Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
UPC 250 mbit, a bardzo niestabilne transfery...
Autor Wiadomość
san_chez 
light master

Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 126
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-05-2016, 20:29   

A mógłbyś napisać jak to się sprawdza? Bo prawdę mówiąc nie jestem biegły w tych kwestiach ;)
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 04-05-2016, 21:48   

Nie wiem jaki masz modem, ale normalnie logujesz sie na jego adres (192.168.0.1 lub 192.168.1.1) i szukasz zakladki z dowstreamem i upstreamem, potem wklejasz na forum to co tam jest.
 
 
san_chez 
light master

Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 126
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-05-2016, 22:15   

Ok, dzięki za pomoc. Modem to Technicolor TC7200U. Tak wyglądają te zakładki po zalogowaniu się do modemu, będę wdzięczny gdyby ktoś mógł rozszyfrować te cyferki:

Upstream: https://zapodaj.net/82ad5d182cbf9.png.html
Downstream: https://zapodaj.net/c87495f9a38a1.png.html

A to wynik w speetest.net sprzed chwili: http://www.speedtest.net/result/5300978826.png

Czyli jak widać nie wygląda to ciekawie.
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 04-05-2016, 22:47   

Modem nie loguje ci sie na 8 kanalow downstreamu tylko na 4. Ja bym go jeszcze zrestartowal, jak nie wskoczy na 8 to rob zgloszenie, bo na 4 nigdy nie bedziesz mial 250 Mb/s.
 
 
san_chez 
light master

Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 126
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-05-2016, 23:42   

Dzięki piękne! Sam w życiu bym na to nie wpadł ;) Przywróciłem ustawienia fabryczne w modemie i wskoczyło wszystkie 8 kanałów. Wygląda na to, że problem rozwiązany. Jeszcze raz wielkie dzięki.

[ Dodano: 05-05-2016, 12:30 ]
Zbyt szybko się ucieszyłem, bo dzisiaj od rana problem powrócił. Aktualnie modem ponownie "łapie" tylko 4 kanały downstreamu, a restarty już nie pomagają. Trzeba to zgłosić do UPC, ale znając życie to sobie trochę poczekam na rozwiązanie problemu ;)
 
 
Joszo 
light master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 86
Wysłany: 05-05-2016, 12:03   

san_chez napisał/a:
Dzięki piękne! Sam w życiu bym na to nie wpadł ;) Przywróciłem ustawienia fabryczne w modemie i wskoczyło wszystkie 8 kanałów. Wygląda na to, że problem rozwiązany. Jeszcze raz wielkie dzięki.

[ Dodano: 05-05-2016, 12:30 ]
Zbyt szybko się ucieszyłem, bo dzisiaj od rana problem powrócił. Aktualnie modem ponownie "łapie" tylko 4 kanały downstreamu, a restarty już nie pomagają. Trzeba to zgłosić do UPC, ale znając życie to sobie trochę poczekam na rozwiązanie problemu ;)

Albo modem ma już problemy. Ciekawe jak logują się modemy u Twoich sąsiadów.
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-05-2016, 12:55   

san_chez napisał/a:
Zbyt szybko się ucieszyłem, bo dzisiaj od rana problem powrócił. Aktualnie modem ponownie "łapie" tylko 4 kanały downstreamu, a restarty już nie pomagają. Trzeba to zgłosić do UPC, ale znając życie to sobie trochę poczekam na rozwiązanie problemu ;)
Nie zwlekaj tylko dzwon i mow, ze nie osiagasz predkosci pakietu, bo modem dziala tylko na 4 kanalach. Przysla serwisanta.
 
 
san_chez 
light master

Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 126
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-05-2016, 15:04   

Czy mógłby ktoś zerknąć jeszcze raz na tą zakładkę Downstream w moim modemie? Co tu jest nie tak?
https://zapodaj.net/93ee93d2769ac.png.html

Prawdę mówiąc już zgłupiałem, bo jeśli modemowi uda się w końcu złapać wszystkie 8 kanałów, to prędkości mam wręcz tragiczne. Test sprzed paru minut: www.speedtest.net/result/5302598889.png Plik testowy 5 GB z atman.ftp.pl pobiera się z równie rewelacyjną prędkością ok. 250 KB/s...

Na razie nie mam możliwości zadzwonić do UPC, będę próbował wieczorem.
 
 
projupisi 
plus master


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 576
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-05-2016, 15:30   

I tak nie loguje sie na wszyskie kanaly. Robota dla serwisu, regulacja sygnalu albo wymiana modemu.
 
 
san_chez 
light master

Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 126
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-05-2016, 17:26   

Technik zamówiony na jutro, zobaczymy co wymyśli.
 
 
sirkubas 
classic master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 226
Skąd: PL
Wysłany: 06-05-2016, 19:25   

Ten DS z wartością 1.1 i odpowiadającym mu SNR o wartości 0.0 sugeruje zakłócenia w sieci, czyli gdzieś może być nieszczelność w instalacji (nawet niekoniecznie w domu, a prędzej gdzieś między LB i nodem. Oczywiście to tylko dumanie z fusów, bo równie dobrze może to być prostsza do usunięcia usterka, choćby walnięty modem ;) Daj znać co tam serwis stwierdzi.
 
 
san_chez 
light master

Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 126
Skąd: W-wa
Wysłany: 06-05-2016, 22:03   

Dzisiaj rano miałem wizytę dwóch serwisantów z UPC. Akurat tak się dziwnie złożyło, że w momencie gdy u mnie byli, to internet działał jak należy. W speedtest.net wynik 240 Mb/s, modem zalogowany na wszystkie 8 kanałów w downstreamie. Panowie uznali, że nie mają co tutaj robić i zwinęli się po paru minutach. No ale dosłownie godzinę później problem wrócił. Aktualnie modem znowu działa tylko na 4 kanałach, a prędkości jakie uzyskuję to 100-140 Mb/s mierzone speedtestem i max. 6 MB/s przy pobieraniu z ftp.atman.pl Czasem po restarcie modemu wskoczy 8 kanałów, ale wtedy jest znacznie gorzej, max. 15 Mb/s. Na razie daję sobie spokój. Według techników jest jakaś modernizacja sieci na moim osiedlu i podobno jutro ma to być naprawione. Zobaczymy.

[ Dodano: 13-05-2016, 13:32 ]
Mały update tego wątku. Miałem ponowną wizytę serwisanta. Problem potwierdzony - modem loguje się tylko na 4 kanały DS, przez co nie osiągam pełnej prędkości łącza. No i tyle. Serwisant nie był w stanie powiedzieć co jest dokładnie przyczyną problemu. Podobno jest jakaś poważniejsza awaria gdzieś na moim osiedlu i jedyne co zasugerował, to pisanie reklamacji. Tylko zastanawiam się czy taki serwisant nie ma możliwości np. zerknąć na okablowanie na klatce, pogrzebać w skrzynce? Nawet innego modemu nie próbował podłączyć, żeby wykluczyć ewentualnie problem z modemem. Nie wiem jakie macie doświadczenia z serwisem UPC, ale wyglądało to trochę olewczo. Przychodzi człowiek, stwierdza że jest grubszy problem w sieci, mówi wprost że nie mam szans przy tym osiągnąć pełnej prędkości łącza, a reszta już go mało obchodzi. Czyli rozumiem, że dopiero gdy napiszę reklamację, albo zgłoszę rezygnację z ich usług, to ktoś się weźmie za to na poważnie i spróbują naprawić problem? Podejrzewam, że czeka mnie dłuższa walka z nimi, ale pożyjemy zobaczymy.
 
 
yahooo8 
easy master

Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 32
Wysłany: 15-07-2016, 10:55   

ja będę miał chyba podobny problem. Miałem przeniesienie usługi na nowe mieszkanie. Calutki sprzęt zabrałem razem z kablami i na starym mieszkaniu śmigało 250 jak ta lala a teraz mam max 130-140 Mb/s.
Mam horizona ale dałem zgłoszenie na rozdzielenie na Compala bo teraz kabel musze ciagnac od horizona przez 2 pokoje wiec zobaczę jak sprawa z Compalem wygląda.
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 15-07-2016, 15:12   

san_chez napisał/a:
Tylko zastanawiam się czy taki serwisant nie ma możliwości np. zerknąć na okablowanie na klatce, pogrzebać w skrzynce?

A to w okablowaniu albo w skrzynce na klatce bondują się kanały dla modemu - nie.
Problem jest gdzieś wcześniej na ich magistrali - tym zajmuje się serwis liniowy a nie zwykły instalator - więc zrobił co mógł (choć faktycznie mógł chociaż z innym modemem spróbować.

Choć prawda też jest taka, że winę za takie podejście monterów ponosi samo UPC, które ogłosiło przetarg na te prace i wygrali ci z najniższą ceną - tylko, że UPC też te firmy robi w wała: nie płaci w terminie, zaniża koszty, kwestionuje wykonane prace - więc nie ma co się dziwić, ze tak jest.
Choć ktoś napisze, że co jego jako klienta to interesuje (i ma rację) - tylko to NIE klient płaci firmie.

Na stronie GoWork (chyba jakoś tak) można sobie poczytać o takich kwiatkach.
_________________
 
 
f0ku5 
classic master

Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 173
Wysłany: 17-10-2016, 21:32   

Panowie, chyba zmuszony jestem do odświeżenia swojego tematu. Przez dłuższy czas (po długich bojach z UPC) wszystko było OK, ale ostatnio znowu jest tragedia. Prędkości w godzinach szczytu nie przekraczają 100 mbit, ale nawet nie to jest najgorsze.
Od jakiegoś czasu coś bardzo dziwnego dzieje się z pingami, tzn. jakiegokolwiek hosta bym nie pingował to co parę sekund mam ogromny wzrost pingu. Powoduje to niemożność grania w jakiekolwiek gry sieciowe w godzinach szczytu.
Poniżej screen z pingowania naszego poczciwego onetu, z każdym innym hostem jak tak samo. Help?



[ Dodano: 17-10-2016, 22:43 ]
Jeszcze jeden zrzut, tym razem z tracert'a.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: