i szukaj w Google.
Andre_NH napisał/a: | Kocurek: Podczas rozmowy z UPC byłoby dla mnie na plus, gdybym mógł przytoczyć te słowa z forum, które zacytowałeś. Masz źródło? |
Szukaj na Oficjalnym Forum UPC.
W różnych tematach się różne info przewija i nie jestem w stanie, bez czytania CAŁYCH wątków teraz Ci podać gdzie dokładnie takie info się pojawia.
Często jest to tylko jeden wpis, gdzie Moderator z tego nowego forum o tym pisze.
Szukaj w działach Internet i Inne Usługi, a i tu na tym forum jest wątek o problemach Compala z chipem PUMA6. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2018, 17:54
|
|
|
Cytat: | Zresztą tam też testują niby jakiegoś softa nowego i tez problem z PUMA tylko w wersji 5 chyba też tam jest. |
Technicolor ma Broadcom. Intel Puma 5 to ma Ubee i Horizon. |
|
|
|
|
Andre_NH
classic master
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 225 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-01-2018, 18:05
|
|
|
Ok, poczytałem sobie, znalazłem kilka wątków na ten temat.
Czy Horizony nie posiadają chipa PUMA6? |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2018, 18:22
|
|
|
Horizony mają chip puma5. |
|
|
|
|
|