Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
technicolor TC7200
Autor Wiadomość
Nikelajer 
Klikacz

Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 18
Wysłany: 13-05-2016, 23:47   

U mnie w ostatnich dniach zaczęło zrywać połączenie :/ Mam TC7200 na sofcie STD6.02.11. Te zrywanie połączeń jest mega denerwujące- wywala się nagle co 5 minut na jakieś 15-20 sekund a później przez kilka godzin spokój. W momencie jak gram coś online to już po rundzie.
Ogólnie problem zrywania połączenia pojawił mi się w momencie jak podpiąłem chromecast do TV. Ale to chyba po prostu zbieg okoliczności bo co ma jedno do drugiego.
A ogólnie sam modem chodzi non stop prawie 2,5 roku- może już się chłopak przegrzewać zaczyna? ;)
 
 
marcink 
Klikacz

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2016, 11:32   

Cześć,

Mam dokładnie ten sam problem. Przez rok od instalacji łącze działało idealnie, niestety od majówki jest tak, jak napisał Poprzednik. Wczoraj i dzisiaj to już ogólnie mam bardzo duże problemy, żeby wbić się na jakąś stronę. O graniu po sieci chyba można zapomnieć.

Zaczęło się mniej więcej w długi weekend majowy i zbiegło z jakąś większą awarią TV i telewizji na żądanie, facebook UPC trzeszczał w szwach (polecam lekturę postów gości, he he). Nawet mieli nagrane na infolinii, że występują problemy z każdym z trzech rodzajów usług i 3 razy w ciągu 2 tygodni przesuwali datę zakończenia napraw. Mnie poinformowano, że w mojej okolicy jest awaria kabla i w krótkim czasie wszystko wróci do normy. No więc niestety nie wróciło.

Co najśmieszniejsze -- ping mam 6 ms po kablu, 8ms po WiFi. Transfer w dół i w górę zawsze maksymalny. Tylko te strony. Tracert wygląda bardzo często tak jak w załączniku. Czasem przez krótką chwilę strony ładują się jak błyskawica (czyli tak jak przez ostatni rok), a za chwilę znów jest tak, że albo połączenie zresetowane po chwili od wpisania adresu, albo szybkie rozwiązywanie adresu IP -> connecting i tutaj po 30 sekundach albo wczyta się część strony, albo strona bez obrazków, albo strona bez arkusza CSS.

Aplikacje na smartfona/TV wysiadają też przy takiej jakości łącza kompletnie. Pięć razy uruchamiam Player TVN na telewizorze, to samo z uruchomieniem jakiegoś materiału video tam. Za którymś razem wskoczy. Transmisja video na stronach też przystaje, w zależności, czy łącze ma akurat swoje dobre pięć minut, czy te gorsze.

Nic ostatnio nie zmieniałem w konfiguracji sprzętowej, ani w oprogramowaniu. Na wszystkich trzech urządzeniach problem występuje w tym samym czasie i objawia się tym samym. Problem nie dotyczy DNSów, kwestii WiFi (po kablu jest to samo), czy sytuacji politycznej w kraju ;-) Nie wiem, co robić.

Pan technik, który przybył, usiłował wmawiać mi, że jak odłącza mojego peceta, to od razu na jego laptopie dobrze działa, a w ogóle to ta technika jest teraz taka skomplikowana, że energooszczędna żarówka może spowodować niedziałanie pilota od dekodera, więc co pan chce. Na mój śmiech (naprawdę nie miał już jak obalać moich argumentów) zaczął mnie ostro straszyć, że zaraz policzy mi za swoją wizytę jak za nieuzasadnione wezwanie. Wymienił modem i uciekł. Nic nie pomogło.

Z 10 lat temu pamiętam że miałem podobną sytuację w domu rodzinnym — łącze UPC od razu po instalacji "działało" w ten sam sposób. Wróciłem wtedy do Neostrady, a po roku zrobiłem kolejne podejście i wtedy było już OK. Czy teraz też jedynym wyjściem jest rozstać się z operatorem? Najgorsze że trochę nie mam jak, bo umowa jest na 2 lata, czyli jeszcze rok. Internet hotspotowany przez smartfona działa na kompie błyskawicznie.

W sumie to nie wiem, po co napisałem ten post, ale trochę mi ulżyło.

Capture.PNG
Plik ściągnięto 134 raz(y) 37,18 KB

 
 
antyjupisi 
classic master


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 185
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15-05-2016, 12:18   

Wysmiewasz technika, a sam zapodajesz wynik z traceroute dla adresu, ktory w ogole nie odpowiada na ping wiec nie dziwota, ze test prowadzi donikad.
 
 
marcink 
Klikacz

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2016, 12:38   

Nikogo nie wyśmiewam, denerwuje mnie tylko wmawianie ludziom, że problem nie istnieje, kiedy istnieje. Sam sobie tego internetu nie zepsułem z nudów.
 
 
Nikelajer 
Klikacz

Dołączył: 30 Lis 2015
Posty: 18
Wysłany: 17-05-2016, 19:29   

Ja już dziś nie wytrzymałem. Telefon do upc i w czwartek będzie technik z compalem.
 
 
Ge3z 
easy master

Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-06-2016, 17:37   

To nie wina routera tylko waszych sterowników do karty sieciowej. Zapewne macie Realteka a on gryzie się z technicolorem. Trzy lata temu miałem dokładnie taki problem, nawet pisałem tu na forum, ludzie z UPC sprawdzali mi modem i za każdym razem mówili, że po ich stronie jest w porządku. Po prostu musicie w sterownikach wyłączyć oszczędzanie energii przy kablu ethernet. Sam znalazłem tę poradę na angielskich forach i rzeczywiście to była przyczyna zrywanych połączeń.
 
 
MariuszHL 
classic master

Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 151
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-06-2016, 12:52   

Ge3z napisał/a:
To nie wina routera tylko waszych sterowników do karty sieciowej. Zapewne macie Realteka a on gryzie się z technicolorem. Trzy lata temu miałem dokładnie taki problem, nawet pisałem tu na forum, ludzie z UPC sprawdzali mi modem i za każdym razem mówili, że po ich stronie jest w porządku. Po prostu musicie w sterownikach wyłączyć oszczędzanie energii przy kablu ethernet. Sam znalazłem tę poradę na angielskich forach i rzeczywiście to była przyczyna zrywanych połączeń.


Nie brałem tego pod uwagę ale rzeczywiście może tak być jak piszesz.Mam Asrocka Z97 Fatality z kartą sieciową realteka i pamiętam jak testowałem UPC łącze to były problemy.Jak Orange założył mi światłowód to także miałem problemy z uzyskaniem przepustowości jak w umowie jednak po moich testach okazało się ,że to wina cfosspeeda.Jednak to co napisałeś moim zdaniem jest wina UPC i powinna zagwarantować sprzęt ,który będzie współgrał z kartą sieciową użytkownika bo Realtek jest pakowany w większości płyt głównych.Jak był u Mnie technik z Orange podczas doprowadzania światłowodu to pierwsze co stwierdził ,że to wina karty sieciowej bo ze zintegrowanymi są takie problemy ,że mimo teoretycznej przepustowości 1Gbit tego nie osiągają.Ja zawsze gdy testuję sprzęt zaczynam od instalacji na świeżo windowsa a potem szukam problemu.
 
 
kris777 
Klikacz

Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 8
Wysłany: 18-06-2016, 09:45   

Ten Technicolor 7200 to prawdziwa udręka :-) ...teraz mnie "rwie" internet co jakieś 5 - 15 minut ..... czasami dłuższy czas jest OK i tak na okrągło :-) .... Jeśli można spytać jak zmienić ustawienia oszczędzania energii karty sieciowej ...ale w systemie Linux ( u mnie Linux Mint ) ...w Windows-ie to wiem :-)
Coraz bardziej mam ochotę wypi...lić to badziewie na śmietnik he he. Jak tak dalej będzie to jednak zmuszony będę interweniować w UPC .... albo po prostu zmienić dostawcę netu. Jednak sporo się namęczyłem z tym TC odnośnie FTP / Dyndns / .. voip-em ...przekierowaniami portów itd że jeszcze powalczę.... ale w końcu ile można ! ....
pozdrawiam !
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 183 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 3870
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19-06-2016, 10:35   

A może po prostu spróbować :arrow: reklamować i żądać wymiany na inny sprzęt.
_________________
 
 
kris777 
Klikacz

Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 8
Wysłany: 19-06-2016, 20:57   

Dzięki za info i podpowiedź ! ...o dziwo odpukać ...już od dłuższego czasu jest OK. Ale pewnie to chwilowa poprawa ....i jak nic się nie zmieni pozostaje interwencja w UPC .Metody trzeba dostosować do działań operatora :-)
pozdro
 
 
Crack 
Klikacz

Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 1
Wysłany: 05-07-2016, 16:50   

Może komuś pomoże: dostałem od UPC modem z włączonym IPv6. Co jakiś czas przeglądarka zwisała mi na wczytywaniu stron (najczęściej na wczytywaniu plików z równych CDNów) albo pokazywała błąd zabezpieczeń. Rozwiązaniem było wyłączenie IPv6 w modemie przez UPC.

Soft: STD6.02.11

TC to szajs, ale z IPv4 jest to przynajmniej szajs z dobrym modemem (szkoda, że z zablokowanym bridge...). Miałem wcześniej kilka egzemplarzy Ubee i co jakiś czas zaczynały sprawiać problemy: raz na kilkanaście-dziesiąt minut przez kilka sekund gubiły pakiety. Po wymianie na TC wskazania SNR w panelu widocznie się poprawiły i sprzęt działa stabilnie.
 
 
vonzgred 
Klikacz

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 1
Wysłany: 19-12-2016, 08:29   

Mam problem i kilka pytań związanych z TC7200, może ktoś spotkał się z czymś podobnym i może ktoś mi doradzi.
Swojego TC7200 dostałem wraz z usługą 60/6 w roku 2013. Miałem za sobą boje z lokalnymi małymi dostawcami, 2 lata z neostradą od Orange, więc od początku pracował w konfiguracji modem -> mój własny router w DMZ -> sieć domowa. Co miałem sie nawalczyć ze sprzętem, nawalczyłem się jeszcze za neostrady, więc Technicolor "przyszedł na gotowe" jeśli idzie o LAN i rozwiązania. Od momentu jak technik podłączył koncentryk, skonfigurowalismy wsyzstko przez lapka i zastapilem lapka swoim routerem w eth1, nigdy nic innego nie było do niego podłączanego i praktycznie nic poza DMZ nie było ruszane w jego konfiguracji. Sieć wifi jest wyłączona i nieużywana (wifi idzie z mojego routera na dom). Ja nie przeszkadzałem jemu i nawet mi się odwdzięczał za takie podejście działając bez zastrzeżeń i nie przeszkadzając mi:)

Niestety, sielanka skończyła się parę mcy temu. Z sygnałem, poza awarią w całej Polsce sprzed kkilku dni, praktycznie nie mam problemów. W porównaniu do poprzednich dostawców UPC to cud miód i orzeszki, poszczęściło mi się. Ale zaczął padać router, coraz częściej. Od paru razy tygodniowo doszedł do kilku padów dziennie. Po prostu nagle komunikacja ze swiatem zewnetrznym znika, tc7200 przestaje odpowiadac na cokolwiek od strony LANu, staje się kompletną cegłą. Diody świecą( od ethernetu miga) bez zmian, także na czym polega pad, nie wiem - na proby dostania się do panelu administracyjnego oczywiscie nie odpowiada. Po kilku minutach "zcegłowania" router się restartuje. Po przejsciu przez standardowe procedury inicjacji pracy, czyli po okolo poltorej minuty, internet na komputerach wraca, ale generalnie jzu w momencie restartu router wraca do normy - mozna wbic do panelu administracyjnego, zobaczyc wskazniku uptime'u w okolicach 0:00:15 czy 0:00:20, oczywiscie dopiero rozpoczyna w tym momencie synchronizację z siecią, więc dostepu do internetu jeszcze brak.

Podejrzewam, że w grę wchodzi fizyczne/elektryczne zuzycie. Ten modemorouter chodzi od kilku lat z przerwami tylko i wylacznie, kiedy burza wywali prąd na osiedlu, przez lwią część czasu przerzucając dane z maksymalną udostępnioną przez UPC prędkością. Nawet nie chce mi się liczyć, ile terabajtów przewalił w obie strony.

Pytania:
1) Co sądzicie o możliwych przyczynach problemu i możliwych rozwiazaniach?
2) Jako że podejrzewam zużycie tego egzemplarza, jedyną sensowną opcją jest wymiana. Jest jakaś szansa na nowy, czy UPC gra w ruletkę wymieniając zwrócone modemy między klientami?
3) Dają jeszcze te Technicolory, czy muszę się liczyć z tym, ze dostanę inny model modemu? Zdaję sobie sprawę, że TC7200 nie cieszy się dobrą opinią, ale "SOA#1, u mnie działa". Lepiej nie eksperymentować
4) Jeśli coś innego, to co polecacie a przed czym ostrzegacie?
 
 
MrPepka 
chello master

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 1982
Skąd: Kowale (k.Gdańska)
Wysłany: 19-12-2016, 11:47   

Generalnie to UPC ma obowiązek wymienić ci modem na taki sam chyba że by go nie mieli. Jak Ci zaproponują wymianę na np. Compala to możesz się zgodzić i nie pożałujesz. Compal ma tryb bridge (niedostępny w ipv6) potrafi bondować do 24 ds (w UPC na chwilę obecną może bondować do 12 ds) i do 8 US (nie przyda Ci się).
_________________
 
 
piotreek88 
easy master

Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 24
Wysłany: 20-12-2016, 15:18   

Sprawdź na innym zasilaczu. Kiedyś miałem problemy z routerem linksysa i winnym okazał się zasilacz, który nie trzymał parametrów i router świrował w losowych momentach. A najlepiej weź compala, całkiem przyzwoity sprzęt, na tyle, że mój asus za ponad 300 zł powędrował do rodziców.
 
 
fargo2 
easy master

Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2017, 21:58   Połączenie z komputerem tylko 100Mb/s

Mój router TC7200 łączy się z komputerem po kablu tylko z prędkością 100Mb/s , w PC jest karta gigowa a mam internet 120Mb/s. Gdzie może być problem?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: