Gigakablówka od Netia - Warszawa |
Autor |
Wiadomość |
romeczek7
Klikacz
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2015, 09:21
|
|
|
Zbieram dane i zamierzam to zrobić. Nie chcę żeby zarzucono mi, że mam jakieś wybiórcze materiały i szukam pretekstu do rozwiązania umowy. Ciekawą kwestią jest to, że jak próbowałem o to pytać na oficjalnym blogu ich "zlotoustego" to na mój pierwszy post dostałem taką samą odpowiedź jak wcześniej zacytowana a następne pytania, o coraz gorszą jakość i kiedy zamierzają rozwiązać ten problem już nie przeszły przez cenzurę. Niewygodne pytania się usuwa. Jak na razie mogę stwierdzić z przekonaniem, że zmiana z UPC na Netię to była pozorna oszczędność. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2015, 13:42
|
|
|
UOKiK zajmuje się naruszeniami zbiorowych praw konsumentów, a na razie widzę problemy indywidualne, z działaniem usług. Należy zacząć od UKE, ale to wymaga trochę więcej czasu niż 2 dni. Trzeba najpierw zgłosić usterkę, potem formalną reklamację i dopiero jak dostawca ją odrzuci to pisać skargę przez formularz na ich stronie. Warto, UKE potrafi zmobilizować każdego ISP. Z tym, że nie opieraj się tylko na zaniżonej prędkości (bo Internet jest "do" iluś tam Mb/s), sprawdź, czy nie giną pakiety, jakie są opóźnienia (programy WINMTR, HPING, HTTP-PING). Wykonaj zdjęcia "pikselozy" i załącz do zgłoszenia z podaną datą i czasem występowania tych usterek.
PS. Zacznij od sprawdzenia poziomu sygnału w modemie - downstream i upstream. |
|
|
|
|
snucky
easy master
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 29
|
Wysłany: 05-03-2015, 17:22
|
|
|
Susane napisał/a: | UOKiK zajmuje się naruszeniami zbiorowych praw konsumentów, a na razie widzę problemy indywidualne, z działaniem usług. |
Tu bym się nie zgodził, ponieważ sam w zeszłym roku korzystałem z pomocy UOKiK'u, który rozpatrzył z pozytywnym zakończeniem sprawy mojej indywidualnej reklamacji w sklepie odzieżowym...a jeśli nawet to biorąc pod uwagę wypowiedzi posiadaczy Gigakablówki z innych stron, to myślę że właśnie tutaj przydałby się pozew zbiorowy o celowe wprowadzanie klienta w błąd odnośnie prędkości łącza i ogólnie jakości świadczonych usług.
W mojej sprawie dodam na koniec że dzisiaj łaskawie odezwali się z Netii, informując mnie że unieważniają umowę (jakby odsłuchali rozmowę z zeszłego czwartku to by wiedzieli że sam już zrezygnowałem) gdyż na chwilę obecną nie są w stanie mnie podłączyć (odkryli Amerykę). Oczywiście żadnego "przepraszam" nie usłyszałem (i nawet na nie nie liczyłem) a na pytanie z ciekawości kiedy będzie dostępna usługa w mojej klatce, odp że MOŻE w ciągu dwóch miesięcy. Śpieszyłem się więc niestety nie miałem czasu na dłuższą pogawędkę przez tel. ale na chwile obecną cieszę się że UPC samo odezwało się z o wiele lepszą ofertą i podpisałem z nimi umowę, mimo że jest to aż 24 msc lojalki.
Lepiej tak, niż płacić 15 zł mniej a w zamian mieć łączę z czasów dial-up'u, pikseloze i bujać się z reklamacjami. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2015, 19:07
|
|
|
snucky napisał/a: | Tu bym się nie zgodził, ponieważ sam w zeszłym roku korzystałem z pomocy UOKiK'u, który rozpatrzył z pozytywnym zakończeniem sprawy mojej indywidualnej reklamacji w sklepie odzieżowym...a jeśli nawet to biorąc pod uwagę wypowiedzi posiadaczy Gigakablówki z innych stron, to myślę że właśnie tutaj przydałby się pozew zbiorowy o celowe wprowadzanie klienta w błąd odnośnie prędkości łącza i ogólnie jakości świadczonych usług. | UOKiK sam określa, że nie jest od rozpatrywania spraw pojedynczych osób: Cytat: | Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub z dotowanych ze środków publicznych organizacji konsumenckich (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php |
Skoro mowa o usługach telekomunikacyjnych (Internet) to skargi w tym zakresie rozpatruje UKE. Kolejność jest taka jak podałam - zgłoszenie dostawcy usterki (tu ma kilka dni na jej usunięcie chyba, że od razu poda inny termin). Jeśli sobie z tym nie poradzi wtedy reklamacja (30 dni na rozpatrzenie). UKE wymaga przejścia procedury reklamacyjnej u dostawcy. Jeśli reklamacja została odrzucona, w przekonaniu klienta bezpodstawnie i umie tego dowieść to jest sens skarżyć.
[ Dodano: 05-03-2015, 19:11 ]
Wracając do UOKiK. Nie stosuje się pozwu zbiorowego tylko skargę (pozew to do sądu). Nawet jedna osoba może wykazać, że Netia narusza zbiorowe interesy konsumentów (na przykład jeśli stosowany wzór umowy, regulaminu ma zapisy niezgodne z prawem). Problem przykładowej "pikselozy", czy innej źle działającej usługi nie bardzo można zakwalifikować pod zbiorowe naruszenie interesów, ponieważ dotyczy to właśnie indywidualnych przypadków. |
|
|
|
|
romeczek7
Klikacz
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2015, 22:17
|
|
|
Dzięki za rady Na razie chcę zebrać dane o prędkości łącza, żeby mieć solidne podstawy nawet do reklamacji. Rano mam prawie 100 Mb/s, jazda z prędkościami zaczyna się od 17.00. Wczoraj (tak jak pisałem) ledwie 5 Mb/s a dziś już 30 Mb/s. Z telewizją dzisiaj jak na razie też problemów nie ma. Jeśli mogę prosić o interpretację sygnału Downstream Channel na modemie to byłbym wdzięczny: SNR od 41.1 dB do 43 dB a Power: od 1.7 dBmV do 3.0 dBmV na poszczególnych kanałach modulacji QAM256. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2015, 15:39
|
|
|
romeczek7 napisał/a: | Jeśli mogę prosić o interpretację sygnału Downstream Channel na modemie to byłbym wdzięczny: SNR od 41.1 dB do 43 dB a Power: od 1.7 dBmV do 3.0 dBmV na poszczególnych kanałach modulacji QAM256. | Sygnał raczej nie jest tu przyczyną, ale sprawdź też w porze, kiedy zaczynają się problemy. Pomiary wykonuj przy połączeniu kablem sieciowym. Spróbuj też przetestować przy przełączonym routerze do trybu bridge (Internet będzie tylko na jednym komputerze). |
|
|
|
|
FIL
plus master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2006 Posty: 420 Skąd: Warszawa Ursynów
|
Wysłany: 07-03-2015, 18:26
|
|
|
Mój sąsiad się skusił na netie bo cena była rewelacyjna. Podziałało to przez kilka dni a teraz padaka. Przyszedł technik pomierzył i niby dobrze ale obraz w stosunku do upc czy vectry to porażka totalna. Pamiętam jak na tych samych kablach działał aster i było ok. Widocznie netia przesyła sygnał inaczej i stąd problemy. W każdym razie dla tych co się zastanawiają Gigakablówka to nie to samo co upc czy vectra i lepiej zapłacić więcej ale mieć jakość. |
|
|
|
|
kiniecki
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 227 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2015, 19:03
|
|
|
Wszystko zależy od lokalizacji. Ja porażkę miałem z UPC... non stop piksele modem żył swoim własnym życiem... i UPC twierdziło ze u nich jest ok. (w przeciągu miesiąca 5 razy modem wymieniali monter rozkładał ręce i mówił, że lepiej się już nie da...)
Po przejściu do Netii w końcu wszystko działa tak jak trzeba... Obraz ładny, net śmiga...
Są pewne wady... np netia nie umie skalować poprawnie obrazu i czasem sztucznie rozciąga kanał nadawany w 4:3 na 16:9... ale to można sobie pilotem od TV skorygować..
Ale ogólnie nie mam takich problemów jak romeczek7, który do tej pory nie wrzucił żadnych wyników testu...
Ja jestem zadowolony i na Saskiej Kępie póki co działa bardzo dobrze... |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2015, 19:15
|
|
|
FIL napisał/a: | W każdym razie dla tych co się zastanawiają Gigakablówka to nie to samo co upc czy vectra i lepiej zapłacić więcej ale mieć jakość. | Niby cena wyznacznikiem jakości... ale na przykład drogi Horizon z UPC jakoś przeczy tej tezie. Niestety nie ma dostawców idealnych, nawet wśród tych co każą sobie więcej płacić. |
|
|
|
|
romeczek7
Klikacz
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2015, 20:54
|
|
|
@kiniecki bardzo chętnie wrzuciłbym wyniki testów jednak gdyby Ci to umknęło świeży użytkownik nie może zamieszczać, żadnych linków itp. Rozumiem, że podejrzewasz, że celowo trolluję. Przykro mi, to nie prawda. Mam swoje zajęcia i nie mogę siedzieć bez przerwy przed komputerem i monitorować. Dziękuję, że zdradziłeś w której to dzielnicy jest taka sielanka. W tej chwili: PING 13 ms, 7.39 Mb/s DL i 1.68 UL nie zależnie w jakiej konfiguracji WiFi, skrętka czy bridge oczywiście z niewielkimi odchyleniami. Tak mam co niedzielę wieczorem. Netia o tym wie inaczej nie udzielałaby tak pewnych siebie odpowiedzi. Co do sygnału w tel chwili SNR od 39.0 do 39.9 dB Power od -0.9 do -0.2 dBmV.
Rano wczoraj i dziś 84Mb/s DL i 10.2 UL. |
|
|
|
|
Susane [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2015, 23:05
|
|
|
romeczek7 napisał/a: | bardzo chętnie wrzuciłbym wyniki testów jednak gdyby Ci to umknęło świeży użytkownik nie może zamieszczać, żadnych linków itp. | Możesz dodać plik graficzny (na przykład jpg, png) jako załącznik. |
|
|
|
|
romeczek7
Klikacz
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2015, 08:15
|
|
|
3/8/2015 22:03 EET 7.44 Mb/s 1.06 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 21:35 EET 7.39 Mb/s 1.68 Mb/s 13 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 21:26 EET 24.55 Mb/s 5.82 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 21:18 EET 13.68 Mb/s 5.42 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 21:10 EET 14.63 Mb/s 6.99 Mb/s 13 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 21:06 EET 18.23 Mb/s 8.06 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 21:05 EET 17.67 Mb/s 8.01 Mb/s 13 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 20:54 EET 32.45 Mb/s 8.45 Mb/s 14 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 20:34 EET 34.22 Mb/s 9.39 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 16:21 EET 84.74 Mb/s 10.27 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 16:08 EET 72.02 Mb/s 10.14 Mb/s 11 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 13:13 EET 91.68 Mb/s 10.29 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 13:11 EET 85.65 Mb/s 10.21 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 12:02 EET 86.80 Mb/s 10.30 Mb/s 11 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 11:10 EET 84.24 Mb/s 10.21 Mb/s 10 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 10:51 EET 76.18 Mb/s 10.24 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/8/2015 10:24 EET 82.58 Mb/s 10.19 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/7/2015 19:51 EET 51.88 Mb/s 10.05 Mb/s 11 ms Warsaw < 50 km
3/7/2015 18:17 EET 57.57 Mb/s 10.03 Mb/s 11 ms Warsaw < 50 km
3/7/2015 18:10 EET 55.39 Mb/s 10.26 Mb/s 10 ms Warsaw < 50 km
3/7/2015 18:04 EET 59.98 Mb/s 10.08 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/7/2015 18:03 EET 56.17 Mb/s 9.34 Mb/s12 ms Warsaw < 50 km
3/7/2015 15:12 EET 97.42 Mb/s 10.22 Mb/s 11 ms Warsaw < 50 km
3/7/2015 14:04 EET 83.12 Mb/s 10.23 Mb/s 11 ms Warsaw < 50 km
3/7/2015 14:04 EET 82.44 Mb/s 10.26 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/7/2015 08:58 EET 100.82 Mb/s10.22 Mb/s12 ms Warsaw < 50 km
3/6/2015 17:38 EET 44.40 Mb/s 9.25 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/6/2015 13:20 EET 100.22 Mb/s10.25 Mb/s9 ms Warsaw < 50 km
3/6/2015 11:44 EET 87.74 Mb/s 10.15 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/6/2015 11:41 EET 85.68 Mb/s 10.19 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/6/2015 11:36 EET 87.16 Mb/s 10.23 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/6/2015 11:30 EET 86.91 Mb/s 10.15 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/6/2015 09:35 EET 100.55 Mb/s10.19 Mb/s12 ms Warsaw < 50 km
3/6/2015 08:17 EET 100.89 Mb/s10.18 Mb/s12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 23:29 EET 79.16 Mb/s 10.15 Mb/s 9 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 23:19 EET 42.88 Mb/s 8.28 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 22:41 EET 29.58 Mb/s 8.70 Mb/s 11 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 22:34 EET 32.58 Mb/s 9.72 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 22:09 EET 30.73 Mb/s 8.82 Mb/s 10 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 21:58 EET 31.39 Mb/s 8.73 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 21:56 EET 29.97 Mb/s 9.64 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 21:42 EET 25.32 Mb/s 9.54 Mb/s 13 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 21:41 EET 8.67 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 21:39 EET 28.65 Mb/s 7.26 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 20:24 EET 48.64 Mb/s 9.85 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 19:57 EET 52.10 Mb/s 9.99 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 19:52 EET 68.77 Mb/s 10.12 Mb/s 13 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 19:14 EET 18.85 Mb/s 4.09 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 15:34 EET 44.81 Mb/s 9.04 Mb/s 12 ms Warsaw < 50 km
3/5/2015 12:40 EET 99.73 Mb/s 10.24 Mb/s 9 ms Warsaw < 50 km
[ Dodano: 09-03-2015, 08:17 ]
Oto część moich wyników. |
|
|
|
|
kiniecki
classic master
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 227 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2015, 16:53
|
|
|
pomiar zrobiony w tej chwili
|
|
|
|
|
romeczek7
Klikacz
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2015, 17:22
|
|
|
A to mój wynik
4200628568.jpg
|
|
Plik ściągnięto 27629 raz(y) 31,37 KB |
|
|
|
|
|
ZbyszkoRyszko
Klikacz
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 1
|
Wysłany: 14-03-2015, 05:18
|
|
|
avathar napisał/a: | Witam,
czy możliwe jest podpięcie przez technika własnego modemu jak np. cisco 3212?
Na infolini uzyskałem informację, że nie ma takiej możliwości. |
Ja mam jeszcze dodatkowe pytanie odnośnie tego, samemu nie da się podłączyć własnego modemu? Nigdy nie korzystałem z kablówki, także do końca się nie orientuję i proszę o wyjaśnienie. Z tego co słyszałem to autoryzacja odbywa się na podstawie MACu urządzenia i podobno jest jakaś możliwość wymiany na własny modem przy skorzystaniu z MAC spoofingu (na innym forum ktoś się chwalił, że tak korzysta z Ambita 250 ze zmienionym firmware na Haxorware 1.1), ale czy to zadziała z każdym modem, który ma możliwość MAC spoofingu, czy też jeszcze jakieś wymagania muszą być spełnione? Cisco chyba tego nie ma, ale ja myślałem o Fritzboxie 6490, gdzie na pewno jest, bo to kopia 7490, którego używam obecnie przy DSLu. |
|
|
|
|
|