Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jest awaria chello w Warszawie
Autor Wiadomość
prawdapunk 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-2005, 21:38   

wątpie by mi założyli limit ;)
gdyż jak sttron a z danego serwa raz wczyta się to potem strony z tego serwa idą szybko z innych nie :/
 
  prawdapunk@chrome.pl
 
Marek 
Moderator



Pomógł: 241 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 7120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-09-2005, 22:09   

Cytat:
gdyż jak sttron a z danego serwa raz wczyta się to potem strony z tego serwa idą szybko z innych nie :/

to mi wygląda na problemy z dnsem, spróbuj zmienić na inny
  marekd@jabberpl.org
 
prawdapunk 
light master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-09-2005, 14:39   

no nie wiem gdyż np. teraz jest okey
 
  prawdapunk@chrome.pl
 
males66 
classic master


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2005
Posty: 169
Skąd: Warszawa wilanów
Wysłany: 27-09-2005, 15:28   

a jak pingi wygladaja? Normalne sa? czy tez kosmiczne? Bo jezeli normalne to znaczy ze masz ten sam problem co mialem i ja i Tomir 2-3tyg temu
 
 
anmark 
light master


Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
Wysłany: 01-10-2005, 18:57   Chyba awaria trudna do usunięcia i poważny kłopot

Witam! Mam łącze w Warszawie na Gocławiu. Od lipca tego roku zgłaszam kłopoty z internetem. A objawia się to tym, że sygnału nie ma, a diody w modemie świecą się "poprawnie". Po wyjęciu wtyczki zasilania i ponownym jej wetknięciu w modem sygnał powraca. Ciekawostką jest też fakt, że gdy sygnal internetu jest to parametry połączenia są bardzo dobre. "Uciekanie" sygnału jest losowe, można zaobserwować nasilenie częstości występowania zjawiska w czwartki i piątki, ale to nie jest zdecydowaną regułą. Serwis o tym wie. Miałem wizyty w domu, ale nie mają one sensu ponieważ. tak jak twierdzą, awaria jest "w sieci". Nazywają to "szumami" Szanowni forumowicze, czy też macie może podobne kłopoty? Pozdrawiam....
 
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2005, 19:35   

anmark,
1. może ciężko jest Ci napisać konkrety, ale jak często się to powtarza? Co 15 minut, co godzinę, 1 dziennie, raz na tydzień...?
2. czy połączenie masz przez USB, czy przez sieciówkę (podejrzewam, iż jest to USB),
3. jaki masz modem? (model)
4. rozumiem, iż poziom sygnału (przy gubieniu się przez modem) jest dobry? (jeśli się na tym nie znasz, to podaj jego parametry - będziesz je miał po wejściu na stronę http://192.168.100.1 )

Jacek
 
 
anmark 
light master


Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
Wysłany: 01-10-2005, 19:49   

Jacek napisał/a:
anmark,
1. może ciężko jest Ci napisać konkrety, ale jak często się to powtarza? Co 15 minut, co godzinę, 1 dziennie, raz na tydzień...?
2. czy połączenie masz przez USB, czy przez sieciówkę (podejrzewam, iż jest to USB),
3. jaki masz modem? (model)
4. rozumiem, iż poziom sygnału (przy gubieniu się przez modem) jest dobry? (jeśli się na tym nie znasz, to podaj jego parametry - będziesz je miał po wejściu na stronę http://192.168.100.1 )

Jacek

Podać szczegóły nie jest mi ciężko ;-)
- Motorola SB 4200E (ta jasna) połączona przez kartę sieciową.
- znikanie sygnału losowo, co kilkanaście minut lub co kilka godzin
- Signal to Noise Ratio 34 dB
- Power Level 43 dBmV
Nie wiem czy to wystarczy? Pozdrawiam.....
P.S. przed chwilą znowu zniknął sygnał i musiałem zresetowac....dzisiaj czwarty raz
 
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2005, 19:54   

anmark napisał/a:
- Power Level 43 dBmV

Domyślam się, iż jest to wartość Upstream, a nie Downstream...
Ponieważ nic nienormalnego nie widzę w tych informacjach, stąd:
podaj czas dzierżawy adresu IP. Sprawdzisz to: Start -> Uruchom -> cmd -> ipconfig
Będziesz miał: Dzierżawa uzyskana i dzierżawa wygasa - podaj obie te wartości.
Na wszelki wypadek możesz sprawdzić jeszcze na podstronie motoroli (Logs) czy tuż przed restartem nie było dziwnych błędów.
 
 
anmark 
light master


Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
Wysłany: 01-10-2005, 20:02   

Jacek napisał/a:
anmark napisał/a:
- Power Level 43 dBmV

Domyślam się, iż jest to wartość Upstream, a nie Downstream...
Ponieważ nic nienormalnego nie widzę w tych informacjach, stąd:
podaj czas dzierżawy adresu IP. Sprawdzisz to: Start -> Uruchom -> cmd -> ipconfig
Będziesz miał: Dzierżawa uzyskana i dzierżawa wygasa - podaj obie te wartości.
Na wszelki wypadek możesz sprawdzić jeszcze na podstronie motoroli (Logs) czy tuż przed restartem nie było dziwnych błędów.

