Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Internet - UPC potwierdza problem
Autor Wiadomość
evonevo 
Klikacz

Dołączył: 17 Gru 2020
Posty: 4
Wysłany: 01-02-2021, 12:02   Internet - UPC potwierdza problem

Witam,
[Moderatora proszę o przeniesienie to działu Internet UPC. Dzięki]
Problem dotyczy warszawskiego Bemowa.
Od około 4 miesięcy mam problem z czasowo zanikającym (na kablu i wifi) internecie. Przerwa trwa około 2 min po czym internet samoczynnie wraca. W czasie występowania problemów telewizja działa normalnie a dioda wifi na Horizon normalnie się świeci. Dodam, że te zaniki pojawiają się zupełnie losowo, czasami 4 razy dziennie a czasami przez 2 do 3 dni nic.
Na infolinii oczywiście nie widzieli problemów i standardowo radzili wszelkiego rodzaju resety. Sam dekoder Horizon miałem wymieniany 2 razy na nowy LOL.
W logach Horizon mam poniższe błędy pojawiające się dokładnie w chwili kiedy mam zaniki internetu.
[Crit] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM-MAC=...
[Crit] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=...
[Crit] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=...



Wobec bezsilności infolinii i techników złożyłem oficjalną reklamację, na którą uzyskałem odpowiedz iż UPC rzeczywiście widzi problem i niestety nie jest w stanie naprawić tego błędu, który "leży gdzieś w ustawieniach i konfiguracji infrastruktury". Zaproponowano mi odstąpienie od umowy bez żadnych konsekwencji.

Moje pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Możecie polecić jakiegoś innego operatora, który ma dobrą infrastrukturę na Bemowie? Wygląda na to, że będę musiał szukać innego operatora, bo przy obecnym trybie pracy z domu problem jest dość uciążliwy, dzieciaki w szkole online, ja na spotkaniach i nagle wszyscy tracimy internet, tak czasem kilka razy dzienne.... Mega frustrujące.

Pozdrawiam
E
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2021, 12:34   

Zobacz czy lokalny JMDI świadczy u ciebie usługi. Internet mają bardzo dobry.
https://jmdi.pl/sprawdz-dostepnosc/

A jak nie to może jakiś T-Mobile albo Plus na łączach Orange, ewentualnie Netia jeśli jest u ciebie. Bez adresu ciężko powiedzieć co u ciebie jest świadczone.
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 01-02-2021, 15:46   

evonevo, u mnie w okolicy pod koniec lipca były zaniki po kilka godzin praktycznie codziennie i tym osobą co zgłosili reklamację UPC rozwiązywało umowy, super podejście tak na marginesie. Dziwne było to że specjalista największego operatora zajęło to dwa miesiące i utratę sporej ilości klientów, no przepraszam w skali kraju to tysięczna promila
_________________
  ogromny
 
taggan 
plus master

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2021, 15:52   

evonevo, Sprawdź na stronie Vectry i Netii czy jesteś w zasięgu ich sieci. Vectra na Bemowie generalnie działa bardzo dobrze, Netia - nie wiem.

UPC proponujące zerwanie umowy zamiast naprawić awarię... czy można upaść niżej?
 
 
frst 
classic master

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 171
Skąd: W-wa
Wysłany: 01-02-2021, 16:42   

Na Bemowie macie faktycznie jakiś grubszy problem od kilku miesięcy, więc skoro dostałeś taki piękny prezent w postaci możliwości rezygnacji bez kary, to uciekaj zanim rozmyślą się.
Bierz światło z Tmobile (brak opłat za instalację/aktywację i 3mies. za 1zł) - jeśli nie zależy Ci na publicznym IP.
Ewentualnie światło z Orange (obecnie brak rabatów i 49zł za instalację) - jeśli potrzebujesz publicznego IP, ale kosztem gorszego routingu np. w grach.
Nie pakuj się znów w kablówkę, to jest technologia bez przyszłości w Polsce, o Docsis 3.1 gadają już od 2018 i gów... robią w tym temacie. Tylko liczą kasę, a inwestycji zero.

Mam UPC od 10 lat i zawsze było ok, ale to co się dzieje od października z ich łączem, to jakaś patologia. Dlatego wziąłem drugie łącze od Tm i przestałem stresować się, a te dodatkowe 50zł/mies. jakoś przeżyję.
 
 
evonevo 
Klikacz

Dołączył: 17 Gru 2020
Posty: 4
Wysłany: 01-02-2021, 17:00   

Dziękuję za podpowiedzi.
@frst - w T-mobile masz modem standard czy premium i jak z zasięgiem wifi tego urządzenia?

Pozdrawiam
E
 
 
frst 
classic master

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 171
Skąd: W-wa
Wysłany: 01-02-2021, 17:37   

Mam taką zasadę, że zawsze korzystam ze swoich prywatnych routerów, więc nie pomogę Ci w tej kwestii. W każdym razie słyszałem, że ten w wersji standard jest bardzo biedny, bo nawet nie ma dostępu do panelu admina, można w nim zmienić jedynie hasło do sieci wifi.
 
 
brtk 
chello master

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 1621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2021, 18:33   

Bierzesz modem Standard i kupujesz własny router. Te od T-mobile nie mają dostępu do panelu, ani jeden ani drugi. Ten Premium ma lepsze WiFi a i tak płacisz za niego jednorazowo i nie dostajesz go na własność, więc lepiej 100zł dopłacić i kupić swój router i mieć go na własność. Ja tak zrobiłem.. ;)
 
 
KrzysiekF 
light master

Dołączył: 19 Gru 2019
Posty: 51
Wysłany: 10-02-2021, 13:44   krótkie zaniki internetu w Horizonie.

Ja miałem tą przypadłość i kilkukrotnie wymieniano mi Horizona. Oczywiście wszystkie nagrania szły przy okazji w diabły... Problem się skończył kiedy wyłączyłem WiFi w Horizonie. Postawiłem niezależny ruter Tplinka dołączony do Horizona kablem Ethernetowym. Cała moja sieć domowa zarówno kablowa jak Wifi jest dołączona do rutera TPLinka. Skończyły się problemy z WiFi oraz zwieszaniem się dostępu do sieci. Moja diagnoza jest prosta. Horizon ma za słaby procesor do obsługi wszystkich funkcji rutera WiFi co powoduje błędy przetwarzania. Występują w nim samodzielne restarty modułu obsługującego WiFi i internet. Można to sprawdzić w ustawieniach modemu Horizon w zakładce System pozycja UpTime:
System Uptime 3 day(s) 23:19:41
To jest odczyt z przed chwili - interpretuje się go następująco, że 3 dni temu o godz. 23:19:41 nastąpił restart modułu Internetowego w Horizonie (co nie ma wpływu na część Horizona odpowiedzianą za odbiór kanałów telewizyjnych). Dostawca usługi często w godzinach nocnych, kiedy wie że abonent nie korzysta z Internetu, zapobiegawczo wykonuje restart, aby wyczyścić błędy zagregowane w urządzeniu. To jest częsta procedura stosowana przez operatorów sieci. Ponieważ u siebie ograniczyłem działanie modułu Internetowego w Horizonie do prostego dwukierunkowego transferu pomiędzy Internetem a ruterem TPlinka, to liczba błędów została zminimalizowana i takie restarty są bardzo rzadkie (pokazany tutaj restart akurat wynikał z wyłączenia zasilania). Dzięki zewnętrznemu ruterowi WiFi poprawiła mi się jakość i zasięg WiFi oraz stabilność pracy Horizona.
 
 
evonevo 
Klikacz

Dołączył: 17 Gru 2020
Posty: 4
Wysłany: 04-03-2021, 10:48   

Próbowałem podpinać swój modem i u mnie to nie zadziałało. Różnica była taka, że nie wyłączyłem WiFi na Horizon i część urządzeń ciągle z niego korzystała.
Zrobie teraz tak jak piszesz i kompletnie wyłączę WiFi na Horizon i zobaczę.
Dzięki
E
 
 
lukpiecz 
Klikacz

Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 8
Wysłany: 04-03-2021, 14:02   

ja korzystam z COMPAL CONNECT BOX i też mam takie problemy ze zrywającym Wifi (w Szczecinie).
Myślicie, że własny ruter pomoże?
 
 
grzech1991 
plus master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 393
Wysłany: 04-03-2021, 20:16   

Jeśli masz problemy z wi-fi i nie jest to wina routera, to się kupuje AP a nie router.
 
 
evonevo 
Klikacz

Dołączył: 17 Gru 2020
Posty: 4
Wysłany: 14-03-2021, 20:28   

AP czy Router, nic nie zadziałało. Internet jak zrywało tak zrywa.
@lukpiecz zobacz sobie w Horaizon czy Ci błędy rzuca takie jak wyżej podałem.
Ja zamówiłem Światłowód i śmiga 600 Mb/s aż miło i nic nie zrywa. Trzymam jeszcze miesiąc UPC żeby się upewnić że światłowód działa bezawaryjnie dłużej niż te kilkanaście dni od kiedy go mam podłączonego, a potem UPC - au revoir !
Pozdro
E
 
 
ogromny 
chello master

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 1650
Wysłany: 14-03-2021, 22:41   

grzech1991 napisał/a:
Jeśli masz problemy z wi-fi i nie jest to wina routera, to się kupuje AP a nie router.

Co do connect box to pewnym nie można byc
_________________
  ogromny
 
konradantek 
light master

Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 52
Wysłany: 13-04-2021, 14:03   

Też mam ten problem... dzień w dzień na Connect Boxie.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: