Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Mini poradnik] Jak otrzymać lepsze warunki...
Autor Wiadomość
siwyyy77 
classic master

Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 195
Wysłany: 17-04-2014, 15:45   [Mini poradnik] Jak otrzymać lepsze warunki...

1. Podstawa, wypowiedzenie umowy, forma dowolna;
- fax,
- formularz na stronie UPC (potrzebny w załączniku podpis)
- osobiście w biurze obsługi klienta

Wypowiedzenie to kilka zdań, które muszą zawierać co wypowiadamy (jakie usługi) i dlaczego (koniec umowy, zmiany regulaminowe itp.)
Wierzę, że każdy kto ma możliwość zawarcia umowy, jest w stanie sklecić kilka zdań.

2. Oczekujemy na telefon, lub sami dzwonimy do BUK'u (biuro utrzymania klienta)... Obecne pewne numery to 324949930, 324949935, 324949938 ale są zmieniane...
Przez rozmową musisz usłyszeć
Cytat:
Witamy w ogólnopolskim biurze utrzymania klienta


Bądź przygotowany(a) na rozmowę, regulaminy promocji znajdziesz tutaj;
http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=8433

Nie bądź agresywny(a), to może wyzwolić agresję po drugiej stronie, prowadź spokojną merytoryczną rozmowę.
Nie zawsze idzie ugrać co chcemy za pierwszym razem.

To, że komuś się udało ugrać super promocję, ew. dodatki nie oznacza, że nam się uda.
Są lepszymi negocjatorami, trafili na dobrego konsultanta który miał dobry dzień, mają konkurencję w okolicy itp...
Co kto ugrał przeczytasz w odpowiednim wątku, przeczytaj choć kilkanaście ostatnich stron poniższych wątków.
http://forum.mediaswiat.p...der=asc&start=0
Wątki są cyklicznie zamykane i otwierane nowe, obecnie powstaje;
http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=8624

Zawsze możesz bez wypowiedzenia, zwiększyć kwotę zobowiązania choć i tu trzeba negocjować ;)


Coś dla nowych abonentów;
Zamierzasz być nowym abonentem, ale chciałbyś od razu lepsze warunki... ?
Zamów sobie jedną usługę na czas nieokreślony, po kilku, kilkunastu dniach napisz wypowiedzenie, i droga do negocjacji otwarta...


Poradnik powstał na podstawie, własnych doświadczeń i innych forumowiczów.

To tyle powodzenia ;)


Mod, jeśli uzna za stosowne może podwiesić i ew. zamknąć
 
 
MaxiGdansk 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 228
Wysłany: 14-09-2014, 14:20   

Ważnym elementem negocjacji jest również uświadomienie UPC,że na terenie na którym obecnie mamy ich usługę, pojawił się konkurent z dużo niższymi cenowo ofertami ( nawet jeśli nijak ma się to do rzeczywistości ).
Oczywiście konsultant ma podgląd czy na danym terenie faktycznie ktoś działa oprócz nich ale..nie ma tych danych aktualizowanych 24h na dobę,poza tym Ty chyba lepiej wiesz kto jest na Twoim osiedlu,ulicy,dzielnicy... :-)
Taki argument w połączeniu z odpowiednio dobrze dobranymi słowami powinien tylko pomóc. Może nie zbije to ceny do maksymalnie niskiego poziomu,ale zawsze jakiś procent utargujemy.
Jestem jednak zdania,że nie każdy może się nauczyć negocjacji.Po prostu, jeden jest mało asertywny,drugi szybko wybucha emocjonalnie inny woli twarzą w twarz.
To co znajdzie się w tym temacie, ma tylko wskazać kierunek Waszej walki o lepszą ofertę/korzystniejszą cenę. Jak ktoś jest zupełny laik,niech zawsze,ale to zawsze zakłada,że kwotą wyjściową jest ta podana w cenniku,a nie jak większość z Was sądzi - i tak zaczyna rozmowę- ta podana przez jakiegoś szczęśliwego użytkownika,który pochwalił się na forum,że zbił 50%.
Jeśli przykładowy pakiet kosztuje 110 pln, to to jest cena wyjściowa,a nie,że wyczytacie na forum,że pan X wywalczył 75 pln, więc Wy zaczynacie od tej kwoty rozmowy z konsultantem.
Rzecz kolejna, wspomniana wcześniej to pośpiech.Jak musicie mieć usługę z UPC na wczoraj,to odpuście negocjowanie.
Pośpiech jest w tych warunkach najgorszym doradcą. Sprzedający ma jakieś plany,Ty masz zły dzień. Kolejna rozmowa może zmienić Twoje nastawienie do życia ( np.dostałeś podwyżkę ) ale UPC dalej ma target który musi zrealizować. Może być też odwrotnie.
Dlatego, im więcej rozmów, tym większa szansa powodzenia i Wasze potrzeby ( w sensie Twoje i UPC ) gdzieś się tam zazębią.
Dla negocjatorów z "hard level" polecam zabawę z konsultantem w np. bogatego wujka. Przykład: przywitanie,miła wymiana uprzejmości,po czym informujesz konsultanta,że wpierw załatwisz ofertę na osobę prywatną a potem chcesz przenieść kilka swoich lokali/biur/powierzchni od innego operatora do nich właśnie :-)Jeden to nazwie kłamstwem,inni mają niższą cenę :-)W każdym razie w tej technice konsul będzie robił wszystko,by pierwsza oferta była jak najkorzystniejsza dla Ciebie,gdyż sprzedaż kilku aktywacji podczas jednej rozmowy, jest nie lada wyczynem.
Są też różne wariacje "bogatego wujka", bo po trzydziestym telefonie,zapewne na szkoleniu nowych konsultantów będą już na ten patent wyczuleni.
Z mojego rozeznania średnia, dobrze rozegrana negocjacja z UPC to 3-4 rozmowy prowadzone w przeciągu 12-14 dni.
 
 
bulek 
ultra master

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 865
Skąd: 3city
Wysłany: 15-09-2014, 11:31   

MaxiGdansk napisał/a:
Jeden to nazwie kłamstwem

Uff... już myślałem, że to słowo usunęli ze słownika.
 
 
backlit 
plus master


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 426
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15-09-2014, 12:53   

Cierpliwość, oponowanie i przygotowanie (najlepiej wydrukowany regulamin promocji którą chcemy otrzymać) do rozmowy prawie zawsze gwarantuje sukces. Najlepsze jest to że myślimy, jakimi to mega negocjatorami jesteśmy a raz w miesiącu to my przelewamy te kilkadziesiąt PLN-ów (lub więcej). Oczywiście zawsze lepiej płacić mniej ale nie wyobrażajcie sobie, że UPC dokłada do waszego abonamentu. To trochę jak z biletami lotniczymi – bilans ekonomiczny zawsze ten sam (jeden zapłaci więcej drugi mniej, trzeci przysłowiową złotówkę) ale matematyka musi się zgadzać.
_________________
 
 
dareka 
plus master

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 361
Skąd: 51.4208°N, 19.6804°E
Wysłany: 15-09-2014, 12:54   

Temat konkurencji potrafi otworzyć drzwi, ale wykorzystanie tego, to niestety temat indywidualny dla każdego. UPC ma różne propozycje i to od nas zależy czy potrafimy to wykorzystać. Bo to jest prawda,że
backlit napisał/a:
matematyka musi się zgadzać.
 
 
 
MaxiGdansk 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 228
Wysłany: 15-09-2014, 15:02   

bulek napisał/a:
Uff... już myślałem, że to słowo usunęli ze słownika.


Konsultant przeważnie podczas pierwszej rozmowy kłamie,że nie może dać Nam żadnej zniżki,ja kłamię,że mam do wzięcia kilka abonamentów.
Cytując klasyka,Wielkiego Szu:

"..ja oszukiwałem,ty oszukiwałeś,wygrał lepszy..."

:)
 
 
zetor2 
Klikacz

Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 8
Wysłany: 19-09-2014, 15:04   

Jaki jest obecnie dobry sposób dla nowego klienta na to aby zarzeć i wypowiedzieć umowę?
Internet na czas nieokreślony to 100zł za instalację + 2 m-ce abonamentu. Czy jest jakiś tańszy sposób?
 
 
divhashmorex 
easy master

Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 22
Wysłany: 19-09-2014, 15:59   

1. Pierwszy okres rozliczeniowy na 99,9% będzie okresem niepełnym. Więc jeden pełny i jeden niepełny.
2. Jeśli już uzyskasz co chcesz, to warunki obowiązują od czasu wybranego przez ciebie (jeśli chcesz, możesz podłączyć nowe warunki od kolejnego dnia, ale tracisz wtedy prawo do rozwiązania umowy w ciągu 10 dni [świadczenie usług zostało rozpoczęte]).

Jedyne co, to opłata aktywacyjna, której nie przeskoczysz.
Pamiętaj jednak, że pracownicy UPC widzą kiedy podpisałeś umowę i wiedząc, że zrobiłeś to, tylko w celu wywalczenia lepszych warunków mogą ci tego zadania nie ułatwiać :)
 
 
kalach 
classic master

Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 187
Skąd: Warszawa- Gocław/Grochów
Wysłany: 14-11-2014, 11:49   

Historia Nowego klienta i oferta z DUK

Zaczęło się od tego, że do mojego budynku była podłączona usługa telewizji w UPC i tylko tyle.(nie korzystałem)


Z konkurencji, to tylko Orange (z którego trzeba było korzystać), no i (mały pasożyt lub niewolnik) -Netia która nic lepszego nie miała możliwości zaproponować co pomarańczowi.

Od znajomego dowiedziałem się, że zgłoszenia instalacji przez stronę internetową pod dany budynek z różnymi numerami mieszkania i chęcią instalacji internetu wpływa na zainteresowanie ze strony UPC podciągnięciem tychże usług (budynki w odległości 100 metrów już miały net).

W ciągu ok 1.5 m-ca wysłałem zlecenia instalacji ze sporą ilością fikcyjnych zgłoszeń, co oczywiści na końcu wypełniania formularza pojawiała się informacji o braku możliwości zainstalowania w.w. usług.

Nie minął cały miesiąc od ostatniego zgłoszenia kiedy na klatce schodowej usłyszałem hałas i „grzebanie w skrzynkach” co spowodowało moją ciekawość..

Wyszedłem po chwili do sklepu po bułeczki na śniadanie 8) i pytam człowieka: Co tu się wyprawia? –mając nadzieję na jedyną odpowiedź. –„Instalujemy internet” lecz niestety Pan odpowiedział, że naprawia domofon..

Odpowiedziałem mu, że -Szkoda bo myślałem że technicy z UPC coś kombinują…-
Na co Pan odpowiedział,że - „piętro wyżej ONI są.”
Wszedłem wyżej a dwóch Panów potwierdziło moje błagania-INSTALUJEMY!

Akurat w danym dniu już oczekiwałem na wypowiedzenie z Orange, wstępnie miałem przenosić się do Dropssa ale jak to Netia , problem zrobiła i sami nie wiedzieli na czym polega-dałem sobie szybko spokój.

W połowie października wysłałem zgłoszenie przez internet z prawdziwym już zgłoszeniem i moim adresem: zdecydowałem się na opcję 10mb/s za 59zł na 12mcy i termin na początek listopada kiedy wyłączy mi internet Orange.

Następnego dnia zrezygnowałem z tej wizyty instalatora, myśląc że nie ma co się na razie spieszyć bo może coś nowego się jeszcze pojawi do drugiego tygodnia listopada gdy zostanę już bez internetu.

Ostatniego dnia października otrzymałem telefon z DUK z pytaniem czemu zrezygnowałem z instalacji, pierwsze co nasunęło mi się na myśl to odpowiedź, że za wysoka cena :)
Pani w telefonie zaproponowała mi umowę na 18-mcy z kwotą 41zł i 10mb/s(Rewia z Internetem IV)-zgodziłem się.

W pierwszym tygodniu listopada nastąpiła instalacja usługi, po czym wpadłem na genialny pomysł zrezygnowania w ciągu 10dni…i zapolowania na Rewie min. VIII :)
Biorąc pod uwagę sytuację, że nie mam pewności w którym momencie odłączą mi internet który i tak u mnie zostanie, zadzwoniłem do DUKu.

Pan w DUK poinfomował mnie że lepszej propozycji na internet nie ma, propozycja za to padła na opcję WRU XV czyli 30mb+select za 55zł ,propozycja bardzo ciekawa (cały czas w głowie mam że jestem dopiero nowym klientem :) ).

Niestety telewizji nie oglądam a potrzebny mi tylko w weekendy Canal+, więc radzę sobie w inny sposób i oglądam w bardzo dobrej jakości przez net za małe pieniądze-nevermind.

Po jeszcze paru telefonach do nich (Duk miał nie po drodze do mnie z telefonami, umawiałem się na kontakt) już byłem zmęczony sytuacją oraz nie miałem chęci dalej walczyć .

Zdecydowałem się na ostatnie zagranie czyli poinformowałem konsultanta że "otrzymałem ofertę na 18 m-cy, 30mb/s , trzy miesiące „jakieś tam” w promocji a później 46zł." (Rewia z Internetem VI) i otrzymałem zgodę :)

Czyli ostatecznie mam, przeliczając 30mb/s za 42zł/mc.

Cebula? Wytrwałość? Umiejętność negocjacji?
Nazwij jak chcesz :)

(gdybym miał stadardową rezygnację nie odpuściłbym :P )
 
 
laser 
Klikacz

Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 1
Wysłany: 03-01-2015, 21:33   Re: [Mini poradnik] Jak otrzymać lepsze warunki...

2. Oczekujemy na telefon, lub sami dzwonimy do BUK'u (biuro utrzymania klienta)... Obecne pewne numery to 324949930, 324949935, 324949938 ale są zmieniane...
Przez rozmową musisz usłyszeć
Cytat:
Witamy w ogólnopolskim biurze utrzymania klienta



Pytanko czy zna ktoś aktualny numer do BUK? Pół internetu przeszukałem...
 
 
eLBeG 
chello master


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1803
Skąd: ST 50°08'N 18°59'E
Wysłany: 03-01-2015, 21:35   

No przecież masz napisane, 30 działa.
_________________
 
 
kaka2000 
Klikacz

Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 7
Wysłany: 03-01-2015, 21:48   

WItam,

Mam obecnie 10 Mb/s za 39 zl na czas nieokreslony. Z nudow wyslalem wypowiedzenie - przypada na koniec stycznia tj. 2015. Niestety nikt nie dzwoni z DUK (w NC+ nie moglem odgonic sie od telefonow). Zadzwonilem sam z pytaniem czy dotarlo wypowiedzenie i otrzymalem 2 oferty:
1) internet 30 Mb/s 24 mc - 35 zl z gwarancja ceny
2) internet 60 Mb/s 24 mc - 45 z gwarancja ceny

Dodatkowo musza wlaczyc jakis telefon ale nie musze z niego korzystac.
Czy uda sie wynegocjowac cos lepszego ? (np. 60 Mb/s za 40 zl na 12 mc :) ) ?

Z gory dzieki za informacje,
Pozdrawiam
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2015, 23:02   

Nie trzeba też bać się odłączenia usług tylko zawczasu przygotować ewentualną alternatywę w postaci jakiegoś DVB-T i Internetu na kartę, choćby Aero2 lub Wi-Free od sąsiadów. Usługi mogą być szybko przywrócone lub częściowo aktywowana nowa oferta - zdalnie, do momentu, aż technik odepnie w skrzynce kabel, ale nie każdy konsultant to rozumie czym nie należy się zrażać tylko spokojnie wytłumaczyć. Łatwo sprawdzić, czy technik już się fatygował, jeśli kabel nie odłączony to modem mimo braku Internetu nadal umożliwia wejście na strony: http://serwis.upc.pl/ http://instalacja.upc.pl/ Powinna też działać telewizja analogowa.
Po "wirtualnym" odłączeniu, czyli widocznym w ich systemie już sami nie będą dzwonić więc należy przejąć inicjatywę by dalej negocjować.

Tyle w kwestii technicznej, trochę o stronie prawnej w związku z obowiązującymi od 25 grudnia 2014 roku zmianami w Ustawie o prawach konsumenta. Najistotniejsze w formie cytatu:

Cytat:
1. Obostrzenia przy zawieraniu umów przez telefon. Aby umowa została skutecznie zawarta przedsiębiorca musi przedstawić konsumentowi na trwałym nośniku warunki umowy, które zostały mu wcześniej przekazane przez telefon, a następnie powinien oczekiwać na akceptację przez konsumenta (również utrwaloną na trwałym nośniku) przedstawionych warunków. (...)

6. Wydłużenie terminu na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość z 10 do 14 dni. Jednocześnie wydłużony został termin na odstąpienie od umowy w sytuacji braku poinformowania przez przedsiębiorcę o ww. uprawnieniu – z 3 do 12 miesięcy (+ 14 dni).

Źródło:
http://konsumentwsieci.pl...ez-konsumentow/


PS. Polecam lekturę: Zawarcie umowy przez telefon po 25 grudnia 2014 roku, czyli sprzedaż telefoniczna zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta
 
 
colin23 
classic master


Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Wysłany: 08-01-2015, 16:56   

A może ktoś wklei do tego tematu jak ma wyglądać pisemko które wysyłamy aby zrezygnować z UPC ze względu na zmiany w ofercie?
 
 
Susane
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2015, 12:51   

colin23 napisał/a:
A może ktoś wklei do tego tematu jak ma wyglądać pisemko które wysyłamy aby zrezygnować z UPC ze względu na zmiany w ofercie?
Można swoimi słowami, a wzór jest na forum od ładnych kilku lat: http://forum.mediaswiat.p...ighlight=#61359
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: