Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Utylizacja łącza, a termin naprawy przez UPC
Autor Wiadomość
f0ku5 
classic master

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 173
Wysłany: 11-11-2015, 22:36   Utylizacja łącza, a termin naprawy przez UPC

Hej, to znów ja. Na początku mojej przygody z FP250 założyłem temat http://forum.mediaswiat.p...der=asc&start=0

Od tamtego czasu trochę się zmieniło, postaram się o wszystkim opowiedzieć. Na początku po zgłoszeniu problemów pojawił się technik, który nie stwierdził żadnych nieprawidłowości i polecił ponowne zgłoszenie się do UPC, jeśli problem będzie nadal występował po paru dniach. Tak też zrobiłem, ponieważ nic się nie poprawiło.
Po chyba godzinnej rozmowie z BOKiem usłyszałem, że w mojej lokalizacji jest problem z utylizacją łącza i ma być coś poprawiane w serwerowni UPC. Nikt nie był w stanie powiedzieć mi, kiedy z tym problemem się uporają, lecz oczywiście reklamację przyjęli.

W międzyczasie udałem się do salonu UPC, aby rozwiązać bezsensowny dla mnie aneks i powrócić do starej opcji FP60. W salonie przyjęli rezygnację, jednak w odpowiedzi dostałem telefon, iż proponują mi zostanie na obecnych warunkach, jednak zaproponowali podpisanie nowego aneksu, gdzie za te same usługi będę płacić 20 zł mniej. Wszystko podobno po to, że problem z utylizacją łącza miał być rozwiązany 6 listopada.

Jak się domyślacie 6 listopada nic się nie zmieniło, więc w poniedziałek 9 listopada zadzwoniłem do BOKu, który poinformował mnie, że problem z utylizacją jest naprawiony i wszystko powinno być OK. Jeśli nie jest to proponują ponowne wezwanie technika.
Technik przyszedł we wtorek 10 listopada, posiedział 10 minut i stwierdził, że został niepotrzebnie wezwany, ponieważ problem z utylizacją wcale nie został rozwiązany. Taki jest burdel w UPC...
Dla mnie był bardzo miły, niestety mniej miły był już w kierunku UPC - zresztą wcale mu się nie dziwie. Powiedział mi, że tak naprawdę nie mam innej możliwości niż czekać, ewentualnie znów dzwonić do BOKu z prośbą o wyjaśnienie. Tak też oczywiście zrobiłem - tuż po jego wyjściu.

Na BOKu dowiedziałem się, że problem z utylizacją wcale nie jest rozwiązany i nie wie, po co ktoś wezwał do mnie technika. Podał mi również nową, planowaną datę rozwiązania problemu, a mianowicie 6 grudnia (!!).


Czuję się &^%!^%@ w tyłek bez mydła przez UPC, gdzie nikt nic nie wie i zwala problem na kogoś innego. Czy od jakiegoś ogarniętego pracownika UPC mogę się dowiedzieć, kiedy FAKTYCZNIE zostanie rozwiązany mój problem?
Pytam poważnie, ponieważ bliski jestem całkowitego rozwiązania umowy i przeniesienia się do Vectry, która również jest w moim bloku.

[ Dodano: 16-11-2015, 14:35 ]
Ktokolwiek...?
 
 
oczkers 
Klikacz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 11
Wysłany: 19-11-2015, 14:31   

Cytat:
Czuję się &^%!^%@ w tyłek bez mydła przez UPC, gdzie nikt nic nie wie i zwala problem na kogoś innego. Czy od jakiegoś ogarniętego pracownika UPC mogę się dowiedzieć, kiedy FAKTYCZNIE zostanie rozwiązany mój problem?

Tak to niestety wygląda w upc, netii, play, tmobile etc. - praktycznie wszędzie gdzie mają multum działów i występuje "bardziej skomplikowany" problem na który odpowiedzi nie znajdą w skrypcie i pytanie musi przejść kilka osób zanim trafi do kogoś kto faktycznie wie o co pytasz.

Z doświadczenia mogę Ci jedynie doradzić rozmawianie z działem utrzymania klienta - oni zazwyczaj mają większe uprawnienia i doświadczenie w "niestandardowych" sytuacjach.
 
 
f0ku5 
classic master

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 173
Wysłany: 19-11-2015, 15:05   

To nawet juz nie chodzi o to, ze nikt nie wie o co pytam. Ostatnio juz zaczeli wiedziec.
Bardziej mnie martwi to, ze najpierw problem mial byc rozwiazany do 6 listopada, teraz do 4 grudnia. Po 4 grudnia pewnie uslysze, ze termin to 5 styczen.

Rozmowa DUK moze faktycznie pomoc w czyms takim?
 
 
oczkers 
Klikacz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 11
Wysłany: 20-11-2015, 11:21   

Cytat:
Bardziej mnie martwi to, ze najpierw problem mial byc rozwiazany do 6 listopada, teraz do 4 grudnia. Po 4 grudnia pewnie uslysze, ze termin to 5 styczen.

Dla mnie to po prostu wygląda jakby na poziomie infolinii rzucali terminami z kosmosu, szczególnie że niektórzy są przekonani o rozwiązaniu problemu i wysyłają technika. Równie dobrze możesz być jedyną osobą zgłaszającą problem w rejonie przez co zgłoszenie ma niski priorytet, więc o ile masz siłę walczyć o rabat co miesiąc na podstawie nie w pełni działającej usługi można czekać aż naprawią.
 
 
vezimir 
light master

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 108
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-11-2015, 21:01   

f0ku5 napisał/a:
To nawet juz nie chodzi o to, ze nikt nie wie o co pytam. Ostatnio juz zaczeli wiedziec.
Bardziej mnie martwi to, ze najpierw problem mial byc rozwiazany do 6 listopada, teraz do 4 grudnia. Po 4 grudnia pewnie uslysze, ze termin to 5 styczen.

Rozmowa DUK moze faktycznie pomoc w czyms takim?


Utylizacja to nie jest taki prosty problem, zmiana konfiguracji i wszystko będzie grało.
W sieciach HFC jedyną drogą do obniżenia utylizacji jest przepięcie odbiorników pod nową/inną kartę na CMTS'ie co nie jest do wykonania w tydzień..

W DUKu możesz jedynie wrócić do starej umowy.
_________________
 
 
vito007 
classic master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2015, 21:40   

tak BTW wg słownika języka polskiego

utylizacja

wykorzystanie, wykorzystywanie surowców odpadowych i produktów procesu przemysłowego jako surowców wtórnych do dalszej produkcji; głównym przykładem utylizacji jest recykling
_________________
 
 
vezimir 
light master

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 108
Skąd: Tychy
Wysłany: 21-11-2015, 05:56   

No i co w związku z tym ? W tej dziedzinie termin utylizacja funkcjonuje o takim znaczeniu jak powyżej. Co znaczy utylizacja ogólnie chyba każdy wie ;)
_________________
 
 
vito007 
classic master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2015, 13:04   

To z tego, że bezsensownie "spolszczasz" termin angielski "utility" , który oznacza użyteczność, przydatność, a z utylizacją ma to mało wspólnego.
(chyba, że przez małą użyteczność to coś nadaje się do utylizacji)
_________________
 
 
RadkoR
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2015, 13:55   

Nie prościej "wykorzystanie łącza", "obciążenie łącza"? No ale someone w UPC wymyślił ASAPem termin utylizacja i jest all good...
 
 
f0ku5 
classic master

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 173
Wysłany: 21-11-2015, 15:30   

vezimir napisał/a:
f0ku5 napisał/a:
To nawet juz nie chodzi o to, ze nikt nie wie o co pytam. Ostatnio juz zaczeli wiedziec.
Bardziej mnie martwi to, ze najpierw problem mial byc rozwiazany do 6 listopada, teraz do 4 grudnia. Po 4 grudnia pewnie uslysze, ze termin to 5 styczen.

Rozmowa DUK moze faktycznie pomoc w czyms takim?


Utylizacja to nie jest taki prosty problem, zmiana konfiguracji i wszystko będzie grało.
W sieciach HFC jedyną drogą do obniżenia utylizacji jest przepięcie odbiorników pod nową/inną kartę na CMTS'ie co nie jest do wykonania w tydzień..

W DUKu możesz jedynie wrócić do starej umowy.
Skoro jest to bardziej zlozony problem to ile to moze trwac?
Obecnie czekam juz poltora miesiaca od zgloszenia.
 
 
vezimir 
light master

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 108
Skąd: Tychy
Wysłany: 22-11-2015, 10:28   

Ciężko przewidzieć. Jeśli już tyle czekasz może to być kwestia końca roku i zamykania budżetu jak to w korpo..
Jeśli masz wątpliwości co do obsługi telefonicznej, napisz do nich meila:
http://www.upc.pl/pomoc/kontakt/#/
_________________
 
 
sirkubas 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 226
Skąd: PL
Wysłany: 22-11-2015, 20:01   

Jeżeli upc będzie Cię zlewać, to może wprowadź do rozmów z nimi wątek zerwania umowy z winy operatora (niewywiązywanie się ze zobowiązań dostarczenia prawidłowo działającej usługi za którą płacisz), nie zaszkodzi też wspomnieć o drodze prawnej, skardze do rzecznika praw konsumenta czy innej instytucji, która może sprawą się zainteresować. Ciężko dochodzić swoich racji w sporze z takimi molochami jak upc, ale nie można też w nieskończoność wysłuchiwać o nowych terminach przywrócenia prawidłowego działania usług. Każda rozmowa z konsultantem jest nagrywana, Ty też powinieneś nagrywać te rozmowy, a już na pewno informować w trakcie rozmowy z konsultantem, że w trosce o własne bezpieczeństwo i udokumentowanie sprawy również nagrywasz.
 
 
RadkoR
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2015, 20:19   

sirkubas napisał/a:
niewywiązywanie się ze zobowiązań dostarczenia prawidłowo działającej usługi za którą płacisz

Może być ciężko, ponieważ nie weszły w życie jeszcze przepisy odnośnie minimalnych i gwarantowanych prędkości. Myślę, że w chwili obecnej, przy sprawie w sądzie, nie obejdzie się bez powołania niezależnego rzeczoznawcy, który potwierdzi, że są problemy z osiąganiem deklarowanych prędkości. Pomiar wykonany przez nas, w sądzie nie jest żadnym dowodem. Po to właśnie powoływani są biegli i rzeczoznawcy.
 
 
sirkubas 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 226
Skąd: PL
Wysłany: 22-11-2015, 21:18   

Masz rację. Nie zaszkodzi jednak przekonująco "postraszyć", choćby po to, żeby dostać jakiś upust raz, drugi, trzeci. W orange jakieś 2 lata temu chyba była taka zasada, że jeżeli prędkość mojego neta jest mniejsza niż pakiet z oferty niższy od mojego, to zasadna była skarga. Nie wiem czy jest coś takiego w upc, bo jeżeli jest, to przy FB250 za taką granicę należałoby przyjąć osiąganie <120Mb/s. Ale tak jak mówię, nie wiem czy jest coś takiego.
 
 
f0ku5 
classic master

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 173
Wysłany: 22-11-2015, 21:18   

Fakt wadliwie dzialajacego lacza zostal potwierdzony dwa razy przez technikow z UPC, czy to by nie wystarczylo?

[ Dodano: 22-11-2015, 21:20 ]
Rece opadaja, test wykonany przed chwila...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: