|
|
Utylizacja łącza, a termin naprawy przez UPC |
Autor |
Wiadomość |
f0ku5
classic master
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 173
|
Wysłany: 11-11-2015, 22:36 Utylizacja łącza, a termin naprawy przez UPC
|
|
|
Hej, to znów ja. Na początku mojej przygody z FP250 założyłem temat http://forum.mediaswiat.p...der=asc&start=0
Od tamtego czasu trochę się zmieniło, postaram się o wszystkim opowiedzieć. Na początku po zgłoszeniu problemów pojawił się technik, który nie stwierdził żadnych nieprawidłowości i polecił ponowne zgłoszenie się do UPC, jeśli problem będzie nadal występował po paru dniach. Tak też zrobiłem, ponieważ nic się nie poprawiło.
Po chyba godzinnej rozmowie z BOKiem usłyszałem, że w mojej lokalizacji jest problem z utylizacją łącza i ma być coś poprawiane w serwerowni UPC. Nikt nie był w stanie powiedzieć mi, kiedy z tym problemem się uporają, lecz oczywiście reklamację przyjęli.
W międzyczasie udałem się do salonu UPC, aby rozwiązać bezsensowny dla mnie aneks i powrócić do starej opcji FP60. W salonie przyjęli rezygnację, jednak w odpowiedzi dostałem telefon, iż proponują mi zostanie na obecnych warunkach, jednak zaproponowali podpisanie nowego aneksu, gdzie za te same usługi będę płacić 20 zł mniej. Wszystko podobno po to, że problem z utylizacją łącza miał być rozwiązany 6 listopada.
Jak się domyślacie 6 listopada nic się nie zmieniło, więc w poniedziałek 9 listopada zadzwoniłem do BOKu, który poinformował mnie, że problem z utylizacją jest naprawiony i wszystko powinno być OK. Jeśli nie jest to proponują ponowne wezwanie technika.
Technik przyszedł we wtorek 10 listopada, posiedział 10 minut i stwierdził, że został niepotrzebnie wezwany, ponieważ problem z utylizacją wcale nie został rozwiązany. Taki jest burdel w UPC...
Dla mnie był bardzo miły, niestety mniej miły był już w kierunku UPC - zresztą wcale mu się nie dziwie. Powiedział mi, że tak naprawdę nie mam innej możliwości niż czekać, ewentualnie znów dzwonić do BOKu z prośbą o wyjaśnienie. Tak też oczywiście zrobiłem - tuż po jego wyjściu.
Na BOKu dowiedziałem się, że problem z utylizacją wcale nie jest rozwiązany i nie wie, po co ktoś wezwał do mnie technika. Podał mi również nową, planowaną datę rozwiązania problemu, a mianowicie 6 grudnia (!!).
Czuję się &^%!^%@ w tyłek bez mydła przez UPC, gdzie nikt nic nie wie i zwala problem na kogoś innego. Czy od jakiegoś ogarniętego pracownika UPC mogę się dowiedzieć, kiedy FAKTYCZNIE zostanie rozwiązany mój problem?
Pytam poważnie, ponieważ bliski jestem całkowitego rozwiązania umowy i przeniesienia się do Vectry, która również jest w moim bloku.
[ Dodano: 16-11-2015, 14:35 ]
Ktokolwiek...? |
|
|
|
|
oczkers
Klikacz
Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 11
|
Wysłany: 19-11-2015, 14:31
|
|
|
Cytat: | Czuję się &^%!^%@ w tyłek bez mydła przez UPC, gdzie nikt nic nie wie i zwala problem na kogoś innego. Czy od jakiegoś ogarniętego pracownika UPC mogę się dowiedzieć, kiedy FAKTYCZNIE zostanie rozwiązany mój problem? |
Tak to niestety wygląda w upc, netii, play, tmobile etc. - praktycznie wszędzie gdzie mają multum działów i występuje "bardziej skomplikowany" problem na który odpowiedzi nie znajdą w skrypcie i pytanie musi przejść kilka osób zanim trafi do kogoś kto faktycznie wie o co pytasz.
Z doświadczenia mogę Ci jedynie doradzić rozmawianie z działem utrzymania klienta - oni zazwyczaj mają większe uprawnienia i doświadczenie w "niestandardowych" sytuacjach. |
|
|
|
|
f0ku5
classic master
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 173
|
Wysłany: 19-11-2015, 15:05
|
|
|
To nawet juz nie chodzi o to, ze nikt nie wie o co pytam. Ostatnio juz zaczeli wiedziec.
Bardziej mnie martwi to, ze najpierw problem mial byc rozwiazany do 6 listopada, teraz do 4 grudnia. Po 4 grudnia pewnie uslysze, ze termin to 5 styczen.
Rozmowa DUK moze faktycznie pomoc w czyms takim? |
|
|
|
|
oczkers
Klikacz
Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 11
|
Wysłany: 20-11-2015, 11:21
|
|
|
Cytat: | Bardziej mnie martwi to, ze najpierw problem mial byc rozwiazany do 6 listopada, teraz do 4 grudnia. Po 4 grudnia pewnie uslysze, ze termin to 5 styczen. |
Dla mnie to po prostu wygląda jakby na poziomie infolinii rzucali terminami z kosmosu, szczególnie że niektórzy są przekonani o rozwiązaniu problemu i wysyłają technika. Równie dobrze możesz być jedyną osobą zgłaszającą problem w rejonie przez co zgłoszenie ma niski priorytet, więc o ile masz siłę walczyć o rabat co miesiąc na podstawie nie w pełni działającej usługi można czekać aż naprawią. |
|
|
|
|
vezimir
light master
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 108 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-11-2015, 21:01
|
|
|
f0ku5 napisał/a: | To nawet juz nie chodzi o to, ze nikt nie wie o co pytam. Ostatnio juz zaczeli wiedziec.
Bardziej mnie martwi to, ze najpierw problem mial byc rozwiazany do 6 listopada, teraz do 4 grudnia. Po 4 grudnia pewnie uslysze, ze termin to 5 styczen.
Rozmowa DUK moze faktycznie pomoc w czyms takim? |
Utylizacja to nie jest taki prosty problem, zmiana konfiguracji i wszystko będzie grało.
W sieciach HFC jedyną drogą do obniżenia utylizacji jest przepięcie odbiorników pod nową/inną kartę na CMTS'ie co nie jest do wykonania w tydzień..
W DUKu możesz jedynie wrócić do starej umowy. |
_________________
|
|
|
|
|
vito007
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2015, 21:40
|
|
|
tak BTW wg słownika języka polskiego
utylizacja
wykorzystanie, wykorzystywanie surowców odpadowych i produktów procesu przemysłowego jako surowców wtórnych do dalszej produkcji; głównym przykładem utylizacji jest recykling |
_________________
|
|
|
|
|
vezimir
light master
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 108 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21-11-2015, 05:56
|
|
|
No i co w związku z tym ? W tej dziedzinie termin utylizacja funkcjonuje o takim znaczeniu jak powyżej. Co znaczy utylizacja ogólnie chyba każdy wie |
_________________
|
|
|
|
|
vito007
classic master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-2015, 13:04
|
|
|
To z tego, że bezsensownie "spolszczasz" termin angielski "utility" , który oznacza użyteczność, przydatność, a z utylizacją ma to mało wspólnego.
(chyba, że przez małą użyteczność to coś nadaje się do utylizacji) |
_________________
|
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2015, 13:55
|
|
|
Nie prościej "wykorzystanie łącza", "obciążenie łącza"? No ale someone w UPC wymyślił ASAPem termin utylizacja i jest all good... |
|
|
|
|
f0ku5
classic master
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 173
|
Wysłany: 21-11-2015, 15:30
|
|
|
vezimir napisał/a: | f0ku5 napisał/a: | To nawet juz nie chodzi o to, ze nikt nie wie o co pytam. Ostatnio juz zaczeli wiedziec.
Bardziej mnie martwi to, ze najpierw problem mial byc rozwiazany do 6 listopada, teraz do 4 grudnia. Po 4 grudnia pewnie uslysze, ze termin to 5 styczen.
Rozmowa DUK moze faktycznie pomoc w czyms takim? |
Utylizacja to nie jest taki prosty problem, zmiana konfiguracji i wszystko będzie grało.
W sieciach HFC jedyną drogą do obniżenia utylizacji jest przepięcie odbiorników pod nową/inną kartę na CMTS'ie co nie jest do wykonania w tydzień..
W DUKu możesz jedynie wrócić do starej umowy. | Skoro jest to bardziej zlozony problem to ile to moze trwac?
Obecnie czekam juz poltora miesiaca od zgloszenia. |
|
|
|
|
vezimir
light master
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 108 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-11-2015, 10:28
|
|
|
Ciężko przewidzieć. Jeśli już tyle czekasz może to być kwestia końca roku i zamykania budżetu jak to w korpo..
Jeśli masz wątpliwości co do obsługi telefonicznej, napisz do nich meila:
http://www.upc.pl/pomoc/kontakt/#/ |
_________________
|
|
|
|
|
sirkubas
classic master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Mar 2015 Posty: 226 Skąd: PL
|
Wysłany: 22-11-2015, 20:01
|
|
|
Jeżeli upc będzie Cię zlewać, to może wprowadź do rozmów z nimi wątek zerwania umowy z winy operatora (niewywiązywanie się ze zobowiązań dostarczenia prawidłowo działającej usługi za którą płacisz), nie zaszkodzi też wspomnieć o drodze prawnej, skardze do rzecznika praw konsumenta czy innej instytucji, która może sprawą się zainteresować. Ciężko dochodzić swoich racji w sporze z takimi molochami jak upc, ale nie można też w nieskończoność wysłuchiwać o nowych terminach przywrócenia prawidłowego działania usług. Każda rozmowa z konsultantem jest nagrywana, Ty też powinieneś nagrywać te rozmowy, a już na pewno informować w trakcie rozmowy z konsultantem, że w trosce o własne bezpieczeństwo i udokumentowanie sprawy również nagrywasz. |
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2015, 20:19
|
|
|
sirkubas napisał/a: | niewywiązywanie się ze zobowiązań dostarczenia prawidłowo działającej usługi za którą płacisz |
Może być ciężko, ponieważ nie weszły w życie jeszcze przepisy odnośnie minimalnych i gwarantowanych prędkości. Myślę, że w chwili obecnej, przy sprawie w sądzie, nie obejdzie się bez powołania niezależnego rzeczoznawcy, który potwierdzi, że są problemy z osiąganiem deklarowanych prędkości. Pomiar wykonany przez nas, w sądzie nie jest żadnym dowodem. Po to właśnie powoływani są biegli i rzeczoznawcy. |
|
|
|
|
sirkubas
classic master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Mar 2015 Posty: 226 Skąd: PL
|
Wysłany: 22-11-2015, 21:18
|
|
|
Masz rację. Nie zaszkodzi jednak przekonująco "postraszyć", choćby po to, żeby dostać jakiś upust raz, drugi, trzeci. W orange jakieś 2 lata temu chyba była taka zasada, że jeżeli prędkość mojego neta jest mniejsza niż pakiet z oferty niższy od mojego, to zasadna była skarga. Nie wiem czy jest coś takiego w upc, bo jeżeli jest, to przy FB250 za taką granicę należałoby przyjąć osiąganie <120Mb/s. Ale tak jak mówię, nie wiem czy jest coś takiego. |
|
|
|
|
f0ku5
classic master
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 173
|
Wysłany: 22-11-2015, 21:18
|
|
|
Fakt wadliwie dzialajacego lacza zostal potwierdzony dwa razy przez technikow z UPC, czy to by nie wystarczylo?
[ Dodano: 22-11-2015, 21:20 ]
Rece opadaja, test wykonany przed chwila...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 12 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|