Oferta 500 Mb/s i globalne współdzielenie WiFi w UPC! |
Autor |
Wiadomość |
Karol
plus master
Pomógł: 16 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 673 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-10-2017, 20:50
|
|
|
U mnie sygnał jest taki:
Channel 1: -3.5 dBmV 39.0 dB
Channel 2: -1.2 dBmV 40.4 dB
Channel 3: -0.9 dBmV 40.1 dB
Channel 4: -2.0 dBmV 39.9 dB
Channel 5: -3.2 dBmV 39.5 dB
Channel 6: -4.5 dBmV 38.6 dB
Channel 7: -4.9 dBmV 38.4 dB
Channel 8: -2.8 dBmV 39.4 dB
Nie uważam, żeby to był zły sygnał, zastanawiam się tylko czemu jest taka duża różnica między kanałami. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2017, 20:51
|
|
|
Karol napisał/a: | Nie uważam, żeby to był zły sygnał |
Bo nie jest zły, ale idealny też nie jest. A, że masz Cisco to u Ciebie to działa. |
|
|
|
|
qwertymqwerty
easy master
Dołączył: 25 Lip 2017 Posty: 31
|
Wysłany: 19-10-2017, 20:51
|
|
|
Jak mówiłem czasem przymuli sieć, ale ciężko powiedzieć po kilku h użytkowania zwłaszcza że przez większośc czasu bawiłem się konfiguracją i nowymi opcjami
Ale nie raz wyjdzie np na speedteście "ino" 200 mbps czy coś takiego i po czasie jak powtórze to znowu ponad 400
[ Dodano: 19-10-2017, 21:58 ]
W sprawie tego sygnału napiszę jutro, wyłączenie wifi free też (napisalem do technika, tek kazał se na moim upc wyłączyc i do 24h moze trwac wyłączenie) Ale najważniejsze teraz technik zmienił mi ipv6 na samo ipv4 i STRONY WCZYTUJĄ SIĘ SZYBCIEJ! Nie wiem jaki to ma wpływ ale jeśli ktoś ma ipv6 i czesto strony otwierają się z opóźnieniem, trzeba je odświeżać żeby się wczytały itd to mi pomogła zmiana na samo ipv4 (gdzie technik powiedział że nie ma takiej możliwości i nie ma sensu nawet pisać do upc...)
A co do wifi free, jakie jest Wasze zdanie, obciąża ono moją sieć czy jest niezależne ? Bo przykładowo jak było ubee i siec 2.4 ghz to wifi free też 2.4, jak ustawiłem na 5 Ghz, to wifi free też 5 Ghz więc według mnie wifi free tylko współdzieli pasmo automatycznie zmniejszając wydajność naszej sieci, dobrze gadam ? :X
Dodatkowo chyba jak tych sieci wifi free w bloku uzbiera się np z 10 czy więcej to tez na pewno jakieś zakłócenia są z tego powodu, ehh na co oni to włączyli przy przedłużeniu umowy, zawsze miałem to off
I nawet zmiana na ipv4 bardzo pozytywnie wpływa na test PUMA, zresztą sami zobaczcie, tam było wszystko czerwone, a tutaj większość zielone
Może mi ktoś wytłumaczyć jak zmiana na ipv4 może przynieść aż tak pozytywne skutki i czemu UPC wciska ipv6 gdy na ipv4 wszystko działa znacznie lepiej ?? Odpaliłem na chwilę cs i loss 0%, ping przez większośc rozgrywki poniżej 30, więc jak dla mnie elegancko, a na ipv6 to nawet nie wszystkie pingi dochodziły
puma.png
|
|
Plik ściągnięto 6545 raz(y) 10,71 KB |
|
|
|
|
|
c#Hunter
light master
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Kwi 2017 Posty: 52
|
Wysłany: 19-10-2017, 22:04
|
|
|
qwertymqwerty napisał/a: | Jak mówiłem czasem przymuli sieć, ale ciężko powiedzieć po kilku h użytkowania zwłaszcza że przez większośc czasu bawiłem się konfiguracją i nowymi opcjami
Ale nie raz wyjdzie np na speedteście "ino" 200 mbps czy coś takiego i po czasie jak powtórze to znowu ponad 400
[ Dodano: 19-10-2017, 21:58 ]
W sprawie tego sygnału napiszę jutro, wyłączenie wifi free też (napisalem do technika, tek kazał se na moim upc wyłączyc i do 24h moze trwac wyłączenie) Ale najważniejsze teraz technik zmienił mi ipv6 na samo ipv4 i STRONY WCZYTUJĄ SIĘ SZYBCIEJ! Nie wiem jaki to ma wpływ ale jeśli ktoś ma ipv6 i czesto strony otwierają się z opóźnieniem, trzeba je odświeżać żeby się wczytały itd to mi pomogła zmiana na samo ipv4 (gdzie technik powiedział że nie ma takiej możliwości i nie ma sensu nawet pisać do upc...)
A co do wifi free, jakie jest Wasze zdanie, obciąża ono moją sieć czy jest niezależne ? Bo przykładowo jak było ubee i siec 2.4 ghz to wifi free też 2.4, jak ustawiłem na 5 Ghz, to wifi free też 5 Ghz więc według mnie wifi free tylko współdzieli pasmo automatycznie zmniejszając wydajność naszej sieci, dobrze gadam ? :X
Dodatkowo chyba jak tych sieci wifi free w bloku uzbiera się np z 10 czy więcej to tez na pewno jakieś zakłócenia są z tego powodu, ehh na co oni to włączyli przy przedłużeniu umowy, zawsze miałem to off |
WiFree jako usługa jest nic nie warta i choćby dlatego warto to wyłączyć, nawet jak nie spowolni cię bo i tak nikt z tego nie korzysta. Nie korzysta bo na dobrą sprawę się nie da. Testowałem to rok i zawsze było źle, rozłącza co minute, czasami nie chce przejść autoryzacji, głupieje jak jest tych sieci więcej. Ogólnie jest to taka porażka że nie rozumiem po co upc w to brnie. |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2017, 22:17
|
|
|
Bo ipv6 to jedna wielka beta. |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 19-10-2017, 22:19
|
|
|
Raczej beka - ile to testowali, z 3 lata i wyszło psu na budę... |
_________________
|
|
|
|
|
qwertymqwerty
easy master
Dołączył: 25 Lip 2017 Posty: 31
|
Wysłany: 19-10-2017, 22:21
|
|
|
Ten compal strasznie dziwny, tu zmiana z ipv6 na ipv4 bardoz pozytywnie, zmiana kanałów z wifi też daje tyle że mi się wierzyć nie chce, na domyślnych patrze a na speedteście na fonie osiąga mi 10-20 mbps na 5 GHz (fon obsługuje ac itd) myślałem że się załamie, ale zmieniłem kanał i 120 mbps, dzisiaj już nie mam czasu ale przez weekend jeszcze potestuję, nie wiem o co chodzi ale ciągle tylko pod N 5 Ghz się podłączam, jeszcze ani razu na AC mi się nie udało, no ale jak mówie to przez weekend się zobaczy, może zmiana configu wpłynie też jakoś pozytywnie na wifi, słyszałem że na compalu po 200 mbps po wifi niektórzy mają, mój rekord to 130 jak na razie
Za to na 2.4 Około 70 mbps więc też jakoś tragedii nie ma, w końcu wiadomo jak chce się stabilne, szybkie połączenie to nie ma innej opcji jak dobry kabel
PS: A może macie jakies porady dla nowego użyszkodnika horizona / connect boxa, może sa jeszcze jakieś triki jak te urządzenia "przyspieszyć", np jeśli chodzi o firewalla to warto włączać tam te wszystkie wykrywania itd ? |
|
|
|
|
brtk
chello master
Pomógł: 26 razy Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 1621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2017, 22:46
|
|
|
Nic nie właczać dodatkowo, a nawet wyłaczyć, zostawić Ochronę Firewall, a reszte odptaszkować. |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 20-10-2017, 14:45
|
|
|
MrPepka napisał/a: | To nie Cisco, a sprzęt z niskiej półki (ubee) więc dla niego taki sygnał może być za niski. |
Większej bzdury nie słyszałem.
Jeśli by tak było to chyba z 1/3 abonentów miała problem bo mają sygnał -3 albo niższy. |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2017, 15:10
|
|
|
kvs napisał/a: | Jeśli by tak było to chyba z 1/3 abonentów miała problem bo mają sygnał -3 albo niższy. |
A skąd wiesz, ze tak nie jest? U większości abonentów sygnał jest powyżej -3. |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 20-10-2017, 15:53
|
|
|
A jak to sprawdziłeś ?
Zamiast się wzniecać poziomami odbioru proponuję bardziej zwracać uwagę na wartość SNR. Dla QAM256 wymagana jest wartość SNR powyżej 34dB. Jeśli ktoś ma SNR ponad 36 i poziom odbioru koło -5 albo nawet niżej to pisanie takich rewelacji, że za niski poziom odbioru i że jak się poprawi poziom do 0 to będzie działać jeszcze lepiej jest niczym innym jak pisanie bajek z mchu i paproci.
Tyle mam w tej materii do dodania. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez kvs 20-10-2017, 15:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2017, 15:56
|
|
|
kvs napisał/a: | A jak to sprawdziłeś ? |
Patrzę po postach (wiem, wiem. Każdy może napisać co chce, ale nie jestem instalatorem, a hobbystą )
A Ty sprawdziłeś jak sygnał wygląda u innych? |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 20-10-2017, 16:00
|
|
|
na forum pisze garstka abonentów, pewnie grubo poniżej 0,1% więc dane zebrane tu na forum nie są miarodajne w tej kwestii.
[ Dodano: 20-10-2017, 16:06 ]
MrPepka napisał/a: | A Ty sprawdziłeś jak sygnał wygląda u innych? |
tak, przy pomocy odpowiedniej aplikacji służącej do monitoringu modemów |
_________________
|
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2017, 16:41
|
|
|
kvs napisał/a: | tak, przy pomocy odpowiedniej aplikacji służącej do monitoringu modemów |
Jak rozumiem mogą ją mieć tylko pracownicy UPC? |
|
|
|
|
kvs
Moderator
Pomógł: 43 razy Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 1586 Skąd: Mokotów / Białołęka
|
Wysłany: 20-10-2017, 16:58
|
|
|
zgadłeś. |
_________________
|
|
|
|
|
|