Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakość kanałów UPC
Autor Wiadomość
igorski 
Klikacz

Dołączył: 11 Maj 2021
Posty: 2
Wysłany: 11-05-2021, 10:59   Jakość kanałów UPC

Cześć,

mam problem z jakością kanałów m.in.: Canal+ czy Eleven - obraz jest po prostu słaby, rozmazany. Są to głównie transmisje na żywo, więc powinny być przesyłane w lepszej jakości?

Do tego przy przełączeniu kanałów występuje coś na zasadach buforowania rozdzielczości, obraz poprawia się po kilku chwilach - takie rzeczy w kablówce (fakt, dekoder 4K podłączony jest do internetu) chyba nie powinny występować?

Mógłby mi ktoś potwierdzić czy taka sytuacja jest normalna czy jednak powinienem szukać rozwiązania problemu?
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 11-05-2021, 11:31   

igorski, Jeśli dekoder 4k to jest to zwykły streaming, nie kablówka.
_________________
 
 
igorski 
Klikacz

Dołączył: 11 Maj 2021
Posty: 2
Wysłany: 11-05-2021, 11:42   

Rozumiem, czy w związku z powyższym cierpi na tym sama jakość obrazu?
Przy zwykłym dekoderze obraz byłby lepszy?
 
 
zylx 
chello master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 2711
Wysłany: 11-05-2021, 12:28   

igorski, To zależy. Streaming nie oznacza z reguły gorszej jakości, wszystko zależy od implementacji.
Co do UPC to gdy miałem przyjemność bawić się dekoderem 4k to odniosłem wrażenie że dla części kanałów jakość faktycznie była niższa, dla innych wręcz odwrotnie lub bez różnicy.
_________________
 
 
invictus 
light master

Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 124
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2021, 10:53   

Wszystko pewnie zależy od jakości połączenia z internetem, również od tygodnia testuję dekoder 4K i nie ukrywam że zaczyna mnie trochę irytować, nie ma dnia (a nawet chyba godziny) żeby na sekundę nie wyskoczył napis "buforowanie" lub też mała przycinka obrazu, ale to co najbardziej mnie denerwuje, to opóźnienie. O ile podczas filmu czy wiadomości nie ma to większego znaczenia, o tyle podczas oglądania meczu szybciej dostaję powiadomienie o strzelonej bramce z aplikacji, niż widzę ją w TV (dramat!).

W ramach uzupełnienia danych technicznych, mam łącze 1Gb/s, modem ustawiony w trybie bridge, natomiast dekoder 4K podłączony kablem (nie chcę wiedzieć jak by było po wifi).

Niestety ale chyba zdecyduję się na odstąpienie od umowy (obecnej oferty). Jak to wygląda w kwestii poworotu do poprzedniej oferty (z dekoderem Horizon), czy technik przyjdzie bezpłatnie i wymieni powrotnie na Horizon? Czy mogę to załatwić wszystko na infolinii? Nigdy dotychczas nie rezygnowałem z oferty.

PS. Rozważam również rezygnację z Horizona, na rzecz Karty CI+
 
 
MrPepka 
easy master

Dołączył: 26 Paź 2020
Posty: 27
Wysłany: 13-05-2021, 12:41   

invictus, Jaki posiadasz router?
 
 
invictus 
light master

Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 124
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2021, 12:51   

MrPepka napisał/a:
invictus, Jaki posiadasz router?


Jeśli chodzi o UPC to wiadomo że GCB w trybie bridge, a następnie swój Mesh Tp-link Deco M4.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: