Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pogaduchy o ofercie/promocjach w PLAY (UPC) - część 6
Autor Wiadomość
pink 
easy master

Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2019, 15:23   

ukiro napisał/a:

Natomiast zwiększenie jednej usługi czyli neta o... 8 zeta uważam za zdzierstwo ze strony operatora :neutral: w porównaniu do pozostalych abonentów.


ja zrezygnowałem z podniesienia neta z 150 na 300 za + 6 pln, teraz płacę 42 pln na czas nieokreślony i miałbym płacić od 01.04.2019 za sam net 48 pln gdzie i tak nie wykorzystam tej predkości...
 
 
matifcb 
ultra master

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 731
Wysłany: 25-03-2019, 15:45   

to podnoszenie internetu dosc sporo moim zdaniem w zwyklych domowych warunkach miesza. Ja osobiscie wymienialem specjlanie karte sieciowa - stara poprostu nie ogarniala tak super szybkiego neta. Uzywajac laptopa nie jest to takie latwe jak wymiana w stacjonarce. Nie tylko jesli chodzi o podlaczenie nowej czesci a to ze producenci w Biosie ustawiaja np pare modeli kompatybilnych kart. W moim przypadku zabawa z biosem ( nie kazdy musi to umiec, jesli cos nie wyjdzie mozesz stracic uszkadzajac biosa wiele) jak juz mam tego Biosa dochodzi problem wymiany karty, konfiguracji modemu ( oczywiscie nie kazdy ma modem z UPC ktory to ogarnia ) zaczyna sie jeszcze negocjowanie o nowy sprzet. Bez problemu pewnie sie dostanie ale czas sie poswieca ( w moim przypadku w piatek wieczorem instalator w ogole sie nie pojawil, stracil moj cenny czas) reklamacje, zabawa, koszta... Nalezy pamietac ze w domu uzywa sie z 2-3 laptopow. Modem nalezy dobrac aby najlepiej dzialal na 2,4GHz i 5GHz. Gdzie zalezy nam na wyzszym necie - koniecznie jest laczyc sie po 5 GHz a ta czestotliwosc ma to do siebie ze laptop nie moze byc daleko a nawet w innym pokoju co ruter.


Jak juz mamy sprzet przystosowany do takiej predkosci (modem i karte Wifi) przuchodzi kolejny problem o ktorym ja nie mialem pojecia zielonego. Dysk ! uzywajac tak szybkiej predkosci internetu podczas sciagania pliku dysk poprostu nie wyrabia mi w laptopie. Jest on obciazony w 100% kolega powiedzial ze to od tego prawdopodobnie jest ze sciagane jest z taka predkoscia ze nie nadaza "zapisywac" go i dysk troche jest przez to obciazony.

Chcialem to opisac bo nie wyglada to zawsze tak prosto i latwo. Nie mam jakiegos laptopa zloma a jednak takiej modernizacji jak internet 150 czy 300mbps nie uciaga. Zmiana karty sieciowej po kablu jest niemozliwa - karta jest integralna z plyta glowna. Zmiana dysku,zmiana karty wifi koszta za czas i za zmiany ktorych nie kazdy moze sam sobie poradzic. Trzeba to sobie przekalkulowac. A jak jest w praktyce z transferami ? nikt po wifi nie zapewni transferu. W moim przypadku tylko po Wifi jestem w stanie taka predkosc wyciagnac, moze i o 1 w nocy ladnie to wyglada ale w dzien czy wieczor moze nie byc tak rozowo. Na szczescie testy mozna do wrzesnia uskuteczniac. Co do oferty MAX TV na kablowke sie nie wypowiem, wyjdzie t ow praniu czy te programy w ogole wlacze i tu kazdy musi bez zbednych niespodzianek sobie to przekalkulowac.
 
  Select HD
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 25-03-2019, 16:00   

matifcb,
Zmień dysk w lapku na SSD i już będzie znacznie lepiej.
każdy upgrade sprzętu względem usługi wymaga poniesienia nakładów po stronie abonenta.
_________________
 
 
Ksiaze441 
plus master

Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 351
Wysłany: 25-03-2019, 18:20   

Mi w nowym laptopie łapie do 150mb/s tyle co w u mowie, dysk ssd mam miejsce na sata więc nie ma o co się martwić na przyszłość. Net też pięknie działa przez Wi-fi.
_________________
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2019, 18:27   

Robin napisał/a:
Jakbyśmy odrzucili propozycję upgrade, to podwyżki w tym roku by już nie było. Jednak jestem pewien, że w przyszłym roku podwyżka by i tak nastąpiła, ale pewnie już bez upgrade usług. :twisted: Z drugiej strony przyjmując propozycję upgrade, tak samo w przyszłym roku możemy dostać kolejną podwyżkę. :sad:
A gdyby tak podwyżkę odrzucać za każdym razem to co zrobią?
 
 
pink 
easy master

Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2019, 18:40   

Zuzia napisał/a:
Robin napisał/a:
Jakbyśmy odrzucili propozycję upgrade, to podwyżki w tym roku by już nie było. Jednak jestem pewien, że w przyszłym roku podwyżka by i tak nastąpiła, ale pewnie już bez upgrade usług. :twisted: Z drugiej strony przyjmując propozycję upgrade, tak samo w przyszłym roku możemy dostać kolejną podwyżkę. :sad:
A gdyby tak podwyżkę odrzucać za każdym razem to co zrobią?

można też wypowiedzieć umowe " bez dodatkowych kosztów" poniżej cytat z maila o podwyższe predkosci i ceny..

...Już dziś wiesz, że nie chcesz korzystać z szybszego internetu? Do 31 marca 2019 r. wypełnij formularz na www.upc.pl/zmiana-uslugi. Prędkość internetu i Twój abonament pozostaną bez zmian.

Z uwagi na zmianę wysokości abonamentu możesz też wypowiedzieć Umowę Abonencką bez dodatkowych kosztów. Pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu powinno zostać dostarczone pocztą na adres: ul. Murckowska 14c, 40-265 Katowice lub do Salonu Sprzedaży UPC najpóźniej do 1 kwietnia 2019 r. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z tego prawa, Twoja umowa ulegnie rozwiązaniu w dniu 1 kwietnia 2019 r.
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2019, 18:47   

pink, mam na myśli sytuację, kiedy za każdym razem oświadczam, że nie zgadzam się na podwyżkę, ale nie wspominam nic o wypowiedzeniu. I co, rozwiążą umowę po którymś z kolei takim oświadczeniu? Przecież biznesowo to nie ma sensu dla UPC.
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2019, 19:14   

Po odrzuceniu "propozycji podwyżki" w tym roku, następnym razem (za rok) może przyjść już tylko informacja o przymusowej podwyżce. A jeśli komuś ona nie pasuje, to może "wypowiedzieć Umowę Abonencką bez dodatkowych kosztów". ;)
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2019, 19:27   

Nie, nie o to chodzi! Co mi zrobi UPC jak notorycznie będę im składać pismo, że nie wyrażam zgody na podwyżkę, ale wyrażam chęć korzystania z usług na starych warunkach? W przypadku takiego lakonicznego oświadczenia decyzję o rozwiązaniu umowy pozostawiam im, mają pole manewru. Mogą oczywiście wtedy uznać umowę za rozwiązaną powodu braku zgody, ale moim zdaniem nie będą się do tego wyrywać, bo to oznacza stratę klienta. O którego czasami bardzo ciężko walczą, zwłaszcza tam, gdzie jest konkurencja. Dlatego "podwyżkę" uważam za straszak. A może znacie przykłady jak kogoś pogonili w diabły (czyt. rozwiązali umowę) tylko dlatego, że nie zgodził się płacić kilka złotych więcej? Nie słyszałam o czymś takim, ale pytam, bo nie przeczytałam całego forum :)
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2019, 19:44   

Dobrze, ale weź pod uwagę, że teraz oficjalnie dają możliwość odrzucenia podwyżki i kontynuowania umowy na dotychczasowych warunkach. Następnym razem jak takiej możliwości nie dadzą, to po prostu oleją Twoje pismo i otrzymasz rachunek powiększony o kwotę podwyżki. A jak napiszesz im reklamację, to odpiszą, że miałaś prawo nie zgodzić się na podwyżkę, ale należało ich powiadomić, iż nie zamierzasz kontynuować umowy.

P.S. Znane mi są przypadki, w których UPC samo rozwiązywało z abonentami umowy. I nie chodziło absolutnie o zaległości w płatnościach. Bardziej o czepianie się parametrów technicznych usług. ;)
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2019, 20:02   

Nie mogą zlekceważyć takiego pisma, oświadczenie woli jest wyraźne i "olanie" go otworzyłoby drogę do słusznych roszczeń po stronie klienta. Co najwyżej mogą anulować podwyżkę albo rozwiązać umowę (formalnie brak zgody jak najbardziej mają prawo tak zinterpretować). A gdyby jednak "olali" i naliczali po nowej stawce, to nie mają szans przed UKE i sądem, gdzie "upierdliwy" klient może się udać. Sąd jest może przesadą, ale UKE to kwestia użycia formularza na ich stronie więc nic trudnego.

Nie dowierzam, że odmowa płacenia kilku złotych więcej poskutkuje pozbyciem się "upierdliwego" klienta, chodzi raczej o efekt psychologiczny, żeby się ludzie sami zgadzali ze strachu, że im odłączą usługi. UPC jak inne korpo jest pazerne na pieniądze i lepszy dla nich wróbel w garści niż gołąb na dachu :) Oczywiście to moja opinia. I nadal ciekawi mnie, czy kogoś pogonili za "upierdliwość" w sensie, że nie zgodził się na podwyżkę.
 
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2019, 20:18   

A jak inny dostawca (prądu, gazu czy wody) wprowadza podwyżkę to też im wysyłasz pismo, że nie wyrażasz na nią zgody i chcesz kontynuować umowę na dotychczasowych warunkach?
Bez telewizji, internetu czy telefonu da się żyć. Zresztą jest konkurencja i UPC nie ma obowiązku świadczenia usługi za wszelką cenę. UKE nic w tej sprawie nie zrobi. Nawet gdyby wszczęli postępowanie wyjaśniające, to UPC wyśle im kopię pisma, w którym w odpowiednim czasie poinformowało abonenta o podwyżce wraz z informacją o możliwości wypowiedzenia umowy w przypadku braku zgody na zaproponowaną podwyżkę. I sprawa zamknięta.
 
 
Zuzia
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2019, 21:08   

Gdyby komuś wbrew jego woli UPC zaserwowało podwyżkę rozumiejąc coś opacznie, wtedy UKE może pomóc, w tym sensie pisałam, UKE nie odpowiedzą byle czego jak klientowi, bo świadomi są, że może im nie tylko coś nakazać, ale też ukarać.

Operatorzy nie maja takiej pozycji "negocjacyjnej" jak dostawcy prądu, gazu z oczywistych powodów. UPC może uznać, że skoro ktoś nie godzi się na podwyżkę, to umowa "ciach" i koniec. Mają takie prawo, ale nie widzę sensu ekonomicznego, aż tak radykalnych działań i zakładam, że straszą, a finalnie będą starali nie dopuścić do rozwiązania umowy, bo nic nie zyskają na stracie klienta. Ich celem jest zarabianie więcej, czyli zmuszenie do podwyżki, a nie pozbycie się "upierdliwca". Dlatego też jest i marchewka, czyli upgrade usług.

Hipotetycznie, jeśli UPC przyjęłoby inny model biznesowy i dążyliby do drastycznego usuwania "elementu" chcącego płacić mniej wtedy zlikwidowaliby na pierwszy rzut dział utrzymania klienta łącznie z atrakcyjnymi ofertami utrzymaniowymi. Tymczasem on istnieje, arkusz Morhena puchnie, walka o klienta trwa, zależy im, żeby klient nie poszedł w siną dal. W tym wątku chyba nie brak przykładów takich działań.
 
 
matifcb 
ultra master

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 731
Wysłany: 25-03-2019, 21:34   

KOCUREK1970 napisał/a:
matifcb,
Zmień dysk w lapku na SSD i już będzie znacznie lepiej.
każdy upgrade sprzętu względem usługi wymaga poniesienia nakładów po stronie abonenta.


w teorii to ja wiem co trzeba zrobic, gorzej z wykonaniem :) ja nie mam miejsca chyba na dolozenie dysku wiec w gre wchodzi zakup nowego sdd i trzymanie na nim danych. Tak mi sie wydaje. Nie dosc ze musialbym 1 TB danych z dysku przerzucic na dysk to dochodzi do tego instalacja od poczatku windowsa i calego kompa. To jest jednak spora zabawa. No i wlasnie nie wiem jak mialbym to u siebie zalatwic bo 1 TB dysku kosztuje pelno kasy o ile moglbym sobie dysk zew kupic i przerzucic filmy muzyke czy zdjecia ale to sensu nie ma bo i tak musialbym windowsa zainstalowac na nowym jakims SDD dysku.
 
  Select HD
 
Robin 
ultra master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 1465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2019, 21:37   

Zuzia napisał/a:
walka o klienta trwa, zależy im, żeby klient nie poszedł w siną dal

No to się pewnie zdziwisz jak Ci napiszę, że ostatnio znajoma złożyła wypowiedzenie umowy (dawne WRU XX - TV i Internet) i DUK zadzwonił tylko raz. :P Co więcej o takiej porze, że telefonu odebrać nie mogła. Więcej kontaktu z ich strony nie było i... umowa wygasła. :twisted:
Z tym, że znajoma rezygnowała faktycznie (nie było to fikcyjnie wypowiedzenie np. w celu ugrania lepszych warunków ;) ), więc sama do nich nie wydzwaniała.
Podejrzewam, że gdyby nawet odebrała ten jeden, jedyny telefon, to pewnie i tak by usłyszała, że konsultant/-ka nie ma jej nic do zaoferowania. :lol:
Ten przykład w pewnym sensie może potwierdzać teorię @zylx, że UPC odpuszcza sobie abonentów płacących niski abonament. Sama widzisz, że w ofercie nie ma już nawet możliwości zamówienia internetu o prędkości niższej od 150 Mbps, a utrzymaniówki na poziomie dawnej WRU XX to już bardzo odległa historia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,65 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: