Forum MediaSwiat Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moduł CI+ W upc
Autor Wiadomość
eLBeG 
chello master

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1854
Wysłany: 12-07-2017, 01:18   

Koncern TCL to bodajże 3 co do ilości sprzedawanych telewizorów koncern w świecie. To chińska firma, która wykupiła Thomsona z całą ich technologią. Nie wiem jak obecnie, ale 3 lata temu deptali po piętach Koreanczykom. Jedna z fabryk była w Polsce, chyba Żyrardowie. Koncern ten oferował tv pod markami Thomson i TCL, obecnie chyba tylko TCL i firma oferuje już dobre jakościowo sprzęty. Także nazwanie TCL jakąś tam firmą trochę nie na miejscu. :-P
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2017, 08:29   

Cytat:
Także nazwanie TCL jakąś tam firmą trochę nie na miejscu.

To samo mogę powiedzieć o technisat, ferguson, opticumie i mancie. No, ale dobra przypuśćmy, że to faktycznie dobra marka. To dlaczego upc ma ją gdzieś?
 
 
KOCUREK1970 
chello guru


Pomógł: 67 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 5625
Skąd: a żebym to ja wiedział:)
Wysłany: 13-07-2017, 01:23   

MrPepka napisał/a:
Technisat i Ferguson to są marki produkujące tunery sat i są porządniejsze od tego TLC, TCL czy jak mu tam

No już tak tego Fergusona nie wychwalaj - potrafią coś wyprodukować i po 3 mc o tym kompletnie "zapomnieć".
_________________
 
 
winforGD 
plus master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 360
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-07-2017, 19:17   

Co oznacza "Błąd 23"? Wymieniłem telewizor na ten sam model, ale inny egzemplarz. Wersja softu też ta sama i gdy teraz wkładam moduł UPC, to mam błąd 23. Podobno to wina zegara (?) ale mam ustawiony prawidłowo, automatyczna synchronizacja. Czemu poprzedni egzemplarz współpracował z modułem CI+, a nowy nie?
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2017, 22:42   

Cytat:
Podobno to wina zegara (?) ale mam ustawiony prawidłowo, automatyczna synchronizacja.

A brałeś uwagę, że serwer z którego tv bierze czas ma jakieś problemy? Masz prawidłowy czas w tv?
 
 
winforGD 
plus master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 360
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-07-2017, 18:30   

Tak, czas jest prawidłowy, ale mam błąd 23. Więc wybrałem ustawienia ręczne, wszystko ustawiłem z palca i błąd 23, przywróciłem ustawienia fabryczne TV błąd 23, przywróciłem ustawienia fabryczne modułu CI+ i błąd 23. Pisałem do UPC to oddzwonili do mnie, że to wina zegara, ale przecież zegar w TV jest prawidłowy. Nie wiem co mam robić. Drugi dzień nie mam telewizji :(
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2017, 18:50   

Zostaje jeszcze uszkodzony tv. Niekodowane kanały bez modułu odbierasz?
 
 
winforGD 
plus master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 360
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-07-2017, 19:03   

Tak.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2017, 19:10   

A jesteś w stanie sprawdzić czy moduł ci+ działa w innym tv? A sprawdzałeś czy moduł siedzi prawidłowo?
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16-07-2017, 19:53   

Wszystko wskazuje na to, że :arrow: błąd 23, podczas autoryzacji modułu jest powodowany :arrow: ustawieniem czasu.
Czas nie jest pobierany z jakiegoś serwera, tylko z emitowanego sygnału, ze strumienia Service Information, konkretnie z tablic TOT i TDT.

winforGD
Pewno to wszystko już robiłeś, ale może sprawdź jeszcze raz bez wsadzonego modułu:
Kraj nadawanych programów cyfrowych (nie kraj Menu): Polska.
Sprawdź ustawienia czasu i strefy czasowej (DST). Może włącz "strefę czasową" na ręcznie i włącz DST. Potem znowu ustaw "strefę czasową" na auto. Raczej na pewno nie masz ustawionego "Przesunięcia czasowego" bo wtedy byłby problem.

Znajdź wszystkie programy wg instrukcji UPC, :arrow: nie po "PEŁNY", tylko z podaniem parametrów dla Twojej lokalizacji: Network ID, częstotliwość itd. Jak będziesz miał wyszukane wszystkie programy i czas w TV i czas programów w EPG będzie OK, to wtedy dopiero wsadź moduł i sprawdź czy pójdzie autoryzacja modułu. Możesz też sprawdzić w Menu TV, w Menu CI, czy są informacje o module i karcie, ale domyślam się, że nawet po nieudanej autoryzacji modułu, tam są prawidłowe informacje.
_________________
 
 
winforGD 
plus master

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 360
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-07-2017, 13:36   

Raz jeszcze.

- wymieniłem swój TV na dokładnie ten sam model telewizora, w którym poprzednio wszystko działało,
- TV ma najnowszy soft, dokładnie ten sam co w poprzednim TV,
- robię reset do ustawień fabrycznych,
- kraj nadawania Polska,
- wyszukanie kanałów według instrukcji UPC (bez opcji pełny),
- znajduje mi wszystkie kanały (310) w kilka sekund,
- kanały niekodowane działają,
- czas i data w ustawieniach TV są poprawne,
- zegar w tv pokazuje prawidłową godzinę,
- czas programów w EPG jest poprawny,
- zmieniam kanał na kodowany, wkładam moduł i podczas autoryzacji na 0% mam błąd 23,
- zmiana strefy czasowej w ustawieniach (GMT) nic nie daje,
- wyłączenie automatycznego czasu i ustawienie wszystkiego ręcznie nic nie daje, błąd 23.

Nie chce mnie się wierzyć, że to wina tego TV, jest nowy, zafoliowany prosto z pudełka. Miałbym aż takiego pecha, że telewizor po wymianie też jest uszkodzony? :sad: Postaram się jeszcze sprawdzić na innym TV.
 
 
MrPepka
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2017, 13:41   

winforGD napisał/a:
Miałbym aż takiego pecha, że telewizor po wymianie też jest uszkodzony?

Czasami bywają takie przypadki. Skoro TV pokazuje prawidłowo czas i datę to jest to wielce prawdopodobne.
 
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-07-2017, 14:04   

winforGD napisał/a:
- wyszukanie kanałów według instrukcji UPC (bez opcji pełny),
- znajduje mi wszystkie kanały (310) w kilka sekund

Coś ich za dużo, tyle jest właśnie po "pełnym", wg UPC powinieneś mieć ok. 218 ponumerowanych :arrow: wg UPC.
winforGD napisał/a:
- zmieniam kanał na kodowany, wkładam moduł i podczas autoryzacji na 0% mam błąd 23,
Nie wiem, czy to coś zmienia, ale może spróbuj tak: po wyszukaniu programów, wyłącz TV, wsadź moduł, włącz TV na program niekodowany (pilotem "1"), powinna pokazać się autoryzacja modułu. Sprawdź, czy w Menu TV, w Menu CI (CAM) są informacje o module (np. wersja softu) i informacje o karcie (np. nr seryjny).

Może faktycznie masz pecha, sprawdzenie modułu w innym TV to dobry pomysł.
_________________
 
 
stivi 
ultra master

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 1108
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-07-2017, 14:12   

Ja póki co odbieram tylko kanały niekodowane ale wczoraj miałem przypadek ze serial na tvp2 szedl po angielsku .Sciezka dzwiekowa jako podstawowa po zmianie na polski wszedł lektor.Ale przerzucielm kanał i gdy wróciłem znowu była wersja oryginalna. Na innych kanałach jest ok ....Czy to UPc miesza czy może nadawca ???
  stivi
 
Pitrek 
chello guru


Pomógł: 211 razy
Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 4608
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-07-2017, 14:28   

Zmień na stałe dla wszystkich programów na polski:
MENU → Nadawanie → Format dźwięku
• Jęz. ścieżki dźw. (Tylko kanały cyfrowe)
Zmiana domyślnych ustawień języka ścieżki dźwiękowej.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 18-07-2017, 14:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Polecane serwisy

Grupa


Aktualności: