|
|
Moduł CI+ W upc |
Autor |
Wiadomość |
eLBeG
chello master
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1854
|
Wysłany: 12-07-2017, 01:18
|
|
|
Koncern TCL to bodajże 3 co do ilości sprzedawanych telewizorów koncern w świecie. To chińska firma, która wykupiła Thomsona z całą ich technologią. Nie wiem jak obecnie, ale 3 lata temu deptali po piętach Koreanczykom. Jedna z fabryk była w Polsce, chyba Żyrardowie. Koncern ten oferował tv pod markami Thomson i TCL, obecnie chyba tylko TCL i firma oferuje już dobre jakościowo sprzęty. Także nazwanie TCL jakąś tam firmą trochę nie na miejscu. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2017, 08:29
|
|
|
Cytat: | Także nazwanie TCL jakąś tam firmą trochę nie na miejscu. |
To samo mogę powiedzieć o technisat, ferguson, opticumie i mancie. No, ale dobra przypuśćmy, że to faktycznie dobra marka. To dlaczego upc ma ją gdzieś? |
|
|
|
|
KOCUREK1970
chello guru
Pomógł: 67 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 5625 Skąd: a żebym to ja wiedział:)
|
Wysłany: 13-07-2017, 01:23
|
|
|
MrPepka napisał/a: | Technisat i Ferguson to są marki produkujące tunery sat i są porządniejsze od tego TLC, TCL czy jak mu tam |
No już tak tego Fergusona nie wychwalaj - potrafią coś wyprodukować i po 3 mc o tym kompletnie "zapomnieć". |
_________________
|
|
|
|
|
winforGD
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 360 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-07-2017, 19:17
|
|
|
Co oznacza "Błąd 23"? Wymieniłem telewizor na ten sam model, ale inny egzemplarz. Wersja softu też ta sama i gdy teraz wkładam moduł UPC, to mam błąd 23. Podobno to wina zegara (?) ale mam ustawiony prawidłowo, automatyczna synchronizacja. Czemu poprzedni egzemplarz współpracował z modułem CI+, a nowy nie? |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2017, 22:42
|
|
|
Cytat: | Podobno to wina zegara (?) ale mam ustawiony prawidłowo, automatyczna synchronizacja. |
A brałeś uwagę, że serwer z którego tv bierze czas ma jakieś problemy? Masz prawidłowy czas w tv? |
|
|
|
|
winforGD
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 360 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-07-2017, 18:30
|
|
|
Tak, czas jest prawidłowy, ale mam błąd 23. Więc wybrałem ustawienia ręczne, wszystko ustawiłem z palca i błąd 23, przywróciłem ustawienia fabryczne TV błąd 23, przywróciłem ustawienia fabryczne modułu CI+ i błąd 23. Pisałem do UPC to oddzwonili do mnie, że to wina zegara, ale przecież zegar w TV jest prawidłowy. Nie wiem co mam robić. Drugi dzień nie mam telewizji |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2017, 18:50
|
|
|
Zostaje jeszcze uszkodzony tv. Niekodowane kanały bez modułu odbierasz? |
|
|
|
|
winforGD
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 360 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-07-2017, 19:03
|
|
|
Tak. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2017, 19:10
|
|
|
A jesteś w stanie sprawdzić czy moduł ci+ działa w innym tv? A sprawdzałeś czy moduł siedzi prawidłowo? |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 16-07-2017, 19:53
|
|
|
Wszystko wskazuje na to, że błąd 23, podczas autoryzacji modułu jest powodowany ustawieniem czasu.
Czas nie jest pobierany z jakiegoś serwera, tylko z emitowanego sygnału, ze strumienia Service Information, konkretnie z tablic TOT i TDT.
winforGD
Pewno to wszystko już robiłeś, ale może sprawdź jeszcze raz bez wsadzonego modułu:
Kraj nadawanych programów cyfrowych (nie kraj Menu): Polska.
Sprawdź ustawienia czasu i strefy czasowej (DST). Może włącz "strefę czasową" na ręcznie i włącz DST. Potem znowu ustaw "strefę czasową" na auto. Raczej na pewno nie masz ustawionego "Przesunięcia czasowego" bo wtedy byłby problem.
Znajdź wszystkie programy wg instrukcji UPC, nie po "PEŁNY", tylko z podaniem parametrów dla Twojej lokalizacji: Network ID, częstotliwość itd. Jak będziesz miał wyszukane wszystkie programy i czas w TV i czas programów w EPG będzie OK, to wtedy dopiero wsadź moduł i sprawdź czy pójdzie autoryzacja modułu. Możesz też sprawdzić w Menu TV, w Menu CI, czy są informacje o module i karcie, ale domyślam się, że nawet po nieudanej autoryzacji modułu, tam są prawidłowe informacje. |
_________________
|
|
|
|
|
winforGD
plus master
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 360 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-07-2017, 13:36
|
|
|
Raz jeszcze.
- wymieniłem swój TV na dokładnie ten sam model telewizora, w którym poprzednio wszystko działało,
- TV ma najnowszy soft, dokładnie ten sam co w poprzednim TV,
- robię reset do ustawień fabrycznych,
- kraj nadawania Polska,
- wyszukanie kanałów według instrukcji UPC (bez opcji pełny),
- znajduje mi wszystkie kanały (310) w kilka sekund,
- kanały niekodowane działają,
- czas i data w ustawieniach TV są poprawne,
- zegar w tv pokazuje prawidłową godzinę,
- czas programów w EPG jest poprawny,
- zmieniam kanał na kodowany, wkładam moduł i podczas autoryzacji na 0% mam błąd 23,
- zmiana strefy czasowej w ustawieniach (GMT) nic nie daje,
- wyłączenie automatycznego czasu i ustawienie wszystkiego ręcznie nic nie daje, błąd 23.
Nie chce mnie się wierzyć, że to wina tego TV, jest nowy, zafoliowany prosto z pudełka. Miałbym aż takiego pecha, że telewizor po wymianie też jest uszkodzony? Postaram się jeszcze sprawdzić na innym TV. |
|
|
|
|
MrPepka [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2017, 13:41
|
|
|
winforGD napisał/a: | Miałbym aż takiego pecha, że telewizor po wymianie też jest uszkodzony? |
Czasami bywają takie przypadki. Skoro TV pokazuje prawidłowo czas i datę to jest to wielce prawdopodobne. |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-07-2017, 14:04
|
|
|
winforGD napisał/a: | - wyszukanie kanałów według instrukcji UPC (bez opcji pełny),
- znajduje mi wszystkie kanały (310) w kilka sekund |
Coś ich za dużo, tyle jest właśnie po "pełnym", wg UPC powinieneś mieć ok. 218 ponumerowanych wg UPC.
winforGD napisał/a: | - zmieniam kanał na kodowany, wkładam moduł i podczas autoryzacji na 0% mam błąd 23, | Nie wiem, czy to coś zmienia, ale może spróbuj tak: po wyszukaniu programów, wyłącz TV, wsadź moduł, włącz TV na program niekodowany (pilotem "1"), powinna pokazać się autoryzacja modułu. Sprawdź, czy w Menu TV, w Menu CI (CAM) są informacje o module (np. wersja softu) i informacje o karcie (np. nr seryjny).
Może faktycznie masz pecha, sprawdzenie modułu w innym TV to dobry pomysł. |
_________________
|
|
|
|
|
stivi
ultra master
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 1108 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-07-2017, 14:12
|
|
|
Ja póki co odbieram tylko kanały niekodowane ale wczoraj miałem przypadek ze serial na tvp2 szedl po angielsku .Sciezka dzwiekowa jako podstawowa po zmianie na polski wszedł lektor.Ale przerzucielm kanał i gdy wróciłem znowu była wersja oryginalna. Na innych kanałach jest ok ....Czy to UPc miesza czy może nadawca ??? |
|
|
|
|
Pitrek
chello guru
Pomógł: 211 razy Dołączył: 08 Lis 2013 Posty: 4608 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-07-2017, 14:28
|
|
|
Zmień na stałe dla wszystkich programów na polski:
MENU → Nadawanie → Format dźwięku
• Jęz. ścieżki dźw. (Tylko kanały cyfrowe)
Zmiana domyślnych ustawień języka ścieżki dźwiękowej. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Pitrek 18-07-2017, 14:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Komentarze napisane przez użytkowników tego forum są ich prywatnymi opiniami.
Wortal chelloPL oraz MediaŚwiat jak również żaden z administratorów/moderatorów nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. | Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 12 | |
|
|
Grupa
Aktualności:
|
|