Jest awaria chello w Warszawie |
Autor |
Wiadomość |
prawdapunk
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 75 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-09-2005, 21:38
|
|
|
wątpie by mi założyli limit
gdyż jak sttron a z danego serwa raz wczyta się to potem strony z tego serwa idą szybko z innych nie :/ |
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-09-2005, 22:09
|
|
|
Cytat: | gdyż jak sttron a z danego serwa raz wczyta się to potem strony z tego serwa idą szybko z innych nie :/ |
to mi wygląda na problemy z dnsem, spróbuj zmienić na inny |
|
|
|
|
prawdapunk
light master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 75 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-09-2005, 14:39
|
|
|
no nie wiem gdyż np. teraz jest okey |
|
|
|
|
males66
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lut 2005 Posty: 169 Skąd: Warszawa wilanów
|
Wysłany: 27-09-2005, 15:28
|
|
|
a jak pingi wygladaja? Normalne sa? czy tez kosmiczne? Bo jezeli normalne to znaczy ze masz ten sam problem co mialem i ja i Tomir 2-3tyg temu |
|
|
|
|
anmark
light master
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 95 Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
|
Wysłany: 01-10-2005, 18:57 Chyba awaria trudna do usunięcia i poważny kłopot
|
|
|
Witam! Mam łącze w Warszawie na Gocławiu. Od lipca tego roku zgłaszam kłopoty z internetem. A objawia się to tym, że sygnału nie ma, a diody w modemie świecą się "poprawnie". Po wyjęciu wtyczki zasilania i ponownym jej wetknięciu w modem sygnał powraca. Ciekawostką jest też fakt, że gdy sygnal internetu jest to parametry połączenia są bardzo dobre. "Uciekanie" sygnału jest losowe, można zaobserwować nasilenie częstości występowania zjawiska w czwartki i piątki, ale to nie jest zdecydowaną regułą. Serwis o tym wie. Miałem wizyty w domu, ale nie mają one sensu ponieważ. tak jak twierdzą, awaria jest "w sieci". Nazywają to "szumami" Szanowni forumowicze, czy też macie może podobne kłopoty? Pozdrawiam.... |
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2005, 19:35
|
|
|
anmark,
1. może ciężko jest Ci napisać konkrety, ale jak często się to powtarza? Co 15 minut, co godzinę, 1 dziennie, raz na tydzień...?
2. czy połączenie masz przez USB, czy przez sieciówkę (podejrzewam, iż jest to USB),
3. jaki masz modem? (model)
4. rozumiem, iż poziom sygnału (przy gubieniu się przez modem) jest dobry? (jeśli się na tym nie znasz, to podaj jego parametry - będziesz je miał po wejściu na stronę http://192.168.100.1 )
Jacek |
|
|
|
|
anmark
light master
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 95 Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
|
Wysłany: 01-10-2005, 19:49
|
|
|
Jacek napisał/a: | anmark,
1. może ciężko jest Ci napisać konkrety, ale jak często się to powtarza? Co 15 minut, co godzinę, 1 dziennie, raz na tydzień...?
2. czy połączenie masz przez USB, czy przez sieciówkę (podejrzewam, iż jest to USB),
3. jaki masz modem? (model)
4. rozumiem, iż poziom sygnału (przy gubieniu się przez modem) jest dobry? (jeśli się na tym nie znasz, to podaj jego parametry - będziesz je miał po wejściu na stronę http://192.168.100.1 )
Jacek |
Podać szczegóły nie jest mi ciężko
- Motorola SB 4200E (ta jasna) połączona przez kartę sieciową.
- znikanie sygnału losowo, co kilkanaście minut lub co kilka godzin
- Signal to Noise Ratio 34 dB
- Power Level 43 dBmV
Nie wiem czy to wystarczy? Pozdrawiam.....
P.S. przed chwilą znowu zniknął sygnał i musiałem zresetowac....dzisiaj czwarty raz |
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2005, 19:54
|
|
|
anmark napisał/a: | - Power Level 43 dBmV |
Domyślam się, iż jest to wartość Upstream, a nie Downstream...
Ponieważ nic nienormalnego nie widzę w tych informacjach, stąd:
podaj czas dzierżawy adresu IP. Sprawdzisz to: Start -> Uruchom -> cmd -> ipconfig
Będziesz miał: Dzierżawa uzyskana i dzierżawa wygasa - podaj obie te wartości.
Na wszelki wypadek możesz sprawdzić jeszcze na podstronie motoroli (Logs) czy tuż przed restartem nie było dziwnych błędów. |
|
|
|
|
anmark
light master
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 95 Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
|
Wysłany: 01-10-2005, 20:02
|
|
|
Jacek napisał/a: | anmark napisał/a: | - Power Level 43 dBmV |
Domyślam się, iż jest to wartość Upstream, a nie Downstream...
Ponieważ nic nienormalnego nie widzę w tych informacjach, stąd:
podaj czas dzierżawy adresu IP. Sprawdzisz to: Start -> Uruchom -> cmd -> ipconfig
Będziesz miał: Dzierżawa uzyskana i dzierżawa wygasa - podaj obie te wartości.
Na wszelki wypadek możesz sprawdzić jeszcze na podstronie motoroli (Logs) czy tuż przed restartem nie było dziwnych błędów. |
Dzierżawa uzyskana 1-10 2005 19:48:57
Dzierżawa wygasa 3-10-2005 16:53:21
Pozdr........ |
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2005, 20:25
|
|
|
anmark, poddaję się - wygląda wszystko poprawnie. Jedynie mogę podejrzewać 2 rzeczy:
1. w bloku występują jakieś duże (chwilowe) zakłócenia sygnału (ale spowodowane przez jakieś urządzenia - niekoniecznie u Ciebie),
2. masz uszkodzoną kartę sieciową - głupie troche tłumaczenie, ale dla testu przełącz modem na USB i poobserwuj czy będzie tak samo czy lepiej/gorzej.
Jacek |
|
|
|
|
anmark
light master
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 95 Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
|
Wysłany: 01-10-2005, 20:34
|
|
|
Jacek napisał/a: | anmark, poddaję się - wygląda wszystko poprawnie. Jedynie mogę podejrzewać 2 rzeczy:
1. w bloku występują jakieś duże (chwilowe) zakłócenia sygnału (ale spowodowane przez jakieś urządzenia - niekoniecznie u Ciebie),
2. masz uszkodzoną kartę sieciową - głupie troche tłumaczenie, ale dla testu przełącz modem na USB i poobserwuj czy będzie tak samo czy lepiej/gorzej.
Jacek |
Dziekuję za zainteresowanie się sprawą. Tak sobie myślę, ze takie jak Twoje sugestie to powinny przecież płynąć od fachowców i oni powinni dokonywać takich prób ze sprzętem. A jeżeli to zakłócenia na zewnątrz......? Odezwę się jak się poprawi.... a też i jak się nie poprawi
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jacek
Administrator
Pomógł: 45 razy Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 1441 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2005, 21:20
|
|
|
anmark, wiesz co? Bycie klientem (i do tego informatykiem) przez ponad 4 lata robi swoje. A niestety - pracownicy (technicy) w UPC dość często styczność z tym łączem mają tylko u klientów. Stąd pomoc i pomysły ich często opierają się na teorii i ściśle określonych schematach.
I nawet cieszę się, że niektórzy pracownicy UPC czytają to forum - mam nadzieję, iż stopniowo pomoc techniczna będzie coraz lepsza. Chociaż z drugiej strony, to my (wortal i forum) pójdziemy z torbami
Jacek |
|
|
|
|
anmark
light master
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 95 Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
|
Wysłany: 01-10-2005, 21:40
|
|
|
Próbowałem (mam sterownik) na USB. Prędkość niecałe 1Mb/s Wróciłem na kartę i niech się dzieje. Jeszcze raz dziekuję za miłe podejście do sprawy. Pozdrawiam...... |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 01-10-2005, 22:19
|
|
|
anmark napisał/a: | Witam! Mam łącze w Warszawie na Gocławiu. Od lipca tego roku zgłaszam kłopoty z internetem. A objawia się to tym, że sygnału nie ma, a diody w modemie świecą się "poprawnie". Po wyjęciu wtyczki zasilania i ponownym jej wetknięciu w modem sygnał powraca. Ciekawostką jest też fakt, że gdy sygnal internetu jest to parametry połączenia są bardzo dobre. "Uciekanie" sygnału jest losowe, można zaobserwować nasilenie częstości występowania zjawiska w czwartki i piątki, ale to nie jest zdecydowaną regułą. Serwis o tym wie. Miałem wizyty w domu, ale nie mają one sensu ponieważ. tak jak twierdzą, awaria jest "w sieci". Nazywają to "szumami" Szanowni forumowicze, czy też macie może podobne kłopoty? Pozdrawiam.... |
Mogą być to poprostu zakłócenia w kanale zwrotnym które mają wpływ na SNR w upstreamie, niestety tego parametru z modemu (przynajmniej napewno nie z Motoroli) nie sprawdzisz samodzielnie, jeśli ten parametr będzie niski to modem może się zawieszać. Najlepiej zorientuj się czy w bloku jest ktoś kto również ma chello i zapytaj czy też mu się modem wiesza, może być też możliwość że Twój modem jest poprostu uszkodzony jeśli sąsiadowi z bloku się nie zawiesza a Tobie tak... |
_________________
|
|
|
|
|
anmark
light master
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 95 Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
|
Wysłany: 02-10-2005, 10:20
|
|
|
Witam! Miło, że przekazałeś mi takie rady. Sugerowałem technikowi wymianę modemu, ale powiedział, że musi być pewny , że to modem jest niesprawny. A tak to mu podobno nie wolno " w ślepo". I tu kółko się zamyka i sytuacja staje się beznadziejna. Widze, że masz operatora AsterCity. W moim bloku jest też sieć Aster. W tej beznadziejnej sytuacji moszę się z zamiarem zmainy operatora. Może na Aster? Czy jesteś zadowolony z ich uslug? Pozdrawiam i dzięki za uwagi... |
|
|
|
|
|