UPC 250 mbit, a bardzo niestabilne transfery... |
Autor |
Wiadomość |
san_chez
light master
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 126 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 04-05-2016, 21:29
|
|
|
A mógłbyś napisać jak to się sprawdza? Bo prawdę mówiąc nie jestem biegły w tych kwestiach |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 04-05-2016, 22:48
|
|
|
Nie wiem jaki masz modem, ale normalnie logujesz sie na jego adres (192.168.0.1 lub 192.168.1.1) i szukasz zakladki z dowstreamem i upstreamem, potem wklejasz na forum to co tam jest. |
|
|
|
|
san_chez
light master
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 126 Skąd: W-wa
|
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 04-05-2016, 23:47
|
|
|
Modem nie loguje ci sie na 8 kanalow downstreamu tylko na 4. Ja bym go jeszcze zrestartowal, jak nie wskoczy na 8 to rob zgloszenie, bo na 4 nigdy nie bedziesz mial 250 Mb/s. |
|
|
|
|
san_chez
light master
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 126 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 05-05-2016, 00:42
|
|
|
Dzięki piękne! Sam w życiu bym na to nie wpadł Przywróciłem ustawienia fabryczne w modemie i wskoczyło wszystkie 8 kanałów. Wygląda na to, że problem rozwiązany. Jeszcze raz wielkie dzięki.
[ Dodano: 05-05-2016, 12:30 ]
Zbyt szybko się ucieszyłem, bo dzisiaj od rana problem powrócił. Aktualnie modem ponownie "łapie" tylko 4 kanały downstreamu, a restarty już nie pomagają. Trzeba to zgłosić do UPC, ale znając życie to sobie trochę poczekam na rozwiązanie problemu |
|
|
|
|
Joszo
light master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 86
|
Wysłany: 05-05-2016, 13:03
|
|
|
san_chez napisał/a: | Dzięki piękne! Sam w życiu bym na to nie wpadł Przywróciłem ustawienia fabryczne w modemie i wskoczyło wszystkie 8 kanałów. Wygląda na to, że problem rozwiązany. Jeszcze raz wielkie dzięki.
[ Dodano: 05-05-2016, 12:30 ]
Zbyt szybko się ucieszyłem, bo dzisiaj od rana problem powrócił. Aktualnie modem ponownie "łapie" tylko 4 kanały downstreamu, a restarty już nie pomagają. Trzeba to zgłosić do UPC, ale znając życie to sobie trochę poczekam na rozwiązanie problemu |
Albo modem ma już problemy. Ciekawe jak logują się modemy u Twoich sąsiadów. |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 05-05-2016, 13:55
|
|
|
san_chez napisał/a: | Zbyt szybko się ucieszyłem, bo dzisiaj od rana problem powrócił. Aktualnie modem ponownie "łapie" tylko 4 kanały downstreamu, a restarty już nie pomagają. Trzeba to zgłosić do UPC, ale znając życie to sobie trochę poczekam na rozwiązanie problemu | Nie zwlekaj tylko dzwon i mow, ze nie osiagasz predkosci pakietu, bo modem dziala tylko na 4 kanalach. Przysla serwisanta. |
|
|
|
|
san_chez
light master
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 126 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 05-05-2016, 16:04
|
|
|
Czy mógłby ktoś zerknąć jeszcze raz na tą zakładkę Downstream w moim modemie? Co tu jest nie tak?
https://zapodaj.net/93ee93d2769ac.png.html
Prawdę mówiąc już zgłupiałem, bo jeśli modemowi uda się w końcu złapać wszystkie 8 kanałów, to prędkości mam wręcz tragiczne. Test sprzed paru minut: www.speedtest.net/result/5302598889.png Plik testowy 5 GB z atman.ftp.pl pobiera się z równie rewelacyjną prędkością ok. 250 KB/s...
Na razie nie mam możliwości zadzwonić do UPC, będę próbował wieczorem. |
|
|
|
|
projupisi
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 576 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 05-05-2016, 16:30
|
|
|
I tak nie loguje sie na wszyskie kanaly. Robota dla serwisu, regulacja sygnalu albo wymiana modemu. |
|
|
|
|
san_chez
light master
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 126 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 05-05-2016, 18:26
|
|
|
Technik zamówiony na jutro, zobaczymy co wymyśli. |
|
|
|
|
sirkubas
classic master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Mar 2015 Posty: 226 Skąd: PL
|
Wysłany: 06-05-2016, 20:25
|
|
|
Ten DS z wartością 1.1 i odpowiadającym mu SNR o wartości 0.0 sugeruje zakłócenia w sieci, czyli gdzieś może być nieszczelność w instalacji (nawet niekoniecznie w domu, a prędzej gdzieś między LB i nodem. Oczywiście to tylko dumanie z fusów, bo równie dobrze może to być prostsza do usunięcia usterka, choćby walnięty modem Daj znać co tam serwis stwierdzi. |
|
|
|
|
san_chez
light master
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 126 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 06-05-2016, 23:03
|
|
|
Dzisiaj rano miałem wizytę dwóch serwisantów z UPC. Akurat tak się dziwnie złożyło, że w momencie gdy u mnie byli, to internet działał jak należy. W speedtest.net wynik 240 Mb/s, modem zalogowany na wszystkie 8 kanałów w downstreamie. Panowie uznali, że nie mają co tutaj robić i zwinęli się po paru minutach. No ale dosłownie godzinę później problem wrócił. Aktualnie modem znowu działa tylko na 4 kanałach, a prędkości jakie uzyskuję to 100-140 Mb/s mierzone speedtestem i max. 6 MB/s przy pobieraniu z ftp.atman.pl Czasem po restarcie modemu wskoczy 8 kanałów, ale wtedy jest znacznie gorzej, max. 15 Mb/s. Na razie daję sobie spokój. Według techników jest jakaś modernizacja sieci na moim osiedlu i podobno jutro ma to być naprawione. Zobaczymy.
[ Dodano: 13-05-2016, 13:32 ]
Mały update tego wątku. Miałem ponowną wizytę serwisanta. Problem potwierdzony - modem loguje się tylko na 4 kanały DS, przez co nie osiągam pełnej prędkości łącza. No i tyle. Serwisant nie był w stanie powiedzieć co jest dokładnie przyczyną problemu. Podobno jest jakaś poważniejsza awaria gdzieś na moim osiedlu i jedyne co zasugerował, to pisanie reklamacji. Tylko zastanawiam się czy taki serwisant nie ma możliwości np. zerknąć na okablowanie na klatce, pogrzebać w skrzynce? Nawet innego modemu nie próbował podłączyć, żeby wykluczyć ewentualnie problem z modemem. Nie wiem jakie macie doświadczenia z serwisem UPC, ale wyglądało to trochę olewczo. Przychodzi człowiek, stwierdza że jest grubszy problem w sieci, mówi wprost że nie mam szans przy tym osiągnąć pełnej prędkości łącza, a reszta już go mało obchodzi. Czyli rozumiem, że dopiero gdy napiszę reklamację, albo zgłoszę rezygnację z ich usług, to ktoś się weźmie za to na poważnie i spróbują naprawić problem? Podejrzewam, że czeka mnie dłuższa walka z nimi, ale pożyjemy zobaczymy. |
|
|
|
|
yahooo8
easy master
Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 32
|
Wysłany: 15-07-2016, 11:55
|
|
|
ja będę miał chyba podobny problem. Miałem przeniesienie usługi na nowe mieszkanie. Calutki sprzęt zabrałem razem z kablami i na starym mieszkaniu śmigało 250 jak ta lala a teraz mam max 130-140 Mb/s.
Mam horizona ale dałem zgłoszenie na rozdzielenie na Compala bo teraz kabel musze ciagnac od horizona przez 2 pokoje wiec zobaczę jak sprawa z Compalem wygląda. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 15-07-2016, 16:12
|
|
|
san_chez napisał/a: | Tylko zastanawiam się czy taki serwisant nie ma możliwości np. zerknąć na okablowanie na klatce, pogrzebać w skrzynce? |
A to w okablowaniu albo w skrzynce na klatce bondują się kanały dla modemu - nie.
Problem jest gdzieś wcześniej na ich magistrali - tym zajmuje się serwis liniowy a nie zwykły instalator - więc zrobił co mógł (choć faktycznie mógł chociaż z innym modemem spróbować.
Choć prawda też jest taka, że winę za takie podejście monterów ponosi samo UPC, które ogłosiło przetarg na te prace i wygrali ci z najniższą ceną - tylko, że UPC też te firmy robi w wała: nie płaci w terminie, zaniża koszty, kwestionuje wykonane prace - więc nie ma co się dziwić, ze tak jest.
Choć ktoś napisze, że co jego jako klienta to interesuje (i ma rację) - tylko to NIE klient płaci firmie.
Na stronie GoWork (chyba jakoś tak) można sobie poczytać o takich kwiatkach. |
_________________
|
|
|
|
|
f0ku5
classic master
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 173
|
Wysłany: 17-10-2016, 22:32
|
|
|
Panowie, chyba zmuszony jestem do odświeżenia swojego tematu. Przez dłuższy czas (po długich bojach z UPC) wszystko było OK, ale ostatnio znowu jest tragedia. Prędkości w godzinach szczytu nie przekraczają 100 mbit, ale nawet nie to jest najgorsze.
Od jakiegoś czasu coś bardzo dziwnego dzieje się z pingami, tzn. jakiegokolwiek hosta bym nie pingował to co parę sekund mam ogromny wzrost pingu. Powoduje to niemożność grania w jakiekolwiek gry sieciowe w godzinach szczytu.
Poniżej screen z pingowania naszego poczciwego onetu, z każdym innym hostem jak tak samo. Help?
[ Dodano: 17-10-2016, 22:43 ]
Jeszcze jeden zrzut, tym razem z tracert'a.
|
|
|
|
|
|