EPC3212 i zanikanie netu |
Autor |
Wiadomość |
Chevaver
Klikacz
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 5
|
Wysłany: 10-10-2015, 10:59 EPC3212 i zanikanie netu
|
|
|
Witam!
Problem wygląda następująco:
Sprzęt: Cisco EPC3212, router Linksys. System 7.
Okazjonalnie (mniej więcej raz dziennie, czasami częściej) nagle znika dostęp do netu. Tzn. nie można w żadnej przeglądarce otworzyć jakiejkolwiek strony itp.
Z poziomu przeglądarki nie można w tym czasie "wejść" na modem, jednocześnie pingowanie modemu działa, jest normalna odpowiedź.
Windows (7) co ciekawsze "widzi", że dostęp do internetu jest prawidłowy (ikonka obok zegaru), z poziomu routera (!) można pingować onet i żadne pakiety nie są tracone. Pomaga albo reset modemu (albo odczekanie kilku minut). Gdy wszystko wraca do normy spokojnie można wejść z poziomu przeglądarki na modem itp.
Czyli (jeżeli dobrze rozumiem) pada już modem i trzeba się pogodzić ze zmianą na to co teraz proponuje UPC? Nie podejrzewam firewall`a czy też antywirusa - nic nie było w ostatnim czasie zmieniane i raczej nie pasuje do opisu sytuacji. |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-10-2015, 12:18
|
|
|
A jak w tym czasie świecą się diody na modemie ? |
|
|
|
|
Chevaver
Klikacz
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 5
|
Wysłany: 10-10-2015, 13:21
|
|
|
Święcą wszystkie, tzn. wszystkie które powinny świecić w tym momencie. Link "mryga" na pomarańczowo - tak jak w przypadku gdy wszystko działa prawidłowo.
Dlatego podejrzewam, że są to ostatnie podrygi modemu. A mam nadzieję, że się mylę i to coś np. z sygnałem. |
|
|
|
|
sirkubas
classic master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Mar 2015 Posty: 226 Skąd: PL
|
Wysłany: 10-10-2015, 17:47
|
|
|
Gdyby to było coś z sygnałem to raczej diody by to pokazały, ds us czy online mogłyby gasnąć lub pulsować. Wygląda jakby modem się przywieszał. |
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2015, 01:22
|
|
|
Chevaver napisał/a: | Link "mryga" na pomarańczowo - tak jak w przypadku gdy wszystko działa prawidłowo. |
Na pomarańczowo? W takim razie Twój router nie ma portu WAN 1Gbps.
Podłączałeś bezpośrednio pod kompa? Może to Twój router pada a nie modem. |
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 27-10-2015, 14:36
|
|
|
Ja bym obstawiał problem z routerem. Jeżeli, jak piszesz, z poziomu routera możesz pingować onet i wszystko działa, a nie możesz otworzyć strony modemu, to problem musi tkwić raczej w routerze, który co jakiś czas z jakiegoś nieznanego powodu blokoje przepływ pakietów pomiędzy komputerem a światem (w tym modemem). Jak radził RadkoR, podłącz modem do komputera i sprawdź zachowanie. Ewentualnie zainwestuj w nowy router albo pożycz od kogoś na kilka dni i sprawdź, czy problem nadal występuje. |
|
|
|
|
Chevaver
Klikacz
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 5
|
Wysłany: 28-10-2015, 21:16
|
|
|
Dzięki.
Sprawdzę inny router. Dzisiaj mam powrót problemu. Odłączenie kabla od routera, nawet na dwie sekundy pomaga. Co ciekawsze, gdy tylko siedzę na wifi - problemu nie ma.
[ Dodano: 01-11-2015, 08:17 ]
Wyjaśnienie: router.
W skrócie: sprawdzając m.in. z ciekawości przełączyłem kabel z portu (1) do innych po kolei - by zobaczyć co się stanie. Całkiem przypadkowo po zalogowaniu się na linksysa zauważyłem, że mam zajęte dwa proty. Tzn. 1 port i potem ten w którym siedział kabel, i tak po kolei. Zawsze zajęta była jedynka pomimo tego, że akurat w tym momencie nic tam nie "siedziało".
Dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-11-2015, 07:11
|
|
|
A podłączałeś - jak radził RadkoR - komputer, bezpośrednio do modemu ?? |
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 02-11-2015, 10:36
|
|
|
Wyszłoby tak naprawdę na to samo gdyby podmienił router. Gdyby na nowym routerze okazało się, że problem się pojawia, wtedy można by myśleć o połączeniu bezpośrednim. Wygląda na to, że router odmówił współpracy z użytkownikiem i stąd cały problem. |
|
|
|
|
hsurim
ultra master
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1215 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-11-2015, 17:06
|
|
|
Bawienie się w próbną zamianę routera, wymaga zachodu i zbędnego czekania na diagnozę a ... proste podpięcie bezpośrednie do modemu, dałoby przecież błyskawiczną odpowiedź. |
|
|
|
|
przewaks
light master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 148
|
Wysłany: 03-11-2015, 13:38
|
|
|
Taką samą jak zamiana routera. Za uszkodzeniem routera dodatkowo przemawia fakt, że Chevaver napisał/a: | Co ciekawsze, gdy tylko siedzę na wifi - problemu nie ma. |
Gdyby by to problem z modemem, to i bezprzewodowo występowałyby problemy. Generalnie dobrze, że problem udało się rozwiązać i to jest najważniejsze. |
|
|
|
|
|