Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
EPC3212 i zanikanie netu
Autor Wiadomość
Chevaver 
Klikacz

Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 5
Wysłany: 10-10-2015, 10:59   EPC3212 i zanikanie netu

Witam!

Problem wygląda następująco:

Sprzęt: Cisco EPC3212, router Linksys. System 7.

Okazjonalnie (mniej więcej raz dziennie, czasami częściej) nagle znika dostęp do netu. Tzn. nie można w żadnej przeglądarce otworzyć jakiejkolwiek strony itp.

Z poziomu przeglądarki nie można w tym czasie "wejść" na modem, jednocześnie pingowanie modemu działa, jest normalna odpowiedź.

Windows (7) co ciekawsze "widzi", że dostęp do internetu jest prawidłowy (ikonka obok zegaru), z poziomu routera (!) można pingować onet i żadne pakiety nie są tracone. Pomaga albo reset modemu (albo odczekanie kilku minut). Gdy wszystko wraca do normy spokojnie można wejść z poziomu przeglądarki na modem itp.

Czyli (jeżeli dobrze rozumiem) pada już modem i trzeba się pogodzić ze zmianą na to co teraz proponuje UPC? Nie podejrzewam firewall`a czy też antywirusa - nic nie było w ostatnim czasie zmieniane i raczej nie pasuje do opisu sytuacji.
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-10-2015, 12:18   

A jak w tym czasie świecą się diody na modemie ?
 
 
Chevaver 
Klikacz

Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 5
Wysłany: 10-10-2015, 13:21   

Święcą wszystkie, tzn. wszystkie które powinny świecić w tym momencie. Link "mryga" na pomarańczowo - tak jak w przypadku gdy wszystko działa prawidłowo.
Dlatego podejrzewam, że są to ostatnie podrygi modemu. A mam nadzieję, że się mylę i to coś np. z sygnałem.
 
 
sirkubas 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 226
Skąd: PL
Wysłany: 10-10-2015, 17:47   

Gdyby to było coś z sygnałem to raczej diody by to pokazały, ds us czy online mogłyby gasnąć lub pulsować. Wygląda jakby modem się przywieszał.
 
 
RadkoR
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2015, 01:22   

Chevaver napisał/a:
Link "mryga" na pomarańczowo - tak jak w przypadku gdy wszystko działa prawidłowo.

Na pomarańczowo? W takim razie Twój router nie ma portu WAN 1Gbps.
Podłączałeś bezpośrednio pod kompa? Może to Twój router pada a nie modem.
 
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 27-10-2015, 14:36   

Ja bym obstawiał problem z routerem. Jeżeli, jak piszesz, z poziomu routera możesz pingować onet i wszystko działa, a nie możesz otworzyć strony modemu, to problem musi tkwić raczej w routerze, który co jakiś czas z jakiegoś nieznanego powodu blokoje przepływ pakietów pomiędzy komputerem a światem (w tym modemem). Jak radził RadkoR, podłącz modem do komputera i sprawdź zachowanie. Ewentualnie zainwestuj w nowy router albo pożycz od kogoś na kilka dni i sprawdź, czy problem nadal występuje.
 
 
Chevaver 
Klikacz

Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 5
Wysłany: 28-10-2015, 21:16   

Dzięki.
Sprawdzę inny router. Dzisiaj mam powrót problemu. Odłączenie kabla od routera, nawet na dwie sekundy pomaga. Co ciekawsze, gdy tylko siedzę na wifi - problemu nie ma.

[ Dodano: 01-11-2015, 08:17 ]
Wyjaśnienie: router.
W skrócie: sprawdzając m.in. z ciekawości przełączyłem kabel z portu (1) do innych po kolei - by zobaczyć co się stanie. Całkiem przypadkowo po zalogowaniu się na linksysa zauważyłem, że mam zajęte dwa proty. Tzn. 1 port i potem ten w którym siedział kabel, i tak po kolei. Zawsze zajęta była jedynka pomimo tego, że akurat w tym momencie nic tam nie "siedziało".
Dzięki za podpowiedzi.
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2015, 07:11   

A podłączałeś - jak radził RadkoR - komputer, bezpośrednio do modemu ??
 
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 02-11-2015, 10:36   

Wyszłoby tak naprawdę na to samo gdyby podmienił router. Gdyby na nowym routerze okazało się, że problem się pojawia, wtedy można by myśleć o połączeniu bezpośrednim. Wygląda na to, że router odmówił współpracy z użytkownikiem i stąd cały problem.
 
 
hsurim 
ultra master


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2015, 17:06   

Bawienie się w próbną zamianę routera, wymaga zachodu i zbędnego czekania na diagnozę a ... proste podpięcie bezpośrednie do modemu, dałoby przecież błyskawiczną odpowiedź. ;)
 
 
przewaks 
light master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 148
Wysłany: 03-11-2015, 13:38   

Taką samą jak zamiana routera. Za uszkodzeniem routera dodatkowo przemawia fakt, że
Chevaver napisał/a:
Co ciekawsze, gdy tylko siedzę na wifi - problemu nie ma.

Gdyby by to problem z modemem, to i bezprzewodowo występowałyby problemy. Generalnie dobrze, że problem udało się rozwiązać i to jest najważniejsze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: