Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co jakiś czas nie ma internetu
Autor Wiadomość
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 241
Wysłany: 27-02-2014, 10:54   Co jakiś czas nie ma internetu

Cześć,

Od pewnego czasu borykam się z dziwnym problemem z dostępnością internetu UPC (a co za tym idzie także i sygnału telefonicznego).

Co jakiś czas (raz na tydzień, dwa czy też trzy) przy pierwszym uruchomieniu jakiegokolwiek urządzenia korzystającego z internetu pojawia się monit o braku połączenia.

Sytuacja jest o tyle ciekawa, że diody na modemie (Technicolor 7200) wskazują na to, że wszystko z połączeniem/internetem jest OK (migają/palą się tak, jak powinny).

W takim wypadku pomaga próba zalogowania się do ustawień modemu (wywołanie przez WWW adresu IP modemu). Po chwili łączenia modem zaczyna się resetować - tak, jak przy wyłączeniu i włączeniu go do sieci elektrycznej.

Czasami jednak (tak jak dziś) nawet po wypięciu i wpięciu go - nadal sygnał internetu (oraz telefonu) był niedostępny. Wypięcie i wpięcie do gniazdka spowodowało, że modem zwracał pozytywną reakcję na internet (diody sctricte internetowe działały tak jak powinny, ale internet wciąż nie działał), ale totalnie nie widział telefonu (dwie diody nie paliły się).

W takiej sytuacji pomógł twardy reset (przytrzymanie przycisku reset, który, niestety, zgodnie ze swoim przeznaczeniem przywraca WSZYSTKIE opcje konfiguracji do wartości domyślnych, co boli mnie o tyle, że muszę potem poświęcić autentycznie kilkadziesiąt minut, by wrócić z konfiguracją do stanu używalności).
Wysłałem do nich mejla, ale ich odpowiedź była jak zawsze ogólnikowa i enigmatyczna - proszę zresetować modem, a jakby nie pomogło to wezwać technika.

Jako że nie mam zamiaru co kilka dni bawić się w pełen reset i rekonfigurację - zastanawiam się nad wezwaniem technika, i nad ewentualną diagnozą. Czy jest szansa na to, że wymienią modem, czy wg nich będzie to nieuzasadnione wezwanie technika (bo przy wizycie wszystko będzie OK...).
 
 
mat89 
light master

Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 59
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-02-2014, 18:40   

Tymi technicolorami to rożnie bywa. Ja bym wzywał technika. Nie słyszałem jeszcze o przypadku żeby ktoś zapłacił za wizytę technika upc
 
 
Karol 
plus master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 673
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-02-2014, 19:52   

Mam bardzo podobny problem do Twojego, z tym że u mnie internet znika na bardzo krótko, max do 10 sekund. Nie trzeba resetować modemu (mam Cisco EPC3212), wystarczy odświeżenie strony. Trwa to mniej więcej od tygodnia. Najgorsze jest jednak to, że takie zawieszenia rozłączają rozmowy telefoniczne. Występują one przeważnie na początku rozmowy, niezależnie od tego czy rozmowa jest wykonywana czy odbierana.

Zastanawiam się czy jest to wina modemu - może się już trochę zużył, czy może sieć UPC po prostu szwankuje.
_________________
 
 
Maciej 
classic master

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 241
Wysłany: 28-02-2014, 11:34   

Dziś zadzwonił do mnie konsultant z działu technicznego i zapowiedział, że problem jest stwierdzony, znają przyczynę i będą wymieniać oprogramowanie na Technicolorach. Kiedy? Nie wiadomo, ale coraz więcej osób im zgłasza podobny problem, więc sądzę, że są zmotywowani.

Jest nadzieja... ;)
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 28-02-2014, 16:50   

Karol napisał/a:
u mnie internet znika na bardzo krótko, max do 10 sekund. Nie trzeba resetować modemu (mam Cisco EPC3212), wystarczy odświeżenie strony.

Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że winne są temu fabryczne DNSy z UPC, i wystarczy zmienić na googlowe i będzie ok.
Ja mam takie:
62.179.1.60 # pl-war-dns01.chello.pl
62.179.1.61 # pl-war-dns02.chello.pl
http://hlds.pl/DNS
_________________
 
 
czekker 
easy master

Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 45
Wysłany: 28-02-2014, 17:10   

MBHunter napisał/a:
Jest nadzieja... ;)

jeżeli chodzi o Technicolor to niestety można tylko zacytować fragment napisu nad bramą piekieną :twisted:
Lasciate ogni speranza....
(Porzućcie wszelką nadzieję....)


spróbuj prosić o wymianę - czasem się udaje..
tylko dobrze uzasadnij i nie poddawaj się po pierwszej odmowie.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: