Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Compal CH7465LG
Autor Wiadomość
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2019, 17:11   

Zuzia napisał/a:
Test wykonany przed chwilą na Ubee, biorąc pod uwagę, że to zagraniczny serwer i porę nie jest tak źle jak praktycznie zawsze na Compalach. Do modemu mam wpiętą bramkę VoIP, na niej kilka kont, transmisja UDP i RTP jest w porządku, gry korzystające z europejskich serwerów również dają radę. Perypetie z Compalem opisałam wcześniej, nijak nie dało się tego naprawić, dopiero wymiana na Ubee pomogła i jestem zadowolona. Jedyny minus to brak dwóch publicznych IP, ale to niewielka niedogodność w stosunku do problemów jakie występowały na Compalu.


Ten test trzeba potrafić interpretować, bo ja na Compalu też miałem taki wynik jak u Ciebie teraz na Ubee, a miałem utraty pakietów UDP i TCP. Po prostu mam nowszą infrastrukturę, mniej obciążone węzły obok siebie.

A teraz mam tak bez Compala:

 
 
pawelr 
easy master

Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 27
Wysłany: 30-01-2019, 17:17   

MrPepka napisał/a:
To może przejdź na to IPv4? Jaki kanał dla 5 GHz ustawiłeś?

[ Dodano: 27-01-2019, 23:57 ]
Aaa zapomniałbym. A Wi-Free wyłączyłeś?


Powrót do v4 to nie problem, jeden telefon i mam. Obserwuje nadal.
Zrywanie poza tym, pojawiło się przed przejsciem na v6.
Kanał 40 , dokładnie 5,2GHz. Na około czysto.

WiFree właśnie wyłączyłem. Przypomniałeś mi.
Ostatnio zmieniony przez pawelr 30-01-2019, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2019, 17:21   

pawelr napisał/a:
Kanał 40 , dokładnie 5,2GHz. Na około czysto.

Ustaw jakiś inny kanał (nawet i taki który ktoś inny zajmuje) i obserwuj
 
 
rymi 
light master

Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 96
Wysłany: 02-02-2019, 12:10   Dziwne zachowanie Connect Box - samoczynne restarty

Hi

Mam Compal CH7465LG-LC Wersja sprzętu: 5.01 Wersja oprogramowania: CH7465LG-NCIP-6.12.18.24-5p4-NOSH

Robię prądowy restart i wszystko działa jak należy dzień, dwa, a może 4 dni, a czasami nawet po nawet 6-9 dni.

Potem tablety Lenovo [dwa różne modele, ale z bardzo podobnej serii] nagle stwierdzają, że widzą sieć, ale jest błąd autentykacji i wtedy wiem, że Compal się zrestartował i ma krótki uptime po kilka-kilkanaście godzin [w zależności kiedy zauważę problem z tabletami]. Co ciekawe komórki Samsunga dalej sobie działają, ale laptop Acer nie łączy się już automatycznie - jak mu kliknę połączenie ręczne to się połączy i net działa już. Tablety Lenovo nawet jak usunę sieć i połączę się znowu wpisując hasło sieci to zestawią połączenie, ale na nich nie działa net do czasu restartu prądowego Compala.

Zadzwoniłem do UPC i zrestartowaliśmy do ustawień fabrycznych. Obserwowałem z 2 tygodnie i niestety nic to nie zmieniło. Przysłali technika, wymienił sprzęt i znowu obserwowałem. Nadal to samo. Zadzwoniłem znowu i powiedziałem, że może to zasilacz, bo jego technik nie wymienił. Przyszedł, wymienił tym razem sam zasilacz i dalej to samo :-(

Po jakiś 2 tygodniach sam zrestartowałem go do ustawień fabrycznych, ale problem nadal występuje co jakiś czas.

Centrum wielkiego miasta więc sieci co nie miara i rozumiem wzajemne zagłuszanie się, ale to byłby problem z zasięgiem sieci, a nie takie zachowanie się Compala [zresztą jeden Lenovo jest 1-1,5 metra w prostej linii w tym samym pokoju co Compal - poza tym w najdalszym kącie przez dwie żelbetonowe ściany mam nadal 4 kreski z 5].

inssider:

2.4GHz Kanał 1 wybrany ręcznie [ale to samo na 6 lub 11]
802.11 n 144Mbits pasmo 20MHz
WPA2-Personal
Link score 29
-56 dBm
Co-Channel 27
Overlaping 4

sieć 5GHz wyłączona

Usługa Wi-Free włączona [musi być, bo czasami korzystam u rodziców z sieci sąsiadów ;-) ]
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 02-02-2019, 12:38   

rymi, A próbowałeś spra2dzic czy na 5ghz jest tak samo? Dlaczego w ogóle wyłączyłeś 5ghz?
_________________
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2019, 13:12   

rymi napisał/a:
Compal się zrestartował i ma krótki uptime po kilka-kilkanaście godzin

Co pokazuje dziennik zdarzeń Compala?
 
 
pawelb 
ultra master

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 1248
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2019, 14:04   

Zobacz czy nie m nowszych sterowników do Twoich kart bezprzewodowych, nie na stronie Lenovo czy Acera ale na stronie producenta karty Wifi czyli można domyślić się że pewnie Intel albo Realtek
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2019, 14:05   

Albo jak te tablety Lenovo są z Androidem to sprawdź czy do tych tabletów nie ma update softu
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 02-02-2019, 17:16   

rymi,
Sieci wifi w pasmie 2,4GHz by się wzajemnie nie interferowały może być maksymalnie TRZY sztuki - jeśli sieci jest powyżej 4 nie ma cudów i praw fizyki takich, by to przeskoczyć.
_________________
 
 
rymi 
light master

Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 96
Wysłany: 03-02-2019, 13:32   

Wczoraj zrestartowałem prądowo Compala i tak wyglądała strona główna [czyli prawidłowo]. Chodzenie po każdej zakładce jest natychmiastowe. Wszystkie informacje podawane są od razu.




A tak dziś po restarcie samoczynnym [oczywiście informacja o 0 (zero) podłączonych urządzeń przez WiFi jest błędna - w tej chwili piszę z Acera po ręcznym ponownym połączeniu przez WiFi]. W tej chwili oba tablety Lenovo stwierdzają błąd uwierzytelnienia.




Czasami zamiast tego czerwonego Błąd jest na zielono Oczekuje na klientów na WPS, ale ja WPSa wyłączyłem od razu przy konfiguracji Compala po restarcie do ustawień fabrycznych!!!




Jak chcę coś zczytać [np. loga] to nagminnie pojawia się tak jak niżej - każde przejście pomiędzy zakładkami/opcjami Compala trwa makabrycznie długo [kilkadziesiąt sekund jeśli nie czasami 2-3 minuty].




Po wykonanym teraz restarcie prądowym wszystko zaczęło działać jak należy. I tak będzie do czasu samoczynnego restartu.




zylx napisał/a:
rymi, A próbowałeś spra2dzic czy na 5ghz jest tak samo? Dlaczego w ogóle wyłączyłeś 5ghz?


Bo tylko nowy Samsung A6+ ma 5GHz. Ale włączę i sprawdzę jak będzie się zachowywać z 5GHz.




MrPepka napisał/a:
Co pokazuje dziennik zdarzeń Compala?








pawelb napisał/a:
Zobacz czy nie m nowszych sterowników do Twoich kart bezprzewodowych, nie na stronie Lenovo czy Acera ale na stronie producenta karty Wifi czyli można domyślić się że pewnie Intel albo Realtek


Acer to jeszcze Windows 7 i nie ma nowszych [nawet na stronie producenta Atheros]. Drugi laptop Lenovo ma już Windows 10 i ściągnąłem właśnie najnowsze sterowniki i sprawdzę jak będzie.




MrPepka napisał/a:
Albo jak te tablety Lenovo są z Androidem to sprawdź czy do tych tabletów nie ma update softu


Tablety Lenovo to tylko Andek 5.01




KOCUREK1970 napisał/a:
rymi,
Sieci wifi w pasmie 2,4GHz by się wzajemnie nie interferowały może być maksymalnie TRZY sztuki - jeśli sieci jest powyżej 4 nie ma cudów i praw fizyki takich, by to przeskoczyć.


Mam jeszcze AP FONa 54Mbits wifi g i ustawiłem go też na kanał 1 i nie ma z nim żadnych problemów od ponad miesiąca, ale on ma pokrycie w tym szumie raptem jeden pokój. Z tego względu także wymusiłem na UPC rozbicie internetu z Horizona na Compala, bo Horizon pokrywał właściwie raptem jeden pokój, a Compal całe mieszkanie.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2019, 13:42   

A jaki masz sygnał DS/US? Po kablu też są takie problemy?
 
 
Tygrysek 
plus master

Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 367
Skąd: Chorzów ,Gdańsk
Wysłany: 03-02-2019, 21:44   Re: Dziwne zachowanie Connect Box - samoczynne restarty

rymi napisał/a:
Hi

Mam Compal CH7465LG-LC Wersja sprzętu: 5.01 Wersja oprogramowania: CH7465LG-NCIP-6.12.18.24-5p4-NOSH

Robię prądowy restart i wszystko działa jak należy dzień, dwa, a może 4 dni, a czasami nawet po nawet 6-9 dni.

Potem tablety Lenovo [dwa różne modele, ale z bardzo podobnej serii] nagle stwierdzają, że widzą sieć, ale jest błąd autentykacji i wtedy wiem, że Compal się zrestartował i ma krótki uptime po kilka-kilkanaście godzin [w zależności kiedy zauważę problem z tabletami]. Co ciekawe komórki Samsunga dalej sobie działają, ale laptop Acer nie łączy się już automatycznie - jak mu kliknę połączenie ręczne to się połączy i net działa już. Tablety Lenovo nawet jak usunę sieć i połączę się znowu wpisując hasło sieci to zestawią połączenie, ale na nich nie działa net do czasu restartu prądowego Compala.

Zadzwoniłem do UPC i zrestartowaliśmy do ustawień fabrycznych. Obserwowałem z 2 tygodnie i niestety nic to nie zmieniło. Przysłali technika, wymienił sprzęt i znowu obserwowałem. Nadal to samo. Zadzwoniłem znowu i powiedziałem, że może to zasilacz, bo jego technik nie wymienił. Przyszedł, wymienił tym razem sam zasilacz i dalej to samo :-(

Po jakiś 2 tygodniach sam zrestartowałem go do ustawień fabrycznych, ale problem nadal występuje co jakiś czas.

Centrum wielkiego miasta więc sieci co nie miara i rozumiem wzajemne zagłuszanie się, ale to byłby problem z zasięgiem sieci, a nie takie zachowanie się Compala [zresztą jeden Lenovo jest 1-1,5 metra w prostej linii w tym samym pokoju co Compal - poza tym w najdalszym kącie przez dwie żelbetonowe ściany mam nadal 4 kreski z 5].

inssider:

2.4GHz Kanał 1 wybrany ręcznie [ale to samo na 6 lub 11]
802.11 n 144Mbits pasmo 20MHz
WPA2-Personal
Link score 29
-56 dBm
Co-Channel 27
Overlaping 4

sieć 5GHz wyłączona

Usługa Wi-Free włączona [musi być, bo czasami korzystam u rodziców z sieci sąsiadów ;-) ]
\

Usługa Wi-free u mnie wyłączona i znacznie lepiej mi to działa.

Miałem to samo,7 połączeń na dział techniczny i wtedy propozycja wymiany routera, był technik wymienił Compala na Compala ,sieć 5 ghz i leci prawie 300 po wifi,sieć 2,4 nie testowana.
_________________
 
 
rymi 
light master

Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 96
Wysłany: 04-02-2019, 17:50   

MrPepka napisał/a:
A jaki masz sygnał DS/US?


mam nadzieje, że chodziło o poniższe:






MrPepka napisał/a:
Po kablu też są takie problemy?


Nie. Po kablu chodzi idealnie, no może poza tym, że nie ma internetu te 2-3 minuty jak modem akurat się restartuje.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2019, 17:58   

IPv6 masz włączone na modemie? Przełącz Compala w tryb bridge i podłącz swój router (o ile masz)
 
 
rymi 
light master

Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 96
Wysłany: 05-02-2019, 18:15   

MrPepka napisał/a:
IPv6 masz włączone na modemie? Przełącz Compala w tryb bridge i podłącz swój router (o ile masz)


Przeszukałem opcja po opcji Compala - nic takiego jak IPv6 nie ma [jest ze dwa razy coś z IPv4] więc ostatecznie nie wiem czy mam to włączone. Jak to sprawdzić?


Niestety nie mam żadnego routera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: