Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TV z Vectry - czy i jak zawalczyc z vectrą o jakość obrazu?
Autor Wiadomość
covo 
Klikacz

Dołączył: 11 Wrz 2005
Posty: 9
Wysłany: 21-01-2013, 03:13   TV z Vectry - czy i jak zawalczyc z vectrą o jakość obrazu?

ufam, że wyjasnicie moje watpliwosci, tym bardziej,że sa proste, jestem zielony "w te klocki" :)
U mnie tv do tej pory byla zwykla kablowka.
Od wczoraj: telefon, internet i tv z vectry. Do tego - dekoder STB HD VECTRA-3830CD.

To zapewne znacie
jest jakas ograniczona ilosc kanalow, ktore nadal mozna ogladac tradycyjnie, czyli wybierac pilotem tv po zwyklym wlaczeniu telewizora, bez udzialu dekodera (wylaczony). Ale zdecydowana wiekszosc kanalow jest do ogladania z uzyciem tylko dekodera i jego pilota. A te kanaly, ktore daje sie ogladac bez dekodera, tradycyjnie - takze sa w puli kanalow do ogladania przez dekoder. Czyli wypada juz wszystko ogladac przez dekoder.

pytanie 1
dlaczego pewne kanaly sa mozliwe do ogladania i tradycyjnie (bez dekodera), i takze poprzez dekoder? One sa i "cyfrowe", i "analogowe"?
Czegos oczywiscie nie rozumiem... Np.: jaki "status technologiczny" ma w Vectrze chocby TVP 1, skoro jest do ogladania i poprzez dekoder, i tradycyjnie, przy wylaczonym dekoderze? tvp 1 jest zapewne cyfrowym przekazem, wiec po co "puszczaja" i w dekoder, i w tradycyjna metode ogladania.

pytanie 2 - NAJWAZNIEJSZY PROBLEM - JAKOŚĆ OBRAZU
kazdy kanal tv, ktory moge ogladac i poprzez dekoder vectry, i nadal tradycyjnie (czyli omijam dekoder) - ma ewidentnie gorszy obraz gdy jest z dekodera, porownanie jest natychmiastowe, zero pomyłki. Obraz "z dekodera" jest jakby lekko ciemniejszy, bardziej miekki, kolory wyprane, kontrast kiepski, czern szarawa, biel brudna.

O co chodzi?