Dzierżawa uzyskana 1-10 2005 19:48:57
Dzierżawa wygasa 3-10-2005 16:53:21
Pozdr........
 
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2005, 20:25   

anmark, poddaję się - wygląda wszystko poprawnie. Jedynie mogę podejrzewać 2 rzeczy:
1. w bloku występują jakieś duże (chwilowe) zakłócenia sygnału (ale spowodowane przez jakieś urządzenia - niekoniecznie u Ciebie),
2. masz uszkodzoną kartę sieciową - głupie troche tłumaczenie, ale dla testu przełącz modem na USB i poobserwuj czy będzie tak samo czy lepiej/gorzej.

Jacek
 
 
anmark 
light master


Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
Wysłany: 01-10-2005, 20:34   

Jacek napisał/a:
anmark, poddaję się - wygląda wszystko poprawnie. Jedynie mogę podejrzewać 2 rzeczy:
1. w bloku występują jakieś duże (chwilowe) zakłócenia sygnału (ale spowodowane przez jakieś urządzenia - niekoniecznie u Ciebie),
2. masz uszkodzoną kartę sieciową - głupie troche tłumaczenie, ale dla testu przełącz modem na USB i poobserwuj czy będzie tak samo czy lepiej/gorzej.

Jacek

Dziekuję za zainteresowanie się sprawą. Tak sobie myślę, ze takie jak Twoje sugestie to powinny przecież płynąć od fachowców i oni powinni dokonywać takich prób ze sprzętem. A jeżeli to zakłócenia na zewnątrz......? Odezwę się jak się poprawi.... a też i jak się nie poprawi ;-)
Pozdrawiam
 
 
 
Jacek 
Administrator


Pomógł: 45 razy
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 1441
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2005, 21:20   

anmark, wiesz co? Bycie klientem (i do tego informatykiem) przez ponad 4 lata robi swoje. A niestety - pracownicy (technicy) w UPC dość często styczność z tym łączem mają tylko u klientów. Stąd pomoc i pomysły ich często opierają się na teorii i ściśle określonych schematach.
I nawet cieszę się, że niektórzy pracownicy UPC czytają to forum - mam nadzieję, iż stopniowo pomoc techniczna będzie coraz lepsza. Chociaż z drugiej strony, to my (wortal i forum) pójdziemy z torbami :wink:

Jacek
 
 
anmark 
light master


Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
Wysłany: 01-10-2005, 21:40   

Próbowałem (mam sterownik) na USB. Prędkość niecałe 1Mb/s :-( Wróciłem na kartę i niech się dzieje. Jeszcze raz dziekuję za miłe podejście do sprawy. Pozdrawiam......
 
 
 
kvs 
Moderator


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 1586
Skąd: Mokotów / Białołęka
Wysłany: 01-10-2005, 22:19   

anmark napisał/a:
Witam! Mam łącze w Warszawie na Gocławiu. Od lipca tego roku zgłaszam kłopoty z internetem. A objawia się to tym, że sygnału nie ma, a diody w modemie świecą się "poprawnie". Po wyjęciu wtyczki zasilania i ponownym jej wetknięciu w modem sygnał powraca. Ciekawostką jest też fakt, że gdy sygnal internetu jest to parametry połączenia są bardzo dobre. "Uciekanie" sygnału jest losowe, można zaobserwować nasilenie częstości występowania zjawiska w czwartki i piątki, ale to nie jest zdecydowaną regułą. Serwis o tym wie. Miałem wizyty w domu, ale nie mają one sensu ponieważ. tak jak twierdzą, awaria jest "w sieci". Nazywają to "szumami" Szanowni forumowicze, czy też macie może podobne kłopoty? Pozdrawiam....


Mogą być to poprostu zakłócenia w kanale zwrotnym które mają wpływ na SNR w upstreamie, niestety tego parametru z modemu (przynajmniej napewno nie z Motoroli) nie sprawdzisz samodzielnie, jeśli ten parametr będzie niski to modem może się zawieszać. Najlepiej zorientuj się czy w bloku jest ktoś kto również ma chello i zapytaj czy też mu się modem wiesza, może być też możliwość że Twój modem jest poprostu uszkodzony jeśli sąsiadowi z bloku się nie zawiesza a Tobie tak...
_________________
 
 
anmark 
light master


Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 95
Skąd: Warszawa - Gocław Iskra
Wysłany: 02-10-2005, 10:20   

Witam! Miło, że przekazałeś mi takie rady. Sugerowałem technikowi wymianę modemu, ale powiedział, że musi być pewny , że to modem jest niesprawny. A tak to mu podobno nie wolno " w ślepo". I tu kółko się zamyka i sytuacja staje się beznadziejna. Widze, że masz operatora AsterCity. W moim bloku jest też sieć Aster. W tej beznadziejnej sytuacji moszę się z zamiarem zmainy operatora. Może na Aster? Czy jesteś zadowolony z ich uslug? Pozdrawiam i dzięki za uwagi...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: