Awaria w UPC - czy należy mi się zwrot pieniędzy |
Autor |
Wiadomość |
Kets
easy master
Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 42
|
Wysłany: 23-09-2013, 13:15 Awaria w UPC - czy należy mi się zwrot pieniędzy
|
|
|
Mija drugi dzień kiedy w moim mieście uległa awarii sieć UPC tj. tv analogowa i cyfrowa oraz internet. Działo się to przez weekend (od soboty wieczorem) tak więc żadnych napraw nie prowadzono. Zadzwoniłem w tej sprawie i usłyszłałem, że nie znam umowy i UPC ma zgodnie z umową 2 dni na naprawę. Tak więc żadnych reklamacji nie mam prawa składać. Dzisiaj rano pojawił się sygnał tv analogowej. Sprawdzę po południu czy awaria została usunięta całkowicie.
Czy naprawdę nie mam żadnych praw? Jak ja spóźnię się z opłatami, to od razu odcinany jest sygnał - tak ostrzegawczo ... |
|
|
|
|
zygikuleczka
ultra master
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 1332 Skąd: Tam gdzie się pije...
|
Wysłany: 23-09-2013, 13:22
|
|
|
Kets napisał/a: | Tak więc żadnych reklamacji nie mam prawa składać |
Masz prawo do zgłoszenia reklamacji i wnioskowania o rekompensatę za utrudnienia. Nie musisz o to pytać czy prosić nikogo. Tak samo jak miałeś prawo aby napisać posta. Przy okazji złóż też skargę na tego jełopa, który Ci odmówił prawa do złożenia reklamacji. |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Moderator
Pomógł: 241 razy Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 7120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-09-2013, 18:04
|
|
|
Kets, prawo telekomunikacyjne nakazuje im zwrócić pieniądze już po 12 godzinnej awarii, a reklamację możesz napisać w każdej chwili i nie musisz pytać nikogo o pozwolenie.
Kets napisał/a: | UPC ma zgodnie z umową 2 dni na naprawę. |
W umowie niczego takiego nie ma.
Jedynie, że muszą wyznaczyć termin usunięcia awarii. Ale to nie ma żadnego związku z roszczeniami odszkodowawczymi, które przysługują Ci na mocy ustawy (o prawie telekomunikacyjnym) i odpowiednich rozporządzeń ministra.
[ Dodano: 23-09-2013, 18:08 ]
zygikuleczka napisał/a: | i wnioskowania o rekompensatę za utrudnienia. | nie za utrudnienia tylko za brak dostępu do usługi telekomunikacyjnej i nie tyle rekompensatę tylko odszkodowanie (jeśli suma przez w miesiącu była dłuższa niż 36godzin) + dodatkowo zwrot abonamentu za dni w których nie działało przez 12 godzin lub dłużej. |
|
|
|
|
zygikuleczka
ultra master
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 1332 Skąd: Tam gdzie się pije...
|
Wysłany: 23-09-2013, 18:14
|
|
|
Brak dostępu przez weekend to właśnie utrudnienia w dostępie do usługi( w skali miesiąca). Jak to nazwiesz nie ma znaczenia, więc bardzo Cie proszę abyś nie szukał dziury w całym. |
_________________
|
|
|
|
|
RadkoR [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2013, 21:00
|
|
|
Kets napisał/a: | Tak więc żadnych reklamacji nie mam prawa składać. |
Oczywiście, że masz prawo złożyć reklamację i NIKT nie może Ci tego zabronić i sugerować, że jest inaczej.
Osoba, która Ci to powiedziała wykazała się skrajną niekompetencją, a być może po prostu celowo chciała Cię wprowadzić w błąd. Można "donieść" na tego konsultanta...
Jeśli chodzi o reklamację usług to wysyłasz maila (upc.pl/kontakt/) z informacją, że żądasz obniżenia abonamentu i odliczenie z niego dni, kiedy nie miałeś dostępu do usług.
Policzą to proporcjonalnie. W przypadku 2 dni będzie to 2/30 abonamentu. Z reguły każdą taką reklamację rozpatrują pozytywnie. |
|
|
|
|
Mariusz_80
Klikacz
Dołączył: 10 Lis 2013 Posty: 5
|
Wysłany: 14-11-2013, 10:17
|
|
|
Na infolinii są tak szkoleni, żeby nie informować o możliwości reklamacji, unikać przyjmowania ich lub odsyłać na stronę moje upc. Dlatego trzeba wprost domagać się jej otwarcia, podając okres niedziałania usługi i swoje roszczenia. |
_________________
|
|
|
|
|
dawidek
Klikacz
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 2
|
Wysłany: 06-10-2014, 14:51 Re: Awaria w UPC - czy należy mi się zwrot pieniędzy
|
|
|
Kets napisał/a: | Mija drugi dzień kiedy w moim mieście uległa awarii sieć UPC tj. tv analogowa i cyfrowa oraz internet. Działo się to przez weekend (od soboty wieczorem) tak więc żadnych napraw nie prowadzono. Zadzwoniłem w tej sprawie i usłyszłałem, że nie znam umowy i UPC ma zgodnie z umową 2 dni na naprawę. Tak więc żadnych reklamacji nie mam prawa składać. Dzisiaj rano pojawił się sygnał tv analogowej. Sprawdzę po południu czy awaria została usunięta całkowicie.
Czy naprawdę nie mam żadnych praw? Jak ja spóźnię się z opłatami, to od razu odcinany jest sygnał - tak ostrzegawczo ... |
mi ciężko było cokolwiek wywalczyć |
|
|
|
|
pawelcd
light master
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 81 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-10-2014, 18:00
|
|
|
zdecydowanie warto składać reklamację, mimo że w BOK będą zniechęcać do tego. Reklamację składaj przez formularz na www. W reklamacji podaj terminy w jakich miałeś problemy. |
_________________
|
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 11-10-2014, 21:33
|
|
|
Reklamację można składać nawet do 12 mc od dnia wystąpienia problemów. |
_________________
|
|
|
|
|
|