Pikseloza na co drugim kanale |
Autor |
Wiadomość |
colin23
classic master
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 170
|
Wysłany: 25-10-2015, 12:06
|
|
|
U mnie od kilku dni masakra na TVP Info i Polsat Sport News. Pikseloza + niebieski ekran co chwila. Dziś dzwoniłem rano. Oczywiście na początek rada o przywrócenie ustawień fabrycznych Pani jednak powiedziała że wszystkie te kanały lecą na tej samej częstotliwości wzywa technika. Ciekawe co wymyśli. Ma być dziś. Raczej nie dam sobie wmówić że coś z kablami u mnie skoro nic nie ruszałem |
|
|
|
|
sirkubas
classic master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Mar 2015 Posty: 226 Skąd: PL
|
Wysłany: 25-10-2015, 22:20
|
|
|
Tyle wymyśli, że poprawi złącza lub wymieni jakiś rozgałęźnik. Ewentualnie jak się pojawi to jak na złość wszystko będzie działać i zakończy serwis mandatem niedzielnym, bo zawsze do niedzielnych klientów jedzie się z założeniem, że jak będą podstawy do mandatu to takowy się wystawia |
|
|
|
|
ManiusNG
Klikacz
Dołączył: 07 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-10-2015, 15:08
|
|
|
Ja wezwałem technika, bo wieczorami już się niektórych kanałów oglądać nie da (nie pamiętam który MUX - ten z TVN na pewno). Jutro przyjedzie, zobaczymy co poradzi. |
_________________
|
|
|
|
|
Tobi
light master
Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 64 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-10-2015, 08:40
|
|
|
U mnie to samo (Katowice). Podwójna wizyta technika. Za pierwszym razem podokręcał złącza. Za drugim wymienił mediashit na nowy. Dalej występuje pikseloza i chwilowe zaniki kanałów, głównie wieczorami jak dekoder dłużej popracuje. Diagnoza technika - pewnie mam przewody w ścianie naruszone (tereny górnicze, co chwilę tąpnięcia).
Nie wiem co o tym myśleć. |
|
|
|
|
eLBeG
chello master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1854
|
Wysłany: 28-10-2015, 10:40
|
|
|
Niech nie pieprzy, bo u mnie to samo w Tychach, na bank mają jakiś problem i kity wciskają. |
|
|
|
|
jedrek
ultra master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 786 Skąd: Ursynów
|
Wysłany: 28-10-2015, 11:13
|
|
|
Nie mieszkam na Śląsku tąpnięć nie mam chyba jak puszczę bąka a pikseloza jest. |
_________________
|
|
|
|
|
GDA [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2015, 11:37
|
|
|
Nie mieszkam na Śląsku, tąpnięć nie mam ale za to mam sztorm co powoduje pikselozę na kanałach |
|
|
|
|
petryk
ultra master
Pomogła: 6 razy Dołączyła: 13 Wrz 2005 Posty: 830
|
Wysłany: 28-10-2015, 13:03
|
|
|
Mieszkam w Warszawie Pikseloza jest u mnie bardzo dawno zgłaszam do upc a nie potrafi tego naprawić mam i vectre i takich cudów nie nie ma jak w upc |
|
|
|
|
Robin
ultra master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 1465 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2015, 19:08
|
|
|
Proponuję pisać na jakich MUX-ach (kanałach) występuje pikseloza. Ja co prawda oglądam tylko kanały główne, ale póki co nie zaobserwowałem na nich pikselozy. Pamiętam jednak jak dwa lata temu długo walczyłem z nimi z lekką pikselozą pojawiającą się na kanałach podstawowych znajdujących się na jednym MUX-ie. Mimo iż miałem potwierdzenie od kolegi z drugiego końca Polski ściemniali, że u nich wszystko jest OK. W końcu jednak zmienili ustawienie enkodera i problem ustąpił. Trwało to niestety prawie pół roku.
Tak więc jeśli ktoś ma mega pikselozę i w dodatku na większości/wszystkich MUX-ach, to raczej będzie problem lokalny (kable, złącza, przesterowany sygnał na wzmacniaczu budynkowym - temperatura obecnie spada i sygnał rośnie!), ale jezeli pikseloza jest nieduża i występuje tylko na kilku MUX-ach, to problem może leżeć w centrali (źle skonfigurowane enkodery).
Mam pytanie - jaki jest czas odpowiedzi UPC na pytanie zadane za pomocą formularza? W potwierdzeniu dostarczenia wiadomości jest info, że do 10 dni, a ja czekam już na odpowiedź blisko 3 tygodnie. Ile czekaliście na odpowiedzi jak reklamowaliście problem z "ulubionymi" w Mediaboxach czy problemy z Horizonem? |
|
|
|
|
eLBeG
chello master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1854
|
Wysłany: 28-10-2015, 19:12
|
|
|
30 dni mają czas, po tym czasie brak odpowiedzi, to reklamacja uznana. |
|
|
|
|
Robin
ultra master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 1465 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2015, 19:15
|
|
|
Sęk w tym, że ja pytałem ich tylko o podanie terminu usunięcia usterki, nie pisałem nic o roszczeniach. Widać trzeba było to zrobić, to by się pospieszyli z odpowiedzią. |
|
|
|
|
Tobi
light master
Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 64 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-10-2015, 21:26
|
|
|
Ja na zgłoszenie przez formularz miałem odpowiedź telefoniczną prawie natychmiast - tego samego dnia. |
|
|
|
|
goryczka
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-10-2015, 20:49
|
|
|
ja też - zgłaszalem przerwy w internecie i pikseloze - kontakt telefoniczny tego samego dnia.
Technik przyszedl wymienil modem (podobno wariował w upstreamie i mocno rosło tlumienie na chwile).
objaw byl taki ze zrywalo polaczenie, laczyl sie na nowo i dzialalo. Inni klienci w bloku mieli ok.
dostalem Ubee zamiast thomsona.
Co do pikselozy to technik stwierdzil ze mam ruchome gniazdo w telewizorze (mam modul CAM) i ze sa zimne luty i dlatego...
zamienię na dekoder i podlaczę po HDMI i zobaczymy czy dalej będzie problem |
|
|
|
|
GDA [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2015, 20:58
|
|
|
goryczka napisał/a: |
Co do pikselozy to technik stwierdzil ze mam ruchome gniazdo w telewizorze (mam modul CAM) i ze sa zimne luty i dlatego...
|
przepraszam i Ty mu uwierzyles? to są juz totalne jaja aby zwalac winę na zimne luty |
|
|
|
|
Robin
ultra master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 1465 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2015, 21:18
|
|
|
@Tobi, @goryczka: Po dniu czy dwóch od zgłoszenia do mnie także zadzwonił konsultant, ale powiedział tylko tyle, że sprawę przekazuje na dział techniczny do weryfikacji i że wróci z odpowiedzią. No to ile mam czekać na tę weryfikację i odpowiedź? Miesiąc, rok? A konkretnie to zgłaszałem im problem ze zmianą proporcji obrazu (letterbox - 4:3 - 16:9) na Mediaboxach na kanałach SD przełączonych 1.10 do kompresji MPEG-4. Oczywiście moje zgłoszenie było rzekomo pierwsze. |
|
|
|
|
|