Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z połączeniem do home.pl
Autor Wiadomość
dziabaq 
plus master


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 433
Wysłany: 07-03-2015, 10:53   Problemy z połączeniem do home.pl

Witam,

Korzystam z płatnej poczty w home.pl od dwóch miesięcy mam problemy z połączeniem się do serwerów home.pl poprzez internet UPC

Klient pocztowy Thunderbird wyświetla komunikaty "przekroczono limit czasu połączenia" lub "serwer nie odpowiada" jednak gdy próbuję kilka razy udaje się nawiązać połączenie i wysłać/odebrać maila.

Konfiguracja klienta jest OK, weryfikowana wspólnie z pomocą techniczną home.pl
Ponadto home.pl poinformowało mnie że wiedzą o problemach z połączeniem się z home.pl od strony UPC

Dzwoniłem do UPC ale infolinia spuściła mnie na drzewo.... "inne strony panu działają? Tak, to znaczy że internet działa"

Trzeba będzie się wypisać z UPC
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2015, 15:42   

Jakie testy wykonałeś, aby ustalić przyczynę problemu? Właściwie nie wiadomo, kto jest winny, konfiguracja po Twojej stronie, serwer home, czy UPC.
 
 
dziabaq 
plus master


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 433
Wysłany: 07-03-2015, 17:38   

Susane napisał/a:
Jakie testy wykonałeś, aby ustalić przyczynę problemu? Właściwie nie wiadomo, kto jest winny, konfiguracja po Twojej stronie, serwer home, czy UPC.


Połączyłem się poprzez modem LTE z tego samego komutera, tego samego klienta poczty i działało znakomicie....

czy to wystarczający test??
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-03-2015, 18:59   

sprawdź czy nie masz zaplanowanej modernizacji związanej z tv. A co do problemów z połączeniem do home.pl mam to samo lecz co jakiś okres czasu. Nie chodzi o test do stronki home.pl to ich nie przekona. Test wykonaj programem winmtr i zamieść jego wyniki
_________________
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2015, 19:08   

dziabaq napisał/a:
Połączyłem się poprzez modem LTE z tego samego komutera, tego samego klienta poczty i działało znakomicie....

czy to wystarczający test?
Z tego wynika, że akurat wtedy, kiedy korzystałeś z LTE wszystko było w porządku. Można też podłączyć się do cudzego Wi-Free i zobaczyć jak to wygląda. Dostawcy należy zgłosić co konkretnie nie działa, bo inaczej praktycznie każdy będzie miał standardową odpowiedź. Nie wiadomo jak się łączysz (Wi-Fi, kabel, router, czy modem z bezpośrednim publicznym IP itd.) jaki system, ustawienia sieci (można zrobić im reset), z jakich portów korzysta serwer poczty, co się dzieje z pakietami, kiedy są problemy itd. itp.

[ Dodano: 07-03-2015, 19:12 ]
Test WinMTR raczej niewiele wniesie, bo poczta korzysta z innych protokołów na konkretnych portach (w zależności od konfiguracji klienta) i w tym kierunku trzeba diagnozować.
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-03-2015, 19:47   

ale stronka home.pl tez leży dosyć często trzeba 2 lub 3 razy odświeżyć i dopiero ruszy. Ale on się loguje przez www.
_________________
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2015, 19:52   

Pisał, że korzysta z Thunderbirda, a nie przez stronę. Poza tym adres www (konkretnie https) ma inny IP niż serwer poczty.
 
 
dziabaq 
plus master


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 433
Wysłany: 09-03-2015, 14:28   

Przeczytajcie:

http://forum.mediaswiat.p...3b9429f7596c945


Autor pisze że ruch m.in. do home.pl jest prowadzony okrężną trasą, co wydłuża ilość hop'ów i zwiększa ryzyko utraty pakietu oraz wydłuża czas oczekiwania na połączenie.

Zdaje się że UPC wprowadza "oszczędności" kosztem jakości łącza :?
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2015, 16:29   

Może zacznij robić jakieś testy u siebie. Przed chwilą sprawdziłam i ruch do home.pl idzie przez GTS-Energis.plix.pl, a nie "okrężną trasą".
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-03-2015, 17:01   

Susane, sprawdzone i home.pl jak i poczta.home.pl leży ze strony upc. A o strony play nawet 2 sek nie czekam
_________________
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2015, 17:22   

Może i leży, ja tego nie wykluczam. Samo zapewnienie, że w Play działa nie wystarczy, aby ich zmobilizować. Chodzi mi oto, że trzeba im to udowodnić testami (tych nie widzę) i zgłosić, aby naprawili. Czyli zrobić to tak, aby nie narazić się z gruntu na odpowiedź "u nas wszystko w porządku". Niestety nie umiem pomóc, bo nie widzę żadnych informacji o konfiguracji sprzętu, programu pocztowego (metoda logowania) itd.
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-03-2015, 18:13   

dobra a obraz z 2 rożnych stronek ? Rano jeszcze wysiada stronka z torrentami. Bardzo chętnie ich pomęczę o te stronki
_________________
 
 
dziabaq 
plus master


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 433
Wysłany: 09-03-2015, 18:27   

Susane napisał/a:
Może zacznij robić jakieś testy u siebie. Przed chwilą sprawdziłam i ruch do home.pl idzie przez GTS-Energis.plix.pl, a nie "okrężną trasą".


Test robiony na łączy firmowym Netii ( dawny Crowley )
oraz robiony u mnie, na łączu UPC

Jak widać na łączu Netii, hula aż miło. Na łączu UPC minęło 18ms zanim pakiet wogóle się wyhuśtał z serwerów UPC, o dalszej drodze nawet nie wspomnę....

Jakie komentarze?

UPC.jpg
Plik ściągnięto 182 raz(y) 43,54 KB

crowley.jpg
Plik ściągnięto 168 raz(y) 48,01 KB

 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2015, 18:56   

Test nie wyłapuje opisanych wcześniej problemów. Pokaż lepiej co masz ustawione w konfiguracji serwera w Thunderbirdzie, bo nadal nie wiadomo jak ta poczta działa.
 
 
beny8989 
ultra master

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 901
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-03-2015, 18:57   

Susane, jak masz możliwość to sprawdź jutro rano jak się to zachowuje identycznie wywalać będzie stronka www.poczta.home.pl że brak połączenia jest. Właśnie miałem to co się dzieje czyli napis na pustej stronie Brak odebranych danych, a po chwili się odpaliła
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: