|
|
Cisco EPC 3212 umiera...? Resety urządzenia |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 241
|
Wysłany: 08-08-2015, 10:24 Cisco EPC 3212 umiera...? Resety urządzenia
|
|
|
Hejka szanowni,
od kilkunastu tygodni, w bardzo różnych porach i w bardzo różnych odstępach czasu pomiędzy nimi, doświadczam samoistnych resetów mojego wywalczonego w bólach Cisco EPC 3212.
Po prostu, nagle, ni stąd, ni zowąd - pstryk - połączenie z internetem utracone, diody zaczynają migać, a urządzenie rozpoczyna procedurę resetu i ponownego podpięcia się do sieci UPC.
"No to co ty tu jeszcze, stary, robisz - won do telefonu i zgłaszaj temat do UPC!"
No pewnie, że tak! Zgłaszałem już 2 razy. Jasne, wymiana urządzenia, po potwierdzeniu występowania problemu.
Nie muszę chyba mówić, że żaden technik nie pojawił się z Cisco 3212/3208?
"Męcz ich dalej, masz prawo, bądź wytrwały!"
No, cholercia, niby tak, ALE...
W końcu mogą mnie skasować za nieuzasadnione wezwanie technika. Pierwszy to chociaż sygnał wyregulował, więc niby pitu litu, ale niech Panu będzie. Drugi po prostu wszedł, usłyszał, że jak ma Ubee albo inny syf to żeby się nie kłopotał, bo wyraźnie w rozmowie z centralą zaznaczałem jakie urządzenie chcę. Wszedł, popatrzył smutnym wzrokiem na sygnał, stwierdził, że jest OK no i w sumie to tyle. Poszedł sobie. W centrali usłyszałem, że nie mają możliwości dosłania urządzenia do magazynu w moim mieście, mogą jedyne dodawać te nic nieznaczące (imiesłów przymiotnikowy dodany przeze mnie ) dopiski o wymogu klienta co do konkretnego modelu sprzętu, ale to tyle...
Do tego dochodzi jeszcze kwestia utylizowania Ciskaczy (Panie świeć nad ich diodami...!) po rozwiązaniu umowy z UPC - ergo -> nie przyjmują ani nowych, ani starych urządzeń do magazynu... To boli, ale i jest potwierdzeniem tego, że faktycznie im się ilość kurczy. Może nie na taką skalę, ale... kto ich tam wie?
Poziomy sygnału po moim ręcznym (przyciskowym, prądowym, a czasami wymuszonym twardym) resecie: http://i.imgur.com/5iV7piN.png
Czasem się, bidulek, resetując sam, zaloguje tylko na jeden kanał upstream, więc mu pomagam w tych trudnych i beznadziejnych dla niego sytuacjach...
Nie wiem co może być przyczyną takiego stanu rzeczy (ironicznie napomknę - gorąc...? a może zbyt duże obciążenie łącza? dużo połączeń wchodzących i wychodzących w mojej sieci (bo - przyznaję - jest ich dużo)?). Fakt faktem - jak "pozwalniam" trochę łącze wstrzymując intensywny ruch - Cisco chyba daje radę i nie chce się zbytnio wykładać i resetować. No ale - kurczę - bez przesady. Po to mam taki sprzęt, żeby pozwalał mi na maksymalne wykorzystanie łącza. Z resztą - nie jest to też znów na tyle ogromne wysycenie sieci, żeby mogło powodować jakieś czkawki...
Macie jakieś swoje przemyślenia, rady, ochrzany? Chętnie przyjmę, a co!
Nie chcę się rozstawać z ukochanym Cisco. Nie widzi mi się zmiana na Ubee w trybie mostka - meh... |
_________________
|
|
|
|
|
zenon
light master
Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 76
|
Wysłany: 08-08-2015, 10:49
|
|
|
Podmień zasilacz na inny o odpowiednich parametrach. Jeśli nie pomoże, pozostaje wymiana na ubee. |
|
|
|
|
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-08-2015, 14:06 Re: Cisco EPC 3212 umiera...? Resety urządzenia
|
|
|
Maciej napisał/a: | To boli, ale i jest potwierdzeniem tego, że faktycznie im się ilość kurczy. |
To oczywiste, że się ilość kurczy skoro nie przyjmują nawet urządzeń po rozwiązanych umowach.
Maciej napisał/a: |
Nie wiem co może być przyczyną takiego stanu rzeczy (ironicznie napomknę - gorąc...? a może zbyt duże obciążenie łącza? dużo połączeń wchodzących i wychodzących w mojej sieci (bo - przyznaję - jest ich dużo)?). |
Liczba połączeń czy obciążenie nie powinny mieć znaczenia. Cisco ma sporo zapasu w stosunku do tego co oferuje UPC - wg danych producenta jest to 440 Mb/s download i 120 Mb/s upload.
Wymień zasilacz i sprawdź czy jest jakiś efekt, jeśli nie będzie to znaczy, że niestety Cisco skończył swój żywot
Ewentualnie skontaktuj się z kimś z Twojej okolicy kto ma inny modem i spytaj czy nie ma podobnych problemów - być może jest jakiś problem z sygnałem w całym rejonie. |
_________________
|
|
|
|
|
swat997
plus master
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 624 Skąd: 3City
|
Wysłany: 17-08-2015, 19:07 Re: Cisco EPC 3212 umiera...? Resety urządzenia
|
|
|
Maciej napisał/a: |
od kilkunastu tygodni, w bardzo różnych porach i w bardzo różnych odstępach czasu pomiędzy nimi, doświadczam samoistnych resetów mojego wywalczonego w bólach Cisco EPC 3212.. | Czy na pewno jest to wina routera? Na przykład wczoraj przez kilka godzin mój Ubee resetował się co 5 minut. Byłem pewien, że padł nieborak. W końcu wyłączyłem go i gdy rano włączyłem z powrotem to wszystko było już OK. Działa dziś już cały dzień. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,34 sekundy. Zapytań do SQL: 13 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